NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Maxxx_PlayerxXx

Technical 💻 | Gamer 🎮 | Lawyer ⚖️
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
مبدع
توجه جنسي
أنجذب للإناث
بدون مقدمات لأني مش أفضل واحد يكتب مقدمات و لأن الموضوع بسيط و عبارة عن طرح لوجهة نظري الشخصية و اللى مش شرط تكون صح ، و أهو نتناقش و ندردش...
من وجهة نظري المتواضعة إن الجنس مش أهم حاجة فى الجواز ، تلاقي الأفكار ، قدرة الست على تربية الأطــفـــال و قدرة الراجل على كفاية الأسرة المادية ، وفاء الطرفين لبعض و الاحترام المتبادل كل ده أهم من الجنس...رغم كده الجنس مهم ، بل و يكاد يساوي العناصر سابقة الذكر...أصلي ليه أي إن إنسان بيتجوز؟؟
الإنسان بيتجوز علشان يستقر و يكون أسرة ، و الأسرة هي أب و أم و أطــفــال ، و اللى بيجوا بالجنس
الإنسان بيتجوز علشان يحصن نفسه من الإنحراف ، و يمارس الجنس مع شريكه
الإنسان بيتجوز علشان يقاضي الباقي من حياته مع اللى بيحبه ، حب فكري ، و حب صداقة ، و حب أخوي ، و حب جنسي!!
الإنسان بيتجوز علشان ميبقاش وحيد و عايز شخص ينجذبله فكرياً و عاطفياً و جنسياً...
و بناءاً عليه إن شايف إن ٤٠٪ من الجواز مبني على الجنس ، و علشان كده مينفعش أبداً أبداً أبداً نتعامل مع الجنس على إنه شئ ثانوي أو مش مهم فى الجواز!!
و أنتم أيه رأيكم؟؟

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: حماده_سليف، الـ مجتاو و نورالشام
@Mariam Hisham
ردت عليكى فى موضوع بحاله أهو!!
علشان تعرفى غلاوتك و معزتك عندي!! 😉

بدون مقدمات لأني مش أفضل واحد يكتب مقدمات و لأن الموضوع بسيط و عبارة عن طرح لوجهة نظري الشخصية و اللى مش شرط تكون صح ، و أهو نتناقش و ندردش...
من وجهة نظري المتواضعة إن الجنس مش أهم حاجة فى الجواز ، تلاقي الأفكار ، قدرة الست على تربية الأطــفـــال و قدرة الراجل على كفاية الأسرة المادية ، وفاء الطرفين لبعض و الاحترام المتبادل كل ده أهم من الجنس...رغم كده الجنس مهم ، بل و يكاد يساوي العناصر سابقة الذكر...أصلي ليه أي إن إنسان بيتجوز؟؟
الإنسان بيتجوز علشان يستقر و يكون أسرة ، و الأسرة هي أب و أم و أطــفــال ، و اللى بيجوا بالجنس
الإنسان بيتجوز علشان يقاضي الباقي من حياته مع اللى بيحبه ، حب فكري ، و حب صداقة ، و حب أخوي ، و حب جنسي!!
الإنسان بيتجوز علشان ميبقاش وحيد و عايز شخص ينجذبله فكرياً و عاطفياً و جنسياً...
و بناءاً عليه إن شايف إن ٤٠٪ من الجواز مبني على الجنس ، و علشان كده مينفعش أبداً أبداً أبداً نتعامل مع الجنس على إنه شئ ثانوي أو مش مهم فى الجواز!!
و أنتم أيه رأيكم؟؟
اتفق معك
الزواج اسمى من مجرد فكرة جنس
لكن الجنس مهم جدا جدا لنجاح الزواج

• أتفق
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx
  • عجبني
التفاعلات: نورالشام
بس الجنس برضه مهم!! ✌🏻
الجنس اسمى واجمل علاقة بين شخصين بحبو بعض اذا كانت في اطار الزواج

والجنس بزيد المحبة والمودة بين الزوجين

• حبيته
الجنس اسمى واجمل علاقة بين شخصين بحبو بعض اذا كانت في اطار الزواج

والجنس بزيد المحبة والمودة بين الزوجين
لكن اهم شيء التوازن ثم التوازن ثم التوازن بين جميع مقومات الزواج وعدم حصر الزواج في الجنس فقط

• أتفق
بص دي مرافعه 😂 يكاد وسابقه الذكر وكدا

بص انا فكرت ف الاول ان الرساله ان الجنس مش اهم حاجه ف الجواز
لكن ف الاخر قولت انو مش ثانوي

طيب جد شوبه بقي
كلنا تعبانين وعايزين نمارس صح
تمام فيه اللي مارس برا الجواز واللي ماسك نفسه لحد الجواز
ف اكيد سبب مهم ان الواحد يتجوز عشان الجنس
بس الجنس ميتقارنش ب حاجه
الجنس ف الجواز مش اهم حاجه ومش حاجه ثانويه
الجنس ف الجواز هو روح الجواز
هو الميه اللي الجواز بيشربه عشان يفضل عايش
الخلفه مهمه الاولاد مهمين الماديات مهمة مستوي المعيشه مهمه بس لو تلاحظ كل الحجات دي حجات ملموسة للكل للراجل والست. وكل اللي حواليهم
يعني لو اغنيا ف الناس شايفه دا
لو معاهم عيال ف الناس شايفه دا لو لولو كل الحجات دي الناس اخده بالها منها
الا الجنس ١٠٠ ف١٠٠ خاض بالشريكين
فلو الدنيا فبه تمام الجواز هيعيش ويكون صحة بومب
لو الجنس مش تمام هتلاقي الجواز بيموت وبيبهت وبيكون ملوش طعم

• أتفق
بص دي مرافعه 😂 يكاد وسابقه الذكر وكدا

بص انا فكرت ف الاول ان الرساله ان الجنس مش اهم حاجه ف الجواز
لكن ف الاخر قولت انو مش ثانوي

طيب جد شوبه بقي
كلنا تعبانين وعايزين نمارس صح
تمام فيه اللي مارس برا الجواز واللي ماسك نفسه لحد الجواز
ف اكيد سبب مهم ان الواحد يتجوز عشان الجنس
بس الجنس ميتقارنش ب حاجه
الجنس ف الجواز مش اهم حاجه ومش حاجه ثانويه
الجنس ف الجواز هو روح الجواز
هو الميه اللي الجواز بيشربه عشان يفضل عايش
الخلفه مهمه الاولاد مهمين الماديات مهمة مستوي المعيشه مهمه بس لو تلاحظ كل الحجات دي حجات ملموسة للكل للراجل والست. وكل اللي حواليهم
يعني لو اغنيا ف الناس شايفه دا
لو معاهم عيال ف الناس شايفه دا لو لولو كل الحجات دي الناس اخده بالها منها
الا الجنس ١٠٠ ف١٠٠ خاض بالشريكين
فلو الدنيا فبه تمام الجواز هيعيش ويكون صحة بومب
لو الجنس مش تمام هتلاقي الجواز بيموت وبيبهت وبيكون ملوش طعم
أنت كده جيت الخلاصة!! 🤝🏻✌🏻

• أتفق
التفاعلات: Mahmoud abdo
الجنس ٨٠ %

• جامد
  • حبيته
التفاعلات: Mahmoud abdo
و أنتم أيه رأيكم؟؟
ضع الامور ف مواضيعها الجنس ممكن ياخد من وقتك ساعه ف اليوم ف لسه لسه باقي ٢٣ ساعه لو كان مهم اوي كان خد وقت اطول وتفكير اعلي

ضع الامور ف مواضيعها الجنس ممكن ياخد من وقتك ساعه ف اليوم ف لسه لسه باقي ٢٣ ساعه لو كان مهم اوي كان خد وقت اطول وتفكير اعلي
أنا مش على وقته من اليوم أنا على أثره و تبعاته...
بدون جنس لا يوجد أطــفــال
بدون جنس لا يوجد متعة ولا شهوة فى عشرة الزوجين
بدون جنس كل طرف سيبحث عن المتعة مع شخص أخر (الخيانة الزوجية)
بدون جنس لم يعبر كلا الطرفين لحبه للطرف الأخر...الحديث هنا ليس على مدة العلاقة بل مدى أهميتها!!

مافيش حاجة اهم من حاجة يا صديقي واللي بيقولك أو بتقول مش مهم الجنس لو اتجوزت واحد ضعيف جنسيا هتذله وتخلي حياته نكد وهي مش هتبقي طايقة نفسها وقرفانة
كلها بتكمل بعض بنفس ذات الأهمية

• أتفق
اهم شئ المحبة و الاحترام و التفاهم فقط
و بعدين المحبة و الحب هما اللى بيجيبو الجنس

• أتفق
التفاعلات: حماده_سليف و Maxxx_PlayerxXx
بقولك ايه الجنس فلجواز هو آخر قطرة لي تفيض كأس الحب بينك وبين زوجتك..لو جبت اي مرآة قتلها زوجك راح يكون فحل لكن بيعاملك بإهانة هي راح تكره الزواج معو اصلا ومستحيل تعيش معاه ابدا..الجنس يمثل 20% فقط لكن لو ركزت على 80%من جواز لي هي مسؤولية وحب واهتمام وركزت عليها فوق لازم راح تخلي الجنس اجمل شي فلكون ليك ولزوجتك لانو مستحيل بتلاقي مرأة تقولك أنا أحب زوجي يشوفني أداة جنسية..الا احنا رجالة عادي نشوف زوجاتنا ادوات جنسية عادي لانو هاذي غريزة فينا احنا..لذلك علاقتك الجنسية مستحيل تكون ممتازة والا تدخل فروتين اذا كانت علاقتك خارج الفراش{80% زي ما حكينا}تكون أكثر من ممتازة..لانو المرأة لو عرفت انو انت بتحبها عشانها هي مش عشان انك بتمارس الجنس معها هي راح تعشقك..وخلينا نكون صريحين أكثر من يستمتع بلجنس هي مرآة من اخر لانو انت كرجل اخر متعة ممكن تحصلك هي لما تقذف بس بعدين ترجع لطبيعتك وهي لا راح تحس بلمشاعر لي كانت طول اليوم معك ومعامتلك الحلوة وحبك ليها راح تسترجعو كامل فلعلاقة جنسية على شكل متعة وأنها بتحبك اكثر من اي شئ...لذلك ركز كويس الحنس شي ثانوي لكن لو كانت الأساسيات فزواج ممتازة ومفيش فيها مشكلة الجنس راح يكون احلى من العسل..لأنو علاقة خارج زواج احلى من العسل كمان..

مافيش حاجة اهم من حاجة يا صديقي واللي بيقولك أو بتقول مش مهم الجنس لو اتجوزت واحد ضعيف جنسيا هتذله وتخلي حياته نكد وهي مش هتبقي طايقة نفسها وقرفانة
كلها بتكمل بعض بنفس ذات الأهمية
كلامك أصح من كلامي ، أنا بس خاني التعبير فى الرد على اللى بيقولوا الجنس مش مهم

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%