NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال مشكلة الجنس مخيب للظن و مخادع جدا و متعه غير مرضيه

سمر20

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجية كيوت
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
انجذب للذكور
انا عايزه اتكلم فى موضوع مختلف و غريب جدا لكن المفروض اى حد متزوج او بيمارس بصفه مستمره يحس بيه و يفهم انا بتكلم عن ايه

الجنس فيه شيئ غريب جدا و هو ان مع الوقت و التكرار بيبقى ممل جدا و غير مرضى و غير ممتع و الكلام ده بيتحس مع كل المتزوجين مثلا سواء بقى عن حب او تقليدى تلاقيهم فى اول شهر او اتنين عندهم استعداد يمارسو يوميا و بيبقو فى قمة السعاده و النشوه و التناغم و مع الوقت الشراره اللهفه و الشوق بينطفى و تلاقيهم بعدو عن بعض واحده واحده و الممارسه بتبقى مره فى الاسبوع او اقل كمان و مع مرور الشهور و السنين بيبقوا كانهم اخوات عايشين مع بعض مفيش بينهم اى نوع من انواع الانجذاب و الرغبه و بيبدأ الراجل يتجه لانواع مختلفه من المتعه سواء على النت او فى علاقه جديده سواء غير شرعيه او جوازه جديده و البنت بتبدا تشغل نفسها فى عيالها و بيتها فبتنتهى انوثتها بدرى او بعضهم ممكن تلجأ لعلاقه او للنت او لاى شيء مختلف يحسسها انها لسه انثى لان طبعا حاسه انها مش عايشه مع (زوج) لكن اخ و مش محسسها انها انثى

انا عندى 27 سنه و بمارس جنس بقالى تقريبا عشر سنين و يمكن اكتر مع رجاله مختلفه و كل مره بمارس فيها بحس ان متعتى اقل من المره اللى قبلها ديما ببقى مضطره ادور على حاجات جديده تدى شعور مختلف و تجدد المتعه من اول الرومانسيه و الحب لحد العنف و الضرب و الالعاب الجنسيه و تمثيل الادوار و تقليد افلام البورن و المغامره و و و .....

رغبتى فى الجنس مش بتروح و شهوتى مش بتموت لكن متعتى بالجنس بتقل و بعانى جدا من الملل بطريقه صعبه و ممكن اقوم متعصبه فى نص العلاقه من كتر الملل و اطلب اى تغير و ديما ببقى محتاجه حاجه جديده و مختلفه و عارفه ان فيه حاجات ممكن تتجرب و فيه حاجات لا او مفيش فرصه للتجربه زى الجماعى على سبيل المثال لانى عارفه عن تجربه ان مش كل اللى شكله حلو على الشاشه هيبقى حلو فى الواقع

لكن السؤال ايه الحل ايه النهايه ايه هى الحاجه اللى تخلي الشراره و المتعه موجوده بدون اللجوء لحاجات جديده و غريبه كل كام شهر عشان المتعه تستمر

و مش بسأل عشانى بس بسأل عشان كل اتنين متزوجين زهقو من بعض و عايشين حياه تعيسه بسبب الملل فى العلاقه لدرجة انهم بقو عايشين مع بعض زى الاخوات بدون جنس

و اسف جدا على الاطاله

• عجبني
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: البرنس احمد, وليد حميدية فلسطينى, الليدى دجاجه و 15 آخرين
يعني هذا هو العادي عموما
لكن الي بيفصل هو ´´الحميمية مع الشخص"

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و x🅨🅞🅖🅘
يعني هذا هو العادي عموما
لكن الي بيفصل هو ´´الحميمية مع الشخص"
الحميمية مع الشخص غير مستمر

المستمر هو العشره و التعود لكن الرغبه و الانجذاب بيروحو مع الوقت

• عجبني
التفاعلات: 💖Unknown
بصي هو اجابتي كئيبة بس اظن انها الحقيقة من واقع اني متجوز
ظروفي خليتني ماوصلش للي انتي بتتكلمي عليه لاني من ليلة الدخلة عمرنا ماكنا بنمارس كتير زي اي حر متجوزين ،، 9 شهور من ليلة الدخلة و ابني الاول جه ،، فدخلنا في حتة حمل بمشاكله فولادة فرضاعة بسرعة اوي ،، حتى لما حصل حمل تاني كانوا توأم فانا بمنتهى الامانة حاسس اني اتسرقت في جوازي ،، ماعشتش متعة اني امارس يوميا خالص ،،، لكي ان تتخيلي اني بعد 7 سنين جواز هما يومين بالضبط اللي مارسنا فيها مرتين في يوم واحد
و مع اني ماشبعتش بس برضة بحس بحالة الملل اللي اني بتقولي عليها ،،، اوضاع معروفة كانك بتتفرجي على فيلم مكرر نهايته معروفة بس الفيلم حلو فانتي مستمتعة بيه بس بتبقي عايزة تشوفي فيلم جديد
الفكرة يا سمر و الواقع الكئيب اللي بقولك عليه ان ببساطة نستسلم لحقيقة ان هي دي حقيقة الجنس ،، هو مش كل حاجة في الحياة ،، انه الطبيعي بتاه انك تحسي انك هايجة فتمارسي نفس الحاجة مع نفس الشخص لحد ماتخلصي شهوتك و تشوفي بقى اللي وراكي و تعمليه اذا كان غسيل هايتنشر وللا عيل هاتاكليه او لبس هاتكويه
ممكن اللي مش مبسوط السبب في كدة انه عايز يدي الجنس اكبر من قيمته اللي قلتهالك دي ،، عايز جديد و تنويع دائم و ده صعب يحصل في الحياة الواقعية مع ضغوط الشغل و العيال و خلافه فدايما بيبقى مش مبسوط ،،، هو بيحب المحشي و بيحب طعمه بس عايز كل مرة ياكل فيها محشي يحس بطعم مختلف و ده ماينفعش
من الاخر ماتديش الجنس مساحة اكبر من المساحة بتاعته ،، هما العشر دقايق وللا الربع ساعة بالكتير و شوفي اللي وراكي ،،،،،،،،،،،، **** يكتبلك الخير دايما صديقتي العزيزة

• عجبني
التفاعلات: البرنس احمد و most.man
الحميمية مع الشخص غير مستمر

المستمر هو العشره و التعود لكن الرغبه و الانجذاب بيروحو مع الوقت
الحميمية مش هي العلاقة الجنسية
الحميمية بتحصل لما يكون هناك تواصل روحي عاطفي و لما لمسة يصير عندها احساس طبطبة… فالجنس بياخد منحى تاني و يصير متعته متعة جديدة
العلاقات الطياري مصيرها تصير مملة
و العلاقات الزوجية بتصير مملة لكن مش هي بل الروتين الي بيكون ممل
لان او في حب و عشرة مثل ما بتذكر حظرتك اكيد بيكون في مشاعر حلوة تخلي كل حاجة ليها احساس بالدفيء

• عجبني
التفاعلات: madmar000
دايما مواضيعك عميقه تحسي انك بدوسي على الجرح بالنسبه لناس كتير

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح
ظروفي خليتني ماوصلش للي انتي بتتكلمي عليه لاني من ليلة الدخلة عمرنا ماكنا بنمارس كتير زي اي حر متجوزين ،، 9 شهور من ليلة الدخلة و ابني الاول جه ،، فدخلنا في حتة حمل بمشاكله فولادة فرضاعة بسرعة اوي ،، حتى لما حصل حمل تاني كانوا توأم فانا بمنتهى الامانة حاسس اني اتسرقت في جوازي ،، ماعشتش متعة اني امارس يوميا خالص ،،، لكي ان تتخيلي اني بعد 7 سنين جواز هما يومين بالضبط اللي مارسنا فيها مرتين في يوم واحد
و مع اني ماشبعتش بس برضة بحس بحالة الملل اللي اني بتقولي عليها ،،، اوضاع معروفة كانك بتتفرجي على فيلم مكرر نهايته معروفة بس الفيلم حلو فانتي مستمتعة بيه بس بتبقي عايزة تشوفي فيلم جديد
الفكرة يا سمر و الواقع الكئيب اللي بقولك عليه ان ببساطة نستسلم لحقيقة ان هي دي حقيقة الجنس ،، هو مش كل حاجة في الحياة ،، انه الطبيعي بتاه انك تحسي انك هايجة فتمارسي نفس الحاجة مع نفس الشخص لحد ماتخلصي شهوتك و تشوفي بقى اللي وراكي و تعمليه اذا كان غسيل هايتنشر وللا عيل هاتاكليه او لبس هاتكويه
ممكن اللي مش مبسوط السبب في كدة انه عايز يدي الجنس اكبر من قيمته اللي قلتهالك دي ،، عايز جديد و تنويع دائم و ده صعب يحصل في الحياة الواقعية مع ضغوط الشغل و العيال و خلافه فدايما بيبقى مش مبسوط ،،، هو بيحب المحشي و بيحب طعمه بس عايز كل مرة ياكل فيها محشي يحس بطعم مختلف و ده ماينفعش
من الاخر ماتديش الجنس مساحة اكبر من المساحة بتاعته ،، هما العشر دقايق وللا الربع ساعة بالكتير و شوفي اللي وراكي ،،،،،،،،،،،، **** يكتبلك الخير دايما صديقتي العزيزة
وجهة نظر واقعية جدا الانشغال فى الحياه و تجاهل الجنس نوعا ما و اعطاء حقه لا اكتر ولا اقل

خصوصا لو الحياه مشغوله و مليانه بالمشاكل و الاحداث

يمكن الوضع صعب اكتر عندى لانى عايشه لوحدى مش متحمله مسؤلية و الجنس عندى هو رفاهيه لازم منها و ممكن مكدبش لو قلت رفاهيتى الوحيده

بس برضو بلاحظ ان حتى معظم المتزوجين مش راضيين عن حياتهم الجنسيه خصوصا الرجاله (اللى على علاقه بيهم) بيحكولى ان حياتهم الجنسيه بعد سنين من الزواج بقت شبه منعدمه مع انهم لسه فى سن مليان قوه و حيويه و نشاط و نضوج(فوق الاربعين)

• عجبني
التفاعلات: البرنس احمد و madmar000
قصتك قصه تؤثر و****

• عجبني
وجهة نظر واقعية جدا الانشغال فى الحياه و تجاهل الجنس نوعا ما و اعطاء حقه لا اكتر ولا اقل

خصوصا لو الحياه مشغوله و مليانه بالمشاكل و الاحداث

يمكن الوضع صعب اكتر عندى لانى عايشه لوحدى مش متحمله مسؤلية و الجنس عندى هو رفاهيه لازم منها و ممكن مكدبش لو قلت رفاهيتى الوحيده

بس برضو بلاحظ ان حتى معظم المتزوجين مش راضيين عن حياتهم الجنسيه خصوصا الرجاله (اللى على علاقه بيهم) بيحكولى ان حياتهم الجنسيه بعد سنين من الزواج بقت شبه منعدمه مع انهم لسه فى سن مليان قوه و حيويه و نشاط و نضوج(فوق الاربعين)
كملي تعليمك فعلا و انزلي اشتغلي و صاحبي ناس جديدة و هاتلاقي ان الجنس مساحته في حياتك بتقل يوم بعد يوم

• عجبني
التفاعلات: madmar000
احيكي

• عجبني
الحل سهل جدا بس ده فايد الراجل انه يغير من طريقته و اسلوبه .
انا لازم كل مرة تبقي مختلفة عن اللي قبلها و التغيير حلو .. و انا بجدد و ادمج و افكر قبل ما انيك مهو لو النيك دخل و خرج و خلاص يبقي ايه الفرق بينا و بين الحيوانات

• عجبني
التكرار والإفراط
بيعمل حاله تشبع
ومنها بيكون في ملل

• عجبني
مساء الخير يا سمر ..

اولا: فيه اختلاف بين الزواج وبين العلاقات المتعددة .. العلاقات المتعددة دايما بتخليكى تشوفى الاحسن فى كل واحد سواء فى طريقته فى الجنس او بشكل عام نقطة قوته او تميزه (شخصيته - وسامته - كلامه العاطفى - طريقته فى الجنس - فلوسه - ذكائه) الى اخره .. فا ده بعد فترة هيخليكى عمرك ما هترضى باللى بتمارسى معاه .. لأن ذاكرتك جمعت الاحسن من كل حد فا معاييرك او توقعاتك دايما عالية .. و متعتك بتقل مرة مع مرة .. وللأسف برضه مش عارفة تبطلى .. مع ان تقريبا مفيش استمتاع

ثانيا: الزواج ذات نفسه مختلف .. بيبقى نفس الشريك بنفس الصفات اللى لو ضعيفة او قوية هتتعود عليها بعد وقت مش كبير .. بيحب ايه فى الجنس وايه مبيحبوش .. فى الحياة العامة دماغه وصفاته عاملة ازاى .. لو عصبى هتتعايشى معاه زى لو انتى حساسة مثلا هيتعايش مع العيب ده .. ومع وجود التفاهم بينكم هتوصلوا لأرضية وسط فى كل حاجة تسمح لكم انتم الاتنين تنبسطوا والحياة تبقى حلوة بينكم .. والحب سواء من قبل الخطوبة او فى الخطوبة او بعد الزواج من العشرة هيخلى الجنس مهما كان مكرر او مش بنفس اللى ممكن يبقى مع حد متمرس وفاهم هيكون امتع مليون مرة .. لأنك مش داخل تنام معاه عشان تبسط نفسك وبس انتا داخل تبسطه وتبسط نفسك .. والممارسة وشهوتها هتبقى اكتر واحسن بمليون مرة وانتا شايفه مبسوط و منجذب ليك ومتمتع باللى انتا بتقدمهوله ..

ثالثا: عشان كده حوار ان الجواز بيبقى ممل بعد فترة ده انا مش مقتنع بيه .. لو هو كحقيقة واقعة طب ليه العلاقات السليمة بتستمر ؟ .. الناس اللى مقدرتش تحافظ على الرغبة والشهوة مشتعلة بعد الجواز هى الناس اللى فشلت انها تحافظ على قناة تواصل مشتركة بينهم .. الست اللى اتحولت لواحدة كل مهمتها ******* والبيت والراجل اللى اتحول لكل مهتمه الشغل والفلوس وماتشات الكورة .. انما الناس اللى بتحافظ على الحب بينهم والتواصل المستمر الجنس بتاعهم بيبقى نار حتى لو مش هيعملوا ربع اللى ممكن يتعمل

رابعا: عشان كده يا سمر لو بتدورى فى الجنس على متعة من غير سكن, يبقى انتى كأنك عمالة بتشربى من مياه البحر على أمل انك ترتوى .. لو الجنس مفيهوش سكن واطمئنان وخصوصية ان الشخص ده بتاعى وليا لوحدى .. يبقى فعلا عمره ما هيرضى .. ومش هيفضل منه غير الاكتئاب والألم النفسى, انا شوفت مواضيع كتير ليكى كلها فى الفكرة العامة متشابهة .. وبعتلك رسالة قيمة جدا بجد .. ياريت تقريها

• عجبني
التفاعلات: Al-Mahdy، Justme و الصقر_الجارح
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
39 سنه
وعاوز اقولك بحكم مسؤوليتي ومنصبي بقول لك ان كلللل ده في جميع الجوانب مش الجنس فقط هو الروتين

• عجبني
الحب معاه الاحساس والتعود والتخلي عن عادات المصريين القذرة ال بتموت الحب . في مصر مش بس الجنس ال بينتهي اي نجاح بينتهي بسبب عدم التناغم وعاداتنا السيئة المواقف والمحن بتقربنا من بعض مش بتبعدنا

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و حسن٩٤
دكتور نيرو قال الافاده

• عجبني
انا عايزه اتكلم فى موضوع مختلف و غريب جدا لكن المفروض اى حد متزوج او بيمارس بصفه مستمره يحس بيه و يفهم انا بتكلم عن ايه

الجنس فيه شيئ غريب جدا و هو ان مع الوقت و التكرار بيبقى ممل جدا و غير مرضى و غير ممتع و الكلام ده بيتحس مع كل المتزوجين مثلا سواء بقى عن حب او تقليدى تلاقيهم فى اول شهر او اتنين عندهم استعداد يمارسو يوميا و بيبقو فى قمة السعاده و النشوه و التناغم و مع الوقت الشراره اللهفه و الشوق بينطفى و تلاقيهم بعدو عن بعض واحده واحده و الممارسه بتبقى مره فى الاسبوع او اقل كمان و مع مرور الشهور و السنين بيبقوا كانهم اخوات عايشين مع بعض مفيش بينهم اى نوع من انواع الانجذاب و الرغبه و بيبدأ الراجل يتجه لانواع مختلفه من المتعه سواء على النت او فى علاقه جديده سواء غير شرعيه او جوازه جديده و البنت بتبدا تشغل نفسها فى عيالها و بيتها فبتنتهى انوثتها بدرى او بعضهم ممكن تلجأ لعلاقه او للنت او لاى شيء مختلف يحسسها انها لسه انثى لان طبعا حاسه انها مش عايشه مع (زوج) لكن اخ و مش محسسها انها انثى

انا عندى 27 سنه و بمارس جنس بقالى تقريبا عشر سنين و يمكن اكتر مع رجاله مختلفه و كل مره بمارس فيها بحس ان متعتى اقل من المره اللى قبلها ديما ببقى مضطره ادور على حاجات جديده تدى شعور مختلف و تجدد المتعه من اول الرومانسيه و الحب لحد العنف و الضرب و الالعاب الجنسيه و تمثيل الادوار و تقليد افلام البورن و المغامره و و و .....

رغبتى فى الجنس مش بتروح و شهوتى مش بتموت لكن متعتى بالجنس بتقل و بعانى جدا من الملل بطريقه صعبه و ممكن اقوم متعصبه فى نص العلاقه من كتر الملل و اطلب اى تغير و ديما ببقى محتاجه حاجه جديده و مختلفه و عارفه ان فيه حاجات ممكن تتجرب و فيه حاجات لا او مفيش فرصه للتجربه زى الجماعى على سبيل المثال لانى عارفه عن تجربه ان مش كل اللى شكله حلو على الشاشه هيبقى حلو فى الواقع

لكن السؤال ايه الحل ايه النهايه ايه هى الحاجه اللى تخلي الشراره و المتعه موجوده بدون اللجوء لحاجات جديده و غريبه كل كام شهر عشان المتعه تستمر

و مش بسأل عشانى بس بسأل عشان كل اتنين متزوجين زهقو من بعض و عايشين حياه تعيسه بسبب الملل فى العلاقه لدرجة انهم بقو عايشين مع بعض زى الاخوات بدون جنس

و اسف جدا على الاطاله
انا كنت متجوز وانفصلت وكانت بتيجي عليا اوقات زي دي وانا واحد بحب التغير وكنت بعرض على مراتي نجرب حاجات كتير جديده وكان الرفض ديما هوة أول حاجه حتى مكنتش بادي نفسها فرصه تجرب الجديد لغايت لما الجنس بنا انعدم وانفصلنا

• عجبني
كلامك مظبوط جدا بس السبب والحل في أيدينا واحنا مش قادرين عليه

بالنسبالي وعن تجربه عشان ارجع من الحاله اللى بتوصفيها دى أو اغيرها لازم امنع السبب اللي وصلنى لكدة اللي هو اصلا في الأساس كنت شايفه تغير زى اللى قلتيه فوق وزيادة شويه

امنع النظر حتى للستات في الشوارع امنع اي مسببات الشهوة أو الإثارة

هيفضل البيت والعلاقه الطبيعيه هى المحرك الوحيد الشهوة ويرجع الشوق والرغبه وكل حاجه حلوة

احنا اللى بنبوظ دماغنا بايدنا ونرجع نشتكى

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و ياقوت

و اسف جدا على الاطاله
كلامك صحيح في منظور العلاقه الجنسيه العاديه ولكنه غير صحيح مع العلاقات الغير عاديه ولم اجد تعبير عن نوع العلاقه الا بكلمه الغير عاديه وهنا يختلف كل واحد من منظور رؤيته للغير عادي وبالتالي الموضوع محتاج نعرف ايه اكتر حاجه غير عاديه ممكن تخلينا نعمل علاقه تبسطنا وتخلينا مرتاحين مع الاخذ بعين الاعتبار اني مش بتكلم عن علاقات جماعيه او شاذه ولكن ممكن يكون فيها شئ من الجرأه والمغامره وممكن تكون مميزه
مش حقدر افسر اكتر من كده للاسف

• عجبني

و اسف جدا على الاطاله
كلامك حقيقي مليون في الميه
الاشباع الجنسي او التشبع الجنسي يفقد المتعه الجنسيه طعمها ونصبح مجرد مؤدي في محاوله بائسه لاشباع الرغبه ومع كل علاقه بنفقد الشغف والمتعه وكاننا جوانا اصبحنا مجرد اله مبرمجه علي العمل او المتعه اصبحت بعيده
ودا اسبابه
1 الضغوط النفسية اللي بتصاحبنا في كل وقت ومكان
حتي وان كنا نمارس الجنس فقط للممارسه دون علاقه دائمه
2 الجنس اصبح مجرد من اي مشاعر فقط جنس للجنس
3 احساس الرضا ودا مبقاش موجود ابدا في حياتنا وخاصه الجنسيه منها
اقولك نصيحه بطلي جنس لفتره وخليها فتره تصحيح مسار ودي نصيحه للكل مش ليكي

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%