NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

أحسده علي أنه ديوث ومعرص ؟؟ 🤣🤣

أنا فعلا مقدرش أعمل زيه .. لارجولتي ولا كرامتي ولا البيئة اللي خرجت منها ولا تربيتي ولا أحترامي لعائلتي وإسمها يسمحولي اعمل زيه !
يا سيدي براحتك وربنا يبارك ليك في اللي انت فيه.. لكن اللي مش مفهوم هو الراجل بيقول أنو عارف مصلحتو وعاوز يريح نفسو... يعني ملوش رغبة يسمع كلام يخليه يتوقف.. يبقى ليه نسأله هو ملحد ولا لأه؟ وثانيا مع احترامي لحضرتك، كلنا بنغلط في حاجات كثير.. كل غلط على قد النية، يبقى كلنا ملحدين ولا إيه؟

• حبيته
التفاعلات: اريد الزواج من متحررة
يا باشا انت حر وانا كمان حر وكل انسان حر ما لم يضر ، بس انا شايف ان الكلام ده لا ينطبق عليا ، دي حاجه انا مبسوط بيها وشايفها من وجهة نظري فعل راقي ومتحضر وانا بحبه ، بس مبفرضش ده علي حد
خلاص فضفض واللي تحب تعملو انت حر فيه

• حبيته
يا باشا انت حر وانا كمان حر وكل انسان حر ما لم يضر ، بس انا شايف ان الكلام ده لا ينطبق عليا ، دي حاجه انا مبسوط بيها وشايفها من وجهة نظري فعل راقي ومتحضر وانا بحبه ، بس مبفرضش ده علي حد

فعل راقي ومتحضر ؟! مين ضحك عليك وعملك غسيل مخ وفهمك كده ؟!

أنت حر طبعا ، لكن دورنا نفهمك الصح من الغلط وبعدها أنت حر !

بالظبط زى لما نقولك القتل جريمة عقوبتها الأعدام ، والسرقة جريمة عقوبتها الحبس ، والزنا جريمة عقوبتها أخروية ( نار جهنم) .. وأنت عرفت ، ورغم كده عاوز تقتل وتسرق وتزني !

فأنت حر ، أفعل ما تريد وتحمل النتائج !

فعل راقي ومتحضر ؟! مين ضحك عليك وعملك غسيل مخ وفهمك كده ؟!

أنت حر طبعا ، لكن دورنا نفهمك الصح من الغلط وبعدها أنت حر !

بالظبط زى لما نقولك القتل جريمة عقوبتها الأعدام ، والسرقة جريمة عقوبتها الحبس ، والزنا جريمة عقوبتها أخروية ( نار جهنم) .. وأنت عرفت ، ورغم كده عاوز تقتل وتسرق وتزني !

فأنت حر ، أفعل ما تريد وتحمل النتائج !
السرقه والقتل يعتبر تعدي علي الغير انما التحرر مفيهوش تعدي على حد لان دي حياتي وانا حاببها كده ومفرضهاش علي اي مخلوق

يا سيدي براحتك وربنا يبارك ليك في اللي انت فيه.. لكن اللي مش مفهوم هو الراجل بيقول أنو عارف مصلحتو وعاوز يريح نفسو... يعني ملوش رغبة يسمع كلام يخليه يتوقف.. يبقى ليه نسأله هو ملحد ولا لأه؟ وثانيا مع احترامي لحضرتك، كلنا بنغلط في حاجات كثير.. كل غلط على قد النية، يبقى كلنا ملحدين ولا إيه؟
قال إنه متحرر فكريا ..

ودى ملهاش غير المعني ده ( ملحد ) وفي حال كان كده يبقي الموضوع منتهي ، وسألته لأنهي النقاش .

قال إنه متحرر فكريا ..

ودى ملهاش غير المعني ده ( ملحد ) وفي حال كان كده يبقي الموضوع منتهي ، وسألته لأنهي النقاش .
بص مواضيع الدين مش مجال نقاشها هنا وانا برفض الكلام فيها

السرقه والقتل يعتبر تعدي علي الغير انما التحرر مفيهوش تعدي على حد لان دي حياتي وانا حاببها كده ومفرضهاش علي اي مخلوق

وكذلك الدياثة والتعريص جريمة يعاقب عليها القانون لو إتقفشت .

وكذلك الدياثة والتعريص جريمة يعاقب عليها القانون لو إتقفشت .
اديك قلت لو اتقفشت ، ما انا مش هعلن ده اكيد وكل خطوه هتكون محسوبه وبذكاء

اديك قلت لو اتقفشت ، ما انا مش هعلن ده اكيد وكل خطوه هتكون محسوبه وبذكاء

شوف بنتكلم في أيه وبتاخدونا في إيه ؟

مش بأكلمك في إنك تتقفش أو متتقفش .. بكلمك في إنها جريمة يعاقب عليها القانون زى السرقة والقتل !

شوف بنتكلم في أيه وبتاخدونا في إيه ؟

مش بأكلمك في إنك تتقفش أو متتقفش .. بكلمك في إنها جريمة يعاقب عليها القانون زى السرقة والقتل !
ودي حاجه مش صح ، المفروض كل واحد حر يقرر حياته طالما مش بيأذي حد ولا بيتعدي علي حق حد في الحياه

بردو المسائل الفكرية مش حابب اناقشها هنا

برضو دى منطقة انتوا اللي جرتونا للكلام فيها وأعتبرتوها دين !

سألتك متدين ولا ملحد لأعرف خلفيتك الفكرية التي تنطلق منها لأنهي معك النقاش ، فقط لاغير .

قال إنه متحرر فكريا ..

باين على حضرتك انك بتنسي كثير.. فاكر لما فقهاء مش ملحدين طلعوا فتاوي تدعو لجواز نكاح الجهاد.. بيقولوا للنسوان، هيا للجنة وامنحوا للمجاهدين فرصة التمتع باجسامكن. وقالوا ان من حق القائد ان ينيك زوجات المجاهدين.. مين بقى المحد فيهم؟ اللي فكر يسيب مراتو تتناك، ولا اللي عاوز ينيك زوجات كل المؤمنين.والتابعين

• عجبني
انا
مساء الخير علي احلي نسوانجية ❤️😍
عايز اقولكم ان هنا المتنفس الوحيد ليا ، هنا بتكلم براحتي ، بحس اني بعبر عن افكاري بحرية ❤️
عايز اقولكم ان التحرر بالنسبة لي حلم واجمل احساس بحسه في حياتي ، هو اه انا مش متجوز ولسه ملقيتش شريكة حياتي ، لكن حلم حياتي الاقيها ونعيش اجمل ايام حياتنا بدون قيود 💖
الموضوع مش صعب ولا حاجه اكيد فيه بنات عاقله ونفسها تعيش حياتها بدون قيود بس تبان قدام الناس وقدام اهلي واهلها عاديه جدا بس انا للأسف طبعي انطوائي وغير كده مبقدرش اقول لحد من دايرة معارفي علي افكاري خوفا من رد الفعل
مش عارف قين الاقي واحده تشبهني بجد وتحبني واحبها ، اكيد هيكون فيه فرصة تعارف بيننا وهتاخد وقتها وانا متفهم ده لان المجتمع مبيرحمش ، انا عايز واحده حتي لو كان ليها تجارب جنسية قبل كده الموضوع مش هيفرق معايا خصوصاً اني متحرر وحابب كده 🥰
معلش عارف اني طولت بس انا هنا بفضفض اعتبروها خواطر من شخص مش بيعرف يقول لحد كده في الواقع واكيد انا حابب التحرر اوي ومش قادر ابطل تفكير فيه طول الوقت ودي حياتي اللي انى مبسوط بيها
انا برده عندى نفس الحلم ومستني اليوم الي يتحقق وعلي فكره تحررنا ملهوش علاقه بقدراتنا الجنسيه

• حبيته
باين على حضرتك انك بتنسي كثير.. فاكر لما فقهاء مش ملحدين طلعوا فتاوي تدعو لجواز نكاح الجهاد.. بيقولوا للنسوان، هيا للجنة وامنحوا للمجاهدين فرصة التمتع باجسامكن. وقالوا ان من حق القائد ان ينيك زوجات المجاهدين.. مين بقى المحد فيهم؟ اللي فكر يسيب مراتو تتناك، ولا اللي عاوز ينيك زوجات كل المؤمنين.والتابعين
محدش منهم هيفهم وجهة نظرنا

انا

انا برده عندى نفس الحلم ومستني اليوم الي يتحقق وعلي فكره تحررنا ملهوش علاقه بقدراتنا الجنسيه
ده حقيقي بس مين يفهم

• عجبني
التفاعلات: منيوك ديوث
  • محزن
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عزيزي النسوانجي مشاركات التعارف ممنوعه تماما بأقسام المنتدى مكانها قسم التعارف فقط طلب أي وسيلة تعارف خارجيه او ذكر ها في موضوعك او ردودك مخالف تماما ومن الممكن ان تعاقب إداريا بسبب ذلك ( هناك قسم كامل لغرض التعارف) فلا تكن عضو مصر على المخالفات

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%