NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال الاوط المشاكس | السلسلة الثانية | ـ حتي الجزء الثامن 4/11/2022

Wa7d moham

wa7d
كاتب متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث

لمتابعة السلسلة الأولي​

الجزء الاول الاوط المشاكس

مساء مسا على كل المحبين حابب اشكر متابعين وكل من ادانى بوش علشان اكتب تانى وشكلكم ده مش مظبوطين ياض انت وهى اخربش بدأت بالسلسله الثانيه بالتعريف بما انتمى من عوالم انا واحد انسان ومش انسان هجين بين انس وجن لكن جن ملتزم شويه بس مخلينى واخد صفه قط عمال يخربش فى الدنيا بتيجى ايام حلوه وايه اخص لكن فى حد من عائلتى (عمتى) دى وقفالى على الوحده دمها خفيف وياريت يكون كلامى خفيف عليها لانها جمده اوى لكن بتحبنى وعوزانى اتجوز بنتها اللى انا مش عرفها وعمتى بتقول عليها انها بدر فى ليله 14 انا مصدق عمتى لانى شفت عمتى بدر منور مش شبه حد (فكر وتخيل ) مش عرف اوصفها اما هى تكون كده بنتها هتكون ايه كل معرفتى ببنتها انها البرنسيسه اللى كنت بكلمها فى السلسله الاولى علشان كده انا حبيت عرفكم بجنس عائلتى اللى هى الجن القمرى(تابعنى وخليك معايا ايييييييييييييييه ما تفوق ولا ايه ) هما دول

الجن القمرى: ده نوع من خلق..... بيأمن بالكتب السماويه ومنهم مسلمين ودى الاغلبيه والباقى من دينات اخرى ومنهم الشياطين اما الاعلبيه يمكنهم التزاوج من جنس المرتبه الاولى زواج على عقيدهم اما الشياطين فهم لا يتزوجوا الا من بعضهم او من اقرانهم الارضين ومن القمريين من ينزوج او يقارن الانسان على ملتهم وبرضى وتوافق وبيحمل صفات مشتركه بنهم يعنى صفات الانس وصفات القمرى وهم عوالم يعلمها ..... وحده فيهم الساده وما بين الساده والعامه بنهم زينا كده فيهم زو شأن والطبقه العلميه والجهلاء يعنى ملكوت زى ملكوت الدنيا الانسيه وكان عائله ابى من زو مناصب يعنى من عليه القوم ولكن بحكم ... والدين وده اللى خلا ابى يقارن امى ويتجوزها بعد وفاة زوجها ويتمثل فى صورته علشان يقدر يعيش معها فى الدنيا وعند غيابه عن البيت فكان ياع (طبيعه عمله فى البترول ) وكان لا يفرق بينى وبين اخواتى من الام اللى هما فكرينه انه ابوهم لان امى اخفت وفاة ابوهم عنهم وبكده مكنش يفرق ولكن عمليه معرفتى بعائله ابى فكانت زى ما سرد فى السلسله الاولى (ياجماعه السلسله فنتزيه مش صراع عوالم بل هى فكره كوميديا الموقف واحلام كاتب يعنى اطلق الخيال لنفسك)

احنا نهينا السلسله الاولى بعد ما نزلت من عند مايا ووفاء صحبتها وكنت فرحان جدا بالموبيل والساعه بتاعته يعنى من سوزى شقه فى اسكان الشباب وموبيل من وفاء وكمان لاب توب من مايا ناقص انى يكون عندى عربيه (ايك تفكر ان فى وحده ممكن تتناك وتدى حد عربيه ده مستحيل)

فاضل على النيجه اسبوع ونعرف هروح فين لكن انا مجتهد فى الدراسه وانتم عرفين روحت الفرحه مليه قلبى من الهدايا اللى اكتسبتها من النسوان لكن كان فى حاجه مكنتش متأكد منها وهى الشقه هل سوزى يقدر تجبها ولا اشتغاله علشان انكها ( اه نسيت اقولكم انى عمتى سيبانى اعمل اللى انا عوزه لكن ان انزل فى كس اى وحده علشان جنسى ونتاجه لابائى بس من زوجاتى)

فى بتنا

امى/ ايه ياسمسم هو انت كل ما تخرج تجيب حاجه معاك

انا/ ابدا يا ماما بعمل اشغال لناس وهم بيكفؤنى

امى/ بس دى حاجات غاليه اوى

انا/ما أنا بعمل حاجات مجدش يعرف يعملها غيرى

امى/ طيب خلى بالك من نفسك واعرف حدودك مع الناس وايك تنسى التعليمات ولا اقول

انا/ هى عرفه كل حاجه يا ست الكل لكن المجننى شكل فريحه ايه

ـــ ولا اظبط نفسك انا قولت لك قلبك هى اللى هيدلك

ـــ يعتى ابقى على عمايا كده

ـــ ولا اظبط نفسك ولا ارجعلك

ــ لاء علشان خطرى انا كده كويس (ديل اللى ظهر مره وحده فى السلسله الاولى واختفى بعد محيله)

امى/ ايه مالك ياسمسم

انا / مش قولت ليكى مش سيبانى

امى /خليها تعلمك الادب اسيبك لها

المهم دخلت اخد دش كده واسترج نشاطى تانى واخرج من حاله وفاء ومايا واشوف هعمل ايه تانى رحت على الكمبيوتر هيأت الموبيل وحطيت برنامج عمله انا حمايه من اى حد يركب التيليفون واللى يحاول اركبه انا من غير ما هو يعرف حتى لو عمل قرد انه يحمى تلبفوته مش راح يعرف يخرج وعملت وسجلت الارقام الى تخصنى وركبت تليفون (مايا ووفاء وسوزى وكمان بنتها اللى دى دورها خلص فى النيك اللى حاجات قليله وهيجى دورها بعدين) ظبط كل حاجه لفيت لفه على النسوان الحيحانه وشوفت كلامهم مع غيرهم لكن استوقفنى حوار سوززى مع وحده مش عارف زميلتها ولا قريبتها لانها ما بتتكلمش على شغلها معها ولا على عليتها ما تيجو نشوف هم كانوا بقولوا ايه

سوزى/ ايه يا ابله كنتى فين

الابله/ ابدا كنت مضيقه اوى

سوزى/ ليه يعنى ايه اللى مضيقك

الابله/ ما أنتى عرفه ياسوزى هى ربابه كل شويه ألحن بها

سوزى/ هو لسه على حاله

الابله/ ايوه لسه دخلنا على سنه اهو وهو لسه فى الزفت ده

سوزى/ طيب انتى بتعملى ايه

الابله /ابدا اهو بعمل زيك

سوزى / لا انا ما بقتش اعمل لقيت اللى يعملى

الابله/ يخرب عقلك ازى ده حصل

سوزى/ ولد ما جبتهوش ولادا زميل بنتى

الايله/ يلهوى ياسوزى ازى كده مش خيفه

سوزى/لاء لانه بقرء افكارى واول ما شوفه بجيب على نفسى خالص بحس انى انا تيها وفى دنيا عير الدنيا

الابله/ ازى يعنى

سوزى / يقلبى اول ما يبص فى عبنك بعرف انتى لبسه ايه وبرفانك ايه وانتى عوزه ولا مش يعنى بكون عريانه امامه وانا بكامل لبسى ده فى يوم كنت فى البيت وكان بيذاكر مع البنت واول ما شفنى عرفنى نوع البرفان وكمان عرف انى من غير الاند لما نسيته عندك

الابله/ طيب متعرفينى عليه

سوزى/ ازاى يعنى اقوله ان فى وحده بعزها وبنعمل سيكو سيكو مع بعض عوزه تسكسها

الابله/ يلهوى ياسوزى شوقتينى له اوى

سوزى/ امال لو شفتيه تعملى ايه دى عنيه ملونه كل عين لون تحسى انه مش عرف

الابله / طيب عرفينى به وانا احكى له على اللى صاب الموكوس جوزى يمكن يكون فى ايه حاجه

سوزى / تصدقى فكره ممكن فعلا يحلها بس ده حراق اوى فى كل حاجه من اللى انتى عرفاه لطلباته ده خلانى اجبله شقه اه هى من فلوسه بس انا جبتها فى سكن الشباب ومتفقين انا اول ما يستلمها انا اللى اظفرها

الابله/ يعنى تسكسكو فيها اه يا بنت التيت طيب خدينى معاكى

سوزى/ انا لو شفته هحكى له لو فى ايده حاجه هيعملها وانتى بقى تستحملى

الابله/ لما لسه تشوفيه يا ستى كلميه بكره وخدى معاد انا على نار واللى بعمله مابسدش بقى عادى ما بتمتعش علشان خاطرى كلميه

سوزى / ماشى واهو بطه جديده ملظلظه يتمتع بها

الابله/ يا بت امال فور باى فور بس يجى

سوزى/ هكلمه يلا سلام علشان كان معايا من شويه هو والبت وعمل عمايل فى العربيه خلانى مش هنا خالص اكنى عملتها على نفسى الكولت اتغرق خالص يلا سلام

عندى

ايه يا سوزى هتبقى قواده وتجبيلى نسوان شكرا يا سوزى وانا جاهز لعشره زيك دخلت على تليفون الابله لقتها من النسوان المليانه كده بس تحس انها اروبيه شعر اصفر بشره محمره وزنها حوالى 100 كيلو متركزين فى وركها وبزازها وطيزها يعنى بطه بجد اتصلت على سوزى بس ما ردتش شويه ربعايه كده لقتها بتتصل

سوزى/ ايه ياسمسم وحشتك كنت بترن ليه

انا / بطمن على الوتكه بتعتى

سوزى/ ما أنت نسينى خالص

انا/ ليه ده أنا كنت عوز اشوفك بكره كده بس مش فى بيتك يكون فى حته تانيه كده علشان اخد رحتى معاكى

سوزى/ بتتكلم جد انت جيت فى ملعبى بكره اروح انا وانت كده مشوار ونعمل اللى احنا عوزينه

وانا /وانا منتظر بكره ده وباريت احس بمفاجأه كده

سوزى/ ولا هو انت مخاوى ولا ايه سبها لبكره لما نشوف

نتابع.......................معلش جزء صغير للسلسله الثانيه

الجزء الثانى

اعذرونى الجزء ده مافهش جنس علشان ده مدخل للقصه وتبعيتها
هى سوزى دى هبله ولا ايه الوليه ما صدقت انى اكلمها بس معذوره بجد الدكتور مش سأل عنها بيديها جرعات متبعده وهى عوزه تكثيف وتلطيف يلا يا دكتور اهو الواجد بسد مكانك اهو ايك تنسى الجمايل دى اخربش ناوووووو

كده سوزى والابله بتعتها دى حكايتهم معايا تبقى اواى فكرو شويه كده ولا استنو كده انا بقرء فكر واحد بقرء اهو ايه بتقول ايه امتع نفسى واهو بطه جديده ما كل جزء فى بطه ووزه وفرخه كمان استنى استنى دى فى وحده كمان بتفكر وبتقول ياريت كنت بجد يا قط ما أنا بجد بس انتى مش مصدقه بقول ايه اسكت انت وهى وخالى الموضوع يمشى متكشنيش لخرشك

ولا ياسمسم انت من الان واحد داخل على كليه مش عارف مجموعك هيوديك فين متع نفسك قبل التنسيق ونشوف

انا/ ماما ماما

امى/ ايه ياسمسم عوز ايه

انا/ ممكن كوب لبن ومثلث جبنه عوز اتعشى

امى/ اجبهملك واحطهم عند الباب

انا/ بقى كده ياماما ماشى ماشى لعبت بأيدى عند انفى كده وبلحس فيها

امى/ لاء لاء متهنش عليه ياسمسم ثوانى واكون محضره لقطوسى عشا حلو

جابت ماما العشا وتعشيت وعملت سرش على النت كده رحت موقع كده وموقع كدهه لحد ما الوقت سرقنى

تخاطر بينى وبين عمتى

ـــ ايه ياسمسوم مالك

ــ مش عارف هو اللى انا بعمله ده ايه

ــ دى غريزه فيك وفى جميع نسلكم

ــ تعنى ايه

ــ يعنى طول ما نت لوحده وقلبك فارغ هتعمل كل حاجه واى حاجه لكن اما قلبك يتخطف هتتمسح فى الخاطف وهو يتمسح فيك وتكونوا بزبيز صغيره كده

ــ انا مش حاسس بحد مش لاقى اى حد

ــ قلبك ياسمسوم هو اللى هيدلك وعلى فكره هى كمان مستنيه الجامعه

ــ يعنى هشوفها فى الجامعه

ـــ يمكن اه ويمكن لاء

ــ يووووه ايه اللى يمكن وايه اللى مايمكنش انا احترت

ــ ولا نام يلا متخوتنيش هى مش نقصه مداديه كتك البلا انت مش مظبوط ياض

ــ بعنى اعمل ايه

ــ عيش ياسمسم متخليش الفكر يركبك المكتوب مكتوب وهتقرئه يلا نام ياحبيبى

وفعلا سبت الدنيا زى ماهى ونمت وحلمت انى قبلت بنت عمتى لكن كانت مش جميله كنا عملين زى القط وخناقه بلاش ده لاء خد ده عملين زى القطط الصغيره

فى لعبهم وخناقهم لكن كنت حاسس براحه ليه مش عارف صحيت زى عويدى جعان ولسه اللى فى البيت اللى نايم او خرج لعمله دورت على فطار لقيت علبه بلوبيف فرحت واخدها وكلت ورحت الثلاجه جبت شب لبن وهتك يا لحس يالهوى لحسلاء ارجع يلا اشرب زى البنأدم كده جهزت نفسى قعت على الكمبيوتر امارس بعض العابى وكمان البرامج اللى انا مصممها ودى سرى انا محدش يعرفه عيرى انا وبالطبع اللى....

ـــ ولا اتظبط

ــ ايه ياستى براحه عليا شويه

ــ بتخاف ياننوس ولا ايه معندناش حد بيخاف لكن بيحذر وده طبعنا

ــ ايه فى جديد ولا ايه

ــ ابدا كنت بطمن انك فطرت وعلشان فى حاجه كده عوزاك تعملها

ـــ ايه هى

ــ ركز بس واعمل اللى هقولك عليه

وفعلا ركزت فى بعض حركات واشتغالات كده حسيت انى اكتسبت صفه جديده من صفات القطط منها تحديد اماكن النفوذ وطرق التخفى وامته اتمسكن وامته اتمكن خلاص فاضل انى يطلع لى ديل وابقى قط مشاكس بجد

ــ كده انت بقيت فيك الصفات المهمه من بتى جنسك حافظ وركز كده لان اللى جاى فيه اختبارات ليك كتير

ـــ يعنى من اختبار لاختبار انا كده مش هركز

ــ تركز فى ايه ياض فى اللى بين رجليك ولا فى مستقبلك ولا انت خلاص عوز تخش البكس وتنام فيه طول اليوم وكل ما أمك تعدى عليك تبخ عليك مياه

ـــ لاء خلاص هركز (على فكره اكتر حاجه تخاف منها القطط الحبسه ورش الماء)

انتهى الدرس اللى كل يوم الصبح لازم اخده من عمتى بحس انها بتخاف عليا اكتر من أمى لكن امى هى امى كانت الساعه خلاص قربت على 2 بعد الظهر كده الكل رجع من اللى فى الكليه او شغله وانا لسه فى غرفتى على الكمبيوتر انجزت شغل مش بطال فى تحديث برنامجى الخاص اللى اقدر به انى اركب اى تليفون من غير ما يسيب اثر او اى درك نيت يعرفه برنامج كده عفريتى مقطقط كده سمييته عين القط وهو برنامج عير قابل للنسخ او التعامل معه من غيرى بقدر اعرف منه الحاله المرضيه والمزجيه والعصبيه للضحيه غير خصائص البرامج الهكر الاخرى وصلت لحد متقدم جدا ماما كانت خلاص حصرت الغدا والكل قعد يتغدا(وزى ما أنتم عرفين ان اسرتى ملهاش دور فى القصه غير عمتى وابويه من بعيد وامى فى بعض الحوارات) طيب انجز يا عم علشان المهندسه سوزى يلاهوى انا نسيت جرى على التليفون نظره على محدثات سوزى اشوف كلمت مين ولا ايه فعلا لقيتها كلمت الابله ولتعرفها انى هقابلها اليوم وهو عوز يشوفنى فى مكان خاص مش فى البيت عوز ياخد رحته فالابله عرضت عليها انها تجبنى عندها بس ازاى يعنى اتفقوا على انها تخدنى فى احد المولات ونقعد شويه وقال ايه الابله شفتهم بالصدفه ويعملوا حوار انى اروح معهم نقعد عندها بس ازاى

الابله/ وانتم فى المول كده انا هاجى ترحاب كده واشتكى من ان جهاز الكمبيوتر بيهنج كتير وهى مش عرفه تشتغل عليه لانه بيسرب بيانات وكده

سوزى/ وهو جن فى الحاجات دى فميصدق انه يصلحه ليلا اسيبك علشان اتحضر له

الابله/ ماشى يا سوزى وانا منتظركى فى مول العرب

عملت حسابى ولبست وتشيكت كده ورنيت على سوزى وعرفتها انى هخرج على الساعه 5 كده وتفقت اقبلها فين لقتها بتقولى انها راح تنتظرنى فى الرمايه ونروح اى حته كده بعيده عن المنطقه بتعتنا وفقت وفعلا خرجت على الميعاد المتفق عليه ورحت الرمايه وشوفتها

انا/ هلو ايه الجمال والحلو هدى

سوزى / مرسيه كله من زوقك

انا/ ايه اتجاهنا فين

سوزى / مش عرفه لكن تعلى نقعد شويه فى مول قريب من اكتوبر وناخد ايس كريم ونظبط المسائل كده على ما نشوف حل

انا/ ومالوا يلا بينا (ركبت دمغها بقراءة افكارها)

فكر سوزى/ ياريت يابطه ما تتأخرى انا على نار الواد كل ما يبصلى بحس انى بعملها على نفسى اعصابى بتسيب ببقى عوزه انط عليه يلهوى على نظرته

سوزى/ عشان خطرى يا سمسم متبصش لى البص هدى مش بحص بالدنيا ارحمنى يا جدع انت

انا/ ليه هو انا عملت حاجه (بعدل نفسى على الكرسى وبظبط زبرى لانه واقف فبجيبه على جنب

سوزى / ايه مزنوق فى الاعده ولا ايه

انا/ ابدا البتاع مخنوق وعوز يتحرر

سوزى/ بتاع ايه

انا/ البتاع اللى بيعمل بتاع ويخش فى البتاع وبعد كده يوجع ويمتع ويجيب عسل

سوزى/ بدون تركيز) هتو هنى اريحه وبتشاور على فمها

انا/ لاء بتكسف انتى عوزه تمصيه وتحدى لبنه لاء عيب

سوزى/ ياجمال امه بتتكسف اوى ده أنت بهدلتنى وانت راكب وانا معى البنوته مخلتنيش على بعضى

انا/ سوزى هنيك فين

سوزى/ ايه هني كدى متخليك محترم قول هشرمك فين

انا/ طيب فين انا كده هتوتر اوى

سوزى / استنى شويه كده ناخد ايس كريم واشوف البنت لسه فى البلد و جين فى السكه

انا/ مش انا قولت انى عوزك فى مكان تانى

سوزى/ وانا معرفش اماكن تنيه علشان محدش يمسكها عليا

انا/ ماشى ماشى بس بجد انا لخليكى زى المصفه بتجيبى من كل حته

سوزى/ دكر وعرفه وعوزه كده

وفعلا قعدنا انا وهى فى المول كده وانا فى انتظر ظهور الابله علشان اخلص زانيك بقى (شهوة حيوان يعنى ينيك فى اى حته حتى لو فى الخرابه او صفيحة زباله)

معداش ربع ساعه كده ولمحت الابله البطه جيه نحيتنا كده قبل ما تيجى

انا/ فى حد حلو هنشوفه هنا

سوزى/ مين الحد ده

انا/ عدى لحد 5 وفعلا بدات تعد وعند الخمسه

نسميه بطه لانها فعلان بطه بتمشى يمين وشمال والشلت بتتهز وبزازها بتترقص غير كده برفان سكسى وبنطلون فيزون هيتفرتك من عليها وعلشان الاندر ميعملش حز فقلعه والبضى عمل عليها كانها بضى بلدنج منغير لسلويت (تنايه فى الجسم)

بطه/ يا هلا بالمهندسه ايه انتى فينك

سوزى/ هلا وغلا بيكى حبى ايه اللى جابك هنا

بطه /ابدا انتى عرفه انى سكنه قريب من هنا وكنت جايه اجيب اكسسرى للكمبيوتر اللى مجننى ده عمال يهرب داته ومش عرفه اظبط شغلى (بصه لى كده) اسف معلش معرف انك معاكى حد

انا/ ليه على اساس انى هو يعنى

سوزى/ اسفه ياسمسم معل شهى كده

انا/ ومالو بقى الكمبيوتر ده

بطه/ ليه هو انت بتعرف تظبطه

انا/هههه اظبطه هو صحبته والشبكه اللى عليه

بطه/ انت يعنى لسه صغير على الشغل ده

انا/يا ديك امى على السن السن رقم المهم فى الانجاز ما أهو جوزك كبير ومش عارف يظبط حاجه

بطه/ ايه اللى انت بتقوله ده

انا/ ممكن تقعدى كده (قعدت) نصى بقى البرفن اللى انتى حطه منه اسمه ....... ولموأخذا المدام من غير اندر بس بس(كنت ركبت دمغها) اه عرفت واعرف حاجات تانيه تحبى نتكلم هنا ولا نروح نظبط الكمبيوتر

بطه/ بجد بتعرف

انا/ يوه هننجز ولا ايه دنيتكم

سوزى/ وانا مالى ياسمسم

انا/ مالك فى البك يلاع لشان اقدر ارجع قبل الساعه 12 كده

بطه / ليه هو انت هتخرج كل كبلاته وتعمل واحد تانى

انا/ لا هظبط الشغل وخليه برفكت وكمان يمكن احل مشكلتك

بطه / مشكلتى وانت تعرف ايه عنى علشان تقول مشكلتى

انا/ انا أسف يا ست ها يلا ولا عطلان

سوزى/ يلا يابطه لان اليوم ده شكله طول اوى

رحنا ركبنا العربيه احنا التلاته ركبت ورى وهم وحده بتسوق والتانيه جنبها بدأت اضغط على مشاعر بطه خلتها هيجه موت لحد ما بقعت الليججن اللى لبساه

انا/ ايه يا بطه مالك مش على بعضك ليه

بطه/ مش عرفه ايه اللى بحصلى ده انا مش

انا/ مش قدره البيت قرب ولا لسه

بطه/ لاء اهو يلا اتفضلوا بيت من مشروع ابنى بيتك اللى فى اكتوبر جنب المدينه بتاعت سويرس كده عباره عن مساحه 150 متر مبنى منها 90 متر والباقى مداخل زى برك وحديقه صغيره كده

انا/ بيتك جميل اوى زى صحبته

بطه/ مرسى اوى اوى تعالى ادخل

انا/ الكلام لسوزى البتاع مخنوق عوز يتحرر

سوزى / اعقل كده بطل جنان

انا/ بهمس ده أنا هنيكك وهنيك البطه دى

سوزى/ بس لانها محرومه من سنه جوزها اكنه مربوط مش بيقف عليها خالص

انا/ محلوله هخليه عنتيل بس بعد ما اخلص

دخلنا البيت وبطه جرى راحت غيرت الليجن المبقع ولبست قميص بيتى كده لحد ركبتها بس علشان بزازها كبيره وطيزها كمان فكان رافع القميص كده مبين بديه وراكها

انا/ نووووووووووو نوووووووووو ايه الجمال ده واللحم الوردى ده

بطه/ مرسيه على زوقك انت جانتيه اوى

انا/ ولسه فين الكمبيوتر

الاتنين بدون شعور بشورو على اكسهم اهو اتكسفوا

بطه/ مش عرفه انا ايه اللى بيحصلى ده

انا/ كل حاجه حلوه يلا نظبط الكمبيوتر

وفعلا رحت على الكمبيوتر وكان شغال حلو شغلته وعملت استرط ولقيت انه حلو ولكن وهو مفتوح نديت على بطه وجت جنبى والكبيوتر شغال

انا/ هو فى حاجه خاصه على الكمبيوتر

هى/ بتوتر يعتى ومش يعنى صور وانا فى المصيف وفى البيت على رحتى يعنى

سرش سريع كده ظهر صور لها وهى فعلا بالميوه ولا اكنها لبسه حاجه لان جسمها مليان فواكل الميوه واكنها ملط وصور فى البيت ابه فى صوره وهى عريانه اه الحلو هدى بطه بطه اتكسفت بخجل كده

انا/ انا مزنزق ممكن احرر نفسى

سوزى/ برحتك يا حبى

قلعت البنطلون بقيت يالشرت رياضى كده مع التيشرت فعامل جو حلو

انا/ بصى يا بطه انا ممكن احل ليكى مشكلك بجد وانا اعرف عنك كل حاجه بعد ما دخلت البيت البيت ده فى طاقه سلبيه مأثره على نفسيه جوزك وفى وحده من دمه عمله له حاجه هيفه نكرهه فيكى لكن انا بعون...... ممكن احلها قمت اشمشم فى البيت ولقيت تحت الكمودينو سره باستك وداببيس وشعر اختها فكتها ونزلت عليها ماء جارى نزل حبر اسود لحد ما نزل مايه بيضه واختها ورمتها

بطه/ كده خلاص

انا/ لاء لسه انتم زى ماجبتونى هنا انا عوز ........................

الجزء الثالث

اعذرونى على التأخير الايام اللى فاتت كانت ايام مباركه معرفتش اكتب فيها حاجه غير كده انا بمر بظروف صعبه بجد من مشاكل عائليه الى مشاكل نفسيه مراتى ظبطتنى مع وحده من صاحبنها فى وضع كامل لحد ما كانت المشاكل راح توصل للانفصال انا بتكلم بجد والان انا لوحدى فى البيت ومراتى عند اهلها بحاول ارضيها علشان ترجع وفى لين فى التعامل لكن المنظر كان جامد ومضحك مراتى معملتش دوشه ولا صياح لكن صممت ان صحبتها تروح منغير الملابس الداخليه وعلشان الفضائح صاحبتها امتثلت للامر واهو بحاول انى ارجع مراتى وفى بصيص امل اهو

تعالوا بقى نركز فى عم المش مظبوط ده راح يعمل ايه ولا ايه اللى راح يحصل له

احنا انتهينى فى الجزء السابق انه مع سوزى والبطه وفدر يركب فكر البطه وكمان سوزى وعرف هما عوزين ايه لكن هو عوز ايه استفاد من الموقف ده وبدأ يلعب فى مخيلتهم اوى ولكن عرف ان البطه عدها استور جامد بتاع جوزها وده فى كل حاجه يعنى زى مول كده بس على قده فيه من الملابس والالعاب وكمان التكنولوجيا الرقميه فقال لنفسه ليه ما ستفيد من ده كله واخد اللى انا محتاجه مش معنى الابتذاذ لكن من دواعى الحب وبارخص الاسعار

انا /انا قولتلك يا بطه انى ممكن احل ليكى مشكلتك مع جوزك

بطه/ بدلع وعلقيه زى يا سمسم تعرف

انا / ملكيش فيه بس لازم يكون جوزك معى

بطه/ بس مش النهارده النهارده انت

انا/ متكمليش انا اليوم والساعه النيك بتاعك انتى وسوزى

سوزى/ يالهوى ايه الكلام ده ياسمسم

انا/ ولا كلام ولا بتاع انتى اتفقتى مع بطه وانا هعمل اللى انا عوزه مش انتم اللى انتم عوزينه

سكون بسيط قدرت العب بعواطف وكيان الاتنين

انا /الان نبدأ المعركه بطه انتى جهزه لانك منخير اندر ولا سنتيان فقلعى ملط وانتى ياسوزى عوزك تكليها بلسانك ما تسبيش ولا سم فى جسمها

قلعت البنطلون وقعدت على السوفه وزبرى واقف وسبتهم يكلو بعض وانا شغال دعك فى زبرى وبلعب فى دمغهم وهم زى المسلوبين الاراده بعمل اللى انا عوزه فيهم اخلى دى تركب دى او دى تلعق لدى واخلى سوزى تعمل بصوبعها حرف ( 7 )بحيث صابع فى كس بطه والتانى فى خرم طيزها واللعب فى نشوتهم حسيت انهم حلاص مش قدرين خلاص فوقتهم كده وجبت بطه وهى على ركبها بين وراكى وانا على الصوفه وبدأت عمليه التدليك لبيضانى وزبرى وسوزى نيمه على ضهرها بين وراك بطه بتلحس فى زنبرها وبطه مش قدره من اللى هى فيه عماله تنزل مش قدره اتغير الوضع بقت سوزى هى اللى فوق تمص فى زبرى وبطه تمص فى زنبورها لحد ما سوزى

سوزى/ هو احنا هنقديها لحس كده هو مافيش نيك ولا النيك منعوه

انا/ انا تحت امر لبوتى

خليت البطه زى ما تكون ركعه كده وسوزى نيمه على ضهرها وانا على ركبى بنيك فى كس صوزى (تخيل الوضع ده) مره فى كس سوزى ومره فى كس البطه نزلت ونمت على ضهرى سوزى ركبت زوبرى والبطه فشخت وحطت كسها على وشى امصمص فيه وههما تنطيت وبوس فى بعض البطه غرقت وشى خالص مسكت البطه ونيمتها على جنبها غلى الصوفه ورفعت رجلها الشمال على كتفى ورجلها اليمين بين رجلى ودخلت ارزع بالجامد مش بس كده دى كمان سوزى عماله تعملى بوش فالرزع بالجامد والصوت عالى اوى خت سوزى على الصوفه ونيمتها على ضهرها ومفشخه رجليها والبطه دخلت تلحس وانا من الخلف انيك فى البطه خلتهم يخدو وضع الكلب اللى بيتمطع (فارد رجله الاماميه امامه ورجله الخلفيه شيله جسمه) بس هما كانت ايدهم على الارض وعملين رجليهم 8 وانا من وراهم دخله هنا ودخله هنا دى اه ودى اف لحد ما خلاص لقيت البطه وقعت على وشها على الارض اكنها فى حاله اغماء نيمت سوزى على البطه من الوسط عملين حركه الزائد(+) ورافه رجلها على كتفى وهتك يرزع لحد ما بطه احا هو انا المرتبه اللى بتنيكو عليها ردت سوزى انا مستحملش اللحم ده كله زقتها البطه وخدت زبرى فى بقها لكن كان تفسى اعمل وضع حلو كده لكن لقيت حد بيلعب فى دماغى هب مش قادر هنزل يا نسون متناكه سوزى جت بسرعه انا اهو فى فمى لبنك طعمه بجد مش عرف المهم نزلت على وش بطه شويه وعلى سوزى شويه

البطه/ احا يا سوزى هو الواد ده بجد ده 17 سنه واحه يهرنى كده

سوزى/ بكلمته العمر عدد وانا ما بقدرش عليه لوحدى بيفرهطنى اوى نسلنى الدكتور

البطه / ايه ياسمسم عوز ايه ياحبيب كس البطه

انا/ لبن لبن

البطه/ لبن ايه انت ماشبعتش من اللبن اللى نزلناه

سوزى/ لبن حليب يا هبله

البطهقامت وجابت شوب لبن شربته واتعدلت

انا /ايه ياحريم مالكم

سوزى/ مالنا ايه احنا مالنا مطبعطر اهو

انا/ بطتى عمله ايه

البطه/ بقيت بطه محشيه تسلم يا دكرى بس اياك تنسى وعدك لى

انا/ ايه هو

البطه/ يالهوى نسيت انك تحل مشكلتى

انا /هحلها ولكن لى طلب

البطه/ اومرك يا سمسم

انا/ لى تخفيضات عندكم يعنى فى الاستور بتعكم

البطه /لو ملكى كنت كتبتهولك لكن انت تأمر

يلا بينى نسنحمى دخلنا استحمينى وعملنا واحد مجمع كده تحت الميه وكان سريع حلو ولبسنا وقعدنا فى الصالون كانوا ولا اكنهم كانوا فى معركه نيك

انا/ اللى يشوفكم وانتم كده ما يشوفكمش من شويه شرسيين اوى

البطه/ احنا برده ده انت محصلتش

انا/ ليه يعنى هو انتى كنتى بتعملى مع حد تانى

البطه/ بتوتر لاء ابدا انت اول راجل بعد جوزى لانى كنت خلاص

انا/ اه اول راجل بس انتى وسوزى ما بترحموش بعض

سوزى/سمسم اوعه البت تعرف اى حاجه من دى

انا/ انت بتكلمى سوسو ولا ايه اظبطى كده موضوعك يا بطتى هحله بس ما تنسنيش يعنى

البطه / انساك ده كلام انساك يا سلام اهو ده اللى مش ممكن ابدا هههههههههههه انت كنز ياسمسم بتعرف ايه اللى بحبه وايه اللى انا عوزاه منغير ما اتكلم وحتى منغير ما تعرفنى انت سكنت عقلى وامتلكت كيانى بس عوزه افهم مع سوزى منزلت جوها ومعى برده ليه

انا/ ده عهد انى ما نزلش الا فى الحلال مع اللى هتكون مراتى وحبى الابدى

سوزى/ بنتى

انا/ بنتك ايه وانا هارى امها نيك بنت اه بعزها زى اى وحده لكن اللى مكتبه لى دى انا ملكها ومالكها وهى اللى تشيل نسلى

ــ جدع ياص انت كده مظبوط بس مش قوى

انا/ يوه هو ده وقته

البطه/ فى ايه

انا / لاء مافيش بس افتكرت النتيجه

سوزى/ ماتخفش ياسمسم ناجح وبتفوق كمان

انا/ ليه انتى تعرفى حاجه

سوزى/ ابدا بس انا حسه بكده

سوزى ما بتكدبش لانى راكب دماغها

انا/ ايه طيب مش هتروح ولا مستنين يحصل كبسه

البطه / استنا بس انا هكلم جوزى يجى ونحل

انا / مش وقت دلوقتى

البطه /علشان خطرى

انا/ ماشى يلا كلميه

فعلا كلمت جوزها بس الغريب ان جوزها سمع كلامها ومافيش نص ساعه وحضر

بعد التعارف

الزوج/ فى ايه انا حاسس انى فى حاجه تحصل لى وانا مش عارف

انا/ نتكلم بصراحه ولا

الزوج/ نتكلم

انا/ انت مالك النهارده

الزوج/ بدون خجل انا كنت مش عارف ادى مراتى حقها من سنه كده لكن كنت طبيعى بره لو شوفت واحده الاقى بتاعى انتصب اسف مدام سوزى لكن من ساعتين كده حسيت انى مشتهى مراتى اوى

انا/ طيب واللى يحل لك مشكلتك دى

الزوج/ انا تحت امره اللى يطلبه

انا/ اللى يطلبه طيب معلش ممكن تروح انت ومراتك غرفة نومكم كده

الزوج / ليه طيب وانت

انا/ ملكش دعوه روح

الزوج خد البطه وراح وهو هناك سمعنا (اه ده بجد ايه اللى حصل تعالى خد البطه وناكه على السريع وخرج فرحان)

الزوج/ انت عملت ايه انا طبيعى انا طبيعى (جرى على مكتبه وجاب رزمتين فلوس) خد دول 20000جنيه حلال عليك

انا/ مش عوز كده انا عوز محل فى الاستور بتعكم ممكن

الزوج/ اه ممكن(بتردد)

انا/ ماتخفش انا هدفع تمنه بس مش كله بتخفيض 50% كده يعنى نقول مبروك

الزوج/ الف مبروك يا حلال العقد ايه هو انتم مش ريحين حته ههههههه

بيوزعنا علشان ينفرد بالبطه واه البطه مكنتش تحلم اربع نيكات فى يوم واحد ايه ده فعلا خرجنا انا سوزى طلبنا سياره ومنغير كلام علشان السواق لكن بعد ما روحت لقيت سوزى بتكلمنى ازى عملت كده انت جامد بقى على كده وعماله تحكى وتتحاكى باللى عملته معها ومع البطه لحد ما جبت سيرة المحال

انا/ لو ما وافاش بالوعد انا هخليه مش طبيعى مع الكل وكمان هخلى البطه اكبر شرموطه فى المنطق

سوزى/ لاء انا بكره هاخد ميعاد علشان تروح توقع الغقد بتاع المحل

انا/ منتظرك ياسوزى وايكى يتغير الكلام .....................انتظرونى
معلش الجزء مش كبير وانا حكيت الظروف

بتأسف على التأخير ومعلش ظروف قاهريه اوى اوى

الجزء الرابع

هو انت رايح فين وايه مكان فى استور ازاى يعنى تتغب وتذكر وفى الاخر صاحب محل امال فين كموحك انك تكون من اكبر المبرمجيين وتكون هاله فى عالم التكنولوجيا وفى الاخر تاجر مستلزمات واكسسوار موبيلات وكمبيوتر(مع احترامى للناس دى هم احسن ناس) لا اما نشوف هنعمل ايه

فعلا خرجت من عند البطه وسوزى وروحت البيت مش حاسس بحد من كتر التفكير

ــ ولا ولا انت يلا

ــ نعم يا ست الكل

ــ ايه مالك

ـ يعنى مش شيفه اللى بيحصل

ـــ ماده عادى جدا الدكر مننا له اربعه من الاناث يخدموه وهننوه ويدلعوه واللى تقع تيجى وحده تانيه بدلها والدنيا ماشيه

ـــ يعنى اللى بعمله ده صح ولا انا كده مش مظبوط

ـــ ايه وحشتك انت مش مظبوط ياض

ــ انا فعلا مش مظبوط معشمانى بالحلم ومش عارف انام علشان احلم

ـــ ياحبيب عمتوا انت من نسل مخلط فيك دوافع القطط والانسان الحيوان ما بأنبش نفسه لكن الانسان ديما لوام بيلوم نفسه لو شاف انه غلطان

ــ يعنى انا

ـــ مش مظبوط ياض فرفش واعمل اللى نفسك فيه علشان ولا بلاش

ــ ايه اللى هو بلاش ( هب نمت)

الصبح فى الساعه 9 كده

ماما/ ولا ياسمسم قوم بسرعه

انا/ ايه فى ايه ياماما

ماما/ النتيجه يا موكوس ظهرت

انا/ انتى بتتكلمى بجد(قمت بسرعه على اللاب واشرس على الموقع لكن الموقع واقع من كتر التزاحم عليه

هب فتح الموقع ناجح والنسبه 98.8 % ايوه كده هندسه ياما هندسه

ماما تزغرط وتسقف مبروك يا باش مهندس مبروك

تليفونى بيرن

انا/ ايووووو نجحت وجبت 98.8%

ياسو/ مبروك يا سمسم مبروك انا فرحانه ليك اوى

انا/ وانتى عملتى ايه

ياسو/ نجحت لكن 90% بس

انا/ مبروك يا ياسو مبروك

ياسو/ مبروك ليك مهو مجهودك فى الشرح مش مخلينى محتاجه لحد كلم ماما

انا/ ايو يا سوزى هنبقى زمايل مهندسين بقى

سوزى/ مبروك يا حبيبى مبروك وعلشان كده انت النهارده معزوم على برتى صغير نحتفل بيك وبياسو وعلشان تاخد العقد ومفتاح الشقه

انا/ موااااااافق انا فرحان اوى

عدى اليوم بحلوه والمباركه على النجاح وحتى بابا كان محضر لى مفاجأه

بابا(القط الكبير)/ مبروق يا اوط مبروك وخد العلب هدى

علبه قطيفه صغيره كده بفتحها واشوف فيها مفتاح عربيه (مش اللى فى دمغكم عربيه اسكوده يعنى) بس كانت احسن هديه جت لانها كملت المجموعه (شقه موبيل لاب مكان فى استورز وفلوس كمان) المهم احتفلت مع الاسره وكان احتفال دفئ فيه كل معانى الحب الاسرى والفرحه العارمه لان الاوط هيبقى مهندس

المهم خلص الاحتفال وكنت على وعدى لسوزى وياسو ورحت ولكن كانت هناك المفاجأه الكبرى مش انا بس اللى معزوم ده كمان فى البطه وجوزها وكمان فى وحده ودى مكنت شفى بالى خالص وازاى دى تعرفهم وهنعرفها وهخليها (س) علشان اشوف المتبعينى فكرهم ايه
فى الاحتفال

سوزى متألقه (فستان سوريه عارى الكتف مكياج سمبل كده قعب عالى والفستان قصير الى الركبه خلخال سكسى خالص)

بطوط منوره وده من ايه ما أنتم عرفين العلاقه مع جوزها رجعت( فستان سهره دهبى حماله واحده مبين كل تفصيل جسمها واكنها لبسه كورسيه جسمها فى الفستان ولا اكنها منيكان)

ياسو فرفوشه شعر كرلى بنطلون لكرلى وبلوزه شبه شفافه الطقم فورتيكه عليها مخليها اتنقلت من تلميذه الى مدموزيل فورتيكه

(س) دى المفاجأه هى تبع مين وهى مين بالنسبه للموجودين لكن بنطلون جلد بلوزه حرير ميكب خرافه اكنها ريحه مسابقه لاختيار ملكه جمال البلاج

بالطبع زوج البطه قلعد فارد ريشه اكنه زكر النعام مافيش حد قده

ياسو/ ماما ماما سمسم جه

سوزى/ ياهلا بالمتفوقين والناس الدحيحه

انا/ معلش ممكن اتعرف على سيادتكم مين معايا

سوزى/ طول عمرك فرفوش اوى

انا/ لاء بجد هو انا فين مين منكم الملكه ومين الاميره انا شيف القمر نزل الارض هو ونجومه

البطه/ بجد بنشكرك انا وجوزى اوى ساسمسم

انا/ مولاتى البرنسيسه انا فى خدمه معالكى انتى تأمرى ولكل ينفذ

البطه/ههههههه يخراشى دمك خفيف اوى

انا/ (ببص على سين) مين الجميل ده

ياسو/ مس وفاء تبقى صاحبة ماما من النادى

انا/ واو

ياسو/ اعقل يلا بلاش جنان دى جوزها مسافر وعلى لطه

انا/ احب اللطه دى

ياسو/ ليه يعنى هو انا مش مليا عينك

انا/ مليا عينى بس عين وحده دى لها عنين وحده ورى والتنيه ادام

ياسو/ انت قليل الادب اوى حاضر

سوزى/ النهارده احنا عملين برتى مشترك بنجاح ياو وسمسم وكمان بعوده هيام(البطه) لحياتها هى والاستاذ خالد(زوج البطه) وبالطبع بنرحب بمدام (س) اللى جيه علشان ياسو لانها بتحبها اوى

قعدت مع الاستاذ خالد وتهانى منه لى وانا كمان والكلام خدنى عن اللى حصل كان مكسوف الاول ولكن بعد الكاس الاول بربخ واتفتح

خالد/ كنت مكسوف من نفسى ومن هيام لانى مش عارف اه مكنتش عارف لكن بشطاره سمسم رجعنى تانى وبقيت سوبر بور خمسه فى واحد

هيام/ انت طول عمرك كده ياحبوبى هههههه

بالطبع انا ما بشربش اى حاجه عير الشاى والمثلجات بس وكنت مركز معهم اوى لحد ما لعب الخمر بدمغهم كلهم واللاقص والجنون اشتغل على اخره فى الحال هدى مكنتش مركز فى اى حاجه غير اللحم اللى بتهز ادامى وخالد خد هيام هتك يارقص وسوزى و(س) متبعين وكمان برقصوا سكسى خالص الحفله كان نقص انهم يقلعوا ملابسهم ياسو خدنى على البرنده

ياسو/ سمسم طفينى ياسمسم مولعه خالص

انا/ طيب لو حد دخل علينا الان ايه الموقف

ياسو/ هم مش هنا اصلا كله معجون مع كله

هب ياسو سندت على البلكونه ونزلت البنطلون والاندر وفلقست

ياسو/ يلا ياسمسم طفينى محتاجه جرعه حنان فى طيزى

انا كنت خلاص زبرى من المنظر اللى جوه ومنظرطيز ياسو نزلت اشمشم فى طيزها والعب بايدى فى اللاليه بتعتها افشخ واضم وشفرات كسها بينه لحس فيها وصوبعى فى خرمها لحد ما هى ارتعشت ونزلت عسلها

ياسو/ يلا ياسمسم دخل زبرك يطفى نار طيزى

قمت ومسكت زبرى امسح به خرم طزها وبليته بعسلها وعلى باب الخرم ودخلت وهتك يا مكركره واشد فى شعرها وهى تأنبر بطيزها عمله زى موج البحر كده عماله تتلوه لحد ما خلاص بدأت أأشعر وحسيت انى هنزل خلاص ضغط بزبرى جامد لجوه بدء يقزف الحمم وخرجته لكن ياسو لفت وخدته فى بقها بتندفه اتعدلنا وخردنا ليهم كانوا خربو الدنيا خالص من الرقص الوحيده اللى لحظت غيابنا (س)

(س)/ ايه كنت فين يا سمسم

انا/ ياه انتى لسه فكره اسمى

س/ وده يتنسى دانا محستش فحاجه زى ما حسيت بيك ده انت اه منك

انا/ مفيش اتنين

س/ صح مفيش منك زى لخد البت ةرحت على فين

انا /على البرنده ملنا شفى الجو ده وانتى عرفه

س/ انا معرفش غيرانك مفترى بجد مشفنكش يعنى من اخر مره

انا/ هو فى حد دعانى وانا قلت لاء انتم اللى تقال اوى

س/ احنا بردو بص علينا حتى لو نظره

انا/ هو رجع ولا لسه

س/ لسه مرجعش سنه كده ويرجع

ياسو/ايوه ياطنط انتى تعرفى سمسم

س/ (بغيظ ايه طنط دى) لاء ابدا انا اول مره اشوفه هنا وانتم نوين على ايه

ياسوه/ بأبتسامه على ايه ياطنط

س/ (بغيظ بردو) الكليه يعنى

ياسو/ انا ياهندسه ياما علاج طبيعى ما أنا علمى علوم

انا/ هندسه الكترونيات (برمجيات وحاسب)

س/ جامعه ايه

انا/الامريكيه بالطبع او الالمانيه ما أنا من المتفوقين

س/ من ناحيه التفوق ده باين فى عنيك وكلامك

الكل هدى كده وحسيت ان فى حاله سكون كده

انا/ استاذ خالد ايه اخبار

خالد/ بمب واه انا خلصت المكان بتاعك واديت العقد لمدام سوزى

سوزى/ جه وقت الهدايا ياسو حبيبت ماما فيزا كرت والطقم الدهب اللى كان نفسك فيه وكمان اسبوع فى الجونه مع مدام (س) دى هديتها ليكى

اما انت بقى يا سمسم علشان مجهودك مع ياسو والخدمات اللى كنت بتقدمها لنا عقد شقه بابا(بغمزه) وكمان عقد المكان فى الاستورز فى وجه الاستورز كمان وممكن كمان تختار هديه

س/ انا علشان كلام سوزى وشكرها فى سمسم انا بديلوا مفتاح الشاليه فى الجونه وقت ما يحب وكمان تذاكر الطياران

بطوطه/ انا مش هقدر اوفيك بس بجد شكرا شكرا انت رجعت حياتى اللى كنت مفتقدها مع خالد حبيبى ومنى ليك خمس الاف جنيه هديه هما مش تمن موبيل بس ياريت تقبلهم

انا/ بجد ده كتير اوى وشكرا ليكم بجد انا ممنوم ليكم اوى

سوزى/لاء متقولش كده هتخلينى اعيط

الكل هههههههههه خالد خد البطه وخرج وياسو دخلت ملهيه فى الهديه

سوزى/ سمسم دى مدام وفاء انتمتى وبحبها من اعز اصحابى فى النادى

انا/ تشرفت بالمعرفه

وفاء(س)/ انت عوز تخش برمجيات ومعلومات على كده بتفهم فيهم

انا/ اى حاجه فى البرمجيات اسد فيها

وفاء/ يعنى ممكن تصلح الكمبيوتر

انا/ هو فهمك بس عن البرمجيات تصليح الكمبيوتر لاء انا ممكن اصمم ليكى برامج و ابلكيشن وسستم خالص ليكى كمان

وفاء /على كده بقى انت متمكن

انا/ اللى يعرفنى يشهد بكده ولا ايه ياسوزى هانم

سوزى/ جبار يا أختى بجد مفيش حد زيه

وفاء/ اه ليه كده طيب ممكن تفضالى يوم

انا/ تحت امر الجميله

ـــ ولا انت يلا باين عليك مش مظبوط ياض

ـــ ههههه يامراحب وحشتينى

ـــ اربعه واللى تقع تجيب غرها ايك واكتر من كده

ـــ انت الملهم

وفاء/ ايه سرحت فى ايه

انا/ ابدا اشوف كده وارن على حضرتك(فى بالى حضرتك ده انا هفشخ كسمك اوى)خدى الرقم تكتك توكتك تمكت تمتك

وفاء /ايه الرقم العسل ده

سوزى/عسل زى صحبه

انا/ مش عسل لكن بحب العسل الممزوج بالملوحه

سوزى وفاء بصوا لبعض وضحكوا

وفاء/ ماشى وانا احصرلك العسل

سوزى/سيبى العسل عليا انا

انا/ ماتيجو انتم الاتنين ونشوف مين العسل فيكم

وفاء/مانت لسه مدى جرعه على السريع اهو فيك

انا/يلا ومنغير كسوف هنا ولا فين

سوزى/عند وفاء علشان ياسو

انا/طيب انا منتظركم تحت سلام وبعلى صوتى سلام يا ياسو

ياسو/ســــــــــــــــــــــــلام ياحـــــــــــــــبى
انتظرونى

الحامس بعد تاخير

انتظرتمونى كتير اوى اوى لكن لكل واحد له ظروفه وانت وطروفك اولا انا بعتذر لكل متبعينى وبالاخص انى مكنتش على حسن ظنهم فى القصه الاخير وهى ( مراسى ) بدأت متأخر وانهتها سريعا ومكنتش زى ما كنت اتوقع لها ولكن تهانيا لكل كاتب اسعدتمونى بكتابتكم الشيقه التى اسعدت القراء ولكن لى عتاب لبعض الرواد بتعيقتهم الغير وكذلك الكتاب التى لم تتقبل النتيجه واعرف ان الكسبان الحقيقى هو القارء المهم نرجع لجكايتنا بقى

انا الاوط اللى بينونو

هو بجد بعد ده كله اه هروح الكليه ومعى اللى ممكن مش مع حد زىى ازي مكن يكون معه اكتر لكن انا معى من مجهودى اه من مجهودى بتضحك على ايه مش بعمل تمارين وبجيب زيت ولا الحاجه دى جت كده لاء فوق بين عليك مش مظبوط خالص مالص ظبط البلبل قصدى دماغك كده وانتى بلاش تهريج وخليكى معى احسن اجيلك فى المنام واشرب عسلك

ــ ولا ولا اتظبط انا سيباك مع قصتك ملكش دعوه بالقارء خالص

ــ ما أنتى شيفه بتريقو على ازى

ــ سبهم يتريقو ما أنت اصلا مش مظبوط عوز تنظبط خليك فى اللى انت فيه

انا خرجت من الحفله اكتر واحد مستفيد هدايا وسوزى وبطه وكمان فاء وياسو كمان لكن بجد انت هتعمل ايه هتاخد المحل فى الاستورز وتبقى بياع ولا راح تعمل ايه الكل اه بيتاجر لكن انت ليك امكنيات ممكن تستفيد منها مش راح تبيع اجهزه او الكترونيات بس وجدنها انا راح اعمل المحل نظم ومعلومات وسكيرتى الكترونى (انظمة حمايه وكميرات مراقبه ) وانا واخد دورات وقرصات فى التكنولوجيا والمعلومات يبقى كده استبينى خلاص من التفكير والسرحان تهت عن البيت لقتنى سبت الشارع بتاعى بكام شارع رجعت للبيت وانا كلى سعاده بما حدث

ماما/ ايه اللى اخرك كده ياسمسم

انا/ عادى بقى ياماما انا مش صغير

ماما/ انا بقلق علق ياسمسوم

انا/ تعيشى .......يخليكى ليه يا احسن ام

ماما/ من بكره بقى تروح تقدم فى التنسيق علشان نعرف انت هتكون فين فى اى كليه

انا/ما أنتى عرفه ياماما انا هخش هندسه الكترونيات يا اما الجامعه الامريكيه او الالمانيه

ماما/ طيب شوف الاوراق المطلوبه جهز حالك بقى ما انت بتقول مبقتش صغير

انا/ ماشى يا احلا ام ادخل انام بقى بعد اذنك

رحت لغرفتى وبردو دماغى عماله تودى وتجيب لحد ما سلمت فى النوم واكنى اغمى على لحد ما حسيت ان فة حد بيهزنى بفتح عينى

..../ متفاجأ

انا/ لاء بس مش متوقع

..../انا اول مره ادخل بيتكم او بيت اخى علشان كده لازم تسمع منى اللى هقوله

انا/ اتفضلى

عمتو/ انا بحبك اوى اوى واخترتك انك تكون زوج بنتى وعلى فكره مش باختيارى باختيارها وانت مش هتعرفها بعينك راح تعرفها بقلبك ولو قلبك اختارها تبقى انت المقصود ولكن لو بعينك انت مش هتكون المقصود

انا/ يعنى

عمتو/ زى ما قلبها اختارك لازم قلبك انت كمان قلبك يختارها

انا/ اعمل ايه طيب قلبى مليش حكم عليه

عمتو/ علشان كده انت مش راح تعرفها على انها بنت عمتك ولا حد راح يعطيك اوصافها لكن القدر هو اللى راح يرميك فى طريقها

انا/ انتى شوقتينى لها وحبتها قبل ما اشوفها

عمتو/ قلبك هو بصلتك لها مش عينك يلا سلام وخلى بالك من نفسك واتظبط ياض هههههه

حسيت ان حد بنادى على

ايه هو انا كنت بحلم ولا ايه

ماما/ يلا ياسمسم الفطار جاهز ولا علشان تلحق تقدم الاوراق

انا/ حاااااضر ياماااااما انا جى اهو

فطرنا انا وماما وجرعة الحنان من الغاليه اللى بحبها حب مافيش حب اكتر منه واخد الملف ونزلت وتاكسى الى التحرير صوره من الملف اقدمه فى الجامعه الامريكيه وعرفت المصروفات لكن لقيت اسمى موجود عندهم غلشان انا من المتفوقين لى ترتيب على الثانويه وبكده لى امتيازات منها اعفاء من المصروفات وميزات كتيره المهم قدمت الملف وكان فى زملاء كتير بقدموا ملافتهم منهم الغنى ومنهم المجتهد لكن اللى لحظته انى اكترهم من طبقه فيف استار بيتكلموا بالشوكه والسكينه وانا بقدم الملف فى شاب كده شايف نفسه اوى حب يتعالى على الزملاء وانا بالادب كده اعطيته درس عمره ما ينسه وخربشته فى ايده خربوش يعلم ما يتمحيش علشان يفتكرنى ولقيت وحده بين عليها من العادين ومش عرفه تقدم اورقها عرض مساعدتى لها وقدمت اوراقها لكن عند التوقيع كنت بنادى عليها علشان توقع على الاوراق وخلصنا تقديم الاوراق وانا خارج لقتها بتركب عربيه اخر موديل من العربيات اللى بنشفهم فى السيما كده ونازل واحد طول بعرض بيفتحلها الباب انا اتغصت اوى اوى بس رحت جرى عليها

انا/ طيب ليه كده ما كان واحد من الدواليب دول يروح يقدملك اوراقك

هى/ انا مش عوزه اعرف حد انى كده واشوف الزملاء ايه هم واعرف منهم الحلو من الوحش

انا/ ايه انتى ريحه تختارى ولا تنقى تصدقى انتى ولا بلاش

هى/ انت اسمك ايه

انا/ ليه يعنى عندك وظيفه لى

هى/ ابدا علشان نبقى اصحاب

انا/ بالموقف ده موعدكيش يلا سلام

كنت فعلا متغاظا اوى من الموقف لكن فكرت فى كلمها لقتها هى صح لو كانت عملت زى ما بقول كان اكتر الحلنجيه يلتفوا حولها لنول الرضا لكن هى كانت صح عدى اليوم الاول فى الجامعه (يوم التقديم) عادى ورجعت للبيت امارس داته اليوم مساعده البيت ترتيب غرفتى قراءه بعض ابحاث عن الهكر وتكنولوجيا تطبق بعض خطواط وكلام مع ياسو علشان اعرف هى عملت ايه وعرفتنى انها قدمت فى التنسيق وكانت الرغبه الاول طب والرغبه التانيه هندسه والتالثه صيدله دى كنسلت الطب الطبيعى عرفت منها انه مش هوها لان مش اوى بنسبه لها وعرفتها انى قدمت فى الجامعه الامريكيه وبكره رايح الجامعه الالمانيه علشان اقدم بردو غير كده بردو راح اقدم فى التنسيق الجامعى يعنى بقدم اوراقى لكل الاحتملات وهى كانت بتتكلم ان مامتها عوزه تشوفنى بس انا كنت بهرب بشياكه علشان افرغ دماغى للكليه وبس الايام دى تانى يوم رحت الجامعه الالمانيه وبردو قدمت الاوراق وجد اسمى موجود بحكم انى من المتفوقين (دى اسماء اى كليه خاصه وخصوصا اما تكون دوليه بتبحث عن المتفوقين وتأثررهم لنفسها واغراءات بقى لتحرم البلد منهم) قدمت وعرفت الشروط وبردو اجد نفس الفتاه

انا/ ايه مش هتجيبى دلاب من اللى معاكى يقدم لكى الاوراق

هى/ اسف انت مين

انا/ ابا شكرا انا اسف انا اللى قدمتلك اوراقك فى الامريكيه

هى/ اه شكرا وانت هنا ليه بقى

انا/ زيك بظبط كده هو انتى هنا ليه

هى / بقدم الاوراق

انا/ طيب بالتوفيق سلام بقى

هى/ طيب مش تعمل دقة مجدعه كده وتقدملى اوراقى

انا/ معلش اسف الشباك مش زحمه زى الامريكيه ممكن انتى تقدمى اوراقك بنفسك

هى/ ماشى بس خليك فاكر

انا/ فاكر ايه يابنت الناس من الممكن منكنش مع بعض يعنى ممكن تكونى هنا وانا اكون هناك

هى/ ليه يعنى بتختار اقل مصروفات يعنى

انا/ بردو شكرا هم اللى راح يدورو عليا مش انا اللى اجرى عليهم

هى/ ليه يعنى هو انت مين

انا/ انا اللى انا شاب بسيط متفوق فى دراستى مش من اللى بقول بابا جاب وماما عملت انا بعمل واجيب

هى / يعنى بتعتمد على نفسك بقى طيب وليه هم اللى راح يبحثوا عنك

انا/انا ترتيبى فى النتيجه اول محافظتى وتالتا لجمهوريه

هى/ دحيح يعنى

انا/ انت ليه بتحولى انى افصل منك وليه متقليش من المتفوقين مش زى ناس راح تخش بفلوس بابا

هى/ تقصد ايه

انا/ سعدت بلقائك واسف معلش ورايا اشغال استأذنك

مشيت من امامها وانا متغاظ من اسلوب كلامها دى وحده حفظه مش فهمه تلاقى ابوها هو اللى راسم الوضع ده علشان محدش يميلها لكن هى بردو متعترصه ومتكبره المهم رحت على الاستورز اشوف المكان لقيت مكانه فعلن فى صدارة الاستورز ومش كبي ولا صغير ينفع فيه اى حاجه لكن انا خلاص راح اعمله زى ما انا عوزه برمجيات (امن سبرالى وكاميرات مراقبه) قعدت اسرش على كده وايه هى التراخيص المطلوبه عرفت ان لازم اخد موافقه من جهات امنيه على وفعلا بدأت اتسائل عن الامكنيات لحد ما بابا عرفنى انى لازم اوكل محامى بيفهم فى الامور دى علشان يتمم الاجراءات وفعلا رحت لمحام شاطر من المنطقه بتاعتى وبالطبع عملت عليه تحريات من اعونى النونو والكل اجمع على انه شاطر فى عمله (شمال ماشى يمين ماشى)المهم الشغل يخلص رحت له وانا مطمئن له وعرفته ايه اللى انا عوزه طلب اوراق وصور لاثبات الشخصيه والملكيه للمكان وهو راج يتمم الاجراءات بكده نفط دماغى من الموضوع ده واتفرغت لتقديم اوراق الجامعه ياجماعه الاوراق دى بتاخد من يومين الى تلاته وكمان يوم الامريكيه ويوم الالمانيا لحد ما خلاص منتظر النتيجه

ماما/ سمسم الالمانيا ولا الامريكيا ولا التعليم العام

انا/ مش عارف يا ماما دى حلوه ودى احلا ودى مش عارف بجد

ماما/ لاء لازم تعرف ده مستقبل

انا/ انتى شيفه ايه ياماما

ماما/ مش انا اللى اشوف انت اللى لازم تقرر ده مستقبلك

انا/ ايوه انا لازم اقرر بجد

فعلا دخلت على النت اسرش على كل جامعه ايه هى نقاط القوه اللى عندها مش عند غيرهالقيت انى الالمانيا هى اقوى فى المجال ده بعدها الوطنيه وبعدين الامريكيه الالمانيا عمله توافق وتكامل مع جمعات فى سنغفورا والهند ودول بيعتنروا من اقوى الجامعات فى محال التكنولوجيا بكده خلاص الاختيار تم الالمانيا

انا/ (ينادى ) ماما

ماما/ ايوه ايه فى ايه

انا/ مش كنتى عوزه تعرفى انهى كليه

ماما/ الالمانيه

انا/ ايه اللى عرفك

ماما/ انا اللى مربيك وعرفه انت بتفكر ازاى

انا/ اوعى تكونى منهم هههههه

ماما/ اللى عاشر القوم

انا/ يخوفى يخوفى وفاصل من الهزار والضحك

خلاص كده اشوف ايه النواقص الاتمها انا كده منتظر اللى يظهر بقى جهزت حالى على الالمانيه

ـــ ايه خلاص اخترت

ــ ايوه اخترت ودى مستقبلها كويس

ــ عرفه انك عمرك ما تهتار عير الاصلح بس لازم تخلى بالك

ــ من ايه فهمينى

ــ انت خلاص ما بقتش صغير قرارك هتتحاسب عليه القرار قرارك

ــ ماهو ده اللى مخوفنى كنت الاول عادى اغلط واجد اللى صحح لى لكن الان غير

ــ ما تخفش بردو احنا معاك لو فى غلط هتلقيتا معاك فى ضهرك متخفش

رحت فى النوم نوم عميق جدا لحد ما صحانى رنة تليفون

انا/ بكسل كده لو ايوه

..../ ايوه ايه يا هربنجى ايه مش كان فى تفاق بينا

image

image
انا/ مين معى

..../ اهه حتى مش عارف صوتى كمان

انا/ معلش مش مركز خلينى شويه افوق كده واطلبك

قفلت الموبيل وكملت نوم لكن خلاص صحيت قومت اتشطفت وببص للساعه اه دى الساعه 2 ظهرا دنا نمت جامد اوى رحت ابص على الموبيل لقيت رقم مش متسجل فطرت ودخلت غرفتى واتصلت على الرقم

انا/ اسف معلش مكنتش مجمع علشان كنت مضغوط اوى اليومين دول علشان التنسيق

..../ مبلوعه منك بس انا وخده على خطرى منك اوى

انا/ ليه بس كده دنا غلبان

...../ اه غلبان وبتاع نسوان

انا/ مين اللى قالك كده انا دبور اروح على الزهور الجميله اللى مليانه عطر اتمتع بعطرها وعسلها

...../ طيب والعسل اللى عوز يتقطف ده مين اللى راح يقطفه

انا/ انا جاهز بس يعرفونى مكان البستان

..../ سوزى مكدبتش بكاش ودمك خفيف

انا/ ايوه مدام وفاء

وفاء/لسه جاى تعرف دلوقتى

انا/ اصل ده تليفون مش شامم رحتك ولا شيف جمالك

وفاء/ بكشتى انت وراك ايه

انا/ شباك السرير وصوره للعيله

وفاء/ ههههه انا مش بقول انت فين انت وراك ايه النهارده

انا/ لو ورايا حاجه اسيبها هو انا اقدر على كده

وفاء/ طيب عوزين نشوفك النهارده

انا/ عوزين ليه هو فى حد معاكى

وفاء/سوزى كمان

انا/ مينفعش نكون لوحدنا لمر هدى

وفاء/ فتره من السكوت والتفكير مش عرفه لانها هى اللى قالت ارن عليك

انا/ مش عارف بس انا مش بتمتع مع اتنين اه اسد لكن مش بتمتع ده عوزه فيها ودى عوزه فيها ودى تغير من دى وكده يعنى

وفاء/ عندك حق الوحده منا عوزه تتمتع بنفسها وباللى معها عوزاه ليها لوحدها

انا/ طيب ايه الوضع

وفاء/ سوزى عندها مأموريه بكدره وكنت عوزاك اليوم تعالى النهارده وبكره اكون معاك واستفرد بيك ايه رايك

انا/ ماشى هنتقابل فين

وفاء/ عندى فى بيتى علشان ياسو مركزه اليومين دول وفى البيت وسوزى مش هتاخد راحتها فاعند هنكون براحتنا بس علشان خطى لمر هدى

انا / انا جاهز اشوفك على الساعه 7 كده ابعتيلى الشيرلوكيشن علشان اعرف البيت

وفاء/هو نفس البيت ولا نسيته

انا/ياه من اد ايه معلش ناسى البيت وانتى عرفه الظروف كانت ازاى

وفاء/ بعتلك وايك تنسى العنوان تانى ازعل منك اوى

انا/ مش اقدر ازعلك

خلصت المكلمه وبدأت اجهزنفسى بدنى ونفسى لكن فى الوقت ده رن موبيلى

انا/ ايوه يادكتوره

ياسو/دكتوره ايه وزفت ايه

انا/ ايه يابرنسيسه مالك

ياسو/ مالى هو انت سأل عنى خالص

انا/ ليه بقى كده فى ايه

ياسو/ انت مقضيها ومش سأل على اللى فتحتها دى

انا/ ايه يابنت الناس هتلبسينى تهمه ولا ايه

ياسو/ طيزى يا سمسم من ساهتا وهى عماله تنادى سم سم سمسم

انا/ ما أنت عرفه مش عرفين نستفرد ببعض

ياسو/ طيب ماما ريحه ماموريه فى شغلها 3 ايام وانت عارف بابا فى العياده يعنى تلاث ايام مش كفايه تزور التوته بتعتى ولا ايه

انا/ بجد ماما مش فى البيت تلت ايام ماشى ياست نتمتع بتوته يومين كده

ياسو/ ليه يومين مش التلاته

انا/ اصل بكره فى مشوار معى لازم اعمله واكون فضيت ليكى ولتوتتك اللى مجنناكى

ياسو/ هى مش مجنناكى هى عوزه تتناكى هههههه

انا/ مجرمه بجد اتعلمتى الاجرام ده منين

ياسو/ من البوب بتاعك اللى بخش ويتجول وينتشر ويتمتع اووووف بقى متخليهم التلت ايام ازرع نبته وارويها التلت ايام دول

انا/ هشوف بس موعدكيش

ياسو/ لاء علش خاطر ياسو حبيبه البوب

انا/ ايه ياسو حيحانه ليه كده

ياسو/ ما أنت مش وخد بالك منى الايام دى مش عرفه انت متغير من نحيتى ليه

انا/ ابدا انت اللى مش متابعه وعرفه ايام النتيجه وكمان التنسيق وكمان النادى وخدك منى اوى الايام اللى فاتت وكمان ريحه مصيف مع طنط وفاء

ياسو/ اه صحيح متيجى مهنا ونبقى صحبه حلوه ونعمل اللى احنا عوزينه

انا/ طيب وطنط وفاء ايه دنيتها

ياسو / سبها زى ما تيجى يمكن يعجبها الموال تغنى معنا

انا/ لاء يا ياسو انا مش عوز تاخد عنك فكره مش لطيفه

ياسو/ حبيبى ياسمسم لدرجه دى

انا/لاء ميخدكيش العشم فى الحب احنا اصحاب وبس والقلب وما يريد

ياسو/ ليه كده ما أنا حبوبه وحلوه مألى ما جربتهوش المر هدى هيكون تحت بوبك المره الجايه

انا/ ياسو فكك وتخلنيش ارجع فى كلامى ونبوظ التلت ايام

ياسو/ لاء على ايه انا ماصدقت انك توافق خلاص خلاص

انتهت المكلمه بينى وبين ياسو

الجزء السادس دردشه

هى البت دى مجنونه ولا ايه هو انا فاضلها ده أنا قلبى مشغول باللى ملوعه قلبى من قبل ما اشوفها انتى فين يا قلبى النابض يالى حاسس برطوبه قلبك فيوم حر

ــ ايه ياشاعر

ــ شاعر ايه يا عمتو

ـ ياض اصبر ياض اللى ليك ليك

ــ طيب ما أنت عرفه بكده ليه بتشوقينى

ــ ما يمكن قلبك ما دق ليها

ـ القلب وما يريد بقى

ــ روح ياض انت مش مظبوط خالص

اللى مصبرنى انك ياعمتى موجوده معى ولكن ليه مخبيه عنى حب قلبى اللى ما شفتهوش هى فين وهى ايه قطه بلدى ولا شراز ولا سيامى ولا هيملايا انتى مين فى دول

المهم عدى الساعات لحد ما اجى الميعاد ورحت شقه وفاء رنيت عليها اعرفها انى تحت العماره وطالع على السلم اجد يقابلنى قط دكر كبير تخاطرنا انا واياه

القط/ ايه اللى جابك يانى ياسمسم ولا دى منطقتك ولا ده مكانك

انا/ انا اروح مترح ما اروح ليك شوق فى حاجه

القط/ ابدا بس انت مش مكانك ده انت اعلى من كده

انا/ فى ناس هوزه تتعشر اعمل ايه

القط/ اياك تعشرهم اعمل اللى انت عوزه لكن انك ترمى فى اكساسهم لاء النتاج مش من دول ليك نضيبك

انا/ مش عرفوع ولا شوفته لكن قلبى متعلق به

القط/ اللقى نصيب وقلبك دليك

خلص القط كلامه ولقيته نط وفط من امامى واشوف وحده نزله هى مش عملالى اعتبار ولا اكنى موجود لكن خطفت قلبى بسحر عينيها نزلت وانا متابعها بنظرى لحدما اختفت نزلت اجرى اشوفها واكنها فص ملح وداب

طلعت لشقه وفاء

وفاء ايه اتأخرت فى الطلوع ليه

انا/ ( سرحان) ابدا كان المهم ايه فين الملكه

سوزى/ كنت راح ازعل منك اوى لو ما سألتش عنى

انا/ يعنى زعلتى ولا

سوزى/ ازعل منك انت ما قدرش

انا/ طيب ايه

سوزى ووفاء / طيب ايه عوز ايه

انا/ عوز اكل نفسى فى سمكه مبطرخه (وبمسك سوزى من بزازها) او حمامه غيه (وببعبص وفاء)

سوزى/ يخرب عقلك ايه مالك

وفاء/ بيوجع اوى ياسمسم

انا ايه اللى بيوجع معنديش حاجه بتوجع اللى عندى بيمتع وبس

سوزى/ بجد مش بيمتع لاء ده بيسحر كمان

وفاء/ماأنتى اسطتعمتيه قبل كده يابختك

انا/ هى بس واللى اغمى عليها كانت مين

سوزى/يخرب عقلكم هو انتم تعرفوا بعض

انا/ ابدا ده كان لقاء سريع كده ملحقناش نتعرف

سوزى/ يكفيها ان هو اتعرف

وفاء/ يوميها كنت خايف لانها كانت اول مره لكن الان انا عوزه اتعرف عليه اوى اوى

سبونى مشيوا مافيش غير 5دقائق ولقيتهم وحده لبسه خدامه والتانيه ممرضه

انا/ ايه ده فى ايه

وفاء/ انا خدمتك يادكرى عوزه نصف زبك

سوزى/انا الممرضه اللى راح تسهر على زبك

انا/ جد قال ليكم انى عيان ولا برياله

وفاء/ نزلت على ركبها بتفتح بتلتة البنطلون ويخرج الزبر(مش راح اقول تخين وعروقه نفضه ) عامل كرف بسيط طويل يملى ايد من يمسكه واو ايوه مكنتش شيفاه المره اللى فاتت

الاثنين على ركبتهم دى ندعك فى بيضانى ودى وخده راسو فى بقها وبتبادلوا المواقع حبه سوزى وحبه وفاء لحد ما وفاء خلته فى بقها ورفعت الجيب القصير وهى من غير لباس وبيدها بتلعب فى كسها وسوزى من ورايه عماله تلعب فى بضانى لحد ما نزلت انا وقعدت على الارض ساند ضهرى على كنبت الانتريه فاتح رجلى ووفاء مقرفصه وفتحه رجليها وسوزى بين وركها نايمه على ضهرها عماله تمصمص فى كس وفاء وصوت المص من دى او من دى مسموع اوى يطرب السامعدخلت ليهم فى افكارهم العب بمشاعرهم واخليهم فى وهم كبير وفاء نزلت من عمايل سوزى ليها وسوزى عماله تمص العسل النازل من كس وفاء اتسحبت وركبت وفاء على زبرى تتنطط عليه وسوزى طلعت على وشى فشخه رجليها وانا بلحس فى كسها وهى بتمص شفايف وفاء(تخيل الموقف ده) بدأت سوزى تنزل عسلها هى كمان وانا ماسك نفسى عنهم زبر واقف عمال يلب فى كس دافى وكس محروم منه لحد ما خدهم فوق بعضعكس اعكاس وحده سانده على كرسى الانتريه ومفلقسه والتانيه نيمه فوقها بضهرها واكسسهم ظهره لى وامئ هنا واكرك هنا لحد ماهم بدأو يفرهطو نزلت من عليهم ونيمت سوزى على ضهرها ورفعت رجليها على كتفى ووفاء فوق وشها مصدره كسها لوفاق تمص فيه وتتمسح فيا زى القطه بدأو يبادلوا الوضع دى مره تحت ودى مره تحت وانا شغال من غير تركيز خالص علشان كده مطوله معى

وفاء/ ايه مش ناوى تروى كسى بلبنك

سوزى/ طولت الغيبه ياسمسم انا فرهض ارحم لحمى

وانا مش هنا عمال دك فى دى وافرش فى دى لحد ما ركزت حبه وخلاص بدأت اشعر بيهم وخلاص قرب ينزلو خلتهم فى وضع الكلب وبدأت انطر لبنى على وجههم والاتنين بنزلين لحس فى اوجه بعض سبتهم وسند على السوفه افكر هى ممكن دكون دى قطع تفكير كلام سوزى

سوزى/ ايه ياسمسم انت بهدلتنى اوى انا وفاء خالص واكنك بتنتقم من لحمنا ياراجل احنا حريمك ومش هنسيبك خالص

وفاء/ المر هدى احلا من اللى فاتت انت كده بقيت سيدى وتاج راسى متيجى معنا انا ياسو المصيف

سوزى/لاء بلاش ياسو

انا/ مالها ياسو اميره الامراء بس انا ورايا مشاغل الايام دى باسس شركه بسيطه كده وخده وقتى الايام دى خليها لوحدى اما احب اهو بالمره ممكن انتى تيجى او سوزى والكل يتمتع ولا ايه

المهم خلصت معهم وعملنا تانى وتالت لحد ما سوزى فعلا اغمى عليها بجد ووفاء كانت منهكه مش قدره سبتهم بلبنهم ونزلت اروح بيتى لكن وانا نازل شفت................. مش راح اطول المرادى

السابع باحداثه

شوفت اللى مكنش على البال ولا الخاطر هى دى ولا مش هى نفس الشكل لكن اللبس متغير هى سكنه هنا ولا شغاله هنا ارتبكت ومن ربكتى كنت هضحرك من على السلم هى بصت وابتصمت بسمه تزيل الغيوم من يوم عاتم تشرق الشمس فى يوم شتاء بارد اكن الدنيا نورت

ــ فوء يا مكوس فوء

ـــ انتى بتيجى فى اوقات

ــ ولا اتظبط لاظبطك ايه عينيك زغللت ولا ايه

ــ اصل انا

ـــ ولا اصل ولا فصل عملت ايه

ـــ فى ايه

ــ مش بقولك انت مش مظبوط وكستنا ولا كان بالك مشغول

ــ ادام انتى ركبه دمغى بتسألى ليه

ــ عوزه اعرف وكستنا ولا ايه

ــ مين فى العشيره وكسكم علشان انا اوكسكم

ــ اه انت عرفت كمان العشيره دحنا اتقدمنا اهو

ــ ما أنا عوز ارضيكم وبرد بتقبلينى بالوش

ــ ايه ماله الوش

ــ ابدا جميل ومنور

ــ انا بقولك قلبك هو اللى راح يدلك متخفش

ــ انتى عماله تعشمينى وانا العشم وخدنى يخوفى

ــ يل ايالا روح انضف كده كتك الارف

ــ اول مره تكلمينى بشكل ده

ــ ايه انت زعلت يابيضه لاء متزعل شيلا روح علشان تنام

مشيت اروح لكن كل تفكير فى اللى شفتها اللى ضحكتها نورت مين دى ولاايه الحكايه وانا ماشى شفت القط اللى قابلنى على السلم وبسأله لقيته عمل حركخ انه ميعرفش وفط ونط اهه ايه الحكايه بقولك ايه الايام جايه كتير ومسيرها تظهر روحت وماما اتكلمت وانا مش هنا خالص التفكير خلاص تملك منى خد الحمام ونمت لحد ما تليفون رن على

انا/ ايو الو ايه يابنتى فيه ايه اليوم لسه طويل

ياسو/ انا عوزاه من اوله اتمتع بيك

انا / حاضر حاضر هفطر وألبس واجيلك يلا سلام بقى

قمت خد حمام وفطرت انا وماما واتكلمنا فى حاجات كتيره كلها بتصب فى مستقبلى وافتكرت المحامى واتصلت عليه عرفنى انه فى اواخر الاجراءات واسبوع بكتيره يكون التصريح والترخيص تمام تكون جاهزه على الافتتاح وبالطبع هيكون فى معينه وسستم واجراءات معقده من مصنفات وامن عام وكمبيوتر مرخص بسريل رقم دولى وكلام كتير مكنتش اعرفه المهم خلصت مع المحام وجهزت نفسى للخروج لكن وانا خارج قبلنى بابا

بابا/ رايح فين ياسمسم

انا/ ابدا خارج شويه كده

بابا/ طيب ممكن قبل ما تروح مشوارك تروح وسط البلد تعمل ايداع بالمبلغ ده فى بنك...... فرع وسط البلد

انا/ ما انت كنت هناك ليه معملتهوش

بابا/ لانى منتظر حد راح يحضر لى هنا كمان نص ساعه ومينفعش اتأخر عنه فهمت واما اقول لك حاجه تقول حاضر

انا / حاضر ياأحسن اب انا تحت امرك

وفعلا رحت البنك وبحط المبلغ لكن المفاجأه ان كان الحساب بأسمى وكان فيه مبلغ مش بطال يعدى الخمس اصفار وحركه بابا دى علشان اعرف ومنها يكون الحساب تحت صلتطى مش يكون حد واصى على تم تغير الوصايا ليكون انا المسئول عن الحساب

انا/ ليه بس كده يابابا

بابا/ دى فلوسك من اهلك وعشرتك علشان تعرف هم بحبوك قد ايه

انا/ طيب ليه يعنى

بابا/ راح نشوف انك راح تنميهم ولا تضيعهم وعلى فكره كل حاجه انت عملها وبتعملها انا عرف عنها كل حاجه من الشقه والايفون والمبالغ الاخرى وانا كملتهالك بالعربيه ام نشوف انت هتبقى ايه

بمكلمت ابويا دى حطتنى فى مكانه تانيه خالص خالتنى احاسب على تصرفاتى لكن كنت سعيد جدا باللى حصل ده مش سمسم المراهق الى سمسم صاحب القرار رحت لى ياسو وانا كلى اعتذاذ بنفسى وبالصقه اللى العيله والعشيره وضعونى فيها

ياسو/ وحشنى اوى اوى ياسمسم

انا/ وانتى كمان وحشانى من اخر مره كنا مع بعض

ياسو/ واو كانت ممتعه واه لانها كانت تانى مره لى انا وانت اه

انا/ عوز اعرفك حاجه انتى مش عرف

ياسو/ حاجة ايه

انا/ سوزى شفتنا انا وانتى

ياسو/ ياخرابى بجد ولا انت بتتكلم كده وبس

انا/ لاء بجد انتى عرفانى مش بكدب

ياسو/ علشان كده لما بجيب سيرتك ماما تقولى خالى بالك من نفسك اوى تندمجى فى الصحبيه اوى كده خليك زى ما أنتى

انا/ يعنى مش عوزه العمليه تطور ونفك البلاستك من الكرتونه

ياسو/ بلاستك ايه وكرتونة ايه

انا/ يعنى العلاقه ما توسعش وتبقى علاقه كمله يعنى

ياسو/ مش فهمه

انا/ يوه يعنى مش من ادام افوتك يعنى

ياسو/ مانت بتلعب فى كسى يعنى وده من ادام اهو

انا/ يعنى مدخلش فيكى زى ما بدخل فى النونه كده

ياسو/ فهمت فهمت بس انا بروح منك اما تيجى تلعب بزبك فى كسى بدوخ وبعملها على نفسى هو لو دخل زى ما بيدخل فى التوته ايه اللى يحصل

انا/راح تبقى مدام مش انسه ولو نزلت فيك او اى حد جاب فيك تبقى ام

ياسو/ ما تعملها وتتجوزنى ياسمسم

انا/ ياسو كده انا اخاف منك خلينا من التوته واللعب الخارجى مش بتتمتعى

ياسو/ ايوه اه يلا بقى

خد ياسو اوضت نومها وبدات اقلعها السويت شرت والليجن اللى لبساه بقت ملط امامى قلعت البنطلون وجلست على الكرسى وجبنها من يايدها

ياسو/ ايه فى ايه انت مش تروق توته ولا ايه

انا/ بس تعالى بس وقربتها منى وخلتها على ركبتها ومسكت شعرها وجزبتها لزبرى

ياسو/ ايه اعمل ايه

انا/ مصى زبرى مصيه

ياسو/ مش بعرف

انا/ اكنك بتكلى اوستيك كده

وفعلا بدأت ياسو تمسك زبرى ومستغربه الموقف لحد ما تجرأت وحطيته فى بقها وانا بلعب فى بزازها وكعوبر على ضهرها بجذبها لى اوى وهى فى دنيا تانيه خالص متمتعه بالتقفيش وبالمص

ياسو/(زى اللى طالع من غطسه) اه ممتع ياسمسم ممتع اوى نيمتها على السرير وبدات الحس فى كسها (ودى كانت اول مره لها ) وهى عماله تتنفض وتتلوى غيرانه و(يالهوى لاء لاء اه مش كده انا اوووو ايه ده) وانا متمتع بحركتها وبعسلها البكر وعوص اصبعى ومن عسلها وألحسهلها وهى متمنعه ومتمتعه (ايه ده جلو ومالح ليه كده براحه براحه انا مش قدره امممممممم) وانا عمال مش مبطل قمت مسحت زبرى بعسله وقلبتها واسأسأ من عسل كسها لخرم طيزها وفشخت اليتها بان خرمها الوردى وبدأت ادخل زبرى وحده وحده وهى(اه براحه براحه بيوجع براحه) لحد ما دخلى نصه كده وهى على صوت واحد(ااااااه ااااه يالهوى يجنن*اجى اخرجه (لاء سيبه شويه )ادخله تانى(لاء خرجه) انا ادخل واخرج وهى خدت على الوضع وارتاحت لكده وبدانا خلاض بقى نلعب زى ما احنا عوزين مره نطلع تتنطط على زبرى ومره وهى مفلقسه ومره وهى على ضهرها أكنى بنيكها فى كسها ورجليها على كتفى وبلعب بايدى فى كسها لحد ما حسيت انها خلاص هتروح منى بدأت اكارك فى طيزها لحد ما خلاص بدأت بوادر الانطلاق خرجته من طيزها ورمتهم على بطنها وخلتها تدهنه اكنه لوشن واللى تبقى منه على ايدها خلنها تلحسه (كانت متقذذه)لكن اما تزوقت الطعم لحست ايدها كلها ارفست جنبها

انا/ايه رايك

ياسو / دى اول مره ناخد رحتنا انت متعتنى اوى

انا/ طيب يلا نروح الحمام نستحم مع بعض زى العرسان كده وفعلا خدتها للحمام واحنا فى الحما منظر المياه وهى نزله على جسمها وبزاها المافره كده هيجتنى خالص وبدات اعمل معها تانى خدنى الشوق انى افتحها لقيت

ــ اتظبط ياض ايك

رجعت جرى فى موقفى عملت سطحى ولكن دخلت تيظها تانى بس المر هدى خدت اللبن كله فى بقها بلعته كله

ياسو/ طعمه حلو ياسمسم بجد طعمه حلو اوى

خلصنا وهى جابت اكل ناكل وكل ده وياسو من غير لبس خالص بعد الاكل عصائر وكمان مره فى الصاله لحد ما هى اكتفت

ياسو/لاء انا مش قدره انا حسه انى طيزى بقت اوسع من الشارع خلاص كفايه النهارده بقى انا مش قدره

وانا بجد ما صدقت انها قالت كده خد دش وظبط نفسى لبسى وبستها بوسه فرنساوى وسبتها ومشيت على البيت وكانت الساعه عدت الخامسه لقيت بابا وماما مش موجدين ارتحت من س وج ودخلت على غرفتى مسكت الكمبيوتر اعمل كام شغلانه كده بدأت اعمل سكيرتى سستم واعمل والوقت عدى كتير لحد ما ماما دخلت عليا الغرفه

ماما/ ايه ياسمسم مش هتتعشى الساعه بقت 2 بعد نص الليل

انا/ بجد انا محستش بالوقت خالص ولا بحضركم

ماما/ احنا عرفين انت بتعمل ايه سبناك تكمل لطن اما طولت قولت اعشيك عوزه انانم ايه

انا/ تسلمى يا عاليه ويسم كلامك

اتعشيت ونمت وصحيت واتصلت على ياسو

انا/ ايه ياعروسه هشوفك النهارده

ياسو/ لاء لاء انا مش قدره اضم رجلى خالص سبنى النهارده

انا/برحتك واه لاء يوم واحد مش كفايه خليهم التلاته بق على الفاضى

ياسو/ما أنا مكنتش اعرف انك مفترى اوى كده انت خلتنى مصفه مش عرفه اتحكم فى التوته بيطلع منها اصوات كتيره اوى مش قدره امسك نفسى وكأنى عندى تعنيه الحمام سلام

ههههه ناس مافهاش غير لسان طيب لما انتم مش قد العملي هدى ايه اللى بيخليكم تدخلو ما أنتم بره فى الامان عدى اليوم عادى كمبيوتر برامج اسيف احدث لحد ما كمل اول برنامج وسميته (ماو) اللوجو القط الاسود لحد ما فى يوم رساله على الموبيل

(عزيزى الطالب يسعدنا بتبليغك موافقه الجامعه على قبولك برجاء مرجعه شئون الطلاب لاتمام الاوراق المطلوبه) ودى اسعد رساله استلمتها كنسلت على الامريكيه والوطنيه بلغت بابا وماما وكانوا سعداء جدا وتانى يوم رحت على الجامعه الالمانيه لتكمله الاوراق وفعلا بدأت فى استكمال الاوراق ومن هنا لهناك لحد ما دوخت خالص دخلت الكافيتريا ارتاح واشرب مشروب طلبت هوت شوكلت كثف اللبن الجرسون استغرب من طلبى ومشى لكن اللى شوفته طير عقلى لقيت البت اللى كانت بتقدم معى فى الامريكيه قعده مع اللى شفتها عند سكن وفاء فكرنها اه لازم تفتكرو لانى انا منستهاش

(الــــــــــــثامــــــــــــــن )
الصدف حلوه جدا لو كانت فى مصلحتك

ايه يامحاسن الصدف الاخت صحبه البودى جردات هنا ايه الصدفه السعيد هدى انتى اللى قدمتى ولا حد اتبرع وقدملك

هى (لمياء) / انت انسان طيب وخدوم بجد بشكرك

انا/ على ايه اهو جمايل وبنعملها

لمياء/ انا لمياء البكرى يمكن تكون سمعت عن البكرى

انا/ وهل يخفى القمر ده من كبار رجال الاعمال وصاحب اكبر مصانع (صوتيات ومرئيات)

لمياء/ ايوه انا بقى مش حبه حد يعرفنى علشان بابا اللى يعرفنى يعرفتى علشانى انا مش بابا

انا/ احترم فيك كده بس انتى مش ملاحظه انك مكبرها اوى اللى عوز كده كان جه لوحده مش معه دوليب تسد عين الشمس

لمياء/ بكسزف كده لاء ما انا قولت يخليهم بره

انا / بره ايه ما كده كده الناس هتشوف المهم معرفتنيش بشير للى معها

لمياء/ نهى معرفه الجامعه كنا انا وهى خطوه بخطوه

انا/ لكن انا مشفتهاش معاكى قبل كده يعنى

لمياء/ هى بتحب تعتمد على نفسها

انا/ اتشرفت بيكى بس انا حاسس انى اعرفك قبل كده

نهى/ الكل اللى زيك بيقولوا كده

انا/ ايه اللى زيى ده انتى كده بتهنينى حسبى على كلامك

نهى/ ايه زعلت مهو حوار الكليات كده الواد عوز يتعرف يقول الكلام اللى انت قولته ده

انا/ لاء والنعمه انا بتكلم جد انا حاسس انى شفتك قبل كده وبالاماره فى المهندسين شارع

نهى/ يمكن انا بكون هناك احيانا

لمياء/ ايه ياجماعه بصى يا نهى ده واحد كنا واحنا بنقدم فى الامريكيه هو تبرع وقدملى بدون ما بعرفنى ولا غتت على

نهى/ شكرا يا

انا/ اسامه وبيدلعونى بسمسم

لمياء / سمسم اسم حلو

نهى/ وده مع الحلوه ولا الطعميه

انا/ انتى اسلوبك مستفذ اوى ليه كده

نهى/ يا ابن الناس احنا هنا للعلم مش للشقط والتعارف

انا/ ومين قالك انى بشقط انا بتعرف بيكم بس ولو تعرفى بسبب ليكم احراج انسحب (بقوم من مكانى)

لمياء/ نهى مش تقصد نهى جد شويه

انا/ وانا احترم رأيها وهى حره

نهى/ حلو الكلام يبقى تعارفنا للمصلحه فقط

انا/ للمصلحه ايه الاسلوب ده تصدقى انا غلطان

نهى/ المصلحه التعليميه الناقص عندك نكمله والناقص عندنا ممكن تشاركنا فى حله

انا/ مش بقولك اسلوبك مش

نهى/انت ليه بتزعل من الصح

انا/ ان كان صح اعرضيه بطريقه لطيفه كده (وانا بكلمها بحاول اركب دمغها بس دمغها فضيه اكنى دخلت صحراء جرداء بهز دماغلا)

لمياء/ هى تقصد التعاون مش اللى انت بتفكر فيه

انا/ ياستى عادى المهم شرفت معرفتكم صحيح انا قولت لكم اسمى وكمان انا صاحب شركه امن سبرالى ومعلومات

نهى/ على كده انت بتعرف فى البرمجيات

انا/ اهو على قدى كده عامل برنامج حمايه وراح ارفعه على النت اشوف صدى البرنامج ايه وبالطبع النسخه اللى على النت هتكون ديمو يعنى محدده المده ولو حد عجرب البرنامج وعجبه ممكن يشتريه وانا اعملهلوا اروجنالتى يعنى متكامل

نهى/ عرفه عرفه

لمياء/ بجد ولا بتحور

انا/ ماشى يابنت الاكابر مقبوله منك اه اسف معزمتكمش على حاجه ترشربو ايه

لمياء/ فراوله

نهى/ هوت شوكلت كثف اللبن

انا/ ايه بتقولى ايه ده نفس مشروبى ناديت الحرسون يجيب المشروب بتاعى ويجيب الطلبات الهوانم جاب الطلبات وكان فيه اتنين هوت شوكلت عرفتى ياستى

نهى/ صدفه مش اكتر

انا/ يمكن الصدف بتخبى حاجات كتيره اوى سعدت بلقائكم وقمت ومشيت

عل نفس الربيزه

لياء/ ايه يا نهى ايه الكلام الناشف ده

نهى/ انا محبش الاسلوب ده فى التعارف

لمياء/ سمسم ما فرضش نفسه علينا ده انسان خدوم

نهى/انتى اتعملتى معه قبل كده لكن انا لاء مش شيفه كان بيبص ليه ازى

لمياء/ مش لدرجه دى الواد بيقول انه شافك قبل كده وكان بيبص ليكى لتأكيد مش اكتر

نهى / ماشى ماشى اما نشوف

عندى انا هى دى ولا لاء بس انا حسس بها انها قريبه منى يمكن مش دى او تكون وحده تانيه لكن انا بدخل دمغها مافيها حاجه خالص ازى يعنى ما بتفكرش ولا فى دمغها حاجه دى غريبه اوى

ــ بقلبك مش بعقلك

ــ ايوه كده انتى صح بقلبى مش بعقلى

المهم روحت وجلست على الكمبيوتر ورفعت البرنامج على منصه مخصوصه الخادم بتعها مش فى المنطقه العربيه خليته فى اروبا وده بيعطى ميزه وثقه لان عقده الاجانب فينا مش راح تتغير المهم رفعت البرنامج ودفعت ايجار الصفحه مش بالنسبه

عدى كام يوم والعمليه روتينيه زى كل كليه بتنعرف ببعض وبنعرف اماكن المحضرات والسكاشن ومعامل التدريب والذى منه وكنت بحاول اتجنب الكلام معى لمياء ونهى واندمجت مع شاب جزائرى بوطيب هو اسم على مسمى حد طيب وخدوم ودماغه حضره اوى عملنا انا وهو كنكت زكنا زى شخص واحد فى الفكر والتعامل لكن هو غيرى وانتم عرفين

(انا هتكلم بلسان مصرى علشان انا مش بعرف اللغه العميه الجزائريه لانها فيها فرنساوى كتير وانا ميح فيها)

انا/ بوطيب انتى معى فى نفس السكشن

بوطيب/ حظى حلو انى اكون معك بس انا مش لوجد سكن مناسب لى ما تعرف تشوفى سكن حلو كده

انا/ (فتره من التفكير افتكرت الشقه بتعتى اه هى فى المدينه من المدن الجديده لكن قريبه نوعا ما من الجامعه )اه فى لكن هى لسه جديده وبتعتبر فى كمبوند كده قريبه كمان من الجامعه

بو طيب/ حلو بجد

انا/ ايه حلوه جدا وهيكون معاك شريك كمان فى الجامعه

بوطيب/ عن جد اللبتقوله ولا اشتغاله زى ما بتقوله واسند ضهرى للحيط

انا/ يعم لو مش مصدق اما نخلص نروح انا وانت نشوفها بس اكلم صحبها

بوطيب/ عاش اخى ممنون منك وانا اخلص وانتظرك

اندمجنا فى جو الكليه لحد ما خلاص الحماس انطفى بدأت علامات الاجهاد تبان علينا زعت من المجموعه امنت على المفتاح وعملت نفسى بكلم صاحب الشقه واستأذنت من بز طيب فى غضون نص ساعه اكنى رحت جبت المفتاح (هتسأل ليه مقلتش انها بتعتك اقولك علشان لو حصل فيها غلط من بوطيب اقول ان صاحب الشقه عوزها وغير كده بدل ما هو ينحرج انه ساكن عندى وكمان بوفر له من المصاريف بس كده) جيت بعمل نفسى بدور على صحبى وانا بحوم بنظرى كده لقيت نهى ولمياء مع بعض حسيت انهم فى حاجه رحت لهم

انا/ ايه الدنيا مالكم فى حاجه

لمياء ابدا بس ورقة الموعيد والاماكن اختفت

انا/ ولا يهمكم خدو المواعيد اهه

نهى/ هو انت فى تفس القسم

انا/ الشرف لى انى اكون معاكم لو ده ما يضيق حد

نهى/ يعم ده علم مش حته نتحانق عليها

انا/ يوه متقفلنيش منك هو انتى علشان شيفه نفسك حلوه تدلعى علينا

اتكسفت نهى بخجول البكر كده وابتسمت حسيت ان الدنيا نورت بدون شعور ايوه هى نفس الضحكه والنعمه ايوه كده

لمياء/ ايوه بجد انا اول مره اشوف البسمه الحلوه تنور وشك

نهى/بس بقى انت اه منك بس بجد انت كويس

انا/ اناخد الشهاده خلاص انا مش محتاج حاجه تانى

نهى/ مشى يالعيب خلاص هت نصور الورقه سمحنالك خلاص

مشيت وانا السعاده ملى وشى لحد ما قبلت بوطيب

بوطيب/ ايه يا شاب كنت فين

انا/ بجيب المفتاح وبلا يا برنس خدته فى عربيتى وكان سعيد انى معى عربيه ورحنا الشقه وكانت فى الاسكان المتميز فى العبور وبنها وبين الكليه ساعه يعنى مش بعيده خالص وكان بوطيب سعيد بها اوى وعوز يعرف مين الصاحب اللى معه وتفاجأ بى انى انا الشريك له فى الشقه وكانت الشقه 3غرف وصاله وسعين هو خد عرفه وانا خد غرفه والغرفه الباقيه كانت عباره عن مكتب ومعمل يعنى نخليها للمشاريع اللى هتتنفذ فى الكليه لكن المشكله انها فضيه مفش فيها فرش اتفقنا على اننا نجيب اللى ينفعنا رحت جبت سريرين ومكتب وبتجاز وثلاجه ودول كانو عندنا اصلن وفرشنا الشقه شقه طلاب بقى سبته ياخد راحته فى الشقه واستأذنت منه علشان اكون فى البيت وعرفته انى مش هكون معه ديما الا فى المشريع ويوم او يومين فى الاسبوع يعنى اكنها شقته واتفقنا على الايجار مناصفه هو نص المبلغ وانا النص وسبته وروحت وانا مروح رن موبيلى

انا/ ياشيخه لسه فكره تكلمينى

وفاء/ معلش علشان اهل جوزى كانوا عندى الايام اللى فاتت

انا/ طيب ايه الدنيا

وفاء/ حبيت اسمع صوتك بس

انا/ بس بردو

وفاء /انت غتت ايوه صوتك بس

انا/ واوى واوى لولى امح

وفاء/ايه العبط ده

انا/ صوتى مش عوزه تسمعى صوتى

وفاء/ ماشى وعوزاك كمان وحشتنى

انا/ ايوه كده يا فوفه

وفاء/ فوفه طلعه منك زى العسل ايه دنيتك

انا/ الكليه وخده وقتى الصبح واخر النهار مع نفسى او مع صاحبى

فوفه/صحبك انت لقيت حد تأمن له

انا/ ليه يعنى

فوفه/ علشان من ساعه ما تعرفت بيك وانت ما بتتكلمش عن حد من صحابك

انا/ابدا ده شاب جزائرى اتعرفت عليه فى الكليه ودمغه زى دماغى

فوفه /اوعه تقول وبتاعه زى بتاعى

انا/ لاء حريمى ما تتكلم شفى الموضيع دى وَألا

فوفه/على ايه هو اللى يعرفك ما يعرفش يعرف حد غيرك هشوفك امته

انا/ بكره كده هاجى اتغدى معاكى ولا وراكى حاجه

فوفه/ لاء وحياتك حتى لو افضى نفسى ليك ده انا اللى اكون ممنونه منك

انا/ خلاص بكره اكلة سمك كده ولو فيها سيفود ما يضر بردو

فوفه/ أأمر وانا اجيب

انا/ لوحدك

فوفه / وحياتك لوحدى انا بس

انا/يلا سلام بقى

.......................................انتظر لسه

• عجبني
التفاعلات: Mttx, Alwnsh, الہٰشيٰطہٰان و شخص آخر
وده رابط السلسله الاولى

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: mido013 و jabr
جميله كما عهدناك و رائعه في. سردها و تحدثها بس دخل عنصر جديد و هو اكشن رومانسيه حب غير و نًوع في افكارك ابتكر شيء جديد مش كله جنس

• عجبني
التفاعلات: Wa7d moham
جميله كما عهدناك و رائعه في. سردها و تحدثها بس دخل عنصر جديد و هو اكشن رومانسيه حب غير و نًوع في افكارك ابتكر شيء جديد مش كله جنس
انا لى فى كل جزء حبه جنس لكن سياق القصه لسه فى السلسله الاولى شلب صغير لكن اما يدخل الكليه فى سنبنس كده بس مش مخدرات ولا اثار ولا شعوزه مواقف وغرائب

• عجبني
التفاعلات: BraveHeart
كدا كتير ياعم كل يومين جزء وسلسلة جديد كمان انت رايق ياعم

كدا كتير ياعم كل يومين جزء وسلسلة جديد كمان انت رايق ياعم
وانا فى خدمتك وخدمة متابعينى

• عجبني
جزء جامد جدا و منتظر الجديد

• عجبني
نزل ياصحبي متتظرينك

• عجبني
جزاء جامد بس صغير منتظرين الجديد

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
2YGJonP4REk

• عجبني
  • الكلام ده مش عجبني
التفاعلات: eye, Mostafaelshazly, ممدوح ابو و 9 آخرين
ايوه كده خربش فى الكل

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و Wa7d moham

هى دى الخربشه الصح خربشهم ياجامد​

• عجبني
ياريتني ابقي قط

• عجبني
قصير قوي الجزء ده

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و الصقر_الجارح
دى مقدمة السلسله وانا بقول حكايه خفيفه ليت مش رغى فىمحتوى فاضى وليك فى كل جزء لقاء حميم
هو لك كل التقدير علي قصتك الرائعه
لكن ليه مصور بطل القصه بيبيع نفسه لمن يدفع

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
هو لك كل التقدير علي قصتك الرائعه
لكن ليه مصور بطل القصه بيبيع نفسه لمن يدفع
لاء مش كده ده فى سن المراهقه وبيفرح بالهدايا لكن فى وقت الدنيا بضحك وتعمل الصح

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الصقر_الجارح
حلوة بجد المقدمه دي

• عجبني