NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

images-22

هل ممكن تشعر بعد الامان الكافي لمجرد انك حاسس انك مش قادر تبعد عن الطرف التاني ؟
شعور الامان اهم من اي حاجه❤️

• حبيته
التفاعلات: Ms Roony
  • حبيته
التفاعلات: Aml043
  • حبيته
  • حبيته
التفاعلات: Aml043
  • عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الشعور بالأمان يمكن أن يكون مشتقً من عدة عوامل واحدة منها هي الثقة في العلاقة مع الطرف الآخر
لما تشعر بأنك مش عاوز في تبعد عن الشخص الآخر فد يكون اشارة إلى أنك تشعر بالراحة والأمان بوجوده جنبك

• أتفق
الشعور بالأمان يمكن أن يكون مشتقً من عدة عوامل واحدة منها هي الثقة في العلاقة مع الطرف الآخر
لما تشعر بأنك مش عاوز في تبعد عن الشخص الآخر فد يكون اشارة إلى أنك تشعر بالراحة والأمان بوجوده جنبك
بس لو مرحلي و اتعلقتي بالشخص ده و بقت العلاقه من غير الامان مش هيبقي صعب بعدك و لا هتستمري علي امل رجوع الاحساس تاني و تعيشي علي الماضي

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: الرجل الحر الباكي و Jolie Fille
بس لو مرحلي و اتعلقتي بالشخص ده و بقت العلاقه من غير الامان مش هيبقي صعب بعدك و لا هتستمري علي امل رجوع الاحساس تاني و تعيشي علي الماضي
مع الاسف في الحالة دي صعب جدا الابتعاد عن الشخص الاخر
وبالتالي الاستمرار على امل رجوع الاحساس تاني هو خيار حتمي

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: الرجل الحر الباكي و Ms Roony
مع الاسف في الحالة دي صعب جدا الابتعاد عن الشخص الاخر
وبالتالي الاستمرار على امل رجوع الاحساس تاني هو خيار حتمي
و من هنا يبتدي الاحساس الصعب 🥹

• أتفق
  • محزن
التفاعلات: الرجل الحر الباكي و Jolie Fille
images-22

هل ممكن تشعر بعد الامان الكافي لمجرد انك حاسس انك مش قادر تبعد عن الطرف التاني ؟
أكيد
ومع ذلك الحكم يكون على حسب نوع العلاقة مع الطرف التاني
او على حسب مكانة الطرف التاني بالنسبالنا.

وبشكل عام
الطمأنينة تيجي لما تكون علاقتنا بالطرف التاني علاقة مفيهاش حاجه تيجي قصاد العلاقة بحد ذاتها يعني علاقة أسسها وبنيانها قوي
لان في علاقات مصيرها تقتل صاحبها تقل كل حاجة كانت جواهر .
مثال انسان يقع في حب انسانه متزوجة أو متزوجة تقع في حب انسان تاني علاقة من النوع داتقتل الطرفين لأن النهاية مدمرة
الطمأنينة تكون لما نوفر شروط الطمأنينة والأمان
مواضيعك راقيه وحساسة يا ملكة الكلمات

• عجبني
لا بالعكس البيفرق التفكير أدى لنفسك لحظه تفكير بس قبل ما تقرر صدقينى انا خدت قرارت كتير لو اى حد عرفها يقول انى مجنون أو انسان غير طبيعى بس حكمت عقلى وفكرت براحه لقيت أن تفكير ده حته لو غلط فقراى ده لو غلط مره فهو منع آلاف من الأخطاء لو اتيحت الفرصه أن احكيلك أن شاء **** احكيلك
كان التعليق ده
@Ms Roony

• عجبني
لا بالعكس البيفرق التفكير أدى لنفسك لحظه تفكير بس قبل ما تقرر صدقينى انا خدت قرارت كتير لو اى حد عرفها يقول انى مجنون أو انسان غير طبيعى بس حكمت عقلى وفكرت براحه لقيت أن تفكير ده حته لو غلط فقراى ده لو غلط مره فهو منع آلاف من الأخطاء لو اتيحت الفرصه أن احكيلك أن شاء **** احكيلك
موافقه جدا جدا و انا كتبت موضوع بسيط او فكره عن حبك نفسك اكتر عشان تعرف تختار صح

أكيد
ومع ذلك الحكم يكون على حسب نوع العلاقة مع الطرف التاني
او على حسب مكانة الطرف التاني بالنسبالنا.

وبشكل عام
الطمأنينة تيجي لما تكون علاقتنا بالطرف التاني علاقة مفيهاش حاجه تيجي قصاد العلاقة بحد ذاتها يعني علاقة أسسها وبنيانها قوي
لان في علاقات مصيرها تقتل صاحبها تقل كل حاجة كانت جواهر .
مثال انسان يقع في حب انسانه متزوجة أو متزوجة تقع في حب انسان تاني علاقة من النوع داتقتل الطرفين لأن النهاية مدمرة
الطمأنينة تكون لما نوفر شروط الطمأنينة والأمان
مواضيعك راقيه وحساسة يا ملكة الكلمات
ميرسي لذوقك و دا رأي فعلا يحترم 🙏

موافقه جدا جدا و انا كتبت موضوع بسيط او فكره عن حبك نفسك اكتر عشان تعرف تختار صح
لو حضرتك قدرتى تتواصل معايا احكيلك هكون شاكر ده جدا ورائيك فعلا يهمنى

• عجبني
كده ضمنا البسمة الرقيقة فى المناقشة
أهم حاجة يوم 24
مناقشة قصتى
أعتقد الضحك فيها هيبقى للصبح
أصدقائى مستحلفينلى

😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
مش هسيبك 😂

• عجبني
التفاعلات: aahmedegypt
لو حضرتك قدرتى تتواصل معايا احكيلك هكون شاكر ده جدا ورائيك فعلا يهمنى
يشرفني بس للأسف انا قافله اي تواصل بشكل او بأخر عشان ماضيقش حد بعدم ردي لاني بدخل متعتي المواضيع و الردود و الانشطه هنا بعتبره نوع من انطلاق روحي

يشرفني بس للأسف انا قافله اي تواصل بشكل او بأخر عشان ماضيقش حد بعدم ردي لاني بدخل متعتي المواضيع و الردود و الانشطه هنا بعتبره نوع من انطلاق روحي
مهو ممكن حضرتك انت التبعتى وهيقى الموضوع حضرتك المتحكمه فيه بردوا وعايذ بعد ما اتكلم تقفلى الشات مفيش اى مشكله

مش هسيبك 😂
الغريب إن أهم 3 محاورين فى القصص كلها من الجنس اللطيف
ده شئ مخلينى سعيد جدا بصراحة
لإن من وجهة نظرى تطور فكر أى جماعة بشرية بيبدأ من تطور فكر سيداتها

لا طبعا
كدا هبقا بضحك على نفسى

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: مدام دعاء

المواضيع المشابهة

عودة