NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الـ مجتاو

نسوانجي الأصلي
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
عزيزي القارئ عزيزتي القارئه
مساء الخير عليكم من اسوان

تعمل إيه لو عرفت جوزك او مراتك بتشوف سكس ‼️

اغلبنا مدمنين للافلام السكس و اننا برده كنت، لكن معظمنا بيفتكر لما يتجوز هيبطل و الكلام دا للاسف بلح

كلامي هنا رايح للي اتجوز و اتجوزت

الأفلام الإباحية شر خرب بيوت فعليا و لحس دماغ شباب كتير. الإباحية مرض وإدمان، زي متقول كده عرفت حد من اهلك بيشرب مخدرات، فمش هينفع سكه الاهانه او الضرب ولا الاحتقار.. بالعكس تمد إيدك بالحسني وتساعده يبطل.

نقطه مهمه
اوعي يسقط من نظرك لو عرفت مراتك / جوزك بتشوف سكس.. هي او هو إنسان ممكن يغلط عادى يعنى

الشهوة إلى الإفلام السكس هي شهوة مرضية، مرتبطة دماغيا بإفراز مواد كيميائية تُشعرك كالمريض بالراحة، يعني مشاهده الافلام بتلعبلك في معدلات الدومابين في مخك " اللي هو هرمون السعاده" و بيخليك مرتاح لما تجيبهم علي فليم

خليني اقولك دا بيسبب مشاكل قبيحه و الامور ممكن تتصاعد و شخصيا اعرف حاله طلاق كانت من ضم الاسباب احد الطرفين و هو الزوج كان مدمن افلام اباحيه. 😳😳😳

طب اتصرف ازاي كزوج او زوجه دلوقتي ؟؟؟؟

في علاج نفسي ليك لما تتصدم او تتصدمي و هو كالتالي

١- حط او حطي ف اعتبارك كويس ان جوزك او مراتك بتواجه مشكله في العلاقه ما بينكم و مشاهده افلام السكس متخرجكش اللي بيشوفها من حيز الادب و الاحترام

٢- متحسبش او متحسبيش ان اللي بيتفرج دا ناقص رجوله او ناقصه أنوثه و افرض ان مشاهده افلام السكس كانت موجوده قبل جوازكم، بالعكس ممكن كان يبقي ادمان، و حصل توقف للمشاهده بعدين متابعه من جديد

٣- افرض او افرضي حسن النيه 😂😂 بيتعلم عشان يريحك 😂😂😂

نرجع للجد بقي

١- أقطع سُبل الوصول للإباحية في البيت و إغلق وسائل التحفيز الجنسي ( تعمل VPN - تضيف DNS في اعدادات صفحه الرواتر - تلغي انستجرام - تلغي ريليز الفيسبوك - تيك توك )

٢- تتكلم في ساعه صفا و اكذب مثلا ((( حد صحبي لاقي مراته بتشوف سكس و مراته كانت مدمنه و انت ناوي تذاكر الموضوع دا اكتر عشان تعرف تساعده و حابب نذاكر سوا غشان نتسلي سوا ))

واقعدوا اسمعوا المحاضرة هنزلها ان شاء **** في اخر المنشوار

٣- الزوج او الزوجه متتسابش فريسة للمشاعر " حزن - اكتئاب - يأس - قلق - ضيق، عشان الرغبة إلى الإباحية متظهرش تاني لان عقلك الباطن ساعتها بيطلب راحه فيضطر عقلك الباطن يفكر في اللي بيريحه و هو الافلام
السكس عشان ميطلع دومابين و تحصل سعاده او ارتياح زائف. و حل مشكله زي دي اخرج من مكانك و شتت عقلك باي نشاط تقابل حد او تلعب رياضه و الكلام دا

٤- تعمل العداد اللي بيعد أيام التعافي مهم جدا، فـ الإنسان بطبعه يحب أن يرى نجاحاته ولو كانت قليلة، فهي نجاحات محفزة لتحصيل النجاح الأكبر. و الفتره الطبيعيه عي ٩٠ يوم بدون سكس

٥- ممكن تقع و ترجع تتفرج عادي متزعلش كمل العداد عادى، ادخل من جديد

٦- إدراكك إن مخك صنع مسارات منعزله لإفراز الدوبامين بتاع السعادة خاصة وحصرية للإباحية فقط، وفهمك لإن مخك هيزن عليك علشان جعان دوبامين ومحتاج بشتى الطرق إنه يحصل على ما يريد، وسيطرتك عليه وتعليمه إنك انت المتحكم فيه مش هو المتحكم فيك بطلباته "إن جاز التعبير" شيء مهم جدا في رحلتك للعافية..

و بس كده يا سيدي.
شكرا لوقتك و قراءتك

Listen to محاضرة إدمان الإباحية أقوى من أدمان الكوكايين #SoundCloud

• عجبني
التفاعلات: Kelwa Zoldik, noah1, kekomemo و شخص آخر
احسنت
ادمان مشاهدة الافلام الاباحية بين الزوجين قد ينهي الحياة الزوجية
وقد يصبح مرض خبيث نظراً لوجود اشياء ليست في واقعنا وقد تدمر الزوجين رغم الاثارة والجنون والمجون

• حبيته
التفاعلات: الـ مجتاو
احسنت
ادمان مشاهدة الافلام الاباحية بين الزوجين قد ينهي الحياة الزوجية
وقد يصبح مرض خبيث نظراً لوجود اشياء ليست في واقعنا وقد تدمر الزوجين رغم الاثارة والجنون والمجون
تسلم مرورك 🌹🌹🌹🌹

• عجبني
التفاعلات: سراب انسان
لما كنت متجوز جت عليا فتره كنت زهقت من الروتين الي موجود في العلاقه فا كنت بشغل افلام بس مطولتش فيها يعني مرتين أو تلاته الي شغلت فيها افلام ولما لقيت الموضوع مش محبوب بطلت وحاولت بكل الطرق اغير الروتين بس كل محاولاتي كانت فاشله وفي آخر المطاف الطلاق كان هوة الحل مش بسبب الجنس أو ادمانو

• محزن
لما كنت متجوز جت عليا فتره كنت زهقت من الروتين الي موجود في العلاقه فا كنت بشغل افلام بس مطولتش فيها يعني مرتين أو تلاته الي شغلت فيها افلام ولما لقيت الموضوع مش محبوب بطلت وحاولت بكل الطرق اغير الروتين بس كل محاولاتي كانت فاشله وفي آخر المطاف الطلاق كان هوة الحل مش بسبب الجنس أو ادمانو
**** يعوض عليك 🌹🙏

• حبيته
التفاعلات: مصطفى مصطفى
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اللى كتب الموضوع ده شخص عقلانى جدا و محترم جدا انا فعلا حاسس بمشاكل عشان إدمانى للأفلام الإباحية شكرا جدا للنصح

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%