NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

اضرار العادة السرية - ارجو عدم الحذف

دكتور نسوانجي

مدير
طاقم الإدارة
مدير
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجي قديم
حاصل علي أكثر من 100000 نقطة
ناشر مجلة
انا كنت بمارس العادة السرية و مازلت امارسها بس انا قلت افيد الناس من اللى شوفتوا و جربتوا و غيره ...

المهم انا مارست العادة السرية لحوالى سنتين متواصلتين يوميا و كان اكتر من مرة بس بدأت اكبر شوية و افهم و كدة

و خلال المدة دى انا كنت منقطع عن الناس يعنى 24 ساعة فاتح و بتفرج على افلام بورن و الحياة فل ..

بس جيت ابوص لنفسى فى المراية لقيت نفسى زت فى الوزن جامد و اتصدمت فى نفسى ده غير تأخرى فى الدراسة

الملحوظ جدا سواء فى التركيز او فى الفهم فا قولت اروح جيم و ابدأ اظبت جسمى و كنت شغال بورن زى ما انا بس رحت

الجيم الاعصاب رايحة فى داهية و النفس بايظ و كله رايح فى داهية فا بدأت ادور فى المواقع و اشوف ايه الاضرار و اسأل

دكتارة عن قرابة و اصدقاء العائلة بس سرا و بدأت اعرف اضراراها ايه المهم كله قال و قال و عملوها ليلة قلت لنفسى

خلاص مش هعملها تانى بس كنت برده بعملها المهم بدأت واحد واحدة الفترات بين كل واحدو و واحدة تتطول فا بقت مرة

يوميا او كل يومين و بقت بحاول امسك نفسى لغاية ما بقيت مرة اسبوعيا بس اتحسنت كتير فى الدراسة و

فى الجيم و بدأت افوق و اتحسن بس برده بمارسها ...

انا عارف انى خنقتوا معايا بس الكلام ده مختصر غير الحالة النفسية و الحاجلت اللى اتعلمتها من تجربتى مع العادة هى :

1. العادة السرية تسبب سرعة القذف.

2.الخمول و التخلف الدراسى.

3.انك تبدأ تبعد عن اصحابك و الحياة الاجتماعية تدريجيا و العصبية فى التعامل مع الاخرين.

4. ضعف الاعصاب و بالتالى ضعق القوة الجسدية.

5. مين يرضى انه يفضل على طول جسمه نجس ؟

الكلام ده يا جماعة اللى كان حصلى فى حالة الادمان عليها مش العادى لما كنت كذا مرة يوميا اما دلوقتى تمام يعنى

بستمتع كل اسبوع و حياتى كويسة.

فا مش بقول ابعد عنها علشان ده مستحيل بس بقول خف منها مش علطول يعنى مرة كل يومين و حاول كل شوية

او لو مش قادى خالص يبقى لما تكون على اخرك حاول تكتفى بالفرجة بس .

و انا قلت اللى حصلى علشان انجد غيرى فا خير الامور الوسط و العتدال و بلاش زيادة فيها علشان كترها مش كويس.

و ارجو عدم حذف الموضوع و نقله لقسم الاستشارات الجنسية و الصحة .

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%