NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: A.s
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
وانت ليه تزعل جامد المفروض أنك تفهم الكلام ونشوف الكلام لو مصلحتك تفكر فيه وتكبر دماغك شوية
خلاص يا عمي محمد أنا بجد دلوقتي متضايق لو سمحت لما اهدي هكلمك لاني ببقي مش أنا لما ازعل سلام 🥲

• بيضحكني
التفاعلات: monster kafka
يبقى نتعلم نفهم الكلام قبل ما نهاجم
الهجوم في الكلام ما لوش اي لازمه و يلي يهاجم شخص دكتاتور فدماغه ولازم نحاربه لاقصى درجة ممكنة عشان يفتح دماغو للحوار الشب لي عمرو ٢٥ وراسه حجر لازم يغير دماغه ويقبل الاختلاف والنقاش واحنا لازم نقنعه بضرورة الحوار لان ناس دي ممكن توصل للسلطة وتصير تتحكم فينا ونكون احنا ضحايا

• حبيته
التفاعلات: AMGjr
@monster kafka وهو ده الغرض من البوست مش الغرض انى اقصدك ولا اقصد حد

• حبيته
يبقى نتعلم نفهم الكلام قبل ما نهاجم
بعطيك مثال على الحوار عندنا بالوطن العربي والمنتدى نختلف انا وانت تنشر بوسط جديد اعلق لك ترد على جميع الا انا ليش عشان اختلف معاك فافكارك فخلص انا بصير عدو

• حبيته
التفاعلات: A.s
@monster kafka وهو ده الغرض من البوست مش الغرض انى اقصدك ولا اقصد حد
و**** يا حبيبي اسف لو فهمتك غلط بس الوقت لي نزلت فيه البوست جا في خضم النقاش بتاع الاسم الطويل😂😂

• عجبني
و**** يا حبيبي اسف لو فهمتك غلط بس الوقت لي نزلت فيه البوست جا في خضم النقاش بتاع الاسم الطويل😂😂
لان كنت بكتبه فى نفس الوقت ده عادى حصل خير

• حبيته
لان كنت بكتبه فى نفس الوقت ده عادى حصل خير
بس لازم نحاول نغير علقنا بخصوص الحوار نغير من انفسنا لنغير وطننا لاننا عايشيين في خرم طيز العالم الشرق افضل مننا والغرب افضل مننا كمان واحنا لي يحاول يتحاور نجلد امه❤️

بس لازم نحاول نغير علقنا بخصوص الحوار نغير من انفسنا لنغير وطننا لاننا عايشيين في خرم طيز العالم الشرق افضل مننا والغرب افضل مننا كمان واحنا لي يحاول يتحاور نجلد امه❤️
عشان مافيش ثقافة اتمنى يكون الموضوع مفيد

• حبيته
  • عجبني
مساء الخير على كل الناس الحلوة اخباركم ايه اتمنى تكونو بخير

الموضوع باين من عنوانه

اسلوب الحوار

للاسف الشديد فيه ناس كتير معندهاش ثقافة اسلوب الحوار وتتعصب بسرعة وتنهى الكلام من غير ما تفهم وجهة النظر التانية معندهاش الصبر انها تسمع الكلام وتلاقى فيه شتائم أو تنمر لازم نتعود على ثقافة الحوار ونفهم أن كل واحد ليه وجهة نظر وطريقة تفكير غير التانى لازم تسمع اللى بتتحوار معاه وتفهم وجهة نظره من غير ما تهاجمه لان اللى انت بتعمله من صفات الجهل وسع صدرك شوية وانت بتتحاور مع اى شخص لو معجبكش الكلام خلاص تقدر تنسحب من الحوار بطريقة شيك ومحترمة من غير اى تجريح للشخص اللى بتكلمه ومش معنى أنه مختلف معاك فى فكرة أو رائ يبقى هو مختل لا خالص اختلاف الرائ والحوار بيخلى مستوى تفكيرك يلم با شياء انت متكنش عرفها حتى لو مش هتفيدك المعرفة الشي خير من الجهل بيه .

دايما بشوف النقاش خصوصا هنا بيبقى ماشي فى اتجاه وناس تدخل تاخد الموضوع فى اتجاه تانى خالص بدون ما يفهمه الكلام ماشي ازاى ولا رايح فين قبل ما تعمل تعليق اتعب شوية واقرا كل التعليقات اللى اتكتب عشان تكون على دراية اكتر بالموضوع وتعرف تقول رائ صحيح وسليم معجبكش الموضوع يبقى خلاص متعلقش بسيطة وسهلة دون الدخول فى جدل.
وتشتت الناس اللى بتتكلم ومتنساش عزيزى القارئ انت فى منتدى فيه افكار وميول كتير ف لازم تكون دماغك منفتحة شوية لتقبل الميول والأفكار دى مش مقتنع بيها خلاص متحرجش صاحب الميول ولا صاحب الفكرة .

دمتم بخير وعافية وصحة
ده تنهي معاه الحوار ومتحاولش تشرحله حاجه ولا تففهمه حاجه اصلا

• بيضحكني
التفاعلات: AHMED 511 و AMGjr
  • أتفق
التفاعلات: الأستااذ

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%