NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه إدمان الجنس مناقشة من القلب ✌️✌️

انا مدمن افلام اباحية وجنس على النت وعادة سرية من سنين طويلة والموصوع فعلا كفيل يبوظ الحياة لدرجة اني مش عارف هل ميولي الجنسي للذكور حاليا كشفه ادمان البورن ولا هو سببه لاني كمدمن كل شوية كنت بعلي في الجرعة عشان الدوبامين
التبطيل صعب جدا ومهمة شاقة اوي وال no fap موجودين في كل مكان بس عايز مشرف وعايز شريك بس موجود وناس بتبطل وانا قرأت فيه كتير يعني

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة 😁😁
  • عجبني
انا مدمن افلام اباحية وجنس على النت وعادة سرية من سنين طويلة والموصوع فعلا كفيل يبوظ الحياة لدرجة اني مش عارف هل ميولي الجنسي للذكور حاليا كشفه ادمان البورن ولا هو سببه لاني كمدمن كل شوية كنت بعلي في الجرعة عشان الدوبامين
التبطيل صعب جدا ومهمة شاقة اوي وال no fap موجودين في كل مكان بس عايز مشرف وعايز شريك بس موجود وناس بتبطل وانا قرأت فيه كتير يعني
عجبني انك مولم بكلام كتير عن الموضوع. ولكن
ممكن سوال اسم البروفايل بتاعك بيمثل اية ليك

• أتفق
التفاعلات: Mr. Xx
يعني اية خلص خلاص
يعني بمعني الأصح بقيت ملك وحده بس بغض النظر من الخوف الي جوايا اني لو مشيت شمال تاني يتكرر نفس الي حصلي فا مش هغامر تاني لاني شوفت اسود ايام حياتي ومش من مراتي ولا من اهلي ولا من حد بس عقابي كان شديد شوية من الي خلقني

عجبني انك مولم بكلام كتير عن الموضوع. ولكن
ممكن سوال اسم البروفايل بتاعك بيمثل اية ليك
انا من فترة طويلة الحقيقة وانا حاسس بميل ناحية الذكور وفي الافلام والبورن لما بشوف الست مع الراجل كنت بحب احس واتخيل نفسي مكان الست ومولع بتجربة شعور اني مع راجل دي لكن ماعملتهاش وماظنش اني هعملها يعني فالبروفايل اسمه كدا لاني مش متأكد انا عايز اعمل ايه لسا بصراحة

• عجبني
  • حبيته
انا من فترة طويلة الحقيقة وانا حاسس بميل ناحية الذكور وفي الافلام والبورن لما بشوف الست مع الراجل كنت بحب احس واتخيل نفسي مكان الست ومولع بتجربة شعور اني مع راجل دي لكن ماعملتهاش وماظنش اني هعملها يعني فالبروفايل اسمه كدا لاني مش متأكد انا عايز اعمل ايه لسا بصراحة
وياريت متعملش كدة طلما لسة علي البر

• بيضحكني
وياريت متعملش كدة طلما لسة علي البر
في الغالب اه مش هعمل كدا انتي فاهمة الشيمة المجتمعية المرتبطة بالنوع دا من الممارسات مهما حاولنا نخبي يعني مش هنضحك على بعض ومفيش حد اصلا في بلدنا مثلي او شاذ فعلي في رول الموجب لان كلهم مش لاقيين ست يعني فبيدوروا على خرم وانا اتكلمت مع موجبين كتير في اماكن كتير وبصراحة بحس بس رغبتهم هي انه يشتم او يفرض شخصيته اللي نفسه تكون موجودة على راجل بيتناك وكدا 😅

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

إدمان الجنس

الإدمان الجنسي هو عدم القدرة على الاستمرار في الزواج الأحادي ، للحفاظ على عقل المرء ، لتجنب التفكير الجنسي ، وإقامة علاقات جنسية بغض النظر عن هوية الشريك إن المتعة من هذا النوع من العلاقات ليست حقيقية حقاً ، لكن الأشخاص الذين هم مدمنون على الجنس قد يكونون مدركين لحقيقة أنها متعة زائفة. وهنا بتكلم عن المتزوجين ولكن 👈
تقريبا جميع مدمني الجنس يشعرون بالذنب والعار ، ومشاعر العزلة القوية والوحدانية ، والشعور باليأس وفقدان الأمل ، والتعارض القيم والمعتقدات الشخصية.

وهنا سوف استعرض لكم انواع وأسباب كل منها علي حدا. 👈 والكلام موجهة للجميع رجل امرأة سنجل وايضا جميع الميول المختلفة ✌️✌️

1.استراق النظر والاستثارة.
وهنا ممكن استراق النظر الي امرأة في الشارع أو زميلة في الشغل أو زوجة في التواليت أو يوصل الامل الي الدياثة وأقصد استراق النظر الي الاخت أو الأم أو الأقارب الدرجة الأولى بمعني أدق المحاارم ✌️✌️
2. الافلام الإباحية.
وهنا مش هتكلم كتير عشان انا نفسي من مشاهدي الاباحية ويعترف بكدة 😊😊
3. الادمان الجنس عالانترنت:
وأقصد الجنس الشات والمواقع الجنسية وغرف المحادثات الخاصة (برايفت ).
4. العادة السرية:
لاتعليق. كلنا محدش سلم منها حتي انا ولو مرة في العمر مثلي ودي حقيقة ✌️✌️
5.العلاقة الجنسية المرتبطة بالمال:
وهنا اقصد الجنس من أجل المال. للجنسين
6.بصرحة حاجة مش هتتماشي مع قوانين المنتدى بس هي حاجة قذرة. وخلاص
ممكن نسميها. اسباب اخري اوكي ✌️✌️

🌹موضوع النقاش 🌹
كل واحد وواحدة تختار وتقول الطريقة الي مدمن بيها للجنس. ويقول فعلا لسة مكمل فيها. وهل لسة بيتمداى في الفعل في ضوء النقاط الي ذكرت في موضوع النقاش ✌️
ثانيا. الي عندة طرق للعلاج من مثل هذه النقاط يقترح الاقتراح مطلوب من من لهم تجربة البعد عن الأفعال ✌️✌️
ملحوظة كلامي ليس مبداء أو مصدر للمعلومة الخالية من العيوب والأخطاء رجاء. اقتبس الي شايفة صح وبس 💫💫

#Rooooody
لأكتر من فترة بعترف كنت مدمنة عادة سرية بشكل مو طبيعي بس كل مرة بقدر اسيطر على نفسي بعدها بفترة طبعا بصعوبة بعد الادمان

بحس بفترات الادمان عليها بتتأثر حياتي العادية سواء بتعب او اني بدي اختلي دايما بحالي وبخرب حياتي الاجتماعية لهيك

• عجبني
لأكتر من فترة بعترف كنت مدمنة عادة سرية بشكل مو طبيعي بس كل مرة بقدر اسيطر على نفسي بعدها بفترة طبعا بصعوبة بعد الادمان

بحس بفترات الادمان عليها بتتأثر حياتي العادية سواء بتعب او اني بدي اختلي دايما بحالي وبخرب حياتي الاجتماعية لهيك
هو دا تعريف حالة الادمان فعلا
الادمان هو حالة من الانفصال فعلا بتحس انك بعيد عن الحياة ذاتها تحديدا في درجاته العالية
وللاسف كتير انا مثلا كمدمن بحاول اقنع نفسي اني اقدر اتحكم بس مش بقدر والمرة بتجيب عشرة

• عجبني

كام مرة فشلتي في انك تمنعي

هو دا تعريف حالة الادمان فعلا
الادمان هو حالة من الانفصال فعلا بتحس انك بعيد عن الحياة ذاتها تحديدا في درجاته العالية
وللاسف كتير انا مثلا كمدمن بحاول اقنع نفسي اني اقدر اتحكم بس مش بقدر والمرة بتجيب عشرة
والحل من وجهة نظرك

في الغالب اه مش هعمل كدا انتي فاهمة الشيمة المجتمعية المرتبطة بالنوع دا من الممارسات مهما حاولنا نخبي يعني مش هنضحك على بعض ومفيش حد اصلا في بلدنا مثلي او شاذ فعلي في رول الموجب لان كلهم مش لاقيين ست يعني فبيدوروا على خرم وانا اتكلمت مع موجبين كتير في اماكن كتير وبصراحة بحس بس رغبتهم هي انه يشتم او يفرض شخصيته اللي نفسه تكون موجودة على راجل بيتناك وكدا 😅
انا مش بنتقضد الشخص بي بمقت الفعل نفسة.
بس دة ميمنعش أن في ناس دي ميولها فعلا فهمني

• بيضحكني
التفاعلات: بيكهام الاسمر
والحل من وجهة نظرك
حسب درجة الادمان يا استاذة
مشكلة النوع دا من الادمان انه سهل مش مكلف ماديا مش بيبان عليك انك واقع فيه
الحل هو الانقطاع التام لان الادمان لفترات طويلة بيلعب في كيميا المخ والدوبامين لانك بتعرض دماغك لجرعات عالية مما يسمى over stimulation بتحرق دماغك يعني والرجوع عن دا ومحاولك ارجاع مخك للطبيعي بتاعه انه مثلا ينتشي بجرعات صغيرة من الدوبامين هو طريق طويل جدا جدا جدا بس فيه ميزة عندنا ان عندنا مرونة عصبية بتتيح لنا اننا نرجع كويسين تاني بس محتاجين مجهود كبير اوي ومشرف ومتابعة مستمرة كل يوم محتاج حياتك تكون دايرة حوالين فكرة التعافي من الادمان دا عشان تنجح في التبطيل

• عجبني
انا مش بنتقضد الشخص بي بمقت الفعل نفسة.
بس دة ميمنعش أن في ناس دي ميولها فعلا فهمني
متفهم حضرتك وحتى وقت ما الواحد بيسيب نفسه اونلاين بيكون عارف انها حاجة وحشة اوي اوي فعلا عشان كدا بنستخبى وبنحاول بي للاسف صعب اوي الإنسان يحارب نفسه

• عجبني
  • حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%