NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بص يا الفاريز انا هقولك رأيي بصراحة
القصة حلوة لجمهور النوع ده من القصص
والقصة حلوة بالنسبة لواحد اول مره يكتب ف انت بجد ابدعت فيها
مش قصدي ابداع في الفكرة ولا في القصة نفسها
لا أبدعت في تطوير نفسك علي مدار الاجزاء
فيه فرق كبيييير جدا بين الجزء الاول والجزء الاخير ممكن اي حد ياخد باله من ده
فرق كبير في بناء كل جزء
بقيت بتعرف تنهي الجزء في الحتة الصح اللي تخلي الناس قاعدة مستنيه اللي بعد كده ومتشوقة لباقي الاحداث
وكمان طريقة كتابتك نفسها وترتيبك في الكتابة بتسهل علي القارئ القراية ودي حاجة تحسبلك
وكمان بتبقا حريص قدر الامكان ان ميبقاش عندك اخطاء املائية ودي برضو حاجة تحسبلك
القصة حلوة فعلا بس زي ما قولتلك لجمهور النوع ده من القصص
القصص اللي بيبقا 80 او 90٪ من محتواها جنس
بس انا بصراحة القصص دي مش زوقي وازواق الناس بتختلف وده الطبيعي
ولكن الدافع اللي خلاني اكمل القصة اني اراقب التطور بتاعك ومجهودك فيها وتقديرك للناس اللي بتحبك رغم تعبك

نصيحتي ليك متحشرش نفسك في نوع واحد من القصص عشان يبقا عندك قاعدة جماهيرية من كل جمهور وكل زوق
يعني متكتبش محارم بس
اكتب فانتازيا واكشن
اكتب قصص ميكونش فيها محارم
اكتب قصص ميكونش فيها جنس اصلا او الجنس يبقا قليل بالقدر اللي يخدم القصة فقط وحاجات زي كده يعني

وفي الاخير ده رأيي ممكن يبقا صح وممكن لا
ومستني جديدك يا صديقي ❤️✌🏼
انا بس ان كل الكومنت دا علشاني و*** 😅💙
و بجد شكرآ علي كل النقط اللي انت وضحتها و شكرآ انك رغم انك مش بتميل للمحارم اوي ، بس قرأت قصتي و دا يشرفني طبعآ 💙
و بصراحه انا اكيد نفسي اكتب بشكل متنوع بعيد عن المحارم بس محتاج افكار كويس تخدمني في كدا ، بس اكيد بعد السلسلة التانية لان واضح في اقبال ان السلسلة محتاجة سلسلة تانية
فا لو عندك افكار لقصة لقصة جديدة شايف اني ممكن اقدر اكتبها هبقي شاكر جدآ
و بكرر شكري ليك علي الاهتمام و التعليق الجميل دا في حقي
شكرآ من القلب 💙💙💙

• حبيته
التفاعلات: PepOoz69
عيب مين انا من النهارده البادى جارد بتاعك 😎
يعم متقولش كدا دا انت الحارس الشخصي حقي 😂💙💙💙

حلوه والتطور مذهل علي مستوي الكتابة والأحداث كمان مناقشة أمس في مجلس النقد أظهرت أهتمامك الكبير بالأحداث .. القصة فيها مساحة كبيرة من الأحداث تكفي وتزيد لسلسلة أخري .. لكنه قرارك يا صديقي سواء بإستكمالها أو ببداية قصة جديدة وفي كل الأحول يشرفني متابعتك ..
و يشرفني قرأتط للقصة يا اخويا و*** 💙💙💙
كفاية عليا الكومنت الجميل دا ، و لو عندك اي افكار ممكن تفيد السلسلة التاني ابقي مشكور جدآ ليك يا اخويا 💙

قصة حلوه جدا انا متابع لها منذ البدايه مع ان الاحداث الجنسيه فيها قليله بس لو تعمل سلسله ثانيه وتخلي رياض ينيك امه وخالته ويرجع ينيك حمات اخته وكمان ينيك اخته ريهام
مع احترامي ليك و حبك للقصة و مش حابب تاخود كلامي إلا بكل مزاح و صدر رحب 💙
بس رياض مجرد مراهق مش مكنة جنسية زبه قايم ديمآ و لا كل اللي في القصة دول ابطال و ممثلات بورن علشان يعمل معاهم بسهولة 💙

• حبيته
التفاعلات: 🥵🥵ELSAFEL
اوعى تعمل قصة جديدة خليها سلسله تانيه بس انت محتاج تعمل مثلا جزء كل اسبوع عشان يبقى ليك وقت محدد بتنزل فيه وساعتها هتبقى افضل السلاسل في نسوانجي وفي قسم المحارم خصوصا
تسلم يا غالي من الواضح ان فعلآ شكلي هعمل سلسلة تانية من القصة
بس حوار المعاد المحدد دا صعب بصراحه فهمني ، اصل انا مضمنش ظروفي و الناس تستني و انا يحصل عندي ظرف و الناس تزعل مني و كدا ، دا غير اني ممكن اخلص جزئين ورا بعض و بدل ما انزلهم علطول هضطر استني معاد الجزء

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: aahmedegypt و Omar26637
  • حبيته
التفاعلات: مش مرحب
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
  • بيضحكني
التفاعلات: 𝑱.𝐀𝐋𝐕𝐀𝐑𝐄𝐙
بس فعلآ عاش القصة جميلة و لكن محتاجين سلسلة تانية

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يسطا م انا عارف 😂 اقصد متنمش كمل السلسله التانيه او انزل ب الشديد 😂😂🤍

• عجبني
  • حبيته
  • حبيته
من عيني حاضر 💙💙
بس ممكن تديني نبذة عن الحاجات اللي ناقصة
هي مش حاجات ناقصة و لكن في امكانية لنمو العلاقة بين رياض و رضوى و ربما رياض و ريهام
و قد يتزوج رياض فتنضم زوجته بطرقة ما للاحداث

• عجبني
بعد ما قفلت القصة حابب اقولك تفاصيلك حلوة وخصوصا انك كاتب قصة بجد والسكس مع الاحداث مظبوط
بالتوفيق وكمل السلسلة القصة لسه فيها احداث

• حبيته
انا بس ان كل الكومنت دا علشاني و*** 😅💙
و بجد شكرآ علي كل النقط اللي انت وضحتها و شكرآ انك رغم انك مش بتميل للمحارم اوي ، بس قرأت قصتي و دا يشرفني طبعآ 💙
و بصراحه انا اكيد نفسي اكتب بشكل متنوع بعيد عن المحارم بس محتاج افكار كويس تخدمني في كدا ، بس اكيد بعد السلسلة التانية لان واضح في اقبال ان السلسلة محتاجة سلسلة تانية
فا لو عندك افكار لقصة لقصة جديدة شايف اني ممكن اقدر اكتبها هبقي شاكر جدآ
و بكرر شكري ليك علي الاهتمام و التعليق الجميل دا في حقي
شكرآ من القلب 💙💙💙
الشرف ليا انا يا صديقي
وزي ما قولتلك انا قريت قصتك عشان شوفت انك اول مره تكتب ومع ذلك كانت طريقتك مميزة و تطورك كان ملحوظ ف مكانش ينفع مقراش باقي القصة واتابع تطورك واديك حقك فيها حتي لو مش عجباني

بص انا من الناس اللي مبتحبش النهايات المفتوحة بس اوقات بتبقا مفيدة عشان ميحصلش مط في القصة والاحداث
لكن انت ككاتب لقصتك لو راسم لشخصياتك خط درامي يمشوا عليه وتبقا عارف النهاية الجاية هتبقا فين وعندك فكرة مبدأية للاحداث اللي هتحصل ومحسيتش ان هيبقا فيها تمطيط كمل القصة واعمل منها سلسلة تانية
ومش دايما تمشي ورا كلام الناس
لان الناس في الاخر مجرد واحد عايز يقرأ ولانه اتعلق بالحاجة فعايز يفضل مكمل فيها حتي لو اتعمل منها 20 سلسلة بس لو قصتك حصل فيها downgrade هو هيبقا اول واحد ينتقدك ومش هيبقا العيب عليه هيبقا علي الكاتب لانه محسش ان الاحداث بدأت تقع منه
لازم لما تحس ان قصتك بدأت تقع تقفلها قفلة حلوة عشان متقعش اكتر وتفضل محافظة علي بريقها وعلي حبها عند الناس
لازم قناعاتك تبقا نابعة من دماغك عشان انت اللي بتكتب مش هما

ونفس الكلام ينطبق علي الافكار
اي فكرة ممكن تتنفذ ويتبني عليها قصة وتبقا "كويسة" لكن مش هتبقا "مميزة"
انا ممكن اقولك اعمل فكرة عامل دليڤري وهتبنيلها قصة واجزاء واحداث وعادي لكن مش هتبقا مميزة
الافكار كتير بس الفكرة اللي هتيجي في دماغك وتحس بيها غير الافكار اللي هتيجي في دماغي غير الافكار اللي هتيجي في دماغ حد تاني
الكاتب عبارة عن فكرة ولو اشتغل علي افكار ناس تانيه هيبقا كاتب عادي شبه اي حد تاني وممكن يتقلد
فاهمني يا صديقي؟
ومعلش طولت عليك تاني ✌🏼

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%