NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

mahmoodabdo

نسوانجى مخضرم
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
طب انا بقالي فتره معملتش اي موضوع وقولت اكيد وحشتكم ومش عارفين تعيشو من غيري طبعا
فعشان كدا حبيت اعمل موضوع جديد وقديم
جديد عشان انا اللي بعمله وطبعا انا كريتف فشخ
قديم عشان اتناقش مليون مره
ندخل ف الموضوع بقي
اي هو تعريف الحب
بص ي سيدي او ي ستي الحب له تعريفات
ومفاهيم كتير فشخ
يعني مثلا ف اللغه
الحب هو إحساس عظيم وقويّ يشعره المرء اتجاه شخصٍ ما، الأمر الذي يجعله ينجذب له عاطفيّاً بشدّةٍ ويتأثر به، فيرغب في مُشاركته جميع لحظات حياته والبقاء معه للأبد،
وف علم النفس
الحب هو التواصل والمُشاركة والدعم الذي ينتج عنه علاقةً مُترابطة وقوية جداً بين الأطراف، وتترتب عليها مشاعر عاطفيّة وفيسيولوجيّة عظيمة تتمحور حول الرعاية، والحماية، والاهتمام، والعطف، وغيرها من المشاعر التي قد تتشابه مع ما ذكر من قبل حول هذه العاطفة العميقة

الحب عند الفلاسفة
في بعضهم شايف الحب انو مجرد كلمة لا تُعبّر عن شيء ملموس ومعقول أو مُرتبط بحقيقة واضحة
وبعضهم شايف
تأثير قويّ ووسيلة عظيمة للسيطرة على الكيان ورؤية العالم بصورةٍ مختلفة بمجرد الوقوع تحت تأثيره،

قال محمود درويش في الحب: كمقهى صغير على شارع الغرباء – هو الحُبُّ... يفتح أَبوابه للجميع. كمقهى يزيد وينقُصُ وَفْق المُناخ: إذا هَطَلَ المطُر ازداد رُوَّادُهُ، وإذا اعتدل الجوُّ قَلُّوا ومَلُّوا.. أنا ههنا – يا غريبةُ – في الركن أجلس [ما لون عينيكِ؟ ما اُسمك؟ كيف أناديك حين تَمُرِّين بي, وأنا جالس في انتظاركِ؟] مقهى صغيرٌ هو الحبُّ. أَطلب كأسَيْ نبيذٍ وأَشرب نخبي ونخبك . أَحمل قُبَّعتين وشمسيَّةً. إنها تمطر الآن. تمطر أكثر من أَيّ يوم، ولا تدخلين. أَقول لنفسي أَخيراً: لعلَّ التي كنت أنتظرُ انتظَرَتْني... أَو انتظرتْ رجلاً آخرَ – انتظرتنا ولم تتعرف عليه / عليَّ, وكانت تقول: أَنا ههنا في انتظاركَ. [ما لون عينيكَ؟ أَيَّ نبيذٍ تحبُّ؟ وما اُسمُكَ ؟ كيف أناديكَ حين تمرُّ أَمامي] كمقهى صغيرٍ هو الحُبّ

سيبك من دا كله بقي انت اي مفهومك وتعريفك للحب

• حبيته
  • بيضحكني
التفاعلات: مازن صقر و ناروتو شيبودن (معاذ)
طب انا بقالي فتره معملتش اي موضوع وقولت اكيد وحشتكم ومش عارفين تعيشو من غيري طبعا
ندخل ف الموضوع بقي
اي هو تعريف الحب
ومفاهيم كتير فشخ
يعني مثلا ف اللغه
الحب هو إحساس عظيم وقويّ يشعره المرء اتجاه شخصٍ ما، الأمر الذي يجعله ينجذب له عاطفيّاً بشدّةٍ ويتأثر به، فيرغب في مُشاركته جميع لحظات حياته والبقاء معه للأبد،
وف علم النفس
الحب هو التواصل والمُشاركة والدعم الذي ينتج عنه علاقةً مُترابطة وقوية جداً بين الأطراف، وتترتب عليها مشاعر عاطفيّة وفيسيولوجيّة عظيمة تتمحور حول الرعاية، والحماية، والاهتمام، والعطف، وغيرها من المشاعر التي قد تتشابه مع ما ذكر من قبل حول هذه العاطفة العميقة

الحب عند الفلاسفة
في بعضهم شايف الحب انو مجرد كلمة لا تُعبّر عن شيء ملموس ومعقول أو مُرتبط بحقيقة واضحة
وبعضهم شايف
تأثير قويّ ووسيلة عظيمة للسيطرة على الكيان ورؤية العالم بصورةٍ مختلفة بمجرد الوقوع تحت تأثيره،

قال محمود درويش في الحب: كمقهى صغير على شارع الغرباء – هو الحُبُّ... يفتح أَبوابه للجميع. كمقهى يزيد وينقُصُ وَفْق المُناخ: إذا هَطَلَ المطُر ازداد رُوَّادُهُ، وإذا اعتدل الجوُّ قَلُّوا ومَلُّوا.. أنا ههنا – يا غريبةُ – في الركن أجلس [ما لون عينيكِ؟ ما اُسمك؟ كيف أناديك حين تَمُرِّين بي, وأنا جالس في انتظاركِ؟] مقهى صغيرٌ هو الحبُّ. أَطلب كأسَيْ نبيذٍ وأَشرب نخبي ونخبك . أَحمل قُبَّعتين وشمسيَّةً. إنها تمطر الآن. تمطر أكثر من أَيّ يوم، ولا تدخلين. أَقول لنفسي أَخيراً: لعلَّ التي كنت أنتظرُ انتظَرَتْني... أَو انتظرتْ رجلاً آخرَ – انتظرتنا ولم تتعرف عليه / عليَّ, وكانت تقول: أَنا ههنا في انتظاركَ. [ما لون عينيكَ؟ أَيَّ نبيذٍ تحبُّ؟ وما اُسمُكَ ؟ كيف أناديكَ حين تمرُّ أَمامي] كمقهى صغيرٍ هو الحُبّ

الحب عند هرم عبارة عن قلب علق حب حد ميستاهلش بس 😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: ناروتو شيبودن (معاذ)
  • بيضحكني
التفاعلات: mahmoodabdo
ي ابني خليك جد شويه 😂
يعني اي كلمة حب عندك اي مفهومها
الحب مينفعش يبقي له معني لان دي مشاعر بتختلف مش شخص لاخر و كل واحد له مفهمومه عن الحب علشان كدا مينفعش يبقي له تعريف ثابت او موحد

لكن بالاصالة عن نفسي انا معاذ : مقدرش اوصفه لانه بيتخس بس

• بيضحكني
التفاعلات: mahmoodabdo
ندخل ف الموضوع بقي
اي هو تعريف الحب
ومفاهيم كتير فشخ
يعني مثلا ف اللغه
وف علم النفس

الحب عند الفلاسفة
وبعضهم شايف

الحب مش لاقيله تعريف يوصفه
لكن الحب هو اللي بيخليك عايش وحاسس بطعم الحياة

الحب مينفعش يبقي له معني لان دي مشاعر بتختلف مش شخص لاخر و كل واحد له مفهمومه عن الحب علشان كدا مينفعش يبقي له تعريف ثابت او موحد

لكن بالاصالة عن نفسي انا معاذ : مقدرش اوصفه لانه بيتخس بس
ايوا طبعا مختلف من شخص ل شخص
اذا كان ف اللغه غير ف الفلسفه غير علم النفس وكل واحد له تعريفه
بس انت أمته تقدر تقول دى خب

• عجبني
التفاعلات: ناروتو شيبودن (معاذ)

الفيديو بيلخص حاجات عن الحب

الحب مش لاقيله تعريف يوصفه
لكن الحب هو اللي بيخليك عايش وحاسس بطعم الحياة
يعني من وجهة نظرك الحبة هو حياة الحياة
طب واللي محبش حياته ناقصه مثلا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مفيش حياة الا ف الحب قصدك
مافيش حياة بدون حافز ليك يخليك تصحي تاني يوم متحمس
سواء حب اهلك حب شغلك حب ارتباط هكذا

مافيش حياة بدون حافز ليك يخليك تصحي تاني يوم متحمس
سواء حب اهلك حب شغلك حب ارتباط هكذا
مظبوط جدا بس مش لازم الحافز يكون من حد لان دا اصعب حاجه بسبب ان ممكن الحافز يخلص او ينتهي
الحافز لو منك انت هتكمل للاخر مهما حصل

مظبوط جدا بس مش لازم الحافز يكون من حد لان دا اصعب حاجه بسبب ان ممكن الحافز يخلص او ينتهي
الحافز لو منك انت هتكمل للاخر مهما حصل
مانا بقلك اهو ممكن شغلك ممكن اي حاجة عموما
انما عايش بلا هدف دي مش حياة

دي حقيقه فعلا الحياة بدون هدف ملهاش وجود ولا طعم ولا اي حاجه
بالظبط كدة
وانا هدفي الورقة الخضرا اللي كل يوم بسعر دي واكيد مش بتكلم عن الملوخية

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%