NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة ودي كانت البداية (العهد) | السلسلة الرابعة | ـ ثلاثة عشر جزء 12/6/2023

طبعا انا كنت ناوي اكمل ف سلسله: ودي كانت البداية.. لغاية الجزء الثالث عشر وأقفل ع كدا وابدء تكملت القصه ف سلسله جديدة اسمها العهد عشان في احداث جديدة والشخصيات هتتنقل معايا للقصه دي واضيف أحداث كمان وشخصيات جديدة ولكن الادارة ضافت الجزء العاشر من سلسله ودي كانت البداية وابلغوني انه دا كدا الاخير 😔.. وطبعا بعد تفكير كتير ما بين افتح الجزء الرابع لسلسله ودي كانت بداية ولا ابدء بقااا الاحداث ف السلسله الجديدة لغاية لما جالي صداع وقعدت للفجر افكر.. وف الاخر استقريت اني ابدء بقااا ف السلسله الجديدة واكمل باقي الاحداث فيها وادخل الاحداث الجديده كمان والشخصيات.. بس ياريت بقاا الادارة تخدمني وتضيف لينكات السلسله الاولي والتانية والتالته من قصه ودي كانت البداية عشان القراء يتابعوا الاحداث من بدايتها

١- ودي كانت البداية: السلسله الاولي

٢- ودي كانت البداية: السلسله الثانية

٣- ودي كانت البداية: السلسله الثالثه

ياريت بقااا تفعيل اللينكات ع الترتيب دا.. ويالا بينا نشوف هنبدئها ازاي بقااا

الــــــــعــــــــهـــــــد

وطبعا وقفت ف الجزء العاشر ف سلسله ودي كانت البداية لما امي وخالتي سمعتهم بيتكلموا سوااا وان امي هتقول لبويا وخالتي قالتلها انهي اب فيهم وضحكوا وانا دماااغي طقت فكت مني ومبقتش عارف اعمل اي.. طب ادخل عليهم واخرب الدنيا واقولهم انا سمعتكوو.. ولا اسكت واستني.. وبعد تفكير لقيت ان في موضوع كان ابويا وامي بيحاولوا يفاتحوني فيه بس مش عارفين ازاي.. طب اقولهم قولولي ازاي.. طب اعمل اي.. ودماغي كانت هتضرب ولقيت الدنيا بتلف بيا وحاسس اني هقع من طولي.. قومت اتسند ع الحيطان لغاية لما دخلت اوضتي اترميت ع السرير ومحستش بحاجة وروحت ف النووووم.. ولقيييت جالي حلم غريب.. شووفت ف الحلم راجل طوول بعرض وشنب يقف عليه الصقر ولابس عمه وجلابيه وماسك ف ايده ورقه بردي وبيقولي اوعي تنسي العهد.. دا عهد علينا كلنا ياولدي.. عهد علي كل نسلنا… واللي يخلف الوعد ياوليه.. لا هيشوف ليه نسل ولا هيشوف يوم ف حياته سعيد.. اوفي بالعهد وحياتك كلها هتبقي حلوة يا ولدي.. ولقيته بيرفع ايده بورقة البردي وبيشبها تتفرد قدامي.. وقالي العهد مضينا عليه بدمنا والمني بتاعنا.. مضينا بالدم والنسل.. وانت لازم تكمله جيه دوركوا.. والراجل بيختفي شوية شوية ولقيت الملك الفرعوني ظهرلي ولقيته بينده ع حد ولقيت الحد دا جي حري عليه ووطي قدامي وقاله.. أأمر يا جلاله الملك.. قاله روح شوف الكاهن خلص المطلوب ولا اي.. والراجل جري وقاله أمرك يا جلاله الملك.. وشوية ولقيت واحد وواحده لابسين لبس كهنه فرعونيه وجايين ع الملك ووطوا وحيوة والملك قالهم اي الاخبااار.. خلصتوا المطلوب ولا اي.. ولقيت الكهنه بيقولوله خلاص يا جلاله الملك اتفضل شوف بنفسك.. وادوله طبق من الرخام الاسود ومنحوت عليه طلاسم بالهيروغليفي وجواه شوية حاجات زي قمح وسمسم وشويه شعير وحاجات تانية زي البودرة.. والملك مسكت الطبق وبص فيه وقالهم ما كل حاجة زي ما هيا اهيه.. فين دا اللي خلصتوه.. اترموا ف الارض تحت رجلين الملك وقالوله العفو والسماح جلالتك بس فاضل ناخد منك ومن جلاله الملكه عشان نكمل الخلطه.. قالهم ومستنيين اي يالا انا جاهز.. وقامت الكاهنه مدت ايديها تحت لبس الملك ومسكت زبر الملك وفضلت تدعك فيه لغاية لما الملك نزل لبنه ف الطبق والكاهنه عصرت زبه ونزلت كل لبنه لغاية اخر نقطه ف الطبق.. وقالتله ممكن تنده جلاله الملكه.. وقاام الملك نده الملكه وجات وقاام الكاهن حط ايده تحت لبسها وحط الطبق بين وراكها وتحت كسها وبقا بيلعبلها اووي وهيا تزووم لغاية لما نطرت شهوتها ف الطبق ع لبن الملك وقام الكاهن وقلب كل دا براحه والملك بيبص ومستني وقام الكاهن فتح كتاب وحط الطبق ف نص الكتاب وشبك ايده ف ايدين الكاهنه والطبق بين ايديهم علي الكتاب وحطوا راسهم علي بعض وقعدوا يقولوا كلام مش مفهوم لغاية لما الطبق بقاا يتهز اوووي وكل حاجة جوا الطبق بقت بتكبر اووي والسمسماية بقت قد البطتساية والقمحاية بقت قد البلحاية وعود الشعير بقااا اتخن من عود القصب قاام الكاهم والكاهنه مسكوا بايديهم حاجة زي المعلقه وفضلوا يقلبوه وهما بيقولوا كلام مش مفهوم لغاية لما كل الحاجات دي دابت اووي وبقت زي المرهم ومسكوا الطبق رفعوه لفوق وهما موطيين للارض.. وقالوله احنا جاهزين جلالتك.. الملك اخد الطبق منهم وقالهم لو دا طلع تمام هكافئكم مكافئه عظيمه.. وهما قعدوا ع الارض وقالوله احنا خدامين جلالتك.. والملك اخد الطبق وراح لكاهنه لابسه دهب ومتزوقه اووي ومبينه كل جسمها وقاعده.. راح الملك قرب منها وقالها يا اله الحب.. انا عاوز الخلطه دي تبقي اعظم حب ويفضل مربوط ع كل الزمان.. واخدت منه الطبق وفضلت تقول عليه كلام مش مفهوم والكريم بقا لونه وردي فاتح.. واديتله الكريم وقالتله الخليط جاهز يا جلاله الملك.. واخد منها الملك الطبق ومشي بيه ودخل اوضه وبقا بيدهن زبه بيه وشوية وزب الملك بقااا زي الشومه وقاام فرحان بزبه ومشي ناحيه الملكه وبدء يحسس عليها ويبوس فيها لغاية لما ناموا ع سريرهم الفرعوني وفتح رجلها ودب زبه فيها وهيا صرخت ونزلت ددمم بكارتها وفضلت ينيك فيها ونزل لبنه فيها بغباااء واللبن بقاا خارج من كسها من كتره… ولقيته قايم مبسوط وامر الحراس يدوا للكاهن والكاهنه صندوق دهب.. وقالهم دي بس مكافئه بسيطه ولما الهدف الاساسي يحصل مكافئتكم زي موعدتكم بيها.. واخدوا الدهب.. وشوية شوفت باقي الحلم اللي كنت بشوفه دايما ان الملكه بتخرج حامل ولكن لقيتها خلاص هتولد والاطباء الفراعنه جم وولدوها.. وولدت ولد وببص للبيبي ولقيته انا.. ايوة انا ابن الملك الفرعوني.. ولقيت الملك مسك البيبي ورفعه لفوق اووي وقاااال انت المنتظر.. وكل الناس بقت تهيص.. المنتظر… المنتظر.. واخد البيبي للكهنه وقالهم انا هخليكم اوصياء علي المنتظر ولازم يبقي ليه سلاله ف زمان غير ماننا.. لازم يعمل اللي عملته.. لازم يحافظ ع سلاله الدم.. واللي هيقدر يحافظ ع العهد هيبقي ليه مكافئه…. وراح الكهنه اخدوا البيبي وحطوة ففي ميه وغطسوة وخرجوة منها ولقيتهم بيدهنوا زب البيبي بالخليط دا والبيبي بيعيط وببص لبيبي لقيتني انا وبقيت بعيط وحاسس بحرقان زبي ولقيت الكاهن والكاهنه بيشيلوا الغطا من راسهم وبيظهروا بوشهم.. واتفاجي الاقيهم مييين… ايوة بظبط نفس الراجل والست الروسيين اللي دهنولي زبي بالكريم وانا صغير واللي قرا سلسله ودي كانت بدايتي من اولها هيعرف كل حاجة.. بصتلهم اوووي كدااا ولقيتهم جابوا زي دبوس كدا وشكوا صباعي بيه ونزلوا نقطتين ددمم ف حاجة زي الازازة بس قد عقله الصباع وقالوا ددمم نقي.. سلاله ملكيه.. واخدوا الازازه وادوها للملك وقالوله ددمم ملكي نقي جلالتك.. بص للازازة قووي وقااال المختاااار المختاااار.. ورجع بص للكهنه تاني وقالهم ناقص اي عشان المختار يستمر ومملكتي تستمر.. قالوله هنربط الدم النقي بالدم الملكي جلالتك عشان الرابط يستمر لكل سلاله ملكيه والمختار جلالتك يفضل موجود ف زمان غير الزمان.. اداهم الازازة وفتحوها واخدو الابرة وشكوا الملكه ف صباعها ونزلوا نقطه ددمم ف نفس الازازة وخدوا ايد الملك وشكوه وخدوا نقطه ددمم ف نفس الازارة وقفلوها والكاهن والكاهنه شبكو ايديهم ف بعض والازازة بين ايديهم وفضلوا يقولوا كلام مش مفهووم ورفعوا وشهم وبصولي اووي وضحكووا.. وقمت م النوم مفزوووع وكل جسمي عرقااااان فشخ زي اللي مدلوق عليا جردل ميه وبنهج اووي وريقي ناشف وفضلت قاعد ع السرير سرحان وبنهج وقلبي بيدق اووي وبحاول استوعب انا فين.. وف الاخر بدئت استوعب ان دا حلم واني ف اوضتي وعلي سريري واخدت نفس وهديت وبقيت بقول لنفسي اي الحلم دا.. واشمعني انا.. وحسيت بوجع ف صباعي وببص لصباعي صدفه والاقي مكان صباعي احمر زي اللي متعور.. وفضلت باصص لصباعي اووي ومذهوول ومش مصدق.. ااااي دا.. هوااا حلم ولا علم.. معقوول دا.. لاا لااا تلاقيها نمله قرصتني ولا حاجة.. وخرجت من اوضتي دخلت الحمام وفضلت واقف تحت الدش عشان افوق وخلصت وخرجت م الحمام وامي وخالتي كانوا خلصوا الاكل وبيحطوا الاطباق وامي شافتني وقالتلي

امي: اي دا انت كنت بتستحمي ولا اي

انا: اااه نمت وقومت اخدت دش م العرق ولبست

امي: طيب يالا انده علي اختك وبنت خالتك يالا عشان نتغدي

وانا دخلت اوضه اختي ع طوول من غير ما اخبط وحتي ما اهتمتش ان امي او خالتي يشوفوني داخل.. ما خلاص كل حاحة وضحت ومبقاش فيه حاجة تستخبي.. ودخلت بصحي اختي ومسكت ايديها وبفوقها وعيني جات ع ايديها بالصدفه واحاااا ع اللي شوفته.. لقيت صباع اختي متعور زي صباعي.. احاااا بقااا انا مخي مش ناقص كفاية بقااا.. واختي صحيت وبتتمطع وبتقولي اي يابني في اي.. قولتلها يالا صحي بنت خالتك ويالا عشان الغدا جاهز.. وخرجوا الاتنين وقعدنا كلنا ناكل وانا سرحااان ف كل حاجة ومش هنا خالص وكلهم بيبصولي ومش فهمين مالي.. ولقيت خالتي بتقولي

خالتي: مالك يابني.. مبتاكلش كويس ليه.. لا انت لازم تاكل كويس وتتغذي كدا عشان صحتك.. وامي قامت خبطاها بكوعها كدا ف دراعها.. وانا اخدت بالي وقولتلها لاا نا تمااام صحتي زي الحديد ياخالتي متخافيش وضحكت وامي وخالتي ضحكوا.. واختي وبنت خالتي بيبصوا لبعض من تحت لتحت وساكتين.. وخلصت اكل قبلهم وقومت غسلت ايدي وقولتلهم انا هنزل بقااا عشان اشوف هجهز البدلة واشوف هعمل اي عشان فرح مي بكرااا.. وسيبتهم ونزلت وانا زي اللي تايهه وماشي مش عارف رايح لفين ولقيت رجلي ممشياني لغاية دكتور مارينا ف الصيدليه ودخلت وانا متنح وهيا شافتني وابتسمت وقالتلي عامل اي وانا مش هنا خالص.. لقيتها بتبصلي وتقولي مالك انت كويس.. طب حاسس بايه.. طب قولي مالك.. وانا ساكت ومبردش.. لقيتها لفت وخرجت من ورا الريون ووقفت قدامي وبتقولي اي مالك فيك اي انت شكلك مش كويس خالص.. انت تعبان.. ومحستش غير وانا بترمي ف حضنها وعمال اعيط وهيا مش مستوعبه خالص اللي بيحصل ومعملتش غير انها بقت بتطبطب عليها وتهديني لغاية لما هديت خالص.. وبعد كدا بعدت عنها وقولتلها معلش انا اسف حقك عليا بس انا مضايق اووي.. قالتلي لااا ولا يهمك بس مالك قولي.. مبقتش عارف اقول اي.. وطبعا دي حاجة متتقالش.. قولتلها معلش اتخانقت معاهك ف البيت بس.. قالتلي طيب ليه.. قولتلها مفيش انا بس عاوز اجيب بدله عشان الفرح وابويا مش راضي.. لقيتها ضحكت اووي وقالتلي ياااسلااام هوا دا كل اللي مزعلك اووي كدا.. قولتها مش بظبط بس اعتبريه دا ومتسالنيش في اي.. بصتلي اووي وقالتلي خلااص ولا يهمك انا ياسيدي هجيبلك البدله تحضر بيها الفرح.. بصتلها اووي ف وشها اللي زي البدر وقولتلها متشكر بجد انا مش قصدي كدا.. انا هجيبها بس كنت مضايق شوية وخلاص هديت.. لقيتها بتقولي لو مجتش معايا هزعلك منك خلاص.. قولتلها اجي معاكي فيين.. قالتلي اصل جوزي عنده معرض بدل ف مصر الجديدة.. متخافش هخليه يديلك بدله بسعر المصنع ياسيدي اي رايك.. قولتلها خلااص مااشي.. بصتلي وقالتلي طيب فين الضحكه الحلوة بقاا اللي بشوفها دايما.. بصتلها وضحكت وهيا ضحكت وقالتلي ثوااني.. ومسكت موبايلعا وكلمت جوزها وقالتله عاوزة اشيك بدله عندك لواحد قريب صحبتي.. بس بدله شيك اووي لفرح.. وقفلت معاه وقالتلي بص العنوان ف… وبصتلها وقولتلها انا مش عارف هروح ازاي بس متشكر.. قالتلي اصل العىبية مع جوزي.. لو كانت معايا كنت قفلت واخدت وروحناله.. قولتلها بس كدا لو ع العربية محلوله.. واتصلت ع دودي وقولتله يجيلي ع العنوان وبعتله العنوان وجالي بالعربية وقولتله بص هاخد العربية منك هروح مشوار واجي.. قالي طيب ماشي. بس انا هروح فيين.. جه ف دماغي ف وقتها اني اخليه يقعد عند بيدو لغاية لما اجي.. وقولتله ثواني وطلعت خبطت ع بيدو وفتحلي.. وحضني اووي وقالي كويس انك جيت انت واحشني وانا لوحدي.. قولتله امك فين وجدتك قالي ماما اخدت جدتي وراحوا للدكتور اللي تيته بتتابع معاه.. قولتله بص انا رايح مشوار ومعايا صاحبي هيستني معاك شوية عقبال لما اجي.. بصلي اووي وقالي مع اني خايف اقعد مع حد غريب بس مدام تبعك انا مش ممكن اخاف.. قولتله متخافش دا زيك بظبط وضحكت وهوا بصلي واتكسف اووي وضحك وقالي اووكي.. وطلعت م البلكونه شاورت لدودي يطلع وطلع ودخلته وعرفتهم ببعض.. ووانا خارج قولت لبيدو انا عاوز فلوس.. قالي عاوز كام يا روحي.. قولتله مش عارف بس هات مبلغ عشان رايح مشوار مهم.. وسابني ودخل اوضه امه ورجع معاه ٢٠٠٠ جنيه وقالي دول كويسين.. قولتله كويسين بس ابقي عرف امك بقااا.. قالي ياروحي الفلوس فلوسك متقلقش.. ودودي شايف دلع بيدو معايا وباصصله اووي.. وسيبتهم ونزلت.. وبيدود ودودي قاعدين بيتكلموا ويتعرفوا سوا ع بعض والكلام جاب بعضه ودودي عرف اني بنيك بيدو ودودي قاله انه هوا كمان بيتناك مني.. والاتنين حضنوا بعض وبقوا بيبوسوا بعض ويقفشو لبعض ويبعبصوا بعض لغاية لما قلعوا وبقا كل واحد يلحس طيز التاني وينيكه بصوابعه.. وبيدو بص لزبر دودي وضحك وقاله

بيدو: يالهووي يادودي اي دا بتاعك مش موجود خالص

دودي: ايوة بتاعي زي زنبور البنات.. انا نفسي اكون بنت

بيدو: بقا بيلحس زنبور دودي و دودي بيتلوي ونزل ميته خفيفه وبيضا شفافه زي السبعه ونص وبيدو بيلحسها ويبلعها ويقوله طعمها مسكر اووي زي العسل

وقام دودي نزل بنطلون بيدو ولقي زبه واقف شوية وطول الصباع وقاله بتاعك شكله حلو اووي صغير وجميل وبقاا يمصهوله اووي وبيدو بيوحوح وقام دودي نايم علي بطنه وقاله تعالي حطهولي هنا.. وبيدو حط زبه ف طيز دودوي ودوي بيفرك تحته اووي.. وبيدو يقوله انت واسع اووي اووي.. قاله زيك ما انت واسع وضحكوا سوا وبيدو شد ونزل نقطتين لبن ف طيز دودي وطلع زبه ونزل يلحس طيز دودوي ولبنه فيها لغاية لما نضها ودودي بقاا بمص ف زب بيدو وينضفه وحضنوا بعض وقالوا احنا خلاص لازم نبقا اصحاب.. وبيدو قاله اييوووة احنا حبيتك اووي.. ودودي قاله وانا كمان حبيتك وحاسس اني لقيت بنت زيي وعايز افضل معاها كدا

وانا طبعا ف العربيه وسايق والدكتورة جنبي ولابسه جيبه فوق الركبه وبلوزة ستان بيضاا وفاتحه كام زرار وبزازها طالعين وباينين وطول الطريق عنيا ع فخادها اللي بقت واضحه اووي لما قعدت والجيبه اترفعت لفوق اكتر وبتلمع زي الشمع ولقيتها بتقولي متبص قدامك وركز ف الطريق.. وانا اقولها مش قادر يبقي جنبي ابقمر واضيع ثانية مبصلوش وهيا تضحك.. وروحت حاطت ايدي ع فخادها ولقيتها ساقعه اووي وطريه فشششخ وهيا شهقت لما حطيت ايدس عليها وقالتلي بس يامجنون وضحكت وفضلت طول الطريق اضحك واتحرش بيها واهيجها واسيبها.. ووصلنا قدام المحل ولقيته محل فخم اووي وشيك اووي ودخلت لقيت راجل تخين فششخ زي الدرفيل وقاعد ع مكتب وهيا دخلت عليه سلمت عليه وحضنته وعرفتني عليه وطلع جوزها وعرفته عليا وقالتله اخو صحبتي وسلمت عليه وقالي ابمعرض قدامك شوف البدله اللي تعجبك

بصيت اووي للمعرض وتوهت من كميه البدل وقلتله انا مش عارف بصراحه اختار البدل كتير.. لقيت دكتورة مارينا مسكتني من ايدي قدام حةزها وقالتلي تعالي تعالي انا هلبسك ع زوقي وحوزها ضحك وقعد تاني مكانه وانا مشيت معاها.. واحنا بنقلب ف البدل وانا شوية احط ايدي ع طيزها وشوية ع وسطها واخبط بكوعي ف بزازها وهيا تضحك وتبعد عني وتقولي بس جوزي يا مجنون.. روحت لافف قدامها وقولتلها بحد ازاي دا جوزك.. دا انتي زي الكناريا وهوا يعنني سووري مش قصدي.. قالتلي عارفه عارفه من غير ما تتاسف.. قولتلها طب ازاي.. قالتلي قسمتي بقااا.. قولتلها طب ليه.. قالتلي ياسيدي اتعرفت عليه ف الكنيسه واهله مرتاحين اووي وانا كنت لسه صغيرة وبخدم ف الكنيسة وامه شافتني وكلمت امي وعيشتنا مكانتش اووي وامه عرضت علي امي انها تجوزني لابنها وهما هيتكفلوا بكل حاجة وكمان مصاريف تعليمي لغاية لما اتخرج وتم الحواز وفعلا وقف جنبي لغاية لما اتخرجت وبقيت دكتورة وكمان فتحلي الصيدلية دي.. قولتلها طيب ممكن اسالك سؤال محرج ولو مش عايزة تجاوبي بلاش.. قالتلي من غير ما تقول انا عارفه ان عايز تسال ع العلاقه صح.. قولتلها صح .. قالتلي الاول كان وزنه اقل شوية مش كتير وكان يعني هاااه يادووب بحس بيه شوية وخلاص وبعد كدا وزنه زاد وعضوة اختفي وسط اللحم وبقا ينام ع ظهره وانا بقعد عليه وافركه فيها واهوا ثانيتين ويجيب وانا اقوم اكمل ف الحمام لغاية لما اريح نفسي.. وبصتلي قووي وقالتلي ااي دااا.. انا ازاي بقولك كدا.. يخربيتك انت خلتني اتفتح واطلع اللس جوايا وضحكت.. قولتلها طب ليه مخليتيهوش يخس.. قالتلي حاولت كتير بس مفيش فايدة خلاص جسمه اتملي واللي حصل حصل.. قولتلها طب مخلفتوش.. بصتلي وبصت للارض وزعلت وقالتلي انا لسه بقولك اي.. هيحصل ازاي دا بس .. وبعدين عملنا تحاليل وفحوصات وطلع عندي مشاكل ف المبايض وهوا حيواناته المنوية ضعيفه واستحاله يحصل حمل.. بصتلها ومسكت ايدها وطبطبت عليها وبوست بطن ايدها وقولتلها ولا يهمك متزعليش.. وحسيتها هتدمع.. قولتلها لااا محبش اشوف العيون اللي وقعوني دوول بيدمعوا.. لقيتها بتضحك وتمسح دموعها وقالت لي تعالي يالا وفضلت تنقي وتختار البدل وطلعتلي بدله تحفه تحفه تحفه وشيك اووي.. وقالتلي خد دي هتبقي جنان عليك.. واخدناها وروحنا لجوزها وقالتله البدله دي.. بس ظبطها ع مقاسه بقاا.. وقالي طب البسها وتعالي اظبطها عليك.. وسالته ع مكان البروفه.. قالي معنديش بروفه هنا انا ببيع بس وهظبطها بس عشان انت جايلي من طرف مراتي حبيبتي.. بصتلها اووي وقولتلها طب وبعدين.. لقيتها قالتله طب خلاص انا هخليه يطلع يقيسها ف شقه حماتي.. وشقه حماتها فوق معرض البدل وطبعا حماتها متوفيه والشقه مقفوله وجوزها عايش ف شقته مع الدكتورة.. وخدتني وطلعنا فتحنا الشقه ودخلت وقالتلي يالا البس البدلة وانا هستناك هنا.. قولتلها لا ساعديني انا مش عارف وبضحك.. وهيا بصتلي وضحكت وقالتلي بطل دلع بقاا.. قولتبها منا معذور معايا اجمل واحده ف الدنيا لازم اتدلع براحتي.. لقيتها قالتلي طيب اقلع.. وقلعت ووقفت بالبوكير وزبي باين اووي ونازل ع فخدي وخارج م البوكسر وهيا بصاله اووي ومتنحه وبتداري عنيها تاني بعيد وترجع تبص تاني ولبستني وبقت تخبط ايديها ف زبي وهيا بتلبسني البنطلون.. وبتلبسني القميص وجاكت البدله وانا اخبط وشي ف وشها وبزازها تخبط ف صدري وزبي يخبط ف كسها وهيااا سااحت وبقت تنهج وانا بقيت اقرب وشي من رقبتها وامشي شافايفي براحه ع رقبتها وارجه تاني اسيبها وهياا تشهق وترجع تاني.. وقالتلي يالا يالا ننزل بقاا ونزلنا وجوزها شاف البدله وبقا يقيس ويظبط وخلص وقالي يالا هات البدله عشان اخلصهالك.. وطلعت تاني غيرت وبقيت بتحرش تاني بالدكتور وحسيتها خلاص بتسلملي نفسها.. قومت سيبتها ومحبتش انيكها وكنت حابب الدلع والرومانسية معاها وقولتها يالا بقااا يا روحي ننزل احسن جوزك يطلع.. لقيتها بتبص ف عنيها اووي بكل محن وهيجان ومنيكه وكانها عاوزة تقولي كمل وريحني متسبنيش كدا.. واخدتها من ايديها ونزلنا واديت لجوزها البدله وقولتله خلصها وابقي اديها للدكتور وانا هبقي اعدي عليها اخدها منها.وطلعت الفلوس من جيبي والدكتوره وجوزها مرضيوش ياخدو فلوس ابدا وانا اصريت اسيبلهم الفلوس وهوا قالي طب خلاص انا هاخد ١٠٠٠ جنيه بس تمن البدله . وقولت للدكتورة هتيجي معايا ارجعك الصيدلية ولا هتقعدي مع جوزك.. بصتله وبصتلي وقالتلي لا هرجع معاك.. وركبنا العربيه وماشين واتعمدت ابقي طبيعي ومتحررش بيها وهيا قالتلي ليه دفعت قولتلها لا مدام اخدت حلجة ادفع تمنها انا مش استغلالي.. وبصتلي اووي وحست اني مش بستغل هيجانها واني عاوزها هيا لنفسها وبس وطول الطريق بنتكلم عادي وكانها عاوزة تقولي فعص ف لحمي شرمطني.. امسك جسمي اللي ولع معاك وهااج وانا عادي لغاية ما روحنا عند الصيدلية وهيا نزلت وقالتلي متيجس تشرب حاجة قولتلها مرة تاني عشااان عندي كام مشوار وسلمت عليها وطلعت خبطت وبيدو فتحلي ولقيته هوا ودودي بيضحكوا سوا وخدوا ع بعض اووي واديت لدودي المفاتيح وقولتله العربية اهيه اجهز بقااا عشان بكرا ليتلك ودودي سلم ع بيدو وحضنوا بعض ونزل.. وبيدو بصلي اووي وقالي هوا ليه ليله وانا لا.. قولتله دا هيتجوز.. بصلي اووي وضحك بلبونه وقالي طب ازاي.. انا شوفت كل حاجة وحكالي عملوا اي سوا.. روحت قولتله الحكايه وعرفته ان دا اخو البنت اللي هيكتب عليها ويطلقها تاني وفرح اووي وقالي انا بجد هعمل اي حاجة تقولي عليها ونفسي تعمل معايا زيه كدا.. قولتله متقلقش محدش هيفتح هناء غيري وانت هتبقي واقف وشايف.. وحضني اووي.. ولسه هنزل لقيت الباب بيتفتح وامه داخله وشافتني حضنتني اووي وقالتلي وحشتني يا حبيبي وانا حضنتها اووي وقولتلها وانتي كمان يا حبيبتي وبوسنا بعض ثانيتين كدا من شفايف بعض.. وقولتلها امك فين قالتلي ف التاكس وكنت جايه انده ابني يشيلها معايا يطلعها.. قولتلها خلكو انتوا ونزلت شيلتها ع ايديها وطلعتها ودخلتها ع سريرها وهيا بتدعيلي وتقولي كدا متجيش تبص علينا دا انت واحشنا اووي وتبص لينتها وتضحك وامك بيدو تبص ف ابارض وتتكسف وامها تغمزلي ف دراعي وتشاورلي ع بنتها وتقولي شوف البت مكسوفه ازاي وتضحك.. روحت باصصلهم وقولتلهم انا عاوز اقولكم علي حاجة.. بصولي كلهم ومستنييني اتكلم.. روحت قولتلهم انا جيت من شوية وانتوا مش هنا وكنت محتاج مبلغ وبيدو اداني ٢٠٠٠ جنيه وانا صرفت ١٠٠٠ جنيه وادي ١٠٠٠ جنيه اهيه وهجيبلكو باقي المبلغ كمان كام يوم بس عشان مزنوق اليومين دول بس.. لقيت ام بيدو بتمسك ايدي اووي وبتقفل صوابعي ع الفلوس وتقولي انت كل خاحة بتاعتك وملكك.. متقولش كدا تاني.. انت راجلي وحياتي وكل ما ليا.. انا استامنتك علي نفسي وسلمتلك نفسي معقول يعني هعز عنك كلام فاضي زي دا.. وجدته بيدو قالتلي عيب يابني تقول كدا انت مبقتش غريب.. انت خلاص جوز بنتي وبصت لبنتها وضحكت وام بيدو اتكسف وحطت وشها ف حضني وانا حضنتها وبوستها من خدودها وقولتلها طيب انا هنزل عشان ورايا كام مشوار معلش.. ومسكوا فيا اقعد بس كنت محتاج فعلا انزل.. وسيبتهم ونزلت وقولت انزل اتمشي شوية ومخنوق ومليش نفس اروح لحد ولا اقعد مع حد ودماغي عماله تودي وتجيب وف الاخر تعبت وقولت اروح وخلاص وانا خارج من الشارع بتاع بيدو عديت ع الصيدليه وقولت للدكتورة هعدي بكرا عليكي بدري تكوني جيبتي البدله.. اوعي تروح عليكي نومه وتنسيني.. قالتلي متخافش هكلمك م النجمه واصحيك وتيجي تاخد البدله وكمان مش هفطر وهستناك نفطر سوا.. بصتلها وابتسمت وقولتلها خلاص هستني مكالمتك وسيبتها ومشيت قولت اروح بقااا للغم اللي ف البيت والالغاز اللي مبقتش فاهمها وروحت ع البيت ودخلت وسمعت صوت اغاني وهيصه جاية من شقه مي وطلعت لقيت ابويا وامي وخالتي واختي وبنت خالتي ومي وابوها وكلهم ف شقه مي ومشغلين اغاني وبيهيصوا وبيرقصوا واختي جريت عليا وشدتني ارقص معاها ودخلت ارقص شوية عشان افك ولقيت بنت خالتي جات ترقص معانا وكمان مي قامت وبقيت برقص معاهم وكل واحدة تتمايص عليا شوية لغاية لما قولتلهم انا هطلع ارتاح شوية فوق عشان مرهق.. وسلمت ع مي وعلي ابوها وباركتلهم وابو مي بصلس اووي وحضني وقالي متشكر اووي يابني.. انت راجل بجد ولقيت ابويا وامي وخالتي بيبصوا لبعض وسيبتهم وطلعت قعدت افكر وافكر لغاية لما دماغي وجعتني ودخلت رميت جسمي زي منا بهدومي ع سرير وروحت ف النوم ونفس الصوت ف وداني وخلاص اتعودت ع الصوت ونمت روحت ف النوم ومعرفش وقت عدي قد اي وسمعت صوت ف الاوضه وفتحت عيني بشويش وشوفت امي وخالتي ف الاوضه وامي بتبصلي وتقولي.. ياعيني عليك يابني.. الواد نام بهدومه.. خالتي قالتلها ياختي متخلصي بقاا وتقولوله وترتاحوا وتريحوا نفسكوا وتريحوه وتريحونا كبنا خلينا نرتاح بقاا.. وامي قالتلها ياختي نفسي انهارده قبل بكره بس مش عارفه افتح الموضوع ازاي.. وقالت لخالتي تعالي ياختي نقلعه هدومه دي.. وامي وخالتي قلعوني هدومي وبقيت بالبوكسر بس وخالتي بتشد الغطا وتغطيني ولمحت زبي طالع م البوكسر.. وبصت لامي وقالتلها ياختي بصي الواد خلاص اوانه جه.. ياختي خلاص بقاا قوليله مره واحده.. امس قالتلها نهلص بس موضوع فرح بكرا دا واقعد مع ابوة ونشوف صرفه بقاا انا مبقتش قادرة استحمل وخالتي قالتلها ياختي ومين سمعك.. وغطوني وخرجوا وانا سرحت ف كلامهم تااني لغاية لما عيني راحت ف النوم ونمت وبعديها بوقت كبير يمكن قربنا ع الفجر وصحيت ادخل الحمام وخرجت لقيت البيت كله نايم وهس هس وابويا نايم ف الصاله.. قولت يبقي امي مع خالتي ف الاوضه وبنت خالتي مع اختي.. وفتحت الاوضه لقيت اختي نايمه وبنت خالتي جمبها ع السرير بس صاحيه وبصتلي وضحكت ولسه بتقوم شاورتلها ان ابويا بره نايم ف الصاله وسيبتها ودخلت الحمام وخرجت دخلت اوضتي تااني.. وشوية لقيت الباب بيتفتح براااحه اووي وبنت خالتي داخله اوضتي تتسحب وزقت الباب وراها ومتفقلش ودخلت جري عليا واترمت ف حضني.. قولتلها يابت ابويا بره هتتفضحي.. قالتلي وحشتني ونفسي انام بس ف حضنك.. قولتلها بعدين بعدين مش عاوزين فضايح.. قالتلي طيب سيبني بس ارتاح واريحك.. قولتلها مش هينفع صوتك هيبان وهنتفضح.. قالتلي لا مش هنعمل حاجة.. وقامت طلعت زبي م البوكسر ونزلت مص ف زبي زي المسعورة وتبلعه اووي وتخنف نفسها بيه وتطلعه تاني وعيني حات ع الباب ولمحت بردوو خالتي بتبص من فتحته الباب وفضلت بنت خالتي تمص لغاية لما حسيت اني هنطر وحطيت زبي للاخر ف زوها وبقيت بنطر وعيا تبلع اووي وتمص واللبن بقاا طالع ع شفايفها وخلصت وقالتلي كنت بس عطشانه وعاوزة اشرب وضحكتلي ولسه بتقوم تخرج لقيت خالتي بعدت.. وبنت خالتي طالعه لقت امها ف الصاله وكانت خالتي عامله كانها لسه خارجه م الاوضه.. وبصت لبنتها وقالتلها اي يابت صاحيه ليه وكنتي فيين.. قالتلهااا اااننننااا اااانااا اااه كنت بشرب ياماما.. بصتلها خالتي اووي ولمحت شوية لبن جنب شفايفها وقالتلها شربتي كويس يعني.. قالتلها اااه كنت عطشانه.. خالتي بصتلها وقالتلها طيب ياحبيبتي بالف هنا علي قلبك.. خشي نامي بقاا ودخلت بنت خالتي اوضتها ولقيت خالتي دخلتلي وانا قاعد صاحي ع السرير.. وقالتلي اي دا انت صاحي.. بصتلها وقولتلها انتي شايفه اي.. بصتلي اووي وضحكت براحه وقالتلي شايفه كل حاجة ياوااد.. قولتلها طيب اوماب بتسالي ليه بقاا ما انتي عرفتي كل حاجة.. قالتلي ياحبيبي انا مش عاوزة غير سعادة بنتي وشايفه انها سعادتها بقت معاك وقولتلك معنديش مانع طول ما انت واخد بالك منها بس كنت عاوزة افاتحك ف موضوع.. قولتلها خير ياخالتي.. قالتلي بص.. الموضوووع بقااااا..

استنوني ف جزء جديد
عااش👍
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عاش ممتاز يافنان
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و وليد العمده وليد
تم أضافة الجزء الثاني
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و وليد العمده وليد
جزء جميل جدا كمل يا برنس
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
فنان عاش بجد
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
عاش فشخ يسطا استمر قصه اسطوريه عاوزك تنزل الجزء الثالث والرابع باسرع وقت انا بقيت بفتح المنتدى علشان اقره قصتك بس
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
عاش فشخ يسطا استمر قصه اسطوريه عاوزك تنزل الجزء الثالث والرابع باسرع وقت انا بقيت بفتح المنتدى علشان اقره قصتك بس
يسلملي مرورك وردك الجميل دا.. اللي بيهليني عندي دافع استمر وافكر كمان افتح ف قصص جديدة
 
  • عجبني
التفاعلات: اَْبـو عـيِـر و العنتير
بس هى جميله جدا وانا متابع من السلسله الاول وحلوه استمر وبالتوفيق ليك
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
جامده من غير ما اقرا ي
صراحه من اجمل القصص واتباعك بكل اهتمام روعه فى السرد والتسلسل والتشويق
 
جزء جامد يا اخويا بس حاسس انو صغير شويه صغيرين عن العادي
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
جامد يسطا اريد ان اشكرك لكن لدي مشكل في كتابا على الهاف لدي
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
بس هى جميله جدا وانا متابع من السلسله الاول وحلوه استمر وبالتوفيق ليك
متشكر لمتابعتك وردك الجميل واتمني انها تعجبك 🌹
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
جامد يسطا اريد ان اشكرك لكن لدي مشكل في كتابا على الهاف لدي
متشكر لردك الجميل.. بس انا مش عارف اي المشكله عندك بظبط.. ممكن توضح؟؟
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
امتي الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
قمة فالجمدان يسطا.... بس انا شكلي حسدتك 🥲.... بقى اقولك انت بتخلي الاجزاء طويلة وجميلة.... تقوم تقصرها... بتردهالي يعني كدا ولا اي 🙂🙂😂😂😂
بس عاش يسطا بجد ومستني الجديد بكرا هاااه😂..... وبالتوفيق
لا مش مقصوده و****.. متحسبهاش كدااا.. وقريب هتلاقي جزء جديد
 
  • أتفق
  • عجبني
التفاعلات: يوليوس قيصر و العنتير
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
تم أضافة الجزء الثالث
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
اخويا اخويا اخويا الجزء روعه اوي و بعدين بتقول اني جماع لو مش هطمع في اخويا اطمع في مين طيب
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%