NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الـ مجتاو

نسوانجي الأصلي
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
هى شايفاك راجل زبالة ونطع ولا محترم و كويس؟

على حسب وجهة نظر الانثى عنك على حسب المحصلة النهائية الى هتاخدها منها بمعنى:

- لو هى شايفاك انسان محترم وكويس و راجل صالح فى الغالب انت مش هتاخد منها اى حاجة على الإطلاق او هتاخد بس شفقة مش اكتر

- اما لو هى شايفاك راجل زباله و نطع و نرجسى و مش راجل و الكلام ده فده معناه انك هتقدر تاخد منها انضف و احسن معاملة و تقدر تاخد منها عيونها لو عايز

هتقولى ليه؟

هقولك عشان هما بيحبوا الراجل الزبالة النطع النرجسى البخيل بيعشقوه عشق كده

طيب سؤال بقى
هل هو فعلا راجل زبالة و نطع و نرجسى و بخيل؟

قطعا لا كل ما فى الموضوع انها (خد بالك بقى من الكلمة الجاية دى)

((((((((مش قادرة عليه)))))))))

عشان كده هى بتقول عليه زبالة و نطع و نرجسى و بخيل

هو فى نظرها بخيل عشان مش راضى يطاوعها فى الصرف بسفه على الهبل الى هى عايزاه

ومش مطيع عموما فعشان كده بتقول عليه زبالة و نطع و نرجسى

هو مش على مزاجها فبتمارس عليه تكتيك العار تلاقيها بتقولك انت واخد موقف من الستات / انت ذكوري / انت متعصب لفكرة / انت متضايق مني

هى بتعشق الراجل الى هى مش (((قادرة عليه)))

فانت تقدر تاخد ده كمؤشر هيفيدك

- لو هى شايفاك محترم و كويس يبقى انت كده زى اخوها و مش هتاخد منها اى حاجة و عليه العوض ومنه العوض

- لو هى شايفاك زبالة و نطع و نرجسى و بخيل فكده يا معلم مبروك عليك هى هتحبك و هتعمل لك الى انت عايزه

زى ما قولتلك هما كده هما بيحبوا الراجل الزبالة

يعنى يا ريس لو هى قالت عليك راجل محترم وما بتشتكيش منك يبقى تقبل عزائى و شد حيلك يا معلم

عشان كدا اكتر حد يعرف يفهم الست ف الشارع و ناكح ببلاش هما البلطجي / الصنايعي / مدير شركة / مخرج سينمائي / امين شرطه / حد معاه فلوس بالعبيط / الذكي فشخ

• معجبنيش
التفاعلات: طماطم
اولا ردك يحاول أن يخالف الواقع المعاصر في زمننا، لكن الواقع واقع لا محالة، لو كلامك صح، ليه كثرت حالات الطلاق و الخيانات الزوجية و الغش؟ السوشيال مبدأيا مليانه حكايات مفزعه

ثانيا القياس خاطئ كليا، زمن ابويا و امي عليهما رحمة الـله و ابوكي و امك مختلف تماما عن زمننا. و ليت احنا شباب اقبل علي العقد الثالث يرجع للاصول اللي تربى عليها الآباء او الأجداد. لكن اصطدمك اننا ك شباب يستحيل ان نعيش عيشة اهالينا بالعكس اغلبنا ينتقدها. لذلك اكثر زيجات الجيل الحالي فاشلة.

ثالثا، انت رديتي علي نفسك من غير قصد ف تعليقك و هاكد علي كلامك، الاثني عموما تستطيع تتحمل كل الأسباب من المعيشة و اسلوب تعامل و إساءة و كل الوان الاهانه من الرجل ما دام صورته في عينها رجل و تراها راجل و سيد الرجالة لكن لو انكسرت صورة الرجل في عينها، لن تطيق الحياة حتي أمتلك الرجل كل كنور الدنيا لانها مش شايفاه راجل

رابعا، مالوش لازمة تكتبي تعليقك بال Bold

و انا اصلا مجهز مرارة عشان عارف كتير هيتخانقوا معايا بسبب ارائى

تسمح لي اختلف في الوصف العام للموضوع ،،
وهذا لأن ،

* لا يوجد سيدة أن تزم أو تشتكي أفعال رجل وتحولها الي صفات مثل
( نطع أو نرجسي ... الخ مثلما ذكرت )

أقصي ما عندنا تشتكي المعيشة ،، نفر من أسلوب التعامل ،، تتجاوز في بعض الأحيان وترد الإساءة بالإساءة.

انما تحول فعل الي صفة لرجل لايصح أن يقال هذا والا حضرتك بتغلط وبتتهكم فى حق كثير من النساء والرجال على حد سواء ،

طيب نفسر باي ،، كمثال لكلامي ،، ابويا وابوك وغيرهم من الناس الفلاحة أو الصناعي أو كثير المال من هم في الوسط الادني وليس الهاي كلاس ،، ناس عايشة مع امي وامك وخالتي وعمتي .... الخ مهما تقلبت الدنيا ماذل الزواج ناجح ولا تستطيع أن ترفع عينها في وجهة الرجل وان كان شديد التعامل صعب الطبع ،

موضوعك مقبول في حاله واحدة ،، واهي تحديد نوع السيدة التي يقال عنها الكلام ،، وليس التعميم ،

ارجوا انك تكون بتتقبل الرأي والرأي الآخر 🍀🍀

اولا ردك يحاول أن يخالف الواقع المعاصر في زمننا، لكن الواقع واقع لا محالة، لو كلامك صح، ليه كثرت حالات الطلاق و الخيانات الزوجية و الغش؟ السوشيال مبدأيا مليانه حكايات مفزعه

ثانيا القياس خاطئ كليا، زمن ابويا و امي عليهما رحمة الـله و ابوكي و امك مختلف تماما عن زمننا. و ليت احنا شباب اقبل علي العقد الثالث يرجع للاصول اللي تربى عليها الآباء او الأجداد. لكن اصطدمك اننا ك شباب يستحيل ان نعيش عيشة اهالينا بالعكس اغلبنا ينتقدها. لذلك اكثر زيجات الجيل الحالي فاشلة.

ثالثا، انت رديتي علي نفسك من غير قصد ف تعليقك و هاكد علي كلامك، الاثني عموما تستطيع تتحمل كل الأسباب من المعيشة و اسلوب تعامل و إساءة و كل الوان الاهانه من الرجل ما دام صورته في عينها رجل و تراها راجل و سيد الرجالة لكن لو انكسرت صورة الرجل في عينها، لن تطيق الحياة حتي أمتلك الرجل كل كنور الدنيا لانها مش شايفاه راجل

رابعا، مالوش لازمة تكتبي تعليقك بال Bold

و انا اصلا مجهز مرارة عشان عارف كتير هيتخانقوا معايا بسبب ارائى

ولا تجهز مرارة ولا حاجة ،، واضح انك روحك ضيقة في النقاش النهاردة ،، بعتزر لك لو ضايقتك وبصغر حجمي وخطي عشان تبقى ترتاح أكثر 🙏🏻🙏🏻

ولا تجهز مرارة ولا حاجة ،، واضح انك روحك ضيقة في النقاش النهاردة ،، بعتزر لك لو ضايقتك وبصغر حجمي وخطي عشان تبقى ترتاح أكثر 🙏🏻🙏🏻
مقبلش انك تقولي روحي ضيقة في النقاش، او تتكلمي معايا بمحمل الاستهزاء. عموما الحديث انتهي علي جميع التعليقات

• طب!
التفاعلات: ريم رامي
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مقبلش انك تقولي روحي ضيقة في النقاش، او تتكلمي معايا بمحمل الاستهزاء. عموما الحديث انتهي علي جميع التعليقات
عموما المكان مفتوح لجميع الآراء والردود ،، كون أن حضرتك يدير حوار ولا تقبل راي منافي يبقى مشكلتك انت ليس المتفاعل (( تفسر باي كلمتك انا مجهز مرار هي دي مش اهانه لعضو بيتفاعل معاك )) مفيش عندك مرارة أو خلقك ضيق بلاش تعمل موضوعات انما عملت يبقى تتقبل وترد علي جميع الآراء وان كانت مخالفة لرأيك ،، شايف إن كومنتي مش مناسب يبقى لا ترد علية ،، انما انا من حقي ارد علي جميع الموضوعات طلما مفتوحة للجميع

• لا تعليق
التفاعلات: الـ مجتاو
عموما المكان مفتوح لجميع الآراء والردود ،، كون أن حضرتك يدير حوار ولا تقبل راي منافي يبقى مشكلتك انت ليس المتفاعل (( تفسر باي كلمتك انا مجهز مرار هي دي مش اهانه لعضو بيتفاعل معاك )) مفيش عندك مرارة أو خلقك ضيق بلاش تعمل موضوعات انما عملت يبقى تتقبل وترد علي جميع الآراء وان كانت مخالفة لرأيك ،، شايف إن كومنتي مش مناسب يبقى لا ترد علية ،، انما انا من حقي ارد علي جميع الموضوعات طلما مفتوحة للجميع
مش هنتظر انك تعلميني امتى اعمل مواضيع و امتي ارد او كيف أدير حوار ولا انتظر انك تعرفيني ان خلقي ضيق او لا. أرفض النقاش معك. إنتهى 👍

مش هنتظر انك تعلميني امتى اعمل مواضيع و امتي ارد او كيف أدير حوار ولا انتظر انك تعرفيني ان خلقي ضيق او لا. أرفض النقاش معك. إنتهى 👍

خلاص متزعلش حقك عليا 🙏🏻🙏🏻

صدقاً مش هعرف انام لو انت لسة متضايق مني

علاء حمدلله بالسلامه ياخويا منور الدنيا

• حبيته
التفاعلات: الـ مجتاو
علاء حمدلله بالسلامه ياخويا منور الدنيا
اخويا دراعي و اللي كله بتاعي ❤️❤️❤️
منور يا كبير 🌹

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%