NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: عاشق للاناث
و**** انا معاك ف كدا وفلا الناس تخاف متختشيش واضرب المربوط يخاف السايب والكلام دا كله تمام بس دا مش ف اي حاجه مش ف اي موضوع والسبب انو مهما حصل ف اؤ مكان ف العالم ولو المكان دا في أحسن قوانين ف الدينا الجرايم هتفضل موجوده عشان تحل مشكلة مش تعاقب اللي يعملها بس لا تشوف أسبابها وتحاول تحلها
اهو دا بالظبط الى شاغل بالى حلها ايه

اكيد طبعا
كلنا بنعاكس بكلمة حلوة ابتسامة خفيفه وفى ناس بتقول تحرش لفظى بس مبيكونش فيها ايذاء للطرف التانى

اهو دا بالظبط الى شاغل بالى حلها ايه
حلها فحجات كتير بص ع الأسباب مثلا
مفيش قانون قوي. لازم قانون قوب
مفيش تربية. لازم تربيه
الكبت بسبب ضيق الحياة والشباب اللي مش عارفه تتجوز. الاهالي تخف ع الشاب اللي بتقدم لبنتهم
مفيش خوف لا من اهل ولا من دين. لازم نرجع للطريق الصح
المخدرات ماليه البلد. لازم نحد وياريت نوقف من انتشارها
بعض البنات في ف لبسهم شويه عري او بعض الإثارة اللي ملهاش داعي.اللي عايزه تلبس ضيق او عريان تشوف الأماكن اللي ممكن تلبس غيها كدا
لازم البنات تخلي بالها من لبسها.
البنات اللي بتتعرض للموقف وتسكت او الراجل اللي يشوف حاجه زي دي ويسكت. لازم نتكلم ونقول دا غلط ودت عيب ودا ميصحش وناخد موقف
وغيره كتير

• عجبني
كلنا بنعاكس بكلمة حلوة ابتسامة خفيفه وفى ناس بتقول تحرش لفظى بس مبيكونش فيها ايذاء للطرف التانى
حتي دا مش لازم يعني مكل واحد معلش يخلي لسانه جوا بقو وهقول موقف حصل مع الرسول
شاب بيسأل الرسول ااذن لي بالزنا. ف الرسول قالو افترضاه لأمك افترضاه لاختك
انا مش ملاك او نبي او معصوم بس هو دا الصح

• عجبني
حلها فحجات كتير بص ع الأسباب مثلا
مفيش قانون قوي. لازم قانون قوب
مفيش تربية. لازم تربيه
الكبت بسبب ضيق الحياة والشباب اللي مش عارفه تتجوز. الاهالي تخف ع الشاب اللي بتقدم لبنتهم
مفيش خوف لا من اهل ولا من دين. لازم نرجع للطريق الصح
المخدرات ماليه البلد. لازم نحد وياريت نوقف من انتشارها
بعض البنات في ف لبسهم شويه عري او بعض الإثارة اللي ملهاش داعي.اللي عايزه تلبس ضيق او عريان تشوف الأماكن اللي ممكن تلبس غيها كدا
لازم البنات تخلي بالها من لبسها.
البنات اللي بتتعرض للموقف وتسكت او الراجل اللي يشوف حاجه زي دي ويسكت. لازم نتكلم ونقول دا غلط ودت عيب ودا ميصحش وناخد موقف
وغيره كتير
اتمنى من كل قلبى ان دا يحصل

• أتفق
التفاعلات: Mahmoud abdo
انا معاك طبعآ بس هنقول مثلا انت شوفت واحدة امورة اخرك هتقول كلمة وانتى ماشى واحتمال انها هتسمع الكلمة او لاء فاهم قصدى
حتي دا مش لازم يعني مكل واحد معلش يخلي لسانه جوا بقو وهقول موقف حصل مع الرسول
شاب بيسأل الرسول ااذن لي بالزنا. ف الرسول قالو افترضاه لأمك افترضاه لاختك
انا مش ملاك او نبي او معصوم بس هو دا الصح

انا شايف احسن حل للحوار ده ان المتحرش يتخصى فى ميدان عام .. اضرب المربوط يخاف السايب

• الموضوع ده يدعو للتفكير
  • عجبني
التفاعلات: عاشق للاناث و SWEET ASS BOY
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
القانون , يا عم القانون , وبقولها ثاني وثالث ورابع , القانون يردع الكل , علم الناس كويس , ربيهم اقشطه , وعّيهم احسن , بس القانون المشدد يا عيني , (وبرضه مش سياسه) صدام اصدر قانون شفوي الوزير اللي ياخذ رشوه اعدام , هل سمعت باي رشوه في الحكومه في عهده ؟, طبعا اليوم حدث ولا حرج , برضه مش سياسه ولا اطالب بإعدام المتحرش , ٥ سنين يا اخي واتحدى لو كان هناك اي تحرش , بس

٥ سنين سجن لمن تثبت عليه جريمة التحرش وانا اتحدى ان البنت لو مشت في الشارع او الباص عريانه ملط ما حدا هيقرب ليها , الخوف يا جدعان وحش

• أتفق
انا شايف احسن حل للحوار ده ان المتحرش يتخصى فى ميدان عام .. اضرب المربوط يخاف السايب
مش حل انت بكدا هدمر التجانس

عودة
أعلى أسفل
0%