NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الطبيب النفسي

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
انا مبقاش عندي شغف لاي حاجه كنت ف الاول عندي اصحاب واصدقاء كتير ودلوقتي مبقاش عندي شغف اكلم حد لدرجة اني مسحت كل ارقامهم حد ينصحني اعمل اي للعلم انا عايش لوحدي

• عجبني
التفاعلات: Justme
انا مبقاش عندي شغف لاي حاجه كنت ف الاول عندي اصحاب واصدقاء كتير ودلوقتي مبقاش عندي شغف اكلم حد لدرجة اني مسحت كل ارقامهم حد ينصحني اعمل اي للعلم انا عايش لوحدي
حاول تعمل اكتر حاجات بتحبها الفتره دى لحد ماتعدى المرحله اللى انت فيها

• عجبني
التفاعلات: الطبيب النفسي
اعراض اكتئاب حاد لو مفيش سبب واضح استشير طبيب نفسي

• عجبني
حاول تعمل اكتر حاجات بتحبها الفتره دى لحد ماتعدى المرحله اللى انت فيها
حاولت كتير بس للاسف مفيش حاجه بحب اعملها قادر اني اعملها

اعراض اكتئاب حاد لو مفيش سبب واضح استشير طبيب نفسي
انا اصلا طبيب نفسي وعارف ان ده اعراض اكتئاب حاد بس لاول مره ابقا مش عارف اساعد نفسي

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: M&I
اتعرف على ناس جديدة و تنازل شويه عن افكار متمسك بيها .. بلاش تطول ف ال comfort zone

• عجبني
اللي عملته غلط ارجع لاصاحبك و حياتك. اللمه بتنسي و بتخلي الناس تعدي الوقت بسرعه

• عجبني
اتعرف على ناس جديدة و تنازل شويه عن افكار متمسك بيها .. بلاش تطول ف ال comfort zone
اول حد احس انو فاهم بيقول اي
بص فكرة التنازل صعبه لان دي اول مره امر ب حجات مكنتش متخيل انها ممكن تحصل فاهم
بقيت لما بتكلم مع حد بحس ان ده مش مكاني ولازم امشي

اللي عملته غلط ارجع لاصاحبك و حياتك. اللمه بتنسي و بتخلي الناس تعدي الوقت بسرعه
بحس دايما ان ده مش مكاني

• معجبنيش
التفاعلات: اسنانجي
انا امي وخطيبتي توفو والاتنين ف اسبوعين ورا بعض
شوف الطبيعى أننا كبشر نزعل لكن دى إرادة **** فا انت مفيش فى ايدك غير الصبر وتحاول تعيش حياتك طبيعى

• محزن
بحس دايما ان ده مش مكاني
مفيش حاجه اسمها دا مش مكانك دول اصحابك و حياتك و خلي ف دماغك ان اي مكان مكانك انت اللي تقدر تثبت نفسك ف اي مكان و اي زمان

• أتفق
مفيش حاجه اسمها دا مش مكانك دول اصحابك و حياتك و خلي ف دماغك ان اي مكان مكانك انت اللي تقدر تثبت نفسك ف اي مكان و اي زمان
كلامك مقنع شكرا لزوقك ❤

• حبيته
التفاعلات: اسنانجي
اول حد احس انو فاهم بيقول اي
بص فكرة التنازل صعبه لان دي اول مره امر ب حجات مكنتش متخيل انها ممكن تحصل فاهم
بقيت لما بتكلم مع حد بحس ان ده مش مكاني ولازم امشي
هتاخد وقت و هتتأقلم سواء اخترت تعزل نفسك او تندمج و تخلى افكارك لنفسك ( لو الى بتتكلم معاهم مش شايفهم يقدروا يفهموك ) كده كده هتتأقلم ، الفكرة انك - لو ملقتش الى شبهك - هتتلون مع الناس الى تعرفهم و تعيش مع نفسك و دماغك .
بس فيه حاجات مينفعش تكمل بيها .. اولها مفيش حاجه اسمها التنازل صعب و مينفعش .. لو مش بمزاجك هيبقى غصب عنك حاول تتنازل بأقل خساير على كافه المستويات .
هتمر بكل الاحاسيس و المشاعر .. حط فى بالك انه كله بيعدى .. حرفيا كله بيعدى و بعد عشر سنين هتفتكر كلامى و هييجي فى بالك

• أتفق
التفاعلات: Justme و الطبيب النفسي
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هتاخد وقت و هتتأقلم سواء اخترت تعزل نفسك او تندمج و تخلى افكارك لنفسك ( لو الى بتتكلم معاهم مش شايفهم يقدروا يفهموك ) كده كده هتتأقلم ، الفكرة انك - لو ملقتش الى شبهك - هتتلون مع الناس الى تعرفهم و تعيش مع نفسك و دماغك .
بس فيه حاجات مينفعش تكمل بيها .. اولها مفيش حاجه اسمها التنازل صعب و مينفعش .. لو مش بمزاجك هيبقى غصب عنك حاول تتنازل بأقل خساير على كافه المستويات .
هتمر بكل الاحاسيس و المشاعر .. حط فى بالك انه كله بيعدى .. حرفيا كله بيعدى و بعد عشر سنين هتفتكر كلامى و هييجي فى بالك
بعد عشر سنين هفضل فاكر نصيحتك صدقني انتا شخص جميل ♥♥♥♥♥♥♥

• عجبني
التفاعلات: Justme و EL3ANTEELX
مش هقولك غير ربـــنا يصبرك على اللي انت فيه الموضوع مؤلم جدا انك تفقد حد عزيز عليك
حاول تغير من نمط حياتك - غير سكنك مثلا- وغير من طريقة تفكيرك في اللي فقدته ماتحاولش تبقى حاطط صورهم في كل مكان او حاجة تفكرك كل شوية بيهم واعمل حاجات تنسى بيها اللي حصل زي انك تخرج في اماكن عامة وفيها ناس حواليك وياريت يبقى معاك صحاب وماتخليش الموضوع يبقى عامل زي شكارة مربوطة في رجلك

• حبيته
عادي يادكتور دا احلي حاجة في الدنيا انك تكابر دماغك من الكل وتعيش لوحدك مبسوط مالك زمانك 😂😂

• بيضحكني
انزل جيم

• بيضحكني
عادي يادكتور دا احلي حاجة في الدنيا انك تكابر دماغك من الكل وتعيش لوحدك مبسوط مالك زمانك 😂😂
هيا دي حقيقه بس لفترة طويله لما بتطول بتبوخ 😂😂😂

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%