NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تجربة مشكلة هتتصرف ازاي وقتها

اه هسيبه دي حياته.. لو حد أتدخل فيها و باظت هيلومك بقيت حياتك و اكيد كلنا بنغلط ر نصلح غلطاتنا
تقبلها علي نفسك؟ صحبك يسيبك غفلان
اظن لو كانت صحبيتكم بأخلاص لبعض مكنتش قولا كدا

• بيضحكني
التفاعلات: Mr. Berlin
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ما هي تابت و مش محتاجة اختبار
السؤال هو انت هتقول لصحبك بدل ما يتغفل
ولا هتستر علي البت و تديها فرصة
هقوله ان هي كانت كده وانها تابت

• عجبني
التفاعلات: ki1inG
يعني انت هتقبل تتجوز واحدة ماضيها سئ و كله علاقات؟
بقول نروح ونرجع للمنافشة لملهاش نهايه هو عرضنا إننا نعجز بعضنا أو ندي الحجج والبراهين
انا خلاصة قولي
زي الراجل زي الست كله ليه ماضي
حسالك ليه الست لديما فعين الاعصار.
افهم الجملة دي وكل لبعدها أسهل

اذا كنت تبحث على فاطمة

فيجب عليك أن تكون علي

منلومش على الست واحنا افضع منها .

على العموم
الطيبون اكيد حيكون نصيبهم الطيبات
ومقدرش توضع اكتر من كدة المفروض انت **** بلاش اتكلم

يعني انت مقتنع ان اللي هتتجوزها ممكن يكون ليها ماضي؟
لملوش ماضي ازاي يكون ليه مستقبل
الماضي نتعلم منه سواء رجال أو نساء.
انا عاوز اوصل فكرة
بص راحل يخرج ويمارس جنس مع الف ست ولما بحب يتزوج يدور على ست طاهرة ومعملتش حاجة لو نقيس الأمر اصلا راجل زي دة ميستهلش ست زي دي.
يعنى كل صفة حيوصف بيها الست حتكون فيه.

فاجر......فاجرة
واني .....زانيه
وهلم جر

ب الموضوع منتهمش ستات بصفات اصلا فالراجل
حتقول بدافع عن الستات لا مش حكاية ادافع لا دي حكاية منطق وعدل بس

بس واجب ان تقول لصاحبك بدل ما تسيبه غفلان... اكيد انت لو مكانه كان بلغك
يسطا فيه واجب وفيه أوجب الواجب ان إني اساعد صاحبي بس الاوجب اني مكسرش **** حد انت كنت بتقول ان هي جنت على نفسها طيب هي غلطت وتابت ومش هتقدر تمسح عمل الماضي
بص يسطا في مرة راح واحد لسيدنا عمر بن الخطاب وقاله ي أمير المؤمنين انا عندي بنت وارتكبت زنب وجالها عريس وانا مش عارف اعمل ايه بس هي تابت عن زنبها دا فقاله هي زنت فالراجل هز راسه بمعنى أه فقال لا حول ولا قوة الا ب**** قاله اعمل ايه ي أمير المؤمنين أقوله علشان ميبقاش علينا ذنب او حاجة فسيدنا عمر اتعصب عليه وقاله انت عاوز تفضح اللي ستره ربك قاله جوزهاله جواز البتول العفيفة مدام هي تايبة لان الذنوب بتتغفر مدام تابت فهمت يسطا انا اقصد ايه من كلامي منا برده غلط غلطات كتير في حياتي وخايف انها تتفضح طيب تخيل نفسك انك داخل ع جواز وواحدة من صحبات العروسة قالت للعروسة ان خطيبك اللي هتتجوزيه كان بتاع بنات بس انت دلوقتي مخلص ليها ومبتفكرش حتى تخونها بس البت مخها ديق وجت قالتلك انت خبيت عليا ليه ومكنتش صريح وانت وانت بس انت بتحبها ومش عاوزها تبعد وان حلمك في جواز البت اللي بتحبها طار وانت مش مذنب وبرئ بس حد فضحك وانت ملكش ذنب وبتحاول تبعد عن الغلط هتعمل ايه؟

يسطا فيه واجب وفيه أوجب الواجب ان إني اساعد صاحبي بس الاوجب اني مكسرش **** حد انت كنت بتقول ان هي جنت على نفسها طيب هي غلطت وتابت ومش هتقدر تمسح عمل الماضي
بص يسطا في مرة راح واحد لسيدنا عمر بن الخطاب وقاله ي أمير المؤمنين انا عندي بنت وارتكبت زنب وجالها عريس وانا مش عارف اعمل ايه بس هي تابت عن زنبها دا فقاله هي زنت فالراجل هز راسه بمعنى أه فقال لا حول ولا قوة الا ب**** قاله اعمل ايه ي أمير المؤمنين أقوله علشان ميبقاش علينا ذنب او حاجة فسيدنا عمر اتعصب عليه وقاله انت عاوز تفضح اللي ستره ربك قاله جوزهاله جواز البتول العفيفة مدام هي تايبة لان الذنوب بتتغفر مدام تابت فهمت يسطا انا اقصد ايه من كلامي منا برده غلط غلطات كتير في حياتي وخايف انها تتفضح طيب تخيل نفسك انك داخل ع جواز وواحدة من صحبات العروسة قالت للعروسة ان خطيبك اللي هتتجوزيه كان بتاع بنات بس انت دلوقتي مخلص ليها ومبتفكرش حتى تخونها بس البت مخها ديق وجت قالتلك انت خبيت عليا ليه ومكنتش صريح وانت وانت بس انت بتحبها ومش عاوزها تبعد وان حلمك في جواز البت اللي بتحبها طار وانت مش مذنب وبرئ بس حد فضحك وانت ملكش ذنب وبتحاول تبعد عن الغلط هتعمل ايه؟
صدقيني لو كنت عارف باب الكلام بالدين واقوال السلف مش مخالف لقوانين المنتدى( دين . سياسية .......) كنت شفيت وروبن ضمأك و اهتمامك بالإجابة
بص يا اخي هو الانسان لما يجي يتجوز. هي في فترة خطوبه صح.
ودينا يحل انك تكلم البنت بوجود محرم
طيب
لو انتا حتى عامل ذنوب توصل لعنان السماء.وعايز تبريء ذمتك وتكون صادق مع البنت وتقفل باب اي مغرض أو مغرضة
يكفي تصارح البنت وتقول يا بنت الناس
انا كان لي ماضي شبه أبا جهل وبيني وبينه بس التوحيد.
ونا ناوي زواج وحطلق الماضي ولي فيه
صدقني ودة كلام جد مش هزار لو نيته سليمه وزاوية جواز. **** يعمل القبول جوات البنت .
فاهمني يا اخي

تقبلها علي نفسك؟ صحبك يسيبك غفلان
اظن لو كانت صحبيتكم بأخلاص لبعض مكنتش قولا كدا
الفكرة ان انت لو بصيت هتلاقي ان حتى مثلا الصحابة كان فيهم حجات مش كويسة البشر نفسهم ف الوقت ده مع وجود الفتن دي كلها وارد يحصل و اللي يبعد عنها يستاهل التشجيع مش انك تقول دانت كنت و بتاع

وانت هتكلمها بصفتك ايه.. دا ممكن تقول لصحبك انك بتحاول تجيب معاها سكة و تحسن صمعتها قدامه اكتر و اكتر و انت اللي تطلع خاين
صحبي الانتيم وهيخوني يغورو هما الاتنين عادي

طيب ما انت كدا هتسيب صحبك غفلان وانت عارف الحقيقة اومال انت صاحبه ليه
غفلان ليه بقاا م هو هيروح يسال بس انا مفضحهاش وبعدين افرض اقولتلوا وهو راح سالها وكدبتني ابقاا انا خسرت صحبي علشان واحده

• عجبني
طيب افرض هي تابت و نفسها في فرصة و انت ضيعت الفرصة دي عليها
انت كلامك متناقض ازاي هي تابت وانت بتقول انها كانت. سلوكها مش حلو انت عاوز تنقذ صاحبك ولا لا

صدقيني لو كنت عارف باب الكلام بالدين واقوال السلف مش مخالف لقوانين المنتدى( دين . سياسية .......) كنت شفيت وروبن ضمأك و اهتمامك بالإجابة
بص يا اخي هو الانسان لما يجي يتجوز. هي في فترة خطوبه صح.
ودينا يحل انك تكلم البنت بوجود محرم
طيب
لو انتا حتى عامل ذنوب توصل لعنان السماء.وعايز تبريء ذمتك وتكون صادق مع البنت وتقفل باب اي مغرض أو مغرضة
يكفي تصارح البنت وتقول يا بنت الناس
انا كان لي ماضي شبه أبا جهل وبيني وبينه بس التوحيد.
ونا ناوي زواج وحطلق الماضي ولي فيه
صدقني ودة كلام جد مش هزار لو نيته سليمه وزاوية جواز. **** يعمل القبول جوات البنت .
فاهمني يا اخي
يسطا فاهم الكلام دا كله وعارفه بس هو بص من ناحية ان هيا خلاص اكن ملهاش حق انها تتجوز او يكون ليها عيلة بعد ما تابت انت كراجل وكذلك جنس الستات مدام توبت يبقى خلاص ليك الحق قبل التوبة ملكش الحق دا لانك غطيان جو الغلط لازم تبعد عن الغلط الاول وبعد كدا تشوف لو عايز تتجوز انما لو لسه بتغاط لاء لانك كدا بتظلم اللي هتتجوزها وكذلك الست بس الست بتكون العن لان انا كراجل لو عرفت ان هيا كدا مستحيل افكر فيها لاني كدا بأذي نفسي حتى لو تابت لاني هشوف ماضيها قصاد عيني مش توبتها فالاحسن ايه هنا في رأيك

لو حد يهمك امره.. عرفت انه هيتقدم لواحده صمعتها مش كويسة بس هي بطلت من فترة.. هتتصرف ازاي و متنساش انه مهم بالنسبالك

لو واحدة تعز عليكي عرفتي ان في واحد عايز يتقدملها بس هو نسوانجي و فاسد شوية بس بيحاول يبطل اللي بيعمله علي قد ما يقدر

هتتصرف/ي ازاي؟
مبعرفش ناس سمعتها كويسة من الاساس 😎

• ايه ده
التفاعلات: الجنتل العنتيل
يسطا فاهم الكلام دا كله وعارفه بس هو بص من ناحية ان هيا خلاص اكن ملهاش حق انها تتجوز او يكون ليها عيلة بعد ما تابت انت كراجل وكذلك جنس الستات مدام توبت يبقى خلاص ليك الحق قبل التوبة ملكش الحق دا لانك غطيان جو الغلط لازم تبعد عن الغلط الاول وبعد كدا تشوف لو عايز تتجوز انما لو لسه بتغاط لاء لانك كدا بتظلم اللي هتتجوزها وكذلك الست بس الست بتكون العن لان انا كراجل لو عرفت ان هيا كدا مستحيل افكر فيها لاني كدا بأذي نفسي حتى لو تابت لاني هشوف ماضيها قصاد عيني مش توبتها فالاحسن ايه هنا في رأيك
دة رأيك مستحيل تفكر فيها
كلها أراء
لو تفضلي نتكلم انا وانت حنوصل لدرجة العناد والجدال الافضل هو ترك الجدال بيتا
في حجات عادية بالنسبة لناس
ومش مقبولة بنسبة لناس
دة مغزى الحياة الاختلاف
هو سميا الاختلاف رحمة ليه

• عجبني
التفاعلات: najwa
اللي يهمني فوق اي حد

بس ممكن اطلب منها تصارحه لو رفضت هعرفه حتي لو دا هيكون اخر مبنا المهم انو ميتخدعش
ياصديقي من الممكن انها توقع بينكم وتقوله انك بتحاول تشوه سمعتها عشان رفضتك

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%