NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تبسم دائما فالحياه مفروضه بكل اشكالها و ما عليك غير اخذ الامور ببساطه لانها في جميع الاحوال امر واقع طبعا تفاعل فأنت بشر في الاخر و لكن لا تزيد من تفاعلك مع الامور و تقبل و اهدئ سريعا و تأمل المواقف لتستطيع التفكير بأيجابيه و تفهم ان هناك أمور يتم حلها بمجهودك و أمور تحلها بالعقل و التدبر و أمور تحل بالانتظار و التمهل.
اتخذ الامور بشكل عقلاني و قلل انفعلاتك لانها لن تفيدك غير بالاذي لنفسك و ما في نفس أغلي من نفسك .

انتوا بتتقبلوا الامور بأي شكل و بتفكروا و تحلوا الاول و لا بتتأثروا اكتر الأول ؟
هي بترجع للشخصيه وطبيعيتها عصبيه عقلانيه انا بطبعي عصبي شويه ف ممكن اتأثر واتضايق واتخنق بس بحاول اغيرها واهدي نفسى وأفكر واشوف هعمل ايه وأحل الموضوع ازاي الاول

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
هي بترجع للشخصيه وطبيعيتها عصبيه عقلانيه انا بطبعي عصبي شويه ف ممكن اتأثر واتضايق واتخنق بس بحاول اغيرها واهدي نفسى وأفكر واشوف هعمل ايه وأحل الموضوع ازاي الاول
لاء كده ١٢ جلسه مع سينس كوين و نشوف موضوع العصبيه دي بقا 😂
حاول تتمرن علي ان العصبيه مش هتفيد و دايما بص علي النتايج اهم من اي حاجه هتعرف انها مش هتفيد

• بيضحكني
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
  • بيضحكني
التفاعلات: LEGEND KYSER
معلش ياهانم
هو التعامل مع المجانين بيكون صعب شوية
😂 😂 😂 😂 😂 😂
لي ممكن نقول شقاوه بدل مجانين 😁

• عجبني
التفاعلات: aahmedegypt
لي ممكن نقول شقاوه بدل مجانين 😁
لا يافندم مجانين ومجانين بإعتراف دولى كمان
😂 😂 😂 😂 😂 😂

• بيضحكني
  • عجبني
حاولت اساعدك بس واضح ان مفيش فايده
يا هانم إنتى عملتى اللى عليكى وزيادة
حالة ميئوس منها حضرتك
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

• بيضحكني
يا هانم إنتى عملتى اللى عليكى وزيادة
حالة ميئوس منها حضرتك
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
الخير ليك و تتهدي بقا 😂

• عجبني

تبسم دائما فالحياه مفروضه بكل اشكالها و ما عليك غير اخذ الامور ببساطه لانها في جميع الاحوال امر واقع طبعا تفاعل فأنت بشر في الاخر و لكن لا تزيد من تفاعلك مع الامور و تقبل و اهدئ سريعا و تأمل المواقف لتستطيع التفكير بأيجابيه و تفهم ان هناك أمور يتم حلها بمجهودك و أمور تحلها بالعقل و التدبر و أمور تحل بالانتظار و التمهل.
اتخذ الامور بشكل عقلاني و قلل انفعلاتك لانها لن تفيدك غير بالاذي لنفسك و ما في نفس أغلي من نفسك .

انتوا بتتقبلوا الامور بأي شكل و بتفكروا و تحلوا الاول و لا بتتأثروا اكتر الأول ؟
الكلام جميل بحسه سهل يتنفذ بس للاسف انفعالي سريع و صعب جدا

• أتفق
الكلام جميل بحسه سهل يتنفذ بس للاسف انفعالي سريع و صعب جدا
انت خبره اكيد و عارف ان ممكن تمرن نفسك علي ده بالتركيز فيه انك تستوعب الامور بهدوء الاول مش بأنفعالك لانه كله بيضرك انت **** يسلمك طبعا من كل شر

• عجبني
التفاعلات: اسنانجي
انت خبره اكيد و عارف ان ممكن تمرن نفسك علي ده بالتركيز فيه انك تستوعب الامور بهدوء الاول مش بأنفعالك لانه كله بيضرك انت **** يسلمك طبعا من كل شر
فاهم كلامك و الواحد بيحاول بس من كتر الضغوطات لازم يحصل كده و للاسف ممكن تيجي في الشخص الغلط

• أتفق
فاهم كلامك و الواحد بيحاول بس من كتر الضغوطات لازم يحصل كده و للاسف ممكن تيجي في الشخص الغلط
حقيقي عشان كده انا بقول طبيعي الانفعال لانك بشر بس مايبقاش لا بتمادي و لا ياخد وقت طويل عشان مايخسركش كتير

• عجبني
التفاعلات: اسنانجي
حقيقي عشان كده انا بقول طبيعي الانفعال لانك بشر بس مايبقاش لا بتمادي و لا ياخد وقت طويل عشان مايخسركش كتير
معاكي حق بس كلام جه متاخر الحمد****

• عجبني
معاكي حق بس كلام جه متاخر الحمد****
عمر ما في حاجه بتيجي متأخر خليك ايجابي و حاول تغير مهما خسرت و مهما كان سنك كلنا عايشين بنتعلم مش عيب ابدا

عمر ما في حاجه بتيجي متأخر خليك ايجابي و حاول تغير مهما خسرت و مهما كان سنك كلنا عايشين بنتعلم مش عيب ابدا
لا لا في جاجات بتيجي متاخر كتير
يعني مثلا شكر مستنيه من حد و مجاش في وقته دا متاخر
رد جميل و مجاش في وقته متاخر برضو
موقف كان لازم تاخده علشان ميبقاش صمتك ضعف دا متاخر

• أتفق
لا لا في جاجات بتيجي متاخر كتير
يعني مثلا شكر مستنيه من حد و مجاش في وقته دا متاخر
رد جميل و مجاش في وقته متاخر برضو
موقف كان لازم تاخده علشان ميبقاش صمتك ضعف دا متاخر
مش بقول ان كلامك غلط العكس دا صح و صح جدا كمان بس لازم تكون الحياه بتستمر

مش بقول ان كلامك غلط العكس دا صح و صح جدا كمان بس لازم تكون الحياه بتستمر