NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

كلنا عندنا مشاكل نفسيه و مع اختلافها و اختلاف قدراتنا و اختلاف الناس الي حوالينا كل واحد ليه تجربته

انتي انسانه عاديه زينا كلنا بنغلط في حاجات و صح في حاجات و بنزعل ساعات و مع الدنيا و صعوبتها اكيد كلنا وضعنا بقي أسوأ

اكيد نحاول نبقي احسن بس في نفس الوقت متفكريش انتي وحشه قد ايه فكري ممكن تعملي ايه عشان تبقي احسن دي اهم حاجه

اتمنالك كل خير و سعاده
ميرسي جدا 💐
فعلا بقيت احسن عن الاول بكتير 💜 💜

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: موجب و تبادل و 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
موضوع جنسي

ممممم مش عارفه ابداء منين ولا ازاي لكن هدخل في الموضوع من البدايه.

تقريبا ده اول موضوع ليا من سنه تقريبا او اكتر لكن قلبي حب يفتح ويقول الي جويا زي زمان بدون قيود وبدون تصنع العفه أو المثاليه الي ملهاش لزمه .

اخباري :٠

انا كنت متحوزه للمره الثانيه في حياتي وكانت عن اقتناع ورضا تمام المهم عشت گ زوجه فتره كويسه وطبعا الفترة دي كنت الزوجه المثاليه وقطعت كل واي قرف في حياتي حتى المنتدي مش كنت بعمل مواضيع أو بدخل اي موضوع جنسي .

المهم انا اتطلقت من مده للمره الثانيه وتقدر تقول نفس الأسباب (( انا مش بخلف عقيمه مع انه عارف اني مستيحل اخلف ،، ثانيا زوج خائن گ العاده )) بدون دخول في تفاصيل تم الانفصال .

حاليا بتعالج نفسي ايوه بقيت مجنونه هههههه لاء متقلقش مش بعض ولا بجري ورا الناس بالطوب ... الموضوع بداء من اسبوعين تقريبا احد اخواتي اخدني عنده في البيت وقعدت مع رجل غريب ومع الوقت لقيت نفسي بحكي وبقول حاجات جوايا غصب عني بدون وعي ... مع الوقت اعترف لي أنه طبيب نفسي وأنه عايز يساعدني ووووووووووو وفعلا بعد زعل وافقت اتابع معاه بين العياده وبين بيته وبين الفون تقريبا يعرف كل تفاصيل حياتي العامه فقط ...

المهم علاجي كان نوم كتير بسبب الإدمان لاني رجعت ليه وبسبب اني دماغي ومخي لازم يفصل من التفكير الكتير .

طبعا عرف من نفسه اني اكيد لي علاقات واني لي حياتي الخاصه المقرفه وهو قالي انه عارف لكن مش محتاج مني اقول اي خصوصيه ممكن تخليني اشك فيه لو اخواتي عرفوا .

كلامي تفريغ كبت .

تفتكروا انا اصلا انسانه وعايشه معاكم على الدنيا ... ولا لسه حلقه الدائره لسه مش كملت .

تفتكروا اني مجنونه وبتعالج ولا مجنونه وبضحك على نفسي .

اخيرا انا قسما مش عارفه انا مين وعايشه ليه من الأساس وايه الهدف من وجودي معاكم على ظهر البسيطة.

لي حلم عجيب في البوست القادم 🙂‍↔️🙂‍↔️
طب ميمكن عشان بتعملي حجات بتأذيكي بتحسين انك ملكيش لزمه أو مش مهم موجودك
وهو أن انتي مدمنه ثانيا فكره نفسك مجنونه 😢
حاولي استغفاري كتيرر الحوار مريح نفسيا جدا بجد❤️

• حبيته
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
مرحبا
انا متابع حواديتك و الي ممكن اقولو
المختص النفسي اولا بيساعدك تخرجي الافكار السودا هذه و تصير برا جسمك و عقلك
و بعدها بيعطيك ادوات اعادة تحليل نفسك او مواقفك
بيساعد جدا انك ترتاحي.. وًانك تفكري بطريقة تانية ل (تكوينك و طويقة تفكيرك )
هذا يساعد انك ما تكونيش ظحية افكار او احاسيس مكبوتة او موروثة او مش واضحة
الوضوح حيساعدك كثير
ممكن شوية بحر.. شوية طبيعة
لو عندك امكانية تهتمي بحيوانات (الخيل) انك تمشطي شعرهم لانهم بيصدرو صوت بيرتح النفس!!
جربي
و اخيرا
ممكن يكون عندك يومياتك الشخصية و هذه انا بعملها: تكتبي احاسيسك فقط لا مواقف ولا اسامي.. ممكن تحرقيهم بعدها او تقطعيهم

• حبيته
طب ميمكن عشان بتعملي حجات بتأذيكي بتحسين انك ملكيش لزمه أو مش مهم موجودك
وهو أن انتي مدمنه ثانيا فكره نفسك مجنونه 😢
حاولي استغفاري كتيرر الحوار مريح نفسيا جدا بجد❤️

بقيت احسن عن الاول بكتير 💜 💜

فعلا بتعالج وهبقى احسن متقلقش

بقيت احسن عن الاول بكتير 💜 💜

فعلا بتعالج وهبقى احسن متقلقش
يا ريت تكملي للاخر وماتقفيش في نص الطريق
وهتبقي احسن من الاول بكتير خليكي متاكدة من ده 💪🏻💪🏻

• حبيته
مرحبا
انا متابع حواديتك و الي ممكن اقولو
المختص النفسي اولا بيساعدك تخرجي الافكار السودا هذه و تصير برا جسمك و عقلك
و بعدها بيعطيك ادوات اعادة تحليل نفسك او مواقفك
بيساعد جدا انك ترتاحي.. وًانك تفكري بطريقة تانية ل (تكوينك و طويقة تفكيرك )
هذا يساعد انك ما تكونيش ظحية افكار او احاسيس مكبوتة او موروثة او مش واضحة
الوضوح حيساعدك كثير
ممكن شوية بحر.. شوية طبيعة
لو عندك امكانية تهتمي بحيوانات (الخيل) انك تمشطي شعرهم لانهم بيصدرو صوت بيرتح النفس!!
جربي
و اخيرا
ممكن يكون عندك يومياتك الشخصية و هذه انا بعملها: تكتبي احاسيسك فقط لا مواقف ولا اسامي.. ممكن تحرقيهم بعدها او تقطعيهم
تسلم يا صاح 💜

المشكله عندي اولا في قله النصيب وراضيه به
ثانيا الوحده للاسف مليش حد بعد ماما وبابا.

بس بدون زعل كلمه (( حواديت )) مش حلوه حسيت اني بحور عليك أو مش صادقه أو مش مصدقني.

عموما شرف لي تحليلك والي بالمناسبه منطقي وكلام منه الدكتور بيحفزني اعمله

يا ريت تكملي للاخر وماتقفيش في نص الطريق
وهتبقي احسن من الاول بكتير خليكي متاكدة من ده 💪🏻💪🏻
حاضر اوعدك 🙏🏻

تسلم يا صاح 💜

المشكله عندي اولا في قله النصيب وراضيه به
ثانيا الوحده للاسف مليش حد بعد ماما وبابا.

بس بدون زعل كلمه (( حواديت )) مش حلوه حسيت اني بحور عليك أو مش صادقه أو مش مصدقني.

عموما شرف لي تحليلك والي بالمناسبه منطقي وكلام منه الدكتور بيحفزني اعمله
انا مش مصري فاعتذر لو الكلمة غلط 😂لكن انا قصدي متابع مواضيعك من اكاونتات قديمة.
انا فالعموم ديما بحط حسن النيك و اصدق المكتوب لو عاجبني او عندي اضافة بعلق.. فولا يهمك
شوفي هي قلة النصيب تلاحق الناس الاذكياء… الاغبياء فقط الي عندهم حظ.. لاحظي هذي فقط حواليكي و حتفهمي قصدي. مش قلة نصيب… هي قوة ملاحضة بتخربها ههه
و بعدين اتجوزي ولو سبعين مرة! و مالو؟
المهم في وقت من الاوقات تلاقي حد تحسي بالراحة معاه… و بالنسبة للاولاد… وكزي مع الي عندو من جواز تاني و رتحي مخك لانهم كلهم ييقواو مش عاوزين بعدين اصد ماما زنت عليا ؛((

• أتفق
انا مش مصري فاعتذر لو الكلمة غلط 😂لكن انا قصدي متابع مواضيعك من اكاونتات قديمة.
انا فالعموم ديما بحط حسن النيك و اصدق المكتوب لو عاجبني او عندي اضافة بعلق.. فولا يهمك
شوفي هي قلة النصيب تلاحق الناس الاذكياء… الاغبياء فقط الي عندهم حظ.. لاحظي هذي فقط حواليكي و حتفهمي قصدي. مش قلة نصيب… هي قوة ملاحضة بتخربها ههه
و بعدين اتجوزي ولو سبعين مرة! و مالو؟
المهم في وقت من الاوقات تلاقي حد تحسي بالراحة معاه… و بالنسبة للاولاد… وكزي مع الي عندو من جواز تاني و رتحي مخك لانهم كلهم ييقواو مش عاوزين بعدين اصد ماما زنت عليا ؛((

تحليل قمه الروعه بحييك بجد 👌🏻👌🏻

لكن اتجوز تاني فعلا صعب ... انا رضيت المره الثانيه عشان كانت وصيه ماما قبل وفاتها .
وانا خلاص جربت حظي في الرجاله ومعنديش مقدره اني أنصدم تاني بصراحه .

قريبا مسافره امكن في سفري راحه بالي ومين عالم بكره مخبي ايه

ميرسي جدا 💐
فعلا بقيت احسن عن الاول بكتير 💜 💜

دائما بخير يا صديقتي و دائما في تحسن

خليكي دائما واثقه انك هتبقي احسن و انك انسانه عاديه و بالعكس احسن من ناس كتير تانيه

فرحت انك بقيتي احسن و دائما كده اعرف انك احسن و بخير و الايام الجاية تلاقي كل حاجه احسن و متبقيش لوحدك تبقي مع شخص تسحتقيه يكون انسان جميل زيك فيه حاجات علي و حاجات صح كبشر بس يكون يحترمك و بيحبك و تستقروا دائما ❤️

• حبيته
دائما بخير يا صديقتي و دائما في تحسن

خليكي دائما واثقه انك هتبقي احسن و انك انسانه عاديه و بالعكس احسن من ناس كتير تانيه

فرحت انك بقيتي احسن و دائما كده اعرف انك احسن و بخير و الايام الجاية تلاقي كل حاجه احسن و متبقيش لوحدك تبقي مع شخص تسحتقيه يكون انسان جميل زيك فيه حاجات علي و حاجات صح كبشر بس يكون يحترمك و بيحبك و تستقروا دائما ❤️

شكرا بجد 💜💜

• حبيته
التفاعلات: موجب و تبادل
تحليل قمه الروعه بحييك بجد 👌🏻👌🏻

لكن اتجوز تاني فعلا صعب ... انا رضيت المره الثانيه عشان كانت وصيه ماما قبل وفاتها .
وانا خلاص جربت حظي في الرجاله ومعنديش مقدره اني أنصدم تاني بصراحه .

قريبا مسافره امكن في سفري راحه بالي ومين عالم بكره مخبي ايه
حبيبتي في العالم العربي الزواج مقبرة الحب 😂 عندنا هنا الناس تتزوج بعد كم علاقة مساكنة! لان الزواج مش مجرد علاقة و خلاص بل اهم شيء فيه الامان.. انتم في مصر صعب و خاصة النساء بترضى بالموجود لان السوق وحش😂
انت حاليا خرجتي من علاقة ام تنجح اكنك نجحتي في الخروج من علاقة مثل هاذي! و هذا يحسب لك لا عليك… طبيعي انك تكون depressed لكن ما تزويديهاش فوق التلت اسابيع! اطوي الصفحة و عودي single لوقت طويل لحد ما تعيدي نفسك
او مسافرة : روحي البحر
و لو ممكن : ادخلي ادرسي حاجة

شكرا بجد 💜💜
شكرا علي ايه بس

ياريت اقدر اساعدك

انا معملتش حاجه غير اني بقولك رابي و بصراحه فعلا انتي انسانه صريحه و كويسه و الأخطاء كلنا كده و ياريت نقدر نبقي احسن

لكن انتي انسانه في المجمل تستحقي حد كويس و تستقري و تكونوا متفاهمين اتمنالك كل خير و دائما اقتكري انك احسن من ناس كتير و مهما كانت غلطاتك ممكن تتصلح دائما اي وقت ❤️

• حبيته
شكرا علي ايه بس

ياريت اقدر اساعدك

انا معملتش حاجه غير اني بقولك رابي و بصراحه فعلا انتي انسانه صريحه و كويسه و الأخطاء كلنا كده و ياريت نقدر نبقي احسن

لكن انتي انسانه في المجمل تستحقي حد كويس و تستقري و تكونوا متفاهمين اتمنالك كل خير و دائما اقتكري انك احسن من ناس كتير و مهما كانت غلطاتك ممكن تتصلح دائما اي وقت ❤️

كون انك مهتم بيا ومشكلتي ده يدل انك حد نضيف وتستاهل الشكر 💜

**** يديم المحبة بينا 💜

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥 و موجب و تبادل
كون انك مهتم بيا ومشكلتي ده يدل انك حد نضيف وتستاهل الشكر 💜

**** يديم المحبة بينا 💜
امين يا صديقتي ❤️❤️

شكرا ليكي ده من ذوقك بس و عشان انتي الي كده و اهتمامي بيكي عشان فعلا واضح من كلامك بالسنبالي انك انسانه جميله و صريحه و انا حاسس بيكي و صدقيني اتمني اقدر اساعد اكتر هدعيلك اكيد و لو اقدر اي حاجه اعملها ليكي اكيد هكون موحود للاسف الواحد مش بيقدر يساعد بالي نفسه يعمله دائما لكن هدعيلك بيه اكيد يا صديقتي ❤️❤️

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
موضوع جنسي

تقريبا ده اول موضوع ليا من سنه تقريبا او اكتر لكن قلبي حب يفتح ويقول الي جويا زي زمان بدون قيود وبدون تصنع العفه أو المثاليه الي ملهاش لزمه .

انا كنت متحوزه للمره الثانيه في حياتي وكانت عن اقتناع ورضا تمام المهم عشت گ زوجه فتره كويسه وطبعا الفترة دي كنت الزوجه المثاليه وقطعت كل واي قرف في حياتي حتى المنتدي مش كنت بعمل مواضيع أو بدخل اي موضوع جنسي .

المهم انا اتطلقت من مده للمره الثانيه وتقدر تقول نفس الأسباب (( انا مش بخلف عقيمه مع انه عارف اني مستيحل اخلف ،، ثانيا زوج خائن گ العاده )) بدون دخول في تفاصيل تم الانفصال .

حاليا بتعالج نفسي ايوه بقيت مجنونه هههههه لاء متقلقش مش بعض ولا بجري ورا الناس بالطوب ... الموضوع بداء من اسبوعين تقريبا احد اخواتي اخدني عنده في البيت وقعدت مع رجل غريب ومع الوقت لقيت نفسي بحكي وبقول حاجات جوايا غصب عني بدون وعي ... مع الوقت اعترف لي أنه طبيب نفسي وأنه عايز يساعدني ووووووووووو وفعلا بعد زعل وافقت اتابع معاه بين العياده وبين بيته وبين الفون تقريبا يعرف كل تفاصيل حياتي العامه فقط ...

المهم علاجي كان نوم كتير بسبب الإدمان لاني رجعت ليه وبسبب اني دماغي ومخي لازم يفصل من التفكير الكتير .

طبعا عرف من نفسه اني اكيد لي علاقات واني لي حياتي الخاصه المقرفه وهو قالي انه عارف لكن مش محتاج مني اقول اي خصوصيه ممكن تخليني اشك فيه لو اخواتي عرفوا .

كلامي تفريغ كبت .

تفتكروا انا اصلا انسانه وعايشه معاكم على الدنيا ... ولا لسه حلقه الدائره لسه مش كملت .

اخيرا انا قسما مش عارفه انا مين وعايشه ليه من الأساس وايه الهدف من وجودي معاكم على ظهر البسيطة.

أنا فكرتي أن حضرتك مصدومة، ومقدرتش تتقبلي عدم قدرتك على الخلفة.. وبقيتي من جواك ساخطة على نفسك وفقدت الثقة.. وعشان كده أقول لحضرتك على أحسن حل. وده حل مجرب ومفيد جدا.. أكتبي يوميات وحوليها إلى قصة متسلسلة ولا رواية.. ولو معندكش ميول تكتبي، بردو فيه حل.. تسجلين بالصوت الحكاية من طقطق لسلامو عليكم.. في أجزاء.ز تشتغلي عليها بعدين وتكتبيها حبة حبة بالهداوة.. حتلاقي نفسك انشغلت وبقيت تتكلمي وتخرجي وتتعودي ع الفراغ وقلة الحركة.. ودي بداية الشفاء من الاكتئاب

موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

المهم انك بخير كله بيعدي
و يا رب اشوفك في احسن حال 🌹🌹🌹

موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

انتي عامل اي دلوقتي يارودي طمنيني عليكي يارب تكوني بخير

كل حد فينا لية هدف وخطة من وجودة بس أغلبنا منعرفش الهدف دا لسة . حياتك هتتغير للاحسن زي ما انتي عاوزة . اتمنالك حياه افضل 🙂

موضوع جنسي

كلامي تفريغ كبت .

طيب اهدى و حاولى دايما لما تفكرى تخرجى من غارقه المشاكل و الخنقه الى انتى فيها عشان تشوفى الامور بوضوع
اول حاجه انتى عايشه معانا فى الدنيا عشان انتى ست الناس و احسن الناس
ثانيا مش معنى ان الانسان ينفصل او انه ميوصلش للاستقرار انه يبقى الدنيا اسودت الحياه فيها حاجات حلوه كتير غير الجواز و الخلفه
تالت حاجه ليه مدورتيش على انسان يحبك انتى و يفضل جنبك و يبقى روحه فيكى و مش بيدور على الخلفه و حاولى تعملى لنفسك عيله تكون حواليكى من اصحاب او قرايب و كمان ممكن تشغلى نفسك بهوايات او رياضه او شغل شوفى بتحققى نفسك فى ايه و اعمليه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%