NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

من المستفيد من دخولك الهندسة

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح و jimharper
اخوات مين ي بتاع ميكانيكا انت 😂😂
لا دا انا عندي اتنين هندسه فمينفعش ادخل حاجه غير هندسه بردوا وحكومه كمان 😂😂

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: الصقر_الجارح و Aymanx123
  • بيضحكني
  • عجبني
  • عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
لا دا انا عندي اتنين هندسه فمينفعش ادخل حاجه غير هندسه بردوا وحكومه كمان 😂😂
بصره 😂😂
طب هم تخصصات ايه؟

• بيضحكني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
انا بتوعى مدنى واقعيا 3 مدنى 😂😂
وانا كهربا 😂😂
ما شاء **** 😂
طب انت ايه دخلك كهرباء يا بني كنت كمل مسيره العيله في المدني 😂😂

• بيضحكني
  • عجبني
ما شاء **** 😂
طب انت ايه دخلك كهرباء يا بني كنت كمل مسيره العيله في المدني 😂😂
و**** يبنى انا غلطان انى دخلت هندسه اصلا 😂😂

• عجبني
  • بيضحكني
و**** يبنى انا غلطان انى دخلت هندسه اصلا 😂😂
لا بس دي كلنا متفقين عليها واي حد من اخوات صحابي أو قرايبي يقولي ادخل ايه أقوله ابعد عن هندسه ادخل حاسبات احسن في كل حاجه

• بيضحكني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
  • عجبني
  • عجبني
التفاعلات: M o u s a و الصقر_الجارح
  • عجبني
لا بس دي كلنا متفقين عليها واي حد من اخوات صحابي أو قرايبي يقولي ادخل ايه أقوله ابعد عن هندسه ادخل حاسبات احسن في كل حاجه
لا سيبهم يتحملوا نتيجه غلطهم

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: jimharper و الصقر_الجارح

طبعا بتوجه بالشكر لكل من شارك بالرأي في الموضوع ده واحب أوضح بعض الأمور وهي ان فيه فرق بين مرحلة الدراسة ومرحلة العمل في حياة المهندس​

اولا مرحلة الدراسة :-​

مرحلة الدراسة لازم تبقي شخص تحليلي ومتميز في الفيزياء والرياضيات عشان تنجح في الدارسة ولازم تبقي مذاكر اول بأول عشان اي تراكم بيخلي الدنيا تفلت منك وتهتم بالرسم دي لغة المهندس ولازم تبقي مكرس وقتك كله للدراسه no fun during education​

ثانيا مرحلة العمل:-​

بعد التخرج انت كده لسه مشروع مهندس بتيجي مرحلة اقتحام سوق العمل ودي بيحتاج تضحية شويه بالفلوس عشان تكتسب خبرة​

بعد ما نكتبها الخبره وبقي لينا سعر بتيجيمرحلة جني الثمار دي انت وحظك مش كل المهندسين ذي بعض فيه الي بيكون موفق فيها في اختيار شغل بمرتب كبير وفيه الي بيشتغل في مكان مرموق وفيه الي لا بيشتغل في مكان مرموق ولا بياخد مرتب كبير​

لكن المهم في شغلة الهندسة انك.المهنه الوحيدة المطلوب منها بذل العناية وضمان النتائخ​

• عجبني
التفاعلات: White_Wolf

طبعا بتوجه بالشكر لكل من شارك بالرأي في الموضوع ده واحب أوضح بعض الأمور وهي ان فيه فرق بين مرحلة الدراسة ومرحلة العمل في حياة المهندس​

اولا مرحلة الدراسة :-​

مرحلة الدراسة لازم تبقي شخص تحليلي ومتميز في الفيزياء والرياضيات عشان تنجح في الدارسة ولازم تبقي مذاكر اول بأول عشان اي تراكم بيخلي الدنيا تفلت منك وتهتم بالرسم دي لغة المهندس ولازم تبقي مكرس وقتك كله للدراسه no fun during education​

ثانيا مرحلة العمل:-​

بعد التخرج انت كده لسه مشروع مهندس بتيجي مرحلة اقتحام سوق العمل ودي بيحتاج تضحية شويه بالفلوس عشان تكتسب خبرة​

بعد ما نكتبها الخبره وبقي لينا سعر بتيجيمرحلة جني الثمار دي انت وحظك مش كل المهندسين ذي بعض فيه الي بيكون موفق فيها في اختيار شغل بمرتب كبير وفيه الي بيشتغل في مكان مرموق وفيه الي لا بيشتغل في مكان مرموق ولا بياخد مرتب كبير​

لكن المهم في شغلة الهندسة انك.المهنه الوحيدة المطلوب منها بذل العناية وضمان النتائخ​

تعليق قمة في الروعة

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%