NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مفيش راجل هيقبل بحاجه زي كدا
ومفيش ست هتقبل

لو ضامن نفسيات الناس كلها وافق عادي بس دا مستحيل يكون حقيقي انت واثق فيها وهي انسانة كويسة بس الناس حواليها ممكن مايكونوش كدا والحاجات دي اه بيحصل بسببها مصايب للاسف
ضد قولا واحدا
بظبط تبقي واثق فيها بس مش واثق في الرجاله

• عجبني
التفاعلات: سالب*
  • عجبني
التفاعلات: عنتيل المرج🤤
يعني انتي الجواز بنسبالك جسد بس طيب ما تخلي جوزك هو صديقق وتمنعي صديقق اصلا وتخلي جوزك بردو تقبل جسدي وقلبي وعقلي ومدام في ثقه ابعاد مختفه عن الصداقه ايه لزمه وجود الصداقه
يعني ايه لو كل صديق ينفع يبقي زوج مش خيبقي في زوج يعني ما انتي هتتجوزي صديقق يبقي جوزك خي جوزك صحبك متحسسيهوش ان هو الي مش تمام متحسسهوش با نه ناقصه حاجه بتكمليها عن راجل تاني ودي حاجه زحشه اويي حسي كده با ان جوزك بيتكلم مع واحده تاينه علشان بيلاقي فيها حاجه مش عندك الا لو انتي معندكيش عنصر الغيره ونصيحه مني الي يتقبل وجود راجل في حايتك مش هيبقي راجل
الجواز انصهار جسد و روح لشخصين فى واحد الصداقه تبادل افكار و صحبه مش لازم عشان انصهرت فى شخص انسى انا كان فى حياتى ايه و كأن كل اللى فات كان عيب او حرام

جوزى لما بيتكلم مع صديقه من الطفوله مش بيتكلم معاها عشان فيها حاجه مش عندى ما كان اتجوزها لو شاف فيها ده لكن فى احترام لعشره عمر و صداقه بيكملها مع مراته عادى جدا و نفس الوضع معايا لو ليا صديق من سنين و عزيز عليا المفروض يتقبل ده فى حياتنا بشروط معينه نتفهمها احنا الاتنين

لكن فكره هو راجل و ناقصه ايه دى انانيه اوى يبقى اللى بيصاحب ميصاحبش على صاحبه بقى ما كفايه عليه واحد عنده صاحب ناقصه ايه

و فعلا اللى هيتقبل وجود صديق فى حياتنا و يتفهم العلاقه بينا مش هيبقى راجل عادى هيبقى راجل واثق انه قادر يكون ال "حياه" فى وسط مليون غيره هاختاره و معندوش رجوله مزيفه

طبعا لا طبعا لو هقنعها ف انا كمان لازم تكون معاملتي مع البنات محدودة او منعدمة لو رفضت بقا فااا كل واحد يروح لحاله الموضوع مش لعبة

• أتفق
انت كا راجل مع ام ضد ان يكون لمراتك او صحبتك او خطيبتك بست فرند او اختلاطها با الولاد كتير اوفر
ولو ضد وبتحبها فعلا ازاي تقنعها با عكش ده وهي مش موافقه
انتي كا ست لو جوزك او خطيبك او اين يكن الي بتحبيه قالك مش عاوز اختلاط مع ولاد ومفيش حاجه اسمها بست فرند هتعملي ايه
[/QUOTE
اولا الموضوع ده يختلف من راجل ل راجل فاهمني انا اكيد اعترض و بشده كمان.

• أتفق
الجواز انصهار جسد و روح لشخصين فى واحد الصداقه تبادل افكار و صحبه مش لازم عشان انصهرت فى شخص انسى انا كان فى حياتى ايه و كأن كل اللى فات كان عيب او حرام

جوزى لما بيتكلم مع صديقه من الطفوله مش بيتكلم معاها عشان فيها حاجه مش عندى ما كان اتجوزها لو شاف فيها ده لكن فى احترام لعشره عمر و صداقه بيكملها مع مراته عادى جدا و نفس الوضع معايا لو ليا صديق من سنين و عزيز عليا المفروض يتقبل ده فى حياتنا بشروط معينه نتفهمها احنا الاتنين

لكن فكره هو راجل و ناقصه ايه دى انانيه اوى يبقى اللى بيصاحب ميصاحبش على صاحبه بقى ما كفايه عليه واحد عنده صاحب ناقصه ايه

و فعلا اللى هيتقبل وجود صديق فى حياتنا و يتفهم العلاقه بينا مش هيبقى راجل عادى هيبقى راجل واثق انه قادر يكون ال "حياه" فى وسط مليون غيره هاختاره و معندوش رجوله مزيفه
هو تاثق فيكي مش واثق في الي حواليكي وعارف تفكيرهم ده اولا ثانيا
وهو قطع مع الكل عشلانك علشان عنصر الغيره الي المفرود انك تحسي بيه ده لو في حب حقيقي وهو لو بيحبك اظن هيغير عليكي حتي لو صديق طفوله المفرود اتجوزت خلاص وجوده زي عدمه يبقي عدمه احسن

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

اقراي كده الكونتات وشوفي كلامهم هتفهمي قصدي ايه

قريت مع انى شايفاهم حوالينا ، الغالبيه العظمى بتتعامل مع الفكره على انه فريك
و الاصل فى القصص دى الاتفاق و مش هغير من تعامل طبيعى مع البشر انا بغير لما يعدى الحدود لما الاقى حد واخد مكانتى

قريت مع انى شايفاهم حوالينا ، الغالبيه العظمى بتتعامل مع الفكره على انه فريك
و الاصل فى القصص دى الاتفاق و مش هغير من تعامل طبيعى مع البشر انا بغير لما يعدى الحدود لما الاقى حد واخد مكانتى
مش قصه فريك بس الراجل لكا يحب ويتعلق بيحب يمتلك الحاجه دي لوحده واه حب امتملاك مش وحش حب الامتلاك حاجه حلوه لو مبادل من الطرفين ولله الغيره ساعتها مش هتبقي حاجه وحشه خالص محدش قالك غيري من تعاملك الطبيعي بس زي ما انتي قولتي كهم في حياتك فطرت خلي الفترات دي كلها تخلص اول ما يجي واحد فعلا يصونك ويقدرك وتقدري ده فيه

مش قصه فريك بس الراجل لكا يحب ويتعلق بيحب يمتلك الحاجه دي لوحده واه حب امتملاك مش وحش حب الامتلاك حاجه حلوه لو مبادل من الطرفين ولله الغيره ساعتها مش هتبقي حاجه وحشه خالص محدش قالك غيري من تعاملك الطبيعي بس زي ما انتي قولتي كهم في حياتك فطرت خلي الفترات دي كلها تخلص اول ما يجي واحد فعلا يصونك ويقدرك وتقدري ده فيه
انا مش بكلمك بباك جراوند هعمل ايه انا عمرى ورايا مش قدامى ، العلاقه بين الواحد و مراته مش احاديه بتتجوز كيان كامل فاهم ابعاده
و مفيش حاجه اسمها حب تملك دى انانيه
و مش بلوم التفكير ده لانه شكل الرجوله فى مجتمعنا الحالى لكن محدش يقدر يطلب من حد انه ينسى الماضى بكل اشكاله
فكرتنى بمشكله كانت اون لاين لواحد متجوز واحده ارمله و اكتشف انها بتخونه لانها بتزور قبر جوزها السابق
فبنفس المنطق هو معرفش يكفيها او ينسيها ! مطلوب شويه حكمه العلاقات بتتبنى فى عمر و مش شرط حد يكمل مع حد كلها تكهنات

الزوج و الزوجه سكن يعنى انا مع الحياه طول اليوم فى صراع و برجع لكهفى و لامانى فيه مينفعش يبقى سجن

• أتفق
التفاعلات: صديق الكل
معظم الرجال ضد هذه الفكرة لكن هناك ناس يسمحون بها.
المشكلة أن معظم أصدقاء الحريم من الرجال بتحينون الفرصة لينيكوا صديقتهم.

• عجبني
الصداقة العادية مافيش منها مشاكل
لكن لو الاصدقاء مش اولاد ناس فاكيد مش اي حد يبقى صديق لي و لا ااي حد
الصداقة موجودة بين الرجل و المراة عادي!

انا مش بكلمك بباك جراوند هعمل ايه انا عمرى ورايا مش قدامى ، العلاقه بين الواحد و مراته مش احاديه بتتجوز كيان كامل فاهم ابعاده
و مفيش حاجه اسمها حب تملك دى انانيه
و مش بلوم التفكير ده لانه شكل الرجوله فى مجتمعنا الحالى لكن محدش يقدر يطلب من حد انه ينسى الماضى بكل اشكاله
فكرتنى بمشكله كانت اون لاين لواحد متجوز واحده ارمله و اكتشف انها بتخونه لانها بتزور قبر جوزها السابق
فبنفس المنطق هو معرفش يكفيها او ينسيها ! مطلوب شويه حكمه العلاقات بتتبنى فى عمر و مش شرط حد يكمل مع حد كلها تكهنات

الزوج و الزوجه سكن يعنى انا مع الحياه طول اليوم فى صراع و برجع لكهفى و لامانى فيه مينفعش يبقى سجن
دي نقره ودي نقره حقها تزور جوزها القديم ولو نستو تبقي ناقصه لانه كان جوزها
محدش قالك انسي الماضي بس دلوقتي في حد جديد لازم تغير كل حياتك علشان الشخص ده علشان يحصل استقرار وللزم انتي اللي تاخدي الخطوه دي مش هو ولو هو زوج بيحبك وعارف يعني ايه متجوز ومقدر الزوجه الي معاه عمرها ما هتحس انها في سجن

معظم الرجال ضد هذه الفكرة لكن هناك ناس يسمحون بها.
المشكلة أن معظم أصدقاء الحريم من الرجال بتحينون الفرصة لينيكوا صديقتهم.
بظبط انت بتثق فيها بس الي حوليخا انت عارف تفكيرهم الوسخ

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%