NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ايوا بس دي ابتسامه مش ضحكه يا سنيور بس كده كده مفيش زعل بنا فعلا 🤝
**** يديم ابتسامتك وضحكتك وبوستاتك الجميله خصوصا الإصطباحه الجميله بتاعتك اللي بتنور اليوم وميجيبش زعل بين الناس كلها

• أتفق
  • حبيته
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥 و Ms Roony
يعني الحياه مضادات 🙏🙏
بنعيش الشئ و مضاده في نفس اليوم و احيانا في نفس اللحظة و ممكن يوميا .
و ممكن نقبل الشئ من شخص و من شخص تاني لاء
و نحب الشيء في موقف و مضاده في موقف آخر
مجنونة الحياة
أما نكون أكثر جنان
أو نتقبل جنانها ولا نهتم
ولكن نقابل هذا الجنان بقوة ..و غالبا ستكون قوة الإيمان ...و الإيمان بأنفسنا اننا نقدر على تحدي هذا الجنان .
يا ريت اكون مفهوم لأن كتير بكون أنا نفسي مش فاهم 😂😂😁

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Ms Roony و 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
**** يديم ابتسامتك وضحكتك وبوستاتك الجميله خصوصا الإصطباحه الجميله بتاعتك اللي بتنور اليوم وميجيبش زعل بين الناس كلها
يسعد روحك و قلبك علي الكلام الحلو دا 🌹🌹

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الأستاذ المنحرف و 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
بنعيش الشئ و مضاده في نفس اليوم و احيانا في نفس اللحظة و ممكن يوميا .
و ممكن نقبل الشئ من شخص و من شخص تاني لاء
و نحب الشيء في موقف و مضاده في موقف آخر
مجنونة الحياة
أما نكون أكثر جنان
أو نتقبل جنانها ولا نهتم
ولكن نقابل هذا الجنان بقوة ..و غالبا ستكون قوة الإيمان ...و الإيمان بأنفسنا اننا نقدر على تحدي هذا الجنان .
يا ريت اكون مفهوم لأن كتير بكون أنا نفسي مش فاهم 😂😂😁
حسب المود و قرب الشخص و الاجواء فعلا كل دا بيأثر علي مواقفنا حتي لو ضد بعض في نفس الموقف مع اختلاف التفاصيل .
فهمتك طبعا 😁

• عجبني
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
لاء انا كده كده باخد الايجابي عشان اعرف اكمل دايما انا بتكلم وجهة نظرك برؤيتك
السعي بيجي ب معنى ايجابي انك تستمر ب تحسين حياتك وتمشي فيها ل قدام
تدرس تشتغل تتعب على حالك ليكون الك مكان لائق ب هي الدنيا ومتل ما انت بتحلم وبتتمنى وبتكون بهيك بعيد كل البعد عن العدمية 🤷🏻‍♀️

السعي السلبي قصدت فيه انه أحيانا منكون نسيانين حالنا تماماً عم نسعى ونتعب ونحارب الهوا مشان شو بالآخر؟ يا ترى هالشي بيستاهل ؟ بتخسر صحتك النفسية والجسدية وبالنهاية بتكون انت عم تسعى ب رجليك لنهايتك الحتمية
ب معنى انه اوقات الحياة بتنسينا نعيشها بطريقة حلوة وبسيطة وبتخلينا نسعى ونركض وراها ....... ل نهايتنا

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
السعي بيجي ب معنى ايجابي انك تستمر ب تحسين حياتك وتمشي فيها ل قدام
تدرس تشتغل تتعب على حالك ليكون الك مكان لائق ب هي الدنيا ومتل ما انت بتحلم وبتتمنى وبتكون بهيك بعيد كل البعد عن العدمية 🤷🏻‍♀️

السعي السلبي قصدت فيه انه أحيانا منكون نسيانين حالنا تماماً عم نسعى ونتعب ونحارب الهوا مشان شو بالآخر؟ يا ترى هالشي بيستاهل ؟ بتخسر صحتك النفسية والجسدية وبالنهاية بتكون انت عم تسعى ب رجليك لنهايتك الحتمية
ب معنى انه اوقات الحياة بتنسينا نعيشها بطريقة حلوة وبسيطة وبتخلينا نسعى ونركض وراها ....... ل نهايتنا
بتفرق بالغرض اللي بنتعب عشانه و لو نسينا اللي حوالينا يبقي ايا كان التعب مالوش فايده و لا لازمه علي الاقل لنفسك

• أتفق
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
بتفرق بالغرض اللي بنتعب عشانه و لو نسينا اللي حوالينا يبقي ايا كان التعب مالوش فايده و لا لازمه علي الاقل لنفسك
عزيزتي
انا وجهة نظري المقصود فيها انه السعي لما يكون زايد عن حده وأوقات على حساب نفسك "مشان أي حدا" هوة مهلكة لازم الحذر منها

كتير حالات شفتا وصلوا ب السعي الزايد والتعب الزايد ل هلاك نفسن ..برأيك هاد الشي مقبول؟ بالوقت اللي ممكن نعتدل فيه ومنكسب ع الطرفين

الحياة جميلة جدا ومهلكة جدا
تستحق جدا ولا تستحق اطلاقاً

• أتفق
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥 و Ms Roony
عزيزتي
انا وجهة نظري المقصود فيها انه السعي لما يكون زايد عن حده وأوقات على حساب نفسك "مشان أي حدا" هوة مهلكة لازم الحذر منها

كتير حالات شفتا وصلوا ب السعي الزايد والتعب الزايد ل هلاك نفسن ..برأيك هاد الشي مقبول؟ بالوقت اللي ممكن نعتدل فيه ومنكسب ع الطرفين

الحياة جميلة جدا ومهلكة جدا
تستحق جدا ولا تستحق اطلاقاً
ده كلامي كمان متفقه تماما 🤝

• أتفق
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥 و Black Rose
الحياه ولا حاجه لا عندك اكتر متأكده 🤔
لا فعلا هيه ولا حاجه بنسبالي
حلو الثقه دي بس ايه الي مخليكي متئكده

نسأل دائنا عن المعني الحقيقي للحياه كل شخص له رأيه لكن بصدق و واقعيه و تجرد اراها :

مواقف متعدده و ألام أثرت في نفسي لأتعمق في سببها و معناها و نتايجها .

فأتعلم أن لا أعيد تكرارها بقدر الامكان و أن اختار بشكل مختلف لأكون اكثر واقعيه.

فأتعلم كيف اتغير تدريجيا لأواجه العالم بشكل يكون فيه شئ من الوعي .

الالم مرحله و درس تعلم ان لا تعيده بنفسك لنفسك لتتغير و تغير حياتك كما تتمني 🙏❤️🌺

الحياه تعنيلك اي في كلمتين ؟
الحياة اختيارات وشغف

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسأل دائنا عن المعني الحقيقي للحياه كل شخص له رأيه لكن بصدق و واقعيه و تجرد اراها :

مواقف متعدده و ألام أثرت في نفسي لأتعمق في سببها و معناها و نتايجها .

فأتعلم أن لا أعيد تكرارها بقدر الامكان و أن اختار بشكل مختلف لأكون اكثر واقعيه.

فأتعلم كيف اتغير تدريجيا لأواجه العالم بشكل يكون فيه شئ من الوعي .

الالم مرحله و درس تعلم ان لا تعيده بنفسك لنفسك لتتغير و تغير حياتك كما تتمني 🙏❤️🌺

الحياه تعنيلك اي في كلمتين ؟
روتين عادي🤝🏻

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اسرتى و شغلي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%