NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

لا متجوزتش/مش هتجوز عشان حد يطلع عيني
انا بوصلك واقع تقدر تنكر وجوده بواقع مماثل لو عندك ، اما زهقان ومش زهقان
فكفاية بس تفكر ف نقطة واحدة ،،، ليه كم الصعوبات دي كلها حكومتك حطاها ع الراجل لما يجي يطلق ؟!!!
ماانا معلش مش هفرض عليك شروط جزائية وعقوبات مغلظة إلا لما اكون واااثق انك هتحب تخلع للن الوضع طبيعي مش هيعجبك 🤔
بيقى انتا فاهم البنات والستات غلط
عن تجربه شخصيه البنات والستات في الفترة دي بيبقو فعلا أضعف خلقه مهما كانت نكديه أو فرفوشه بيبقو محتاجين يكونو متطمنين ويحسو بالحب والاهتمام

عن تجربه شخصيه البنات والستات في الفترة دي بيبقو فعلا أضعف خلقه مهما كانت نكديه أو فرفوشه بيبقو محتاجين يكونو متطمنين ويحسو بالحب والاهتمام
يبقي الحكومة فاهماهم صح ، عشان كدا بتكتف الزوج وتحرم عليه كلمة طلاق ، ولو حصل يتحرم م اولاد ، وعدم رؤية وخطف لو خد اولاده ، و٢٣ قضية نفقة ، وسجن بقايمة و و و 🤣

• بيضحكني
التفاعلات: مصطفى مصطفى و freemind
لا يا حبي ده طبع مفتعل احيانا و حقيقي احيانا بس المجمل اسلوب حياه بيبقي تجاهلو احسن اوقات
طيب انتا جاوبت على نفسك انو مفتعل وأحيانا حقيقي يعني مش كل الاوقات هما نكدين

• جامد
التفاعلات: freemind
يبقي الحكومة فاهماهم صح ، عشان كدا بتكتف الزوج وتحرم عليه كلمة طلاق ، ولو حصل يتحرم م اولاد ، وعدم رؤية وخطف لو خد اولاده ، و٢٣ قضية نفقة ، وسجن بقايمة و و و 🤣
ههههههههههههههههههههههههههه قولو عشان انا تعبت ياخويا

• بيضحكني
التفاعلات: مصطفى مصطفى و فحلاوى
مراتي عليها الدوره ؛ أخفف عنها إزاي ؟! 🤔

طبعا الرجاله المتجوزه
الراجل له دور كبير جداً في تخفيف تعب الدوره علي مراته ؛ و ده عن طريق شويه حاجات 👇🏾👇🏾

1⃣ ما تجادلهاش .. إفتكر إن الهدف مش إنك تكسب المناقشه .. و لا حتي إنك تحل المشكله .. الهدف إنك ما تخسرش مراتك و خصوصاً إن بسبب ألم الدوره ؛ بيكون سهل جداً إنها تغضب من أتفهه حاجه 🤬🤬

2⃣ خليك مُتاح ال له يباركلك ♥ الست في الوقت ده ممكن ما تكنش محتاجه منك حاجه غير إنك تكون موجود ؛ و بتسمع مشاكلها و وجعها 👂🏼 فساعدها تطلع إللي جواها عشان تهدي 😌😌

3⃣ حاول علي قد ما تقدر ما تتعصبش ؛ حافظ علي هدوئك و نبره صوتك الحنينه المُتفهمه 🥰 و لما تلاقيك خلاص مش قادر و فاضلك تكه و تنفجر .. إنسحب و إطلب منها تتكلموا بعد شويه 🗣

4⃣ شيل عنها علي قد ما تقدر .. لو مسؤليتها كتيره و بتشتغل او عندها شغل البيت متراكم او عيالكم محتاجين حاجات منها 👧🏻 حاول تعمل حبه حاجات من إللي وراها 💜 أو علي الأقل ما تزودش عليها و تطلب حاجات جديده 🙂 و إعمليلي خمسينه شاي ☕

- طب و أنا إيه إللي يجبرني أعمل كل ده ❗و أنا مالي أصلاً ⁉ هي إللي عليها الدوره مش أنا ‼

= مفيش أي حاجه تجبرك 💙 الكلام ده للناس إللي عاوزه تحافظ علي جوازها ؛ و تساعد الشريكه في فتره حقيقي مؤلمه جداً 💙
و مش معني إن هي إللي عليها الدوره ؛ مش إنت
إنك تشيل إيدك بقا و تقول و أنا مالي 🤝🏻 أصل أبسط حاجه لما يجيلك إنت دور برد ؛ مش هتلاقي غيرها يسلق الفرخه و يعملك الشوربه 😂
كلام مفيد🌹

• حبيته
التفاعلات: مصطفى مصطفى
طيب انتا جاوبت على نفسك انو مفتعل وأحيانا حقيقي يعني مش كل الاوقات هما نكدين
ماهو مجرد ما خرج يبقي نكد ايا كانت النيه
حضرتك متجوز من كام سنه

• عجبني
بص ياحج مصطفي
انا شغلي ، يومي ، حياتي ، مبنية علي واقع و وقائع ، يعني ميخصنيش اللي انت بتقوله اللي يخصني انا شايف منك افعال ايه
وكـ حته صغننة ف العضل بس
افتح جوجل ودور علي إحصائية اكثر الزوجات عنف ضد الازواج
هتلاقي المرتبة رقم ١ ،، Made in egypt
ودي مسلمة بقي ومتربية صح واهم حاجه الستر و ومتربيين صح ع ثوابت وقيم بقي وليلة كبيرة سعاتك.
المركز التاني ،،، نسوان الهند ، ودولا بيعبدوا البقر ومعندهمش ثوابت ومع ذلك (((مركز تاني))) 🤣

• عجبني
مش بتكتفو لان دا حق من حقوق الزوجه
هنفرض أن مفيش قيود على الطلاق يبقى اغلب الشباب هتتجوز عشان تفرغ طاقتها وخلاص وتاني يوم هيسبها ويمشي عشان متبسطش أو خد غرضو ومشي ولو حصل حمل وكدا مين هيتكفل بالمصاريف دي كلها

طبعا الرجاله المتجوزه
الراجل له دور كبير جداً في تخفيف تعب الدوره علي مراته ؛ و ده عن طريق شويه حاجات 👇🏾👇🏾

1⃣ ما تجادلهاش .. إفتكر إن الهدف مش إنك تكسب المناقشه .. و لا حتي إنك تحل المشكله .. الهدف إنك ما تخسرش مراتك و خصوصاً إن بسبب ألم الدوره ؛ بيكون سهل جداً إنها تغضب من أتفهه حاجه 🤬🤬

2⃣ خليك مُتاح ال له يباركلك ♥ الست في الوقت ده ممكن ما تكنش محتاجه منك حاجه غير إنك تكون موجود ؛ و بتسمع مشاكلها و وجعها 👂🏼 فساعدها تطلع إللي جواها عشان تهدي 😌😌

3⃣ حاول علي قد ما تقدر ما تتعصبش ؛ حافظ علي هدوئك و نبره صوتك الحنينه المُتفهمه 🥰 و لما تلاقيك خلاص مش قادر و فاضلك تكه و تنفجر .. إنسحب و إطلب منها تتكلموا بعد شويه 🗣

4⃣ شيل عنها علي قد ما تقدر .. لو مسؤليتها كتيره و بتشتغل او عندها شغل البيت متراكم او عيالكم محتاجين حاجات منها 👧🏻 حاول تعمل حبه حاجات من إللي وراها 💜 أو علي الأقل ما تزودش عليها و تطلب حاجات جديده 🙂 و إعمليلي خمسينه شاي ☕

- طب و أنا إيه إللي يجبرني أعمل كل ده ❗و أنا مالي أصلاً ⁉ هي إللي عليها الدوره مش أنا ‼

= مفيش أي حاجه تجبرك 💙 الكلام ده للناس إللي عاوزه تحافظ علي جوازها ؛ و تساعد الشريكه في فتره حقيقي مؤلمه جداً 💙
إنك تشيل إيدك بقا و تقول و أنا مالي 🤝🏻 أصل أبسط حاجه لما يجيلك إنت دور برد ؛ مش هتلاقي غيرها يسلق الفرخه و يعملك الشوربه 😂
كلام جميل مقدرش اقول حاجة عنه 🌹🌹

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: Horny Dragon
بص ياحج مصطفي
انا شغلي ، يومي ، حياتي ، مبنية علي واقع و وقائع ، يعني ميخصنيش اللي انت بتقوله اللي يخصني انا شايف منك افعال ايه
وكـ حته صغننة ف العضل بس
افتح جوجل ودور علي إحصائية اكثر الزوجات عنف ضد الازواج
هتلاقي المرتبة رقم ١ ،، Made in egypt
ودي مسلمة بقي ومتربية صح واهم حاجه الستر و ومتربيين صح ع ثوابت وقيم بقي وليلة كبيرة سعاتك.
المركز التاني ،،، نسوان الهند ، ودولا بيعبدوا البقر ومعندهمش ثوابت ومع ذلك (((مركز تاني))) 🤣
تمام يا خويا
في مثل بيقول الي بيخاف من العفريت بيطلعلو
حاول تغير مفهومك دا ومتتعاملش على أساس حاجه مقابل حاجه وحاول تفهم طبيعه الانثى

• حبيته
التفاعلات: محمد ايزل
مش بتكتفو لان دا حق من حقوق الزوجه
هنفرض أن مفيش قيود على الطلاق يبقى اغلب الشباب هتتجوز عشان تفرغ طاقتها وخلاص وتاني يوم هيسبها ويمشي عشان متبسطش أو خد غرضو ومشي ولو حصل حمل وكدا مين هيتكفل بالمصاريف دي كلها
هي الشهوة ليلة وقضيت عشان يسيبها تاني يوم
ليه ميطبقوش الشرع ف الطلاق؟!!!
لانه ببساطة هتخرب الدنيا لان العدل مش ف صالحهم.
تمام يا خويا
في مثل بيقول الي بيخاف من العفريت بيطلعلو
حاول تغير مفهومك دا ومتتعاملش على أساس حاجه مقابل حاجه وحاول تفهم طبيعه الانثى
افهم مين ياعم ، بقضي مصلحتي واللي عاوزه تمام ومش محتاج اذاكر ولا افهم 🤣

• عجبني

طبعا الرجاله المتجوزه

كلام مفيد جدا و بشكرك انك نشرت الموضوع دا

• حبيته
ده الكلام المستكوفي بصحيح
ايوا كده
هو كان جايبني شغالة عندو؟ لا
مانا بردو بشيل عنو بلاوي
لكن جوزك على ما تربيه

• بيضحكني
ده الكلام المستكوفي بصحيح
ايوا كده