NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكلة مشكله وعايزه حل عقلاني مش مجرد هبد

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
لو عايزة تجرب الثرى صم يبقى تجربة و خلاص (مع العلم ده حرام من الناحية الدينية و يعتبر نوع من أنواع الشذوذ الجنسي لأنها هتتساحق مع ضرتها فى نص العلاقة!!) لكن لو شايفها حاجة مقرفة خليها ترفض هي حرة!!

بصي، من كلامك انهم بيحبوا بعض و ان الطلاق مش مطروح ك حل من الحلول، الحل الوحيد من وجهة نظري اللي ملهاش اي تلاتين لازمة هي انها تقف قدامه و تكون واثقة من نفسها و تعبر عن رأيها بكل احترام و ثقة و ف نفس الوقت تروح تكلم الزوجة التانية و تفهمها انها مش عايزة الهبل دا، ما اصل مفيش حل غير كدا، الموضوع حزام شرعا و عارفين و غريب شوية برضو عارفين يبقى هي تعبر عن نفسها بكل وضوح قدامه و لو مش عاجبه يخبط راسه في الحيط

توضيح بس ياجماعه صاحبتى **** اراد لها انها مش بتخلف وماديا مش احسن حاجة فا موضوع الطلاق والانفصال ده مش موجود على طاوله النقاش خالص وامر يعتبر منتهى ثانيا هيا سنها 29 سنه يعنى لسه صغيره وضرتها عندها تقريبا 38 وسبب جوازها ان ضرتها **** يعافينا ويعافيها يارب مريضه وهيا اللى عرضت على جوزها موضوع الجواز عشان تحاول بس تحافظ على زوجها لاولاده ومينجرفش للغلط وانها مش بتقدر تديله حقوقه الزوجيه فى كل الاوقات وصديقتى اتجوزت وهيا عارفه كل ده وموافقه بيه من الاول وبقالها تلت سنين عايشه اجمل فترات حياتها بدون اى مشكلة والدنيا ماشيه وربنا اللى عالم هيا بتعامل ضرتها كا اكتر من اخت والاتنين روحهم فى بعض
واللى طلب الموضوع ده الزوج والزوجه الاولى قبلت بيه بس مش حبا فيه على اد ما هيا خايفة على الاسره وعلى زوجها من ان شيطانة يسوقه لحاجات تانية كتير اكيد انتوا عارفينها الموضوع معقد جدا وانا محكيتهوش هنا الا فعلا عشان محتاره جدا ومش عارفه اقولها ايه

توضيح بس ياجماعه صاحبتى ** اراد لها انها مش بتخلف وماديا مش احسن حاجة فا موضوع الطلاق والانفصال ده مش موجود على طاوله النقاش خالص وامر يعتبر منتهى ثانيا هيا سنها 29 سنه يعنى لسه صغيره وضرتها عندها تقريبا 38 وسبب جوازها ان ضرتها ** يعافينا ويعافيها يارب مريضه وهيا اللى عرضت على جوزها موضوع الجواز عشان تحاول بس تحافظ على زوجها لاولاده ومينجرفش للغلط وانها مش بتقدر تديله حقوقه الزوجيه فى كل الاوقات وصديقتى اتجوزت وهيا عارفه كل ده وموافقه بيه من الاول وبقالها تلت سنين عايشه اجمل فترات حياتها بدون اى مشكلة والدنيا ماشيه وربنا اللى عالم هيا بتعامل ضرتها كا اكتر من اخت والاتنين روحهم فى بعض
واللى طلب الموضوع ده الزوج والزوجه الاولى قبلت بيه بس مش حبا فيه على اد ما هيا خايفة على الاسره وعلى زوجها من ان شيطانة يسوقه لحاجات تانية كتير اكيد انتوا عارفينها الموضوع معقد جدا وانا محكيتهوش هنا الا فعلا عشان محتاره جدا ومش عارفه اقولها ايه
خليها تقعد مع ضرتها ويتكلموا و يتفقوا ه الرفض وان لو هو دايما حاسس انهم هيوافقوا ع اى حاجه عشان شيطانه كل شويه هيسرح حبه ف لازم فيه حاجات استوب عندها والاتنين يتكلموا معاه بالعقل بس بعد ميتفقول بينهم وبين بعض ف الاول من وراه

ببساطة هو ممكن متخيل انه حيكونوا مثل فلم شافه
لازم باتفاق بين الثنتين يتجاوبو معاه ولما يكون مع بعض يعيشوه ليلة فيها كل شيء نكد إلا الجنس
ساعتها حيعرف انه الموضوع مش مثل الافلام

دلوقتي أنا ليا صديقه متجوزه على ضره ومعندهاش مشكله في ده بالعكس علاقتها هيا وضرتها أكثر من الأخوات كمان ومتفاهمين جدا جدا
بس دلوقتي أتعرض عليها عرض غريب جدا من زوجها وانه عايز يجمعها هيا ومراته الثانيه على سرير واحد
الموضوع يبان غريب جدا على الأقل بالنسبالي وبالنسبالها ومش عارفه انصحها
تفتكروا إيه اسلم حل
ترفض طبعا مينفعش

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
خليها تقعد مع ضرتها ويتكلموا و يتفقوا ه الرفض وان لو هو دايما حاسس انهم هيوافقوا ع اى حاجه عشان شيطانه كل شويه هيسرح حبه ف لازم فيه حاجات استوب عندها والاتنين يتكلموا معاه بالعقل بس بعد ميتفقول بينهم وبين بعض ف الاول من وراه
الخوف كله انهم لو اجتمعوا على راي واحد ضده انه يتجوز عليهم تانى او يعمل كده بره حدود الزواج وده اللى راعبهم خصوصا انه متيسر ومكانته تسمحله يعمل كده
وكمان نقطه **** ميحطك فى موقف ضعف وهما بالنسباله فى موقف ضعف

• الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: Moheb sex
الخوف كله انهم لو اجتمعوا على راي واحد ضده انه يتجوز عليهم تانى او يعمل كده بره حدود الزواج وده اللى راعبهم خصوصا انه متيسر ومكانته تسمحله يعمل كده
مفيش خوف الخوف الاكبر من **** طالما احنا بنتفق ع الصح يبقى متخافش وحتا لو اتجوز عليهم بش فكره انهم يسايسوه ف الغلط عشان خايفين منه دا اكبر غلط ع راى المثل ومش بتريق
سئلوا فرعون ايه الى فرعنك قال ملقتش حد يلمنى
دا غير انهم مش ف موقف ضعف هو لو اتبلغ عنه ايه اداره من ادارات بتاعت محمه الاسره او الازهر هيروح ف ستيين داهيه اصلا

• عجبني
دلوقتي أنا ليا صديقه متجوزه على ضره ومعندهاش مشكله في ده بالعكس علاقتها هيا وضرتها أكثر من الأخوات كمان ومتفاهمين جدا جدا
بس دلوقتي أتعرض عليها عرض غريب جدا من زوجها وانه عايز يجمعها هيا ومراته الثانيه على سرير واحد
تفتكروا إيه اسلم حل
ده بيميل للدياثه شويه وهيقول يجيب واحد ليهم غلط تبعا يبقو معي بعض علا سرير واحد ده غير انو مش هيكفي الاتنين وهيبقي كلوت

ده بيميل للدياثه شويه وهيقول يجيب واحد ليهم غلط تبعا يبقو معي بعض علا سرير واحد ده غير انو مش هيكفي الاتنين وهيبقي كلوت
هو مين ده اللى بميل للدياثة ؟
اللى بتتكلم عليه ده لو حد بس بص ليهم بعين يقوم الدنيا وميقعدهاش ويولعها نار على الكل

تفتكروا إيه اسلم حل
انه لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
لانه مينفعش هو باقي حاجه اسمها القيم الدينيه او خلاص نسينا كل حاجه

اللى بتتكلم عليه ده لو حد بس بص ليهم بعين يقوم الدنيا وميقعدهاش ويولعها نار على الكل
انت هابله أقسم ب****
ماهو دى بداية الدياثه

• عجبني
بتكون دياثة مبطنة مش شرط علني
طريق الغلط مالوش نهاية
لأنه كل ما حصل منه إشباع بيطلب زيادة
النهاردة طلب يجمعهم
بكرا نعمل تبادل
بعده اجيب واحد وهكذا
رأي الديب فيه نسبة من الصح
وانت أدري دي عيلة صحبتك

يعني بيغير عليهم تب بدام دكر اوي كدا لي بيعمل حرام وهما حلآله لو جمع بينهم مره هيتعودو علا كده ومش هيعرف يكفيهم وهيظلم بينهم

دا غير انى عارف ان نفسيا بالنسبه للاتنين نفسيا صعب يواجهوه وخايفين من المواجه بالرفض بس لو الاتنين اتفقوا ع الرفض وحاولوا معاه بالسياسه كدا يقنعوه انهم نفسيا مش قابلين الوضع دا اعتقد هينفع ولا انى رايك ايه
@Maram Said

تفتكروا إيه اسلم حل
ترفض لانه حرام ولو حصل مشاكل محدش هيغلطها وليها حق انها ترفض ومش علشان مزاجه يعاملهم زي البهايم

عمتا ياجماعه انا متشكره جدا على ردودكم وارائكم كلها تحترم
@محترف اربعينى (ابوالخير) ارجو غلق الموضوع لعدم تحقيق الهدف منه

تتفق هي ومراته الاولي عليه دا حل.
هو غالبا عايز كده بسبب الملل من العلاقه فهم ممكن يحلو المشكله من جذورها ويبدوا يجددوا ف العلاقه يخلوها زي القصه ويبدا يمثلوا حتي اي حاجه او يغيروا اماكن و اوقات الجماع عن الوقت اللي هم معتادين عليه.

خلينا نقسم المشكلة لاجزاء اولا لو الراجل حيجامع الاتنين مع بعض فحيحصل سحاق بينهم والسحاق ممكن يخليها تزهد جوزها لانه ممتع ومبني علي المداعبه فدي مشكلة ان علاقتها حتتأثر مع جوزها وثانيا مستوي الاخلاق عندها حيتدني لانها بتمارس السحاق مع ضرتها فحيشجعوا بعض علي حجات تانية زي دخول ستات جديدة ديرتهم عشان يجربوا متعة اكبر والليله حتكبر وحيتحولوا لعاهرات مع الزمن ، انا مبحبش اتكلم فالدين هنا لان كلنا جين هنا نغلط ولكن خلينا متفقين انه حرام وحرام حتي ان زوجة تشوف جوزها متغطي مع مراته وبيجامعها فتشوف الحركة بس مش حقلك تشوفهم ملط والاسلام بيعتبرة عمل دنئ ، طيب نيجي للحل ، وهو انها ترفض تماما وتفهموا الجزء بتاع ان علاقتهم حتبوظ ، وكدة حيزهدهم بسرعة ولما ميقتمعش تدخله من باب الدين والحرام والحلال كحجة

انا عارفه ان ااموضوع حرام وفعلا هيا حاولت تقنعه بكده
بس للاسف الغكره مسيطره عليه جدا خصوصا ان مراته الاولي موافقه وهما الاتنين مش بيتكسفوا من بعض
بس هيا مش عايزه تعمل كده
مش عارفين بقي نقنعه ازاي
تجبهاله من ناحيه ان هيبقا في غيره بينهم وان ممكن واحدة منهم تزعل من التانية وكل راحدة ف السرير ليها اسلوب غير التانيه وانها مش عارفه تعمل كدة لانها بتحب كل العلاقة تكون ليها لوخدها

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%