NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طيب حلوة حكاية الرياظة دي و ممارسة حاجات تتعبها! انا تحليلي انها وقعت في دايرة مش عارفة تطلع منها!
انا لسه مكلماها و قالتلي انها حتكلم زوجها فموضوع الافلام ده و انا نبهتها ماتحكيش اكتر من كده عشان بردو هو دمو حامي و الامر ما يخلاش.
لاء بلاش
تحكي اي حاجة أصلا
خاصة انها متعرفش ثقته في نفسه عاملة ازاي و هو في الحالة النفسية دي

من راي وقت الفراغ اهم سبب
لازم يتسد ب رياضه وشغل وشغل هنا الي هو شغل لمده طويله عشان بعدها الجسم هيبقا همدان ومحتاج يرتاح بس
بالنسبه لجوزها محتاج حد قريب منه يوقفه تاني ف شغله وحياته العمليه وهي كذلك واهم حاجه لازم يعرفوها الحياه مبتدمرش لما بنقع بس بتدمر لما بنستسلم ونبطل محاوله عشان نقوم

• عجبني
التفاعلات: أم قويق
القصة مش سهل الحكم عليها.
طب هى عرفنا مشكلتها طب جوزها ايه مشكلته بظبط و بيتعالج من ايه؟
طب جوزها ليه مش بيمارس معاها هل بسبب مشاكل صحية ولا نفسية؟

بناء على كدا هقدم الحلول:
جوزها لازم يتعالج من مشاكله النفسية و يفوق و يعرف انه ليه دور عشان البيت يفضل واقف (انا مش عارف هو عندو اكتائب ولا مرض منعه من الجنس)

هى لازم تعافر انها تبطل الموضوع دا و تقريبا مع احترامي لصحبتك لازم تتأكدي من حجتها هل هى عندها كبت جنسى عشان كدا هى بتعمل كدا ولا هى بقت بتحب الموضوع و بقى ميول عشان تعرف تصارح نفسها.

فى بردو طريقه ممكن تساعدها بس انا خايف لا تنفجر من الكبت، ممكن تحجب المواقع و التطبيقات بتاعت التعارف و تخلى كلمة السر معاكى عشان تبطل(انا لما كنت عايز ابطل فرجه على فيديوهات سكس كنت اتفقت مع واحد صحبى انه ياخد كلمة السر و يشفر عشان انا ممكن اضعف و ارجع تانى).
بس لو هى ملقتش مفرغ جنسى هترجع تانى و يمكن أسوء من الأول فالحل ان جوزها يرجع الحياة الجنسيه بينهم.

انصحهم بانهم يغيروا الجو الجنسى بينهم و يبطلوا قاعدة البيت و يخرجوا مع بعض و يسافروا و يتفسحوا عشان تنسى الى بتعمله دا هما كانوا مسجونين فى فترة كرونا خليهم يشموا هواء.

بس كل دا مش هيعمل حاجة منغير انهم يرجعوا يتواصلوا جنسيا من تانى و يجددوا الجوا و يبقى فى شغف

ماتخليهاش تكلمه اصلا نصيحة
ياخويا انا مش في ايدي اني اتدخل بين راجل و مراتو. هو جوزها و سترها و غطاها. انا نصحتها ما تقولش حكاية الشات الي بتهببو ده عشان ده فعلا شيء عيب عيب انها تعملو و مش حتستفاد حاجة لو قلتلو خاصة انها خاتص عقدت النية و بطلت. انا دلوقتي بحاول اساندها عشان ما توقعش تاني.
انا متاكدة انها حترجع زي الاول و لكل جواد هفوة. دي بتقللي انها ندمانة ندم مش معقول كل مرة. الباين انها محتاجة جوزها كمان يقف معاها، و مالو مش عيب.
يمكن هو يوديها للدكتور و ارتاح انا من الموال ده.
و انا كان مالي و مال المصايب دي بس

• عجبني
التفاعلات: أحمد السويسي
ياخويا انا مش في ايدي اني اتدخل بين راجل و مراتو. هو جوزها و سترها و غطاها. انا نصحتها ما تقولش حكاية الشات الي بتهببو ده عشان ده فعلا شيء عيب عيب انها تعملو و مش حتستفاد حاجة لو قلتلو خاصة انها خاتص عقدت النية و بطلت. انا دلوقتي بحاول اساندها عشان ما توقعش تاني.
انا متاكدة انها حترجع زي الاول و لكل جواد هفوة. دي بتقللي انها ندمانة ندم مش معقول كل مرة. الباين انها محتاجة جوزها كمان يقف معاها، و مالو مش عيب.
يمكن هو يوديها للدكتور و ارتاح انا من الموال ده.
و انا كان مالي و مال المصايب دي بس
https://ilajnafsy.bzfo.de/portal/2017/05/16/علاج-نفسي-مجاني/اللينك اهو زي ما وعدتك ومجاني

القصة مش سهل الحكم عليها.
طب هى عرفنا مشكلتها طب جوزها ايه مشكلته بظبط و بيتعالج من ايه؟
طب جوزها ليه مش بيمارس معاها هل بسبب مشاكل صحية ولا نفسية؟

بناء على كدا هقدم الحلول:
جوزها لازم يتعالج من مشاكله النفسية و يفوق و يعرف انه ليه دور عشان البيت يفضل واقف (انا مش عارف هو عندو اكتائب ولا مرض منعه من الجنس)

هى لازم تعافر انها تبطل الموضوع دا و تقريبا مع احترامي لصحبتك لازم تتأكدي من حجتها هل هى عندها كبت جنسى عشان كدا هى بتعمل كدا ولا هى بقت بتحب الموضوع و بقى ميول عشان تعرف تصارح نفسها.

فى بردو طريقه ممكن تساعدها بس انا خايف لا تنفجر من الكبت، ممكن تحجب المواقع و التطبيقات بتاعت التعارف و تخلى كلمة السر معاكى عشان تبطل(انا لما كنت عايز ابطل فرجه على فيديوهات سكس كنت اتفقت مع واحد صحبى انه ياخد كلمة السر و يشفر عشان انا ممكن اضعف و ارجع تانى).
بس لو هى ملقتش مفرغ جنسى هترجع تانى و يمكن أسوء من الأول فالحل ان جوزها يرجع الحياة الجنسيه بينهم.

انصحهم بانهم يغيروا الجو الجنسى بينهم و يبطلوا قاعدة البيت و يخرجوا مع بعض و يسافروا و يتفسحوا عشان تنسى الى بتعمله دا هما كانوا مسجونين فى فترة كرونا خليهم يشموا هواء.

بس كل دا مش هيعمل حاجة منغير انهم يرجعوا يتواصلوا جنسيا من تانى و يجددوا الجوا و يبقى فى شغف
الي فهمتو مش كبت
ياخويا كل عيلة و ظروفها احنا مش عايشين سبهللة و انا مش داخلة انشر غسيل واسرار الناس. مش حنحل مشاكل الحرب الباردة احنا
خلونا فالمشكلة بتاعت البت وبس. نحل حكاية الادمان دي.
انا عجبني حكاية الحجب دي الي انت قلتها.
اكتبلي نعملها ازاي! ها مستنية ردك!

الي وصلتلو منكو فنقط :
اول هام نعالج الاكتئاب
تاني حاجة تملى وقت الفراغ بتاعها بحاجة مفيدة
تالت حاجة عجبتني حكاية حجب المواقع دي!
و اهيرا تشوف تقرب من جوزها بطريقة ما

في ناس بتشتغل معايا بظمير
تسلمولي انا فرحانة بيكو حدا و اتمنى الموظوع ده يعدي بخير. و بشكركم انكم بتكتبولي حاجات فعلية و نصايح جميلة.

و كل الي كلامو ما عحبنيش بقلهم كبة ! اقروا الي مكتوب يمكن تتسقفولكو شوية و تستفادو 😂

ياختي قطع الجواز عالي بيتجوزوه و النت و الي بيتنططوه

• عجبني
التفاعلات: أحمد السويسي
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اهلا فى الأول

الصراحة الرجالة عملوا ال عليهم و زيادة

ومش عارف ال هقوله مكرر ولا لا بس اكيد مكرر

من وجهة نظرى او من واقع عشته

الموضوع كله وقت فراغ

اقترحى عليها تجرب صيام الدوبامين
هو صعب و ممل لكن اظن ان ده ال حل الاصعب الفعال

وعلى فكره هيفتح دماغها على عادات كثير هى كانت بتحبها و هوايات

ديه النصيحة العامة ال اقدر أديها لكى خاصه بعد ما الرجالة تكرموا بالنصائح الممتازة

بالتوفيق لك و لها

• عجبني
التفاعلات: أم قويق
ياخويا بلاش تدخلو الدين!
😠 ليه يعنى انتى غريبة الصراحة امال عاوزة اقولك ايه مش دة الصح بعيدا عن اشتغالات بتوع الصحة النفسية ولا بتوع المشاكل الاسرية...
الدين اللى مش عاجب حضرتك هو فيه كل الحلول وفيه اى علاج والمكان مش مناسب انى افندلك اسانيد كتير... ومش معنى اننا فى منتدى جنسي يبقى ننسى الاساس بتاعنا

• أتفق
التفاعلات: مرحب
😠 ليه يعنى انتى غريبة الصراحة امال عاوزة اقولك ايه مش دة الصح بعيدا عن اشتغالات بتوع الصحة النفسية ولا بتوع المشاكل الاسرية...
الدين اللى مش عاجب حضرتك هو فيه كل الحلول وفيه اى علاج والمكان مش مناسب انى افندلك اسانيد كتير... ومش معنى اننا فى منتدى جنسي يبقى ننسى الاساس بتاعنا
أرفع لك القبعة إحترام لك لأن ال دي* هو كل شيء و حقيقة هو أساس العلاج من أى ادمان

• حبيته
التفاعلات: Loranzi
طيب يا جما قبل ما احكي مشكلتها و تبتدى تكتبو، راعو ان دي مشكلة واحدة بنت محترمة و متجوزة و عزيزة عليا. انا بحاول اساعدها لكن يمكن حد يديني فكرة او نصيحة تنفعها اوك.
طيب الست دي عايشة مع جوزها بره و ما عندهمش عيال و ده موال طويل مش حشرحو.

هما اول كورونا ما ابتدت عندهم كل الشغل اتغير و بقى فالبيت و لقم نفسهم زي فالسجن صبح و ليل فوش بعض.
جوزها و هي الاتنين جالهم اكتئاب حاد، و الاتنين طلعوا مالشغل بمشاكل!
عالعموم
اساس المشكلة ايه, علاقاتهم الزوجية ابتدت تخف و تبعد بالشهور… و هي بقى… كانت بتحب تشوف افلام قبيحة كتير… و ابتدت تعمل شات… و صار عندها ادمان للحكاية دي، بتعمل صوت و كده كل مادة بطريقة بتقلي انها مقرفة.
طيب هي حاولت تبطل ده كدا مرة وًتندم و بعدها ترجع تاني و مش قادرة توجع حياتها عادي. و جوزها للاسف عندو مشاكل كتير حاليا و بيتعالج. و هي مش عارفة تعمل ايه. انا نصحتها تشوف طبيب نفسي و راحت اكن ما قدرتش تحكيلها زي ما حكيتلي. المهم انها عارفة ان عندها ادمان للزفت البورن ده! و انا سالت واحدة مختصة اكن ما ساعدتنيش كتير عشان هي قيحك وًعاوزة تمن الفيزيتا و عاوزة العيانة هي الي تكلمهت.
طيب
انتو بقى الي قارفين عيشتي نهار و ايا بحكاويكو ادوني افكار تكون حلول. هل في عندكم كتب عن الموضوع؟ او طوق تقدر الست تبطل الادمان الي هي واقعة فيه! انا شفت كمان ان ده اظطراب فالسلوك و اكيد ليه علاج. لكن لحساسية الموضوع هي مش عارفة تعمل ايه!
انا ادتها على دماغها اكن هي بت ناس و محترمة و هي نفسها بتفكر افكار سودة. عاوزة تقول لجوزها لكنها بتدوب فالتراب الي بيمشي عليه، دول قصة حب عشرين سنة!
من عير ما تعملولي فيها ملايكة بجنحين لحسن انتفكم ، ولا تدوني مواعض. ادوني حلول و افكار للمساعدة!
والي حيقول حاجة مش عاجباني حعمل منو برطمان مخلل وًانتم عارفني!
خاص

ممكن تنصحيها متسيبش وقت فاضي في يومها حتي لو بعد ما خلصت شغل نزلت جيم او نزلت تقعد في مكان عام لحد ما تروح علي النوم متمسكش الموبايل و لو تنزل مع جوزها يقربوا لبعض تاني و يكسروا الحاجز اللي بينهم يبقي افضل طبعا

الحلول كتير ، بس تختلف من شخص للتاني على حسب سبب المشكلة مع الشخص ده...
بس على حسب ما حكيتي المشكلة بتدور حوالين إنها محرومة جنسياً ، و طالما هي أدمنت البورن بسبب الحرمان الجنسي يبقى هتبطل لو لقيت أشباع جنسي...فهنا الحل الوحيد إنها لو بتحب جوزها يحاولوا الأتنين بطريقة ما يتفاهموا و يحاولوا يخليوا الجنس ما بينهم شئ أساسي و دائم ، أما لو مش بتحب جوزها و جوزها مش هيقدر يشبع رغباتها الجنسية يبقى الطلاق أحسن حل و تشوف راجل محترم غيره يسعدها

اهلا فى الأول

الصراحة الرجالة عملوا ال عليهم و زيادة

ومش عارف ال هقوله مكرر ولا لا بس اكيد مكرر

من وجهة نظرى او من واقع عشته

الموضوع كله وقت فراغ

اقترحى عليها تجرب صيام الدوبامين
هو صعب و ممل لكن اظن ان ده ال حل الاصعب الفعال

وعلى فكره هيفتح دماغها على عادات كثير هى كانت بتحبها و هوايات

ديه النصيحة العامة ال اقدر أديها لكى خاصه بعد ما الرجالة تكرموا بالنصائح الممتازة

بالتوفيق لك و لها
معلش بالهداوة كده ده يتعمل ازاي صيام الدوبامين

الحلول كتير ، بس تختلف من شخص للتاني على حسب سبب المشكلة مع الشخص ده...
بس على حسب ما حكيتي المشكلة بتدور حوالين إنها محرومة جنسياً ، و طالما هي أدمنت البورن بسبب الحرمان الجنسي يبقى هتبطل لو لقيت أشباع جنسي...فهنا الحل الوحيد إنها لو بتحب جوزها يحاولوا الأتنين بطريقة ما يتفاهموا و يحاولوا يخليوا الجنس ما بينهم شئ أساسي و دائم ، أما لو مش بتحب جوزها و جوزها مش هيقدر يشبع رغباتها الجنسية يبقى الطلاق أحسن حل و تشوف راجل محترم غيره يسعدها
ما عندهاش حرمان جنسي
تقريبا ادمانها السبب عن غياب العلاقة او بتعملها تاديه واجب و فهمت ان السبب هو الندم

• محزن
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx
انت داخل توعض

يا عم اتنل هي ناقصه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%