NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مراتى كل شوية بتقارنى بازواج اصحابها ... ايه الحل واتصرف ازاى

معتقدش هى يمكن شايفه انها كانت تستحق حياه افضل
شفت انت بدافع عنها ازاى مع انها جايه عليك
لو كانت بتحبك بجد هتخاف على شعورك
ومش هتقارن بيك ازواج صحبها فى وشك

• عجبني
التفاعلات: الصقر_الجارح, khaled_2020, Ahmed Aiad و شخص آخر
دى ست بجحه
اللى اعرفوا و اتربينا عليه أن الست تعيش مع الراجل ع الحلوه و المره .
و ان كل واحد يخليه فى حياته و ميبصش لحياه غيره
( من راقب الناس مات هما )
من وجهه نظرى الانفصال عنها بدرى احسن ما تندم مستقبلا .
و ف الآخر دا قرارك و اختيارك و انت ادرى بظروفك

• عجبني
التفاعلات: Ahmed Aiad
مراتى كل شوى تقارنى بازواج اصدقاءها وطريقه تعاملهم ونظام حياتهم و مؤخرا بقت طول الوقت تحسسنى بالعجز ماديا مش بس جنسيا بسبب ميولى السابقه وانا بحاول اكون معاها كويس جنسيا واعوضها واتغير للأفضل ولكن بقى سيستم الحياه الخصام والصوت العالى وعدم التواصل الفكرى السوى مش بعرف نتناقش فى موضوع سويا
وطبعا كل الامور بصيغه الامر والزعيق والصوت العالى المقارنات ومبقتش عارف اعمل ايه واخر موقف فى زيارة لاحد الضيوف عندنا تم النقاش فى الامور الماديه والدخل الشهرى وانها تشتكى انها بتساعد بالبيت ودخلى ضعيف وغير مكفى البيت وطبعا ظروف العمل بالبلد غير مستقرة وبدأت انزل أدور على شغل تانى واقدم فى مكاتب سفريات لانى مش حابب انها تشتغل ومش عارف ارضيها ازاى وحرفيا بفكر انفصل عنها مدام انا سبب كل المشاكل ودائما هى تلمحلى وتقولى كدة مش عارف أتصرف ازاى اتمنى حد ذو خبرة بالحياة اكثر منى يفيدني بجدية وشكرا
اعتبر نفسك ماسمعتش حاجه واهمل الموضوع واهملها ولما تلاقى ماحدش معبرها من بعدك حاترجع تبوس الايادى ماتقلقش

ميولى للرجال كان لى ممارسات كنت فيها سالب واعترفتلها بالخطوبه وكملنا كفرصه انى أتغير واتجوزنا ولكن كان فى مشاكل جنسيا فى العلاقه بينا ضعف وعدم رغبه ولكن بدات مع الوقت تتحسن ولكن الامور الاخرى بينا اصبحت كمجمل خياه جحيم للطرفين

متأخذنيش ...

مراتك ست مش مظبوطة ، لأنه مفيش واحدة لسة بنت بنوت والعرسان بيتقدمولها علي قفا مين يشيل وتقبل تتجوز واحد إعترف لها أنه سالب وكان بينام تحت الرجالة علي وعد أنه هيتغير !

ده غير انك بتقول أن بعد الجواز كمان كان فيه ضعف في العلاقة وبدأت مع الوقت تتحسن ( تتحسن ) يعني مش احسن حاجة !

مراتك عندها خبرات جنسية من قبلك ، وده اللي خلاها تعرف يعني إيه سالب وتقبلك علي عيبك ، وصعفك الجنسي في مقابل خبرتها الجنسية مخليها بتدور علي الأحسن ، أما المشاكل التانية علي الدخل والمصروف ومقارنة معيشتكم بالآخرين فدى تلاكيك منها لتحصل علي الطلاق .

• أتفق
التفاعلات: Medoz07
الطلاق مش حل
انت اصبر و لما تقف على رجلك وترتاح ماديا
اتجوز عليها وذلها
والبادى اظلم
بالتوفيق

مراتى كل شوى تقارنى بازواج اصدقاءها وطريقه تعاملهم ونظام حياتهم و مؤخرا بقت طول الوقت تحسسنى بالعجز ماديا مش بس جنسيا بسبب ميولى السابقه وانا بحاول اكون معاها كويس جنسيا واعوضها واتغير للأفضل ولكن بقى سيستم الحياه الخصام والصوت العالى وعدم التواصل الفكرى السوى مش بعرف نتناقش فى موضوع سويا
وطبعا كل الامور بصيغه الامر والزعيق والصوت العالى المقارنات ومبقتش عارف اعمل ايه واخر موقف فى زيارة لاحد الضيوف عندنا تم النقاش فى الامور الماديه والدخل الشهرى وانها تشتكى انها بتساعد بالبيت ودخلى ضعيف وغير مكفى البيت وطبعا ظروف العمل بالبلد غير مستقرة وبدأت انزل أدور على شغل تانى واقدم فى مكاتب سفريات لانى مش حابب انها تشتغل ومش عارف ارضيها ازاى وحرفيا بفكر انفصل عنها مدام انا سبب كل المشاكل ودائما هى تلمحلى وتقولى كدة مش عارف أتصرف ازاى اتمنى حد ذو خبرة بالحياة اكثر منى يفيدني بجدية وشكرا
استرجل وانطرها لما متلاقيش غير الخيار والزل من بيت اهلها والمجتمع هتتعلم الادب

نصيحة اخوية متحاولش تعوض الفقدان المادي بالجنس و صوتها العالي د و تطاولها عليك متزعلش مني منك انت لان المفروض من اول مره علت صوتها عليك كنت تاخد موقف جد و انها ازي تعلي صوتها عليك و لو انت ليك ميول تانيه مع اني معرفهاش لازم تعرفها ان ميولك دي مش كانت ضعف شخصية منك لازم موقفك يبقا حاد معاها بس بطريقة غير مباشرة لو هي غالية عليك و لو حابب تستفسر عن حاجة اكتر من كده الخاص بتاعي مفتوح و اتشرف بالكلام معاك و متسمعش لكلام الي يقولك طلها او زلها او اتجوز عليها لان لو معاك منها عيال هي مش مراتك و بس هي كمان ام عيالك و انت بتعمل علشان عيالك

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
نصيحة اخوية متحاولش تعوض الفقدان المادي بالجنس و صوتها العالي د و تطاولها عليك متزعلش مني منك انت لان المفروض من اول مره علت صوتها عليك كنت تاخد موقف جد و انها ازي تعلي صوتها عليك و لو انت ليك ميول تانيه مع اني معرفهاش لازم تعرفها ان ميولك دي مش كانت ضعف شخصية منك لازم موقفك يبقا حاد معاها بس بطريقة غير مباشرة لو هي غالية عليك و لو حابب تستفسر عن حاجة اكتر من كده الخاص بتاعي مفتوح و اتشرف بالكلام معاك و متسمعش لكلام الي يقولك طلها او زلها او اتجوز عليها لان لو معاك منها عيال هي مش مراتك و بس هي كمان ام عيالك و انت بتعمل علشان عيالك
شكرا جزيلا لحضرتك

متأخذنيش ...

مراتك ست مش مظبوطة ، لأنه مفيش واحدة لسة بنت بنوت والعرسان بيتقدمولها علي قفا مين يشيل وتقبل تتجوز واحد إعترف لها أنه سالب وكان بينام تحت الرجالة علي وعد أنه هيتغير !

ده غير انك بتقول أن بعد الجواز كمان كان فيه ضعف في العلاقة وبدأت مع الوقت تتحسن ( تتحسن ) يعني مش احسن حاجة !

مراتك عندها خبرات جنسية من قبلك ، وده اللي خلاها تعرف يعني إيه سالب وتقبلك علي عيبك ، وصعفك الجنسي في مقابل خبرتها الجنسية مخليها بتدور علي الأحسن ، أما المشاكل التانية علي الدخل والمصروف ومقارنة معيشتكم بالآخرين فدى تلاكيك منها لتحصل علي الطلاق .
مش شرط

**** يعينك ويرزقك من واسع

• عجبني
خلى الطلاق اخر حل

عينيها فارغه ولو غرقتها فلوس مش هيكفيها ومش هتشكر ولا تحمد
طلقها ارحملك وانفضلك بكتير

ممكن اكون بقول كلام اتقالك من كذا حد غيري او حتي انت فكرت فيه بس بقوله لان ممكن يساعد ولو حتي بأنه يفتح دماغك علي منظور مختلف للمشكلة أو طريقة للحل ، طبعا مفيش حد كامل سواء انت او هي بس اهم حاجة في الجواز و القاعدة الثابتة الوحيدة اللي الجواز بيتبني عليها هي الاحترام المتبادل بين الطرفين ، لو الاحترام ده اختفي في أي وقت يبقا ملهوش لازم انك تكمل الجواز لأنه كدة كدة فقد قيمته ، انت لازم تطلب من مراتك انك تقعد معاها قعدة عقلانية تفكروا فيها في المشاكل الحقيقية اللي بتواجهوها في انكم تكملوا الجواز و ايه هي أنسب طريقة حل ممكن يطلع منها كل الأطراف كسبانين ، خصوصا و الاهم ابنك ، لازم تعرف السبب الحقيقي اللي مضايقها ، هل هو فعلا ظروف المعيشة ، غيرة من صديقاتها و ده شئ طبيعي جدا في في المرأة ، او ممكن حد يكون لعب في دماغها و مش شرط يكون الحد ده راجل لا ممكن يكون واحدة مقربة ليها سواء امها اختها او حتي صديقة ليها ، عاتبها علي الأسلوب اللي بتكلمك بيه أو الطريقة ديه ، و لو فتحت معاك موضوع ميولك القديمة فكرها بأنها قبلت بيك و انت ماغصبتش عليها في حاجة ، صدقني انت لو عرفت تحدد المشكلة الأساسية هتعرف توصل لحل ، لو هي طلبت منك الطلاق حاول انك تراضيها و تفكرها بابنكم بس طبعا مش بطريقة يكون فيها اذلال ليك او حتي حاول تخلي حد وسيط بينكم ممكن اخوها أو ابوها .

خش لي خاص و ذكرني بنفسك

كنت عاوز اكتب بس واضح الشباب قالو كل حاجه .. بس لو مفيش عيال ومش مرتاح نفسيا الانفصال افضل حل

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%