NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مش طبيعي انزل حزء كل يوم يعني هاخد وقت اكيد وانا كمان في الشغل فبتأخر غصب عني ي ريس
ايؤه بس انت وعدتنا انك حتنزل الجزء الجديد بعد ثلاثايام وعدي11يوم ومنزلتش حاجه
 
  • عجبني
التفاعلات: Ȥ Ҽ Ȥ Ø
ياريت تنزل باقي القصة
 
كمل يصحبي
 
  • عجبني
التفاعلات: Ȥ Ҽ Ȥ Ø
حلوة واسلوب جميل بس بتوع وتخلف.. قولت يومان تلاتة وتنزل الجزء الرابع وعدي اسبوعين ومافيش خبر.. وشكرأ..
 
  • عجبني
التفاعلات: Ȥ Ҽ Ȥ Ø
حلوة واسلوب جميل بس بتوع وتخلف.. قولت يومان تلاتة وتنزل الجزء الرابع وعدي اسبوعين ومافيش خبر.. وشكرأ..
اسف فعلا بس انا في شغل ومبعرفش اكتب الجزء كامل
 
ايؤه بس انت وعدتنا انك حتنزل الجزء الجديد بعد ثلاثايام وعدي11يوم ومنزلتش حاجه
حقك عليا وهنزله حالا
 

إيه الروقان ده يا فنان..تحفة القصة وامتعتنى وتسلم ايدك ومنتظرين الجزء الرابع..
مع خالص تحياتى...
تسلم ❤
 
  • عجبني
التفاعلات: الخديوى
الجزء الرابع



دودو/ متشكره جدا يا زيزو وهستناك ترجع من البلد وياريت تبقي تكلمني لما توصل بيتك عشان اطمن عليك
انا/ من عيوني حاضر يا دودو... سلام يا باشا
دودو/ تسلملي عيونك الملونه... بااي يا قمر



كملت نوم عادي وصحيت تاني يوم لبست وخدت شنطتي ونزلت قولت اشوف ام فرحه محتاجه حاجه قبل ما امشي ولا لا ولسه داخل علي باب شقتهم في الدور الارضي سمعت صوت اعرفه كويس صوت واحده بتتناك وبتتأوووه.... نزلت كذا سلمه من الدرج ببص لاقيت ليلي اخت فرحه واقفه تحت السلم وموطيه و رافعه الجلابيه بتاعتها وقالعه الاندر ومرمي عل الارض جمبها و واقف وراها شاب من سنها تقريبا ومنزل بنطلونه وبوكسره ومدخل زوبره في طيزها ونازل نييك فيها بسرعه شديده وهي صوتها بيعلي من الرزع فيها.... لاقيت المنظر دا قومت طالع تاني بشويش واقف مستنيها قدام باب شقتهم لحد بعد حوالي 4 او 5 دقايق لاقيتها طالعه بتعدل هدومها ولما لاقتني في وشها اتصدمت ومبقتش عارفه تقول اي ولا تعمل اي

ليلي/(بارتباك) زيزو..! انت واقف هنا من بدري
انا/ مش بدري اوي بس سمعت وشوفت كمان
ليلي/ طب عشان خاطري متقولش لبابا حاجه وانا هفهمك كل حاجه وهعملك اللي تطلبه كله
انا/ اشمعني يعني قولتي باباك.. لو قولت لمامتك عادي.!؟
ليلي/ لا لا اقصد متقولش لحد خالص وهعملك اي حاجه
انا/ هتعمليلي اي يعني.. زي اي مثلا
ليلي/ اي حاجه عايزها... حتي لو عايز تنام معايا
انا/ طبيعي يكون الموضوع سهل عندك من اللي واضح قدامي ان دي مش اول مره و ان اللي واقفه قدامي شرموطه برخصه مش بنت ناس محترمه ومتعلمه
ليلي/ زيزو متفهمنيش غلط دي اول مره اعمل كدا وكمان غصب عني لاني بحبه وكان زعلان بسبب اني برفض
انا/(بزعيق) ما يزعل ولا يولع بكسمه.... يعني انتي دلوقت خلتيني مش عارف اعمل اي اقول لابوكي وابان قدامه اني مقصر معاكم ومش واخد بالي منكم زي ما وعدته ولا اقول لامك اللي واضح انها عارفه انك بتعملي كدا وبتداري عليكي ودا باين في كلامك ___بقلم√زيزو
ليلي/ معلش عشان خاطري اهدي بس و وطي صوتك
انا/ بصي انا اعصابي في مناخيري منك و....

واحنا بنتكلم لاقيت الباب اتفتح وخرجت منه ام فرحه

ام فرحه/ اي دا في ايه ي زيزو صوتك عالي وبتزعق لي
انا/ ايووه اتفضلي بقي ي ليلي قوليلها في اي
ام فرحه/ في اي يا جلابة المصايب عملتي ايه
ليلي/ مفيش حاجه يا ماما هبقي اقولك لوحدنا
انا/ مفيش لوحدكم دي... يا تقولي دلوقت يا هتكلم انا
ام فرحه/ قول انت يا زيزو عملت اي البت دي
انا/ طيب يا ام فرحه انا مش هتكلم كتير بس خدي بالك من بنتك وانصحيها تبطل اللي بتعمله دا لانه غلط واخرته زفت وهي بقي تبقي تقولك هي كانت بتعمل اي تحت السلم لدرجة انها كانت واخده راحتها جدا زي ما تكون عارفه ان محدش هيعاتبها علي اللي بتعمله وانه حاجه عاديه ومتعوده عليها والدنيا تمام
ام فرحه/ هي عملت اي بس ي زيزو فهمني ع خاطري
انا/ هي تبقي تقولك ي ام فرحه.. بعد اذنكم بقي ولو احتاجتي اي حاجه ف غيابي كلميني عل طول

سيبتهم ومشيت خرجت من البيت روحت للموقف

عند سعاد وبنتها ليلي

سعاد/ اتنيلي احكيلي عملتي اي بالظبط
ليلي/ معملتش حاجه لكل دا يدوب الواد حمادة صاحبي كان هيجان وكنا تحت السلم مدخله في طيزي مكملش 10 دقايق ولبست وطلعت لاقيته مستنيني وبيزعق معايا ع شافني وانا موطيه وهو بينيكني
سعاد/ يا شرموطة ي بنت الوسخه عارفه انك هتفضحينا وتخلي سمعتنا زي الزفت في البلد من عمايلك
ليلي/ يا ماما ما انتي عارفه ان حمادة بينيكني و زيزو دا اللي مزودها اوي وفاكر نفسه دكر عليا وانتي السبب
سعاد/ ي بنت الوسخه ي شرموطه قومي اخفي من وشي ولو سمعت صوتك هقتلك بايديا قبل ما تفضحينا اللي مش عاجبك دا بقينا تحت درسه بسببك وقادر يفضحنا وابوكي موصيه علينا ياخد باله مننا مش يعرص عليكي وانتي بتتشرمطي مع شوية خولات

ملحوظه صغيرة
لو تفتكروا وقت ما كانت سعاد بتتكلم مع بنتها فرحه وبتفهمها تعمل اي ع زيزو ينيكها وقالتلها طب اسكتي ي ماما ع ليلي شكلها رجعت من الكلية وقامت سعاد ضحكت بشرمطه دا بسبب ان سعاد عارفه ان ليلي بنتها بتتناك بس مقالتش لفرحه ان اختها بتتناك كمان

بعد ساعتين كنت وصلت للبيت عندي وسلمت عل امي واخويا وسيبتلهم فلوس ودخلت انام شويه لاقيت فوني بيرن وكانت اللي بترن فرحه

انا/ ازيك ي فرحه عامله اي
فرحه/ بخير ي زيزو... وصلت ولا لسه
انا/ وصلت من شوية وداخل اريح جسمي من المشوار
فرحه/ طب كويس حبيت اطمن عليك.. ينفع اللي عملته فيا دا ي مفتري انت طلعت صعب اوي وتتعب
انا/ بلاش تفكريني بقي باللي حصل لان بزعل
فرحه/ هو انت عملت معايا غصب عنك ولا انا وحشه
انا/ ي بنتي قولتلك مش وحشه وانتي بطل ابن متناكه الواحد ميزهقش من النيك فيكي بس حاسس اني بخون ثقة ابوكي و دي مش سهله خالص عندي
فرحه/ بص ي زيزو متفكرش ف ابويا وخليك معايا وبس
انا/ انتي فاكره الموضوع سهل وهو منيل اصلا
فرحه/ مش عايزه احس انك بتبقي معايا غصب عنك
انا/ لا غصب ولا حاجه ي فرحه
فرحه/ يبقي تخلينا ف نفسنا وبس لان لو بابا حاسس بيا مكنش جوزني لواحد زي دا كل همه الفلوس بس للاسف بابا زيه بالظبط ومش بيفكر غير ف الفلوس وبس
انا/ ما علينا بقي المهم عاملة اي دلوقت لسه ف وجع؟
فرحه/ وجع اي بس دا انا حاسه ان ف عمود نور دخل جوايا شرمني مخليني مش قادرة اتحرك من مكاني
انا/ مهو انتي اللي استفزيتي مشاعري وانا اصلا بقالي فتره طويله منمتش مع حد وبصراحه جسمك ابن متناكه يوقف اتخن زوبر ومحسيتش بنفسي غير وانا بفرتك ف كسك اللي عامل زي الفرن المولع دا
فرحه/ صحيح انت ليه منزلتش لبنك ف كسي
انا/ وانزله ازاي فيكي وانا معرفش اذا كنتي بتاخدي مانع حمل ولا لا... ولا عايزه تحملي وتبقي كارثه
فرحه/ يبقي ماما عندها حق لان دا نفس الرد
انا/ امك..!!! احا وهي امك عرفت منين اللي حصل بينا
فرحه/(بإرتباك) لا لا معرفتش اللي حصل...انا اقصد ان انا سألتها يعني لو واحد نام مع ست ومنزلش فيها دا بيبقي لي ف قالتلي نفس ردك دا ___بقلم√زيزو
انا/ فرحه.. انتي بتحوري عليا ولا اي بالظبط
فرحه/ هحور لي هو انا يعني هفضح نفسي ي زيزو
انا/ عموما انا قولتلك متتكلميش مع حد لان انتي اول شخص هيتأذي وانتي حره بقي ي فرحه... يلا اسيبك دلوقت لان حاسس جسمي متكسر من الطريق وهنام
فرحه/ ماشي ي زيزو... مع السلامه هتوحشني

بدأنا بقي محن ومنيكه وكمان حاسس ان العيله دي متناكه وكلهم عارفين بوساخة بعض وهتبقي ايام زفت

نمت وصحيت بليل قعدت مع اهلي اتغديت وكله تمام وفضلت سهران مع صحابي عل الفون اطمن عليهم وكلمت ناس من اللي كانت معايا ف المطعم وكله تمام وفل لحد ما نمت بعد الفجر وتاني يوم كالعاده مفيش جديد غير ان دودو بقت تكلمني كتير والكلام بينا بقي واسع جدا وعرفت عنها حاجات كتير جدا تعتبر غريبه زي مثلا ان جوزها عايش ف السعوديه من زمان ومتجوز واحده هناك وهي عارفه ولما بتسافر بتعيش ف شقه لوحدها بس العلاقه بينهم مش وحشه وساكته عل كل دا بسبب ان حالتهم المادية كويسه جدا جدا وان الجوازه دي للمصلحه ليها ولأولادها يعني جوزها متجوز واحده سعودية معاها فلوس عبيطه وبسببها شغال مدير بنك هناك و دي حاجه مش سهله ان واحد مصري او مغترب يبقي مدير حاجه زي كدا ولأن الست السعودية اللي مجوزها دي ليها معارف كتير وفلوس اكتر هي اللي وصلته للشغل دا ومراته المصرية وافقت لان هتعيش حياه مرفهه ورايقه جدا وهتضمن لاولادها عيشه كويسه وغير كدا الست السعودية دي بتحب اولادها جدا والعلاقه بينهم حلوه بس كل القصه ان دودو مش حابه تعيش معاهم ف نفس البيت وبقت عايشه ف شقه لوحدها وكل طلباتها بتتنفذ والفلوس كتير معاها وبدأت تنزل مصر لان الجو هناك يعتبر مقفل عن هنا بالنسبة للمصريين عموما وبيحبوا ينزلوا بلدهم كزيارة مثلا

قضيت الاجازة و سعاد ام فرحه متصلتش بيا خالص بس فرحه بنتها اللي كانت بتتصل كل يومين ولا حاجه عايزاني ارجع لان غالبا كسها محتاج يتناك وعجبها الوضع معايا ودا اللي فهمته من كل كلامها عن العلاقه اللي حصلت بينا وهي الصراحه ست زي الكتاب ما قال مكتمله ف كل حاجه انوثه ودلع ولبونه بردو بس مقارنة ب دودو ف لا دودو دي تعتبر ملكة جمال واسلوب راقي ومتعلمه كويس جدا تحسها كدا من الطبقة الراقيه فشخ والناس الهاي كلاس جدا وبتحب تبقي بحريتها بدون قيود او قوانين التزام طول ما هي مبتعملش حاجه غلط

خلصت الاجازة ورجعت المنصورة تاني وصلت البيت ومكنتش قايل لحد اني هرجع ف اليوم دا وحبيت ادخل عليهم فجأه كدا لان مبقيتش مأمن ليهم خالص وبقيت مقتنع انهم شوية شراميط حرفيآ وامهم دي اكبر شرموطه والاكيد انها عارفه بناتها بيعملوا اي

دخلت البيت وفتحت الباب الخارجي بالمفتاح اللي معايا بصوت هادي جدا ع محدش يحس بوجودي وطلعت قدام شقتهم وقفت وكانوا بيتكلموا ف الصاله عندهم بس صوتهم عالي لانهم ميعرفوش اني هرجع اليوم دا وكدا كدا باب البيت الخارجي مقفول... وقفت بعيد عن الباب بشوية بحيث محدش يشوفني او يحس بوجودي ع اسمع بيقولوا اي واشوف اللي ف دماغي صح ولا لا

ليلي/ بس اي الفجر اللي انتي فيه دا ي سوسو ههه
سعاد/ اخرسي ي شرموطه لمي لساني شوية وانتي بتكلمي امك والا اللي حصل دا مش هيتكرر
ليلي/ تربيتك ي سوسو ي بطل هههه دا الواد مقدرش يستحمل جسمك الجامد وجابهم عل نفسه هههه
سعاد/ معارفك الخولات ي وسخه جايبالي عيل بشخه تقوليلي هيكيفك ويخليكي تصوتي وطلع خول
ليلي/ ي سوسو انتي اللي ما صدقتي شوفتي زوبر الواد ونزلتي فيه مص لحد ما خلاص مبقاش مستحمل وقام جايبهم عليكي هههه انتي عايزه واحد من الزنوج اللي بيقعدوا بالساعه وازبارهم كبيره اوي دول ___بقلم√زيزو
سعاد/ اسكتي ي شرموطه هتهيجيني وانا علي اخري اصلا وعايزه زوبر بأي طريقة يفشخلي كسي اللي اتهري من كتر الدعك بأيدي خلاص محتاجه دكر مبقيتش مستحمله خلاص والا هخرج اسحب اي زوبر من الشارع ويحصل اللي يحصل بس المهم كسي يرتاح
ليلي/ بقولك اي ي سوسو... اي رأيك ف زيزو
سعاد/ ماله زيزو يعني مش فاهمه تقصدي اي
ليلي/ فاكره يوم ما شافني تحت السلم بتناك... اليوم دا وانا واقفه معاه قدام الشقه قبل ما تخرجي انتي كان بيزعق وانا حاطه راسي ف الارض وشوفت زوبره معلم ف البنطلون بتاعه عامل زي عمود النور شكله كبير اوي وشكله لما شافني وانا بتناك هاج عليا بس كان منظره جامد اوي بقيت هيجانه وهو بيزعقلي ونفسي ينيكني
سعاد/ اتهدي ي شرموطه بلاش فضايح دا بالذات حاولي تبعدي عنه لان شكله ملوش ف الوساخه بتاعتك دي
ليلي/ هو في راجل ملوش ف النسوان اصلا كلهم مجرد ما يشوفوا الست بيبقوا بيريلوا عليها
سعاد/ اسمعي الكلام وابعدي عنه لان دا غير اللي تعرفيهم واحمدي **** انه مقالش حاجه لابوكي والا كنا اتفضحنا وانا اطلقت بسببك ومش بعيد يقتلك
ليلي/ مهو دا دليل انه زي كل الرجاله لو مكنش زيهم وكان فعلا خايف علي شكل بابا او الثقه اللي بيتكلم عليها كان زمانه قاله لكن مقالوش عشان ينام معايا
سعاد/ وانتي جايبه الثقه اللي ف كلامك دي منين
ليلي/ لان يومها قولتله متقولش لبابا وهخليك تعمل اللي انت عايزو حتي لو هتنام معايا وشكله عايز كدا
سعاد/ طب اخرسي بقي ولمي الدور عشان اختك شكلها قامت من النوم ومش عايزاها تعرف حاجه من دي
ليلي/ انتي لي مخبيه عليها اللي بنعمله ي ماما حتي تبقي معانا وتريح كسها اللي بقاله اكتر من سنه متلمسش من راجل دا لو حسبنا جوزها من الرجاله اصلا
سعاد/ قولتلك اخرسي وملكيش دعوه بيها

طبعا انا سمعت كل دا واللي ف دماغي طلع صح الصح ودول عبارة عن شوية شراميط برخصه ولو استمريت معاهم ف البيت مش هترحم منهم ومش بعيد يحاولوا يخلوني اداري عليهم بس كسمهم انا مش هشتغل معرص بقرون عل شوية شراميط للزوبر

خرجت تاني من البيت بعد كل دا وقومت فاتح الباب الخارجي واتعمدت ارزع الباب ع يسمعوه ويعرفوا اني رجعت... فعلا وانا طالع عل السلم لاقيت باب الشقه بيتفتح قبل ما اخبط اصلا ولاقيت سعاد خارجه تقابلني بس دي لابسه جلابيه بيتي شفافه جدا لدرجة ان بزازها باينه منها لانها مش لابسه برا بس لابسه اندر لونه ازرق

انا/ صباح الخير ي ام فرحه
سعاد/ اهلا حمد **** عل السلامه ي زيزو
انا/ تسلمي ي حاجه... اخبارك اي والبنات عاملين اي
سعاد/ كلنا كويسين وبخير وبعدين اسمعي سعاد وبس بلاش ام فرحه او حاجه دي قولي سعاد او سوسو
انا/ لا لا طبعا مينفعش ليكي كل الاحترام وميصحش اللي بتقوليه دا معلش مش هقدر اناديكي بكدا
سعاد/ كدا يبقي انت عايزني ازعل منك ومش هكلمك تاني خالص... بعدين ليه مقولتش انك جاي حتي كنت اعملك لقمه تلاقيك جعان من السفر
انا/ لا لا مش جعان اوي بس هطلع اريح شوية
سعاد/ طب خلاص اطلع خد دش وانا هبعتلك فرحه بالاكل وبعدين ابقي نام شوية عشان ترتاح من الطريق
انا/ ملوش لازمه ي ام فرحه انا هنام عل طول
سعاد/ ي حبيبي مينفعش انت جاي من سغطفر ولازم تاكل حاجه قبل ما تناك بسبب السجاير اللي بتشربها دي

ليلي/ ازيك ي زيزو حمد **** عل السلامه
انا/ تسلمي ي ليلي انتي عامله اي
ليلي/ بخير وكله تمام... انت لسه زعلان مني ي زيزو
انا/ بلاش نتكلم ف اللي فات بس اللي عملتيه غلط كبير
ليلي/ خلاص مش هكرره تاني بس انت متزعلش
انا/ تمام ي ليلي... بعد اذنكم هطلع الشقه

سيبتهم وكلعت فوق وبقول ف سري مش هتعملي اي ي شرموطه دا شكلك بتعرصي عل امك بتجيبي ليها ناس تركبها وانتي بتتفرجي عليها والمتناكه الكبيره اللي خارجه تقابلني ب عبايه كاشفه كل جسمها

سعاد/ امال اي الاحترام اللي نزل فجأه عليكي دا
ليلي/ اوووف ي ماما شوفتي زوبره معلم ف البنطلون ازاي دا شكله كبير اوي ويفشخ اي كس يدخل فيه
سعاد/ شوفتيه ازاي دا ي وسخه
ليلي/ انتي مش واخده بالك انتي واقفه معاه ب عباية البيت الشفافه اللي مبينه بزازك وجسمك كله حتي الاندر بتاعك باين وظاهر عل الاخر ___بقلم√زيزو
سعاد/ يخربيتك نسيت يادي الكسفه اللي انا فيها
ليلي/ كسفة اي بس دا شكلك كدا خلتيه هايج و زوبره وقف عل اخره وبقي زي عمود النور اووووف عليه
سعاد/ طب اسكتي متهيحينيش وادخلي استعجلي اختك تعمله لقمة ياكلها قبل ما ينام
ليلي/ طب ما اطلع انا اعمله ي سوسو
سعاد/ انتي بالذات لا انا بحاول اراضية ع ينسي اللي حصل ومخليهوش يفتكر اننا شوية شراميط وانتي لو طلعتي فوق هتفضلي تتمنيكي وتتلبوني عليه

طلعت الشقه لاقيتها بتلمع وشكلها لسه متنضفه والهدوم مغسوله و في الدولاب متظبطه قومت قالع هدومي و وقفت بالبوكسر وخرجت تيشرت وبنطلون بيتي ع البسهم لما اخرج من الحمام... خلاص داخل الحمام لاقيت الباب بيتفتح وفرحه جايه تجري عليا تحضني

انا/ اهدي يخربيت امك البتب مفتوح وممكن حد يشوفنا
فرحه/ اللي يشوف يشوف ولا يفرق معايا حد
انا/ بلاش عبط مش عايز مشاكل ولا فضايح
فرحه/ فضايح اي ي زيزو تفتكر حتي لو امي عرفت اللي بينا هتروح تفضح بنتها قدام الناس
انا/ اكيد لا بس اقل حاجه انا هنطرد من الشقه وارجع تاني انام عل المحطه لحد ما الاقي شقه تانيه دا لو حد وافق اصلا يأجر ليا بعد ما يتعرف اني انطرد من عندكم بسبب حاجه زي دي
فرحه/ اللي انت قولته دا كله مش هيحصل متقلقش... ادخل انت بس خد دش عل ما اعملك حاجه تاكلها
انا/ تمام بس متعمليش اكل كتير لاني مش جعان وقولت لامك كدا بس هي مصممه انك تطلعي تعملي اكل
فرحه/ ايون عايزه تغذيك ع تقدر عليا هههه
انا/ نعم يختي..!!
فرحه/ بهزر معاك ي زيزو انت قفوش لي كدا
انا/ فرحه انا عارف انك عارفه اللي حصل بينا و دي تاني مره تغلطي قدامي بالكلام بس هثولك حاجه مهمه... انا شخصيا مش فارق معايا حاجه بس انتي اللي هتتأذي لو الموضوع انتشر وقولتلك كدا بس انتي مسمعتيش
فرحه/ الصراحه ي زيزو امي عارفه اللي حصل لاننا مش بنخبي عليها حاجه ولا هي بتخبي علينا حاجه
انا/ طب كويس جدا لما اخرج من الحمام نبقي نشووف حوار محدش بيخبي حاجه عل التاني دا لان ف حاجات كتير بتحصل هنا ومش عايز ابقي زي العبيط وسطكم
فرحه/ تمام ي زيزو خد انت الدش ولما تخرج نتكلم براحتنا لحد الصبح كمان لو تحب ___بقلم√زيزو

دخلت الحمام خدت دش سريع وخارج لافف الفوطه حوالين وسطي عادي مهي كدا كدا فرصه بتتناك مني عادي بس اللي لاقيته حاجه تانيه خالص

انا/ اي دا ف اي..........
👌👌
 
الجزء الرابع



دودو/ متشكره جدا يا زيزو وهستناك ترجع من البلد وياريت تبقي تكلمني لما توصل بيتك عشان اطمن عليك
انا/ من عيوني حاضر يا دودو... سلام يا باشا
دودو/ تسلملي عيونك الملونه... بااي يا قمر



كملت نوم عادي وصحيت تاني يوم لبست وخدت شنطتي ونزلت قولت اشوف ام فرحه محتاجه حاجه قبل ما امشي ولا لا ولسه داخل علي باب شقتهم في الدور الارضي سمعت صوت اعرفه كويس صوت واحده بتتناك وبتتأوووه.... نزلت كذا سلمه من الدرج ببص لاقيت ليلي اخت فرحه واقفه تحت السلم وموطيه و رافعه الجلابيه بتاعتها وقالعه الاندر ومرمي عل الارض جمبها و واقف وراها شاب من سنها تقريبا ومنزل بنطلونه وبوكسره ومدخل زوبره في طيزها ونازل نييك فيها بسرعه شديده وهي صوتها بيعلي من الرزع فيها.... لاقيت المنظر دا قومت طالع تاني بشويش واقف مستنيها قدام باب شقتهم لحد بعد حوالي 4 او 5 دقايق لاقيتها طالعه بتعدل هدومها ولما لاقتني في وشها اتصدمت ومبقتش عارفه تقول اي ولا تعمل اي

ليلي/(بارتباك) زيزو..! انت واقف هنا من بدري
انا/ مش بدري اوي بس سمعت وشوفت كمان
ليلي/ طب عشان خاطري متقولش لبابا حاجه وانا هفهمك كل حاجه وهعملك اللي تطلبه كله
انا/ اشمعني يعني قولتي باباك.. لو قولت لمامتك عادي.!؟
ليلي/ لا لا اقصد متقولش لحد خالص وهعملك اي حاجه
انا/ هتعمليلي اي يعني.. زي اي مثلا
ليلي/ اي حاجه عايزها... حتي لو عايز تنام معايا
انا/ طبيعي يكون الموضوع سهل عندك من اللي واضح قدامي ان دي مش اول مره و ان اللي واقفه قدامي شرموطه برخصه مش بنت ناس محترمه ومتعلمه
ليلي/ زيزو متفهمنيش غلط دي اول مره اعمل كدا وكمان غصب عني لاني بحبه وكان زعلان بسبب اني برفض
انا/(بزعيق) ما يزعل ولا يولع بكسمه.... يعني انتي دلوقت خلتيني مش عارف اعمل اي اقول لابوكي وابان قدامه اني مقصر معاكم ومش واخد بالي منكم زي ما وعدته ولا اقول لامك اللي واضح انها عارفه انك بتعملي كدا وبتداري عليكي ودا باين في كلامك ___بقلم√زيزو
ليلي/ معلش عشان خاطري اهدي بس و وطي صوتك
انا/ بصي انا اعصابي في مناخيري منك و....

واحنا بنتكلم لاقيت الباب اتفتح وخرجت منه ام فرحه

ام فرحه/ اي دا في ايه ي زيزو صوتك عالي وبتزعق لي
انا/ ايووه اتفضلي بقي ي ليلي قوليلها في اي
ام فرحه/ في اي يا جلابة المصايب عملتي ايه
ليلي/ مفيش حاجه يا ماما هبقي اقولك لوحدنا
انا/ مفيش لوحدكم دي... يا تقولي دلوقت يا هتكلم انا
ام فرحه/ قول انت يا زيزو عملت اي البت دي
انا/ طيب يا ام فرحه انا مش هتكلم كتير بس خدي بالك من بنتك وانصحيها تبطل اللي بتعمله دا لانه غلط واخرته زفت وهي بقي تبقي تقولك هي كانت بتعمل اي تحت السلم لدرجة انها كانت واخده راحتها جدا زي ما تكون عارفه ان محدش هيعاتبها علي اللي بتعمله وانه حاجه عاديه ومتعوده عليها والدنيا تمام
ام فرحه/ هي عملت اي بس ي زيزو فهمني ع خاطري
انا/ هي تبقي تقولك ي ام فرحه.. بعد اذنكم بقي ولو احتاجتي اي حاجه ف غيابي كلميني عل طول

سيبتهم ومشيت خرجت من البيت روحت للموقف

عند سعاد وبنتها ليلي

سعاد/ اتنيلي احكيلي عملتي اي بالظبط
ليلي/ معملتش حاجه لكل دا يدوب الواد حمادة صاحبي كان هيجان وكنا تحت السلم مدخله في طيزي مكملش 10 دقايق ولبست وطلعت لاقيته مستنيني وبيزعق معايا ع شافني وانا موطيه وهو بينيكني
سعاد/ يا شرموطة ي بنت الوسخه عارفه انك هتفضحينا وتخلي سمعتنا زي الزفت في البلد من عمايلك
ليلي/ يا ماما ما انتي عارفه ان حمادة بينيكني و زيزو دا اللي مزودها اوي وفاكر نفسه دكر عليا وانتي السبب
سعاد/ ي بنت الوسخه ي شرموطه قومي اخفي من وشي ولو سمعت صوتك هقتلك بايديا قبل ما تفضحينا اللي مش عاجبك دا بقينا تحت درسه بسببك وقادر يفضحنا وابوكي موصيه علينا ياخد باله مننا مش يعرص عليكي وانتي بتتشرمطي مع شوية خولات

ملحوظه صغيرة
لو تفتكروا وقت ما كانت سعاد بتتكلم مع بنتها فرحه وبتفهمها تعمل اي ع زيزو ينيكها وقالتلها طب اسكتي ي ماما ع ليلي شكلها رجعت من الكلية وقامت سعاد ضحكت بشرمطه دا بسبب ان سعاد عارفه ان ليلي بنتها بتتناك بس مقالتش لفرحه ان اختها بتتناك كمان

بعد ساعتين كنت وصلت للبيت عندي وسلمت عل امي واخويا وسيبتلهم فلوس ودخلت انام شويه لاقيت فوني بيرن وكانت اللي بترن فرحه

انا/ ازيك ي فرحه عامله اي
فرحه/ بخير ي زيزو... وصلت ولا لسه
انا/ وصلت من شوية وداخل اريح جسمي من المشوار
فرحه/ طب كويس حبيت اطمن عليك.. ينفع اللي عملته فيا دا ي مفتري انت طلعت صعب اوي وتتعب
انا/ بلاش تفكريني بقي باللي حصل لان بزعل
فرحه/ هو انت عملت معايا غصب عنك ولا انا وحشه
انا/ ي بنتي قولتلك مش وحشه وانتي بطل ابن متناكه الواحد ميزهقش من النيك فيكي بس حاسس اني بخون ثقة ابوكي و دي مش سهله خالص عندي
فرحه/ بص ي زيزو متفكرش ف ابويا وخليك معايا وبس
انا/ انتي فاكره الموضوع سهل وهو منيل اصلا
فرحه/ مش عايزه احس انك بتبقي معايا غصب عنك
انا/ لا غصب ولا حاجه ي فرحه
فرحه/ يبقي تخلينا ف نفسنا وبس لان لو بابا حاسس بيا مكنش جوزني لواحد زي دا كل همه الفلوس بس للاسف بابا زيه بالظبط ومش بيفكر غير ف الفلوس وبس
انا/ ما علينا بقي المهم عاملة اي دلوقت لسه ف وجع؟
فرحه/ وجع اي بس دا انا حاسه ان ف عمود نور دخل جوايا شرمني مخليني مش قادرة اتحرك من مكاني
انا/ مهو انتي اللي استفزيتي مشاعري وانا اصلا بقالي فتره طويله منمتش مع حد وبصراحه جسمك ابن متناكه يوقف اتخن زوبر ومحسيتش بنفسي غير وانا بفرتك ف كسك اللي عامل زي الفرن المولع دا
فرحه/ صحيح انت ليه منزلتش لبنك ف كسي
انا/ وانزله ازاي فيكي وانا معرفش اذا كنتي بتاخدي مانع حمل ولا لا... ولا عايزه تحملي وتبقي كارثه
فرحه/ يبقي ماما عندها حق لان دا نفس الرد
انا/ امك..!!! احا وهي امك عرفت منين اللي حصل بينا
فرحه/(بإرتباك) لا لا معرفتش اللي حصل...انا اقصد ان انا سألتها يعني لو واحد نام مع ست ومنزلش فيها دا بيبقي لي ف قالتلي نفس ردك دا ___بقلم√زيزو
انا/ فرحه.. انتي بتحوري عليا ولا اي بالظبط
فرحه/ هحور لي هو انا يعني هفضح نفسي ي زيزو
انا/ عموما انا قولتلك متتكلميش مع حد لان انتي اول شخص هيتأذي وانتي حره بقي ي فرحه... يلا اسيبك دلوقت لان حاسس جسمي متكسر من الطريق وهنام
فرحه/ ماشي ي زيزو... مع السلامه هتوحشني

بدأنا بقي محن ومنيكه وكمان حاسس ان العيله دي متناكه وكلهم عارفين بوساخة بعض وهتبقي ايام زفت

نمت وصحيت بليل قعدت مع اهلي اتغديت وكله تمام وفضلت سهران مع صحابي عل الفون اطمن عليهم وكلمت ناس من اللي كانت معايا ف المطعم وكله تمام وفل لحد ما نمت بعد الفجر وتاني يوم كالعاده مفيش جديد غير ان دودو بقت تكلمني كتير والكلام بينا بقي واسع جدا وعرفت عنها حاجات كتير جدا تعتبر غريبه زي مثلا ان جوزها عايش ف السعوديه من زمان ومتجوز واحده هناك وهي عارفه ولما بتسافر بتعيش ف شقه لوحدها بس العلاقه بينهم مش وحشه وساكته عل كل دا بسبب ان حالتهم المادية كويسه جدا جدا وان الجوازه دي للمصلحه ليها ولأولادها يعني جوزها متجوز واحده سعودية معاها فلوس عبيطه وبسببها شغال مدير بنك هناك و دي حاجه مش سهله ان واحد مصري او مغترب يبقي مدير حاجه زي كدا ولأن الست السعودية اللي مجوزها دي ليها معارف كتير وفلوس اكتر هي اللي وصلته للشغل دا ومراته المصرية وافقت لان هتعيش حياه مرفهه ورايقه جدا وهتضمن لاولادها عيشه كويسه وغير كدا الست السعودية دي بتحب اولادها جدا والعلاقه بينهم حلوه بس كل القصه ان دودو مش حابه تعيش معاهم ف نفس البيت وبقت عايشه ف شقه لوحدها وكل طلباتها بتتنفذ والفلوس كتير معاها وبدأت تنزل مصر لان الجو هناك يعتبر مقفل عن هنا بالنسبة للمصريين عموما وبيحبوا ينزلوا بلدهم كزيارة مثلا

قضيت الاجازة و سعاد ام فرحه متصلتش بيا خالص بس فرحه بنتها اللي كانت بتتصل كل يومين ولا حاجه عايزاني ارجع لان غالبا كسها محتاج يتناك وعجبها الوضع معايا ودا اللي فهمته من كل كلامها عن العلاقه اللي حصلت بينا وهي الصراحه ست زي الكتاب ما قال مكتمله ف كل حاجه انوثه ودلع ولبونه بردو بس مقارنة ب دودو ف لا دودو دي تعتبر ملكة جمال واسلوب راقي ومتعلمه كويس جدا تحسها كدا من الطبقة الراقيه فشخ والناس الهاي كلاس جدا وبتحب تبقي بحريتها بدون قيود او قوانين التزام طول ما هي مبتعملش حاجه غلط

خلصت الاجازة ورجعت المنصورة تاني وصلت البيت ومكنتش قايل لحد اني هرجع ف اليوم دا وحبيت ادخل عليهم فجأه كدا لان مبقيتش مأمن ليهم خالص وبقيت مقتنع انهم شوية شراميط حرفيآ وامهم دي اكبر شرموطه والاكيد انها عارفه بناتها بيعملوا اي

دخلت البيت وفتحت الباب الخارجي بالمفتاح اللي معايا بصوت هادي جدا ع محدش يحس بوجودي وطلعت قدام شقتهم وقفت وكانوا بيتكلموا ف الصاله عندهم بس صوتهم عالي لانهم ميعرفوش اني هرجع اليوم دا وكدا كدا باب البيت الخارجي مقفول... وقفت بعيد عن الباب بشوية بحيث محدش يشوفني او يحس بوجودي ع اسمع بيقولوا اي واشوف اللي ف دماغي صح ولا لا

ليلي/ بس اي الفجر اللي انتي فيه دا ي سوسو ههه
سعاد/ اخرسي ي شرموطه لمي لساني شوية وانتي بتكلمي امك والا اللي حصل دا مش هيتكرر
ليلي/ تربيتك ي سوسو ي بطل هههه دا الواد مقدرش يستحمل جسمك الجامد وجابهم عل نفسه هههه
سعاد/ معارفك الخولات ي وسخه جايبالي عيل بشخه تقوليلي هيكيفك ويخليكي تصوتي وطلع خول
ليلي/ ي سوسو انتي اللي ما صدقتي شوفتي زوبر الواد ونزلتي فيه مص لحد ما خلاص مبقاش مستحمل وقام جايبهم عليكي هههه انتي عايزه واحد من الزنوج اللي بيقعدوا بالساعه وازبارهم كبيره اوي دول ___بقلم√زيزو
سعاد/ اسكتي ي شرموطه هتهيجيني وانا علي اخري اصلا وعايزه زوبر بأي طريقة يفشخلي كسي اللي اتهري من كتر الدعك بأيدي خلاص محتاجه دكر مبقيتش مستحمله خلاص والا هخرج اسحب اي زوبر من الشارع ويحصل اللي يحصل بس المهم كسي يرتاح
ليلي/ بقولك اي ي سوسو... اي رأيك ف زيزو
سعاد/ ماله زيزو يعني مش فاهمه تقصدي اي
ليلي/ فاكره يوم ما شافني تحت السلم بتناك... اليوم دا وانا واقفه معاه قدام الشقه قبل ما تخرجي انتي كان بيزعق وانا حاطه راسي ف الارض وشوفت زوبره معلم ف البنطلون بتاعه عامل زي عمود النور شكله كبير اوي وشكله لما شافني وانا بتناك هاج عليا بس كان منظره جامد اوي بقيت هيجانه وهو بيزعقلي ونفسي ينيكني
سعاد/ اتهدي ي شرموطه بلاش فضايح دا بالذات حاولي تبعدي عنه لان شكله ملوش ف الوساخه بتاعتك دي
ليلي/ هو في راجل ملوش ف النسوان اصلا كلهم مجرد ما يشوفوا الست بيبقوا بيريلوا عليها
سعاد/ اسمعي الكلام وابعدي عنه لان دا غير اللي تعرفيهم واحمدي **** انه مقالش حاجه لابوكي والا كنا اتفضحنا وانا اطلقت بسببك ومش بعيد يقتلك
ليلي/ مهو دا دليل انه زي كل الرجاله لو مكنش زيهم وكان فعلا خايف علي شكل بابا او الثقه اللي بيتكلم عليها كان زمانه قاله لكن مقالوش عشان ينام معايا
سعاد/ وانتي جايبه الثقه اللي ف كلامك دي منين
ليلي/ لان يومها قولتله متقولش لبابا وهخليك تعمل اللي انت عايزو حتي لو هتنام معايا وشكله عايز كدا
سعاد/ طب اخرسي بقي ولمي الدور عشان اختك شكلها قامت من النوم ومش عايزاها تعرف حاجه من دي
ليلي/ انتي لي مخبيه عليها اللي بنعمله ي ماما حتي تبقي معانا وتريح كسها اللي بقاله اكتر من سنه متلمسش من راجل دا لو حسبنا جوزها من الرجاله اصلا
سعاد/ قولتلك اخرسي وملكيش دعوه بيها

طبعا انا سمعت كل دا واللي ف دماغي طلع صح الصح ودول عبارة عن شوية شراميط برخصه ولو استمريت معاهم ف البيت مش هترحم منهم ومش بعيد يحاولوا يخلوني اداري عليهم بس كسمهم انا مش هشتغل معرص بقرون عل شوية شراميط للزوبر

خرجت تاني من البيت بعد كل دا وقومت فاتح الباب الخارجي واتعمدت ارزع الباب ع يسمعوه ويعرفوا اني رجعت... فعلا وانا طالع عل السلم لاقيت باب الشقه بيتفتح قبل ما اخبط اصلا ولاقيت سعاد خارجه تقابلني بس دي لابسه جلابيه بيتي شفافه جدا لدرجة ان بزازها باينه منها لانها مش لابسه برا بس لابسه اندر لونه ازرق

انا/ صباح الخير ي ام فرحه
سعاد/ اهلا حمد **** عل السلامه ي زيزو
انا/ تسلمي ي حاجه... اخبارك اي والبنات عاملين اي
سعاد/ كلنا كويسين وبخير وبعدين اسمعي سعاد وبس بلاش ام فرحه او حاجه دي قولي سعاد او سوسو
انا/ لا لا طبعا مينفعش ليكي كل الاحترام وميصحش اللي بتقوليه دا معلش مش هقدر اناديكي بكدا
سعاد/ كدا يبقي انت عايزني ازعل منك ومش هكلمك تاني خالص... بعدين ليه مقولتش انك جاي حتي كنت اعملك لقمه تلاقيك جعان من السفر
انا/ لا لا مش جعان اوي بس هطلع اريح شوية
سعاد/ طب خلاص اطلع خد دش وانا هبعتلك فرحه بالاكل وبعدين ابقي نام شوية عشان ترتاح من الطريق
انا/ ملوش لازمه ي ام فرحه انا هنام عل طول
سعاد/ ي حبيبي مينفعش انت جاي من سغطفر ولازم تاكل حاجه قبل ما تناك بسبب السجاير اللي بتشربها دي

ليلي/ ازيك ي زيزو حمد **** عل السلامه
انا/ تسلمي ي ليلي انتي عامله اي
ليلي/ بخير وكله تمام... انت لسه زعلان مني ي زيزو
انا/ بلاش نتكلم ف اللي فات بس اللي عملتيه غلط كبير
ليلي/ خلاص مش هكرره تاني بس انت متزعلش
انا/ تمام ي ليلي... بعد اذنكم هطلع الشقه

سيبتهم وكلعت فوق وبقول ف سري مش هتعملي اي ي شرموطه دا شكلك بتعرصي عل امك بتجيبي ليها ناس تركبها وانتي بتتفرجي عليها والمتناكه الكبيره اللي خارجه تقابلني ب عبايه كاشفه كل جسمها

سعاد/ امال اي الاحترام اللي نزل فجأه عليكي دا
ليلي/ اوووف ي ماما شوفتي زوبره معلم ف البنطلون ازاي دا شكله كبير اوي ويفشخ اي كس يدخل فيه
سعاد/ شوفتيه ازاي دا ي وسخه
ليلي/ انتي مش واخده بالك انتي واقفه معاه ب عباية البيت الشفافه اللي مبينه بزازك وجسمك كله حتي الاندر بتاعك باين وظاهر عل الاخر ___بقلم√زيزو
سعاد/ يخربيتك نسيت يادي الكسفه اللي انا فيها
ليلي/ كسفة اي بس دا شكلك كدا خلتيه هايج و زوبره وقف عل اخره وبقي زي عمود النور اووووف عليه
سعاد/ طب اسكتي متهيحينيش وادخلي استعجلي اختك تعمله لقمة ياكلها قبل ما ينام
ليلي/ طب ما اطلع انا اعمله ي سوسو
سعاد/ انتي بالذات لا انا بحاول اراضية ع ينسي اللي حصل ومخليهوش يفتكر اننا شوية شراميط وانتي لو طلعتي فوق هتفضلي تتمنيكي وتتلبوني عليه

طلعت الشقه لاقيتها بتلمع وشكلها لسه متنضفه والهدوم مغسوله و في الدولاب متظبطه قومت قالع هدومي و وقفت بالبوكسر وخرجت تيشرت وبنطلون بيتي ع البسهم لما اخرج من الحمام... خلاص داخل الحمام لاقيت الباب بيتفتح وفرحه جايه تجري عليا تحضني

انا/ اهدي يخربيت امك البتب مفتوح وممكن حد يشوفنا
فرحه/ اللي يشوف يشوف ولا يفرق معايا حد
انا/ بلاش عبط مش عايز مشاكل ولا فضايح
فرحه/ فضايح اي ي زيزو تفتكر حتي لو امي عرفت اللي بينا هتروح تفضح بنتها قدام الناس
انا/ اكيد لا بس اقل حاجه انا هنطرد من الشقه وارجع تاني انام عل المحطه لحد ما الاقي شقه تانيه دا لو حد وافق اصلا يأجر ليا بعد ما يتعرف اني انطرد من عندكم بسبب حاجه زي دي
فرحه/ اللي انت قولته دا كله مش هيحصل متقلقش... ادخل انت بس خد دش عل ما اعملك حاجه تاكلها
انا/ تمام بس متعمليش اكل كتير لاني مش جعان وقولت لامك كدا بس هي مصممه انك تطلعي تعملي اكل
فرحه/ ايون عايزه تغذيك ع تقدر عليا هههه
انا/ نعم يختي..!!
فرحه/ بهزر معاك ي زيزو انت قفوش لي كدا
انا/ فرحه انا عارف انك عارفه اللي حصل بينا و دي تاني مره تغلطي قدامي بالكلام بس هثولك حاجه مهمه... انا شخصيا مش فارق معايا حاجه بس انتي اللي هتتأذي لو الموضوع انتشر وقولتلك كدا بس انتي مسمعتيش
فرحه/ الصراحه ي زيزو امي عارفه اللي حصل لاننا مش بنخبي عليها حاجه ولا هي بتخبي علينا حاجه
انا/ طب كويس جدا لما اخرج من الحمام نبقي نشووف حوار محدش بيخبي حاجه عل التاني دا لان ف حاجات كتير بتحصل هنا ومش عايز ابقي زي العبيط وسطكم
فرحه/ تمام ي زيزو خد انت الدش ولما تخرج نتكلم براحتنا لحد الصبح كمان لو تحب ___بقلم√زيزو

دخلت الحمام خدت دش سريع وخارج لافف الفوطه حوالين وسطي عادي مهي كدا كدا فرصه بتتناك مني عادي بس اللي لاقيته حاجه تانيه خالص

انا/ اي دا ف اي..........
جزء قليل بالنسبة للتأخير اللي انت اتأخرته
 
تم إضافة الجزء الرابع
 
من اجمد ما قرات ياريت تطول الجزء شويه وماتتاخرش في الكتابه
 
Jp8C1hQ.md.jpg
 
اسلوبك شيق وجذاب ويهيج بجد
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%