NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكله اجتماعييه ما هو الحجم الطبيعي للقضيب وهل يؤثر علي العلاقة

اي زبر فوق ٢٦ وتخين مافيش انتصاب دي قاعدة وزي ما حكيت انت مش كثير بس لو كنت بتزور ديور دعارة زي هتشوف احجام واشكال😂
لا يعم مليش ف الكلام دا مبحبهمش بحب العربيات الملاكي و ممكن استعمال خفيف 😂

• بيضحكني
التفاعلات: MR khalid
لا يعم مليش ف الكلام دا مبحبهمش بحب العربيات الملاكي و ممكن استعمال خفيف 😂
ايش نعمل احنا وسط منهم يا هم يا مش هنيك😂

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة و S H E K O
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: MR khalid و مجنونة مطرقعة
  • بيضحكني
التفاعلات: S H E K O
كان في موضوع انا كاتبه كان مضمونه ان الرجل يبدء يكون حجمه مرضي و طبيعي من ٧.٥سنتيميتر

• أتفق
هل تعلم أن كس المراءه ينكمش بالبرودة... ويتمدد بالحراره 🤗🤗

دي حقيقه مش تريقه خالص .

يعني ميزه فينا أن بعد العلاقه بيقبض المهبل وكل الخلايا تهبط والتوسع يلم تاني زي ما كان .

ويتمدد على حسب حجم الزب الشريك يعني لو زبك 10 سم خلاص هنتعود عليه وهيبقى مرضي ... والكس هيتوسع على مقاسه ... ويلم زي الاول .

حظك السيئ بقى لو زبك صغير ... وحبيت تتعامل مع واحده متعوده على حجم فيل ... هتلاقي نفسك بتعلب كوره في حله شوربه ... والزب هايص جوه مش عارف يحك في حاجه .

والعكس صحيح لو بتاعك كبير واتعاملت مع واحده متعوده على صغير هتحس انك اول مره تتمتع ومش بتتحكم في نفسك وتقول اح وشكرا ،

عشان كده قولت يتمدد بالحرارة وينكمش بالبرودة ✊🏻🫴🏻
انتي صح في كل كلامك
بس انا عايز اضيف ان حتى لو للست متعودة على حجم كبير ممكن ترجع طبيعية بعد حوالي شهرين و تقدر تتعود على حجم اقل او حجم تاني عموما
بشر لا تمارس في الفترة دي

• أتفق
  • بيضحكني
كان في موضوع انا كاتبه كان مضمونه ان الرجل يبدء يكون حجمه مرضي و طبيعي من ٧.٥سنتيميتر
مشوفتش الموضوع دا للاسف بس فعلا عندك حق

• بيضحكني
انتي صح في كل كلامك
بس انا عايز اضيف ان حتى لو للست متعودة على حجم كبير ممكن ترجع طبيعية بعد حوالي شهرين و تقدر تتعود على حجم اقل او حجم تاني عموما
بشر لا تمارس في الفترة دي
قله الممارسه بترجعه للحجم الطبيعي تاني فعلا لان زي ما قالت بيرجع ينكمش .. زيه زي الولاده كدا

• عجبني
التفاعلات: Dot com
  • بيضحكني
يعم اعمل احتياطاتك ع الاقل 😂
و**** كوندوم مش حلو عندي راسه حساس اوووي بهيج من خلاله لو لبستع اقتل ٦٠% من المتعة

• محزن
و**** كوندوم مش حلو عندي راسه حساس اوووي بهيج من خلاله لو لبستع اقتل ٦٠% من المتعة
كدا مفيش ف ايدك غير الدعاء 😂😂

• بيضحكني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
  • حبيته
يوجد مشكله كبيره حول حجم القضيب و ما هو الطول المناسب و كثير من الرجال لديهم مشاكلن فسيه بسبب هذا السؤال
اولا كيف يتم قياس حجم القضيب أو طول القضيب؟
يتم قياس طول القضيب من قمته إلى طرف العانه حيث أن قمة القضيب هي حيث يتصل بعظم العانة و ينبغي ضغط أي دهون أمام عظم العانة عند القياس أما عن قياس سمك القضيب فهو يتم حول قاعده أو وسط جسم القضيب

ما هو حجم القضيب الطبيعي؟ وطول القضيب الطبيعي؟
إن الحجم الطبيعي للقضيب يتمثل بما يلي
متوسط طول القضيب الذكري في حالة الارتخاء من 7 إلى 10 سم.
محيط القضيب الذكري في حالة الارتخاء من 9 إلى 10 سم.
متوسط طول القضيب الذكري في حالة الانتصاب من 12 إلى 16 سم.
محيط القضيب الذكري في حالة الانتصاب حوالي 12 سم.

ما هو طول القضيب الطبيعي حسب العمر !!
يتوقف نمو القضيب الذكري عند انتهاء مرحلة البلوغ التي تختلف من شخص الى آخر لكن عادة بعمر 20 سنة.
متوسط طول القضيب الطبيعي في الفئات العمرية المختلفة

• 12 سنة: 7.1-10.4 سم.
  • 13 سنة: 8.6-13.7 سم.
  • 14 سنة: 9.8-14.6 سم.
  • 15 سنة: 11.8-15.3 سم.
  • 16 سنة: 12.5-15.7 سم.
  • 17 سنة: 13.5-15.9 سم.
  • 18 سنة: 13.7-16 سم.
يعتبر القضيب المنتصب بطول 22.1 سم كبير جداً وقد يصل إلى 33 سم في حالات نادرة.

هل يؤثر حجم القضيب على القدرة الجنسية؟
حيث ان ما يثير قلق بعض الرجال حول حجم القضيب هو ما إذا كان له تأثير على القدرة الجنسية، وما إذا كان مرضياً لأنفسهم ولشريكهم. لكن وبشكل علمي عندما يتعلق الأمر بالجماع قد لا يكون الأكبر دائماً أفضل.
متوسط الحجم المفضل لدى النساء في حال كان القضيب منتصباً هو: 16.25 سم للطول و 12.192 سم للعرض في حين أن عرض القضيب هو أكثر أهمية بالنسبة للنساء من الطول بالنسبة للرضا الجنسي.
وينبغي الانتباه إلى أن نظرة الرجل لحجم قضيبه لها تأثير على الثقة بالنفس وصورة الجسم الإيجابية وبالتالي أداؤه الجنسي فقد يعاني الرجال الذين يخجلون من حجم قضيبهم إما في حالة الارتخاء أو الانتصاب من خلل الانتصاب الناجم عن القلق وغير ذلك من المشاكل العاطفية.
في حين انه يتراوح الطول الطبيعي للمهبل في الحالات الطبيعية دون وجود إثارة أو حمل بين 7-9 سم وعند حدوث الإثارة يتمدد المهبل ليصل طوله بين 11-13 سم.
فلا داعي للقلق او التوتر لان الجميع قادرين علي اثاره شريكهم و اراضئهم و
ليس القضيب كل شئ
يسطا......

مش مهم الطول المهم المفعول 🤣

• بيضحكني
كلام جميل و راقى
هل تعلم أن كس المراءه ينكمش بالبرودة... ويتمدد بالحراره 🤗🤗

دي حقيقه مش تريقه خالص .

يعني ميزه فينا أن بعد العلاقه بيقبض المهبل وكل الخلايا تهبط والتوسع يلم تاني زي ما كان .

ويتمدد على حسب حجم الزب الشريك يعني لو زبك 10 سم خلاص هنتعود عليه وهيبقى مرضي ... والكس هيتوسع على مقاسه ... ويلم زي الاول .

حظك السيئ بقى لو زبك صغير ... وحبيت تتعامل مع واحده متعوده على حجم فيل ... هتلاقي نفسك بتعلب كوره في حله شوربه ... والزب هايص جوه مش عارف يحك في حاجه .

والعكس صحيح لو بتاعك كبير واتعاملت مع واحده متعوده على صغير هتحس انك اول مره تتمتع ومش بتتحكم في نفسك وتقول اح وشكرا ،

عشان كده قولت يتمدد بالحرارة وينكمش بالبرودة ✊🏻🫴🏻
من شخص خبير

• أتفق
اولا طبيا و علميا القضيب طالما ازيد من ٨ سنتي يبقا طوله مناسب جدا و يمتع الزوجة ( و دة كلام دكتور كبير ) عشان بس الناس متحبطش و تحس انها مش هتعرف تتجوز لا يا حبيبي الطول ولا ليه اي لازمة المهم الانتصاب

• أتفق
اولا طبيا و علميا القضيب طالما ازيد من ٨ سنتي يبقا طوله مناسب جدا و يمتع الزوجة ( و دة كلام دكتور كبير ) عشان بس الناس متحبطش و تحس انها مش هتعرف تتجوز لا يا حبيبي الطول ولا ليه اي لازمة المهم الانتصاب
بالظبط الطول مضر في بعض الاحيان اكتر ما هو مفيد و ممتع

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%