NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ثقافة ليه الراجل بعد يخلص علاقه بيتغير سواء مع ستات او ولاد , وهل ده طبيعي ؟(شرح كامل )(بوست طويل !)

السير ادم

نسوانجى متقحرط
عضو
توجه جنسي
ثنائي الميل
شوفت بوست لحد كان بيسال فيه هوا ليه الشريك بتاعه معاملته بتتغير بعد لما بيمارسوا مع بعض !!
وهل ده طبيعي ولا لاء ؟
فقول اكتب بوست عليه وبردو يكون مرجعيه بعد كده لحد لو حصل معاه الموقف ده (ستات - ولاد )

الموضوع ده بينقسم لشقين
ممارسه الراجل مع ولد باه سالب او بنوتي
وممارسه الراجل مع ست

بس قبله نشرح بس الذكر كجسم وطبيعة هرمونات وهوا اصلا بيتثار ازاي وليه ؟

الهرمون المسؤول عن الرغبه الجنسيه (الليبيدو) هوا هرمون الذكوره التستيرون (وهوا موجود للعلم عند الرجاله والستات ااه ما تستغربش بس ده موضوع تاني ) المهم الهرمون ده هوا المسؤول عن الاستثاره عند الذكور
اهو الراجل باه 24 ساعه عقله منقوع في بحيره من التستيرون ! من اول ما بيبلغ عن سن 11-12-13 سنه حسب اختلاف الاعراق والمناطق لحد 65 (وفيه ناس بتفضل لحد 70 و 75 بتستثار جنسيا عادي !)
وده طبيعي حتي لايق مع تطور دور الذكر في التكاثر الانثي بتعمل بويضه واحده كل شهر وبتبقي متاحه للتلقيح لمده قليله فكان لازم الذكر يكون مستعد في اي وقت انه يخصب الانثي علشان يكتر عدد محاولاته بالنجاح في عمليه الاخصاب والتكاثر (بس ما تاخدش ديه حجه يا متحرش يا بتاع الحك في النسوان وماشي شايله علي كتقك وتقول ديه طبيعتي وملتي وانا مليش فيه شايفك وهجيبك وهقولك ليه دلوقتي انت بتتن*ك)
المهم فعلشان كده دايما الرجل بيبقي مستعد انه يدور علي الجنس سواء كانت ميوله مثليه او ستريت او ايا كان

والعمليه ديه بتمشي علي مراحل
اول مرحله طبعا البحث عن شريك واحد او واحده الراجل فيهم هيحاول يقرب منه ويعمل معاه عمليه التزاوج ديه او الممارسه الجنسيه
وهنا الراجل بيبدا يدحلب ويقول كلام معسول وكل ما لذ وطاب علي اذن شريكه
ولو الموضوع مشي تمام ينتقلوا للمرحله اللي بعدها وهي مرحله المعاشره الجسديه
وهنا بيبقي فيها مستويات التستيرون وتاثيرها علي الدماغ والحاله المزاجيه وصل للسما (هيبقي موضوع تاني لو حابين نقوله وهوا تاثير التستيرون علي الحاله المزاجيه لو عايزينه بعدين)
لحد ما تم المعاشره بنجاح 😊

وهنا بنتقل للمرحله اللي بعدها اللي بعد المعاشره واللي فيها مشكلتنا
ليه بيتغير
هل انا عملت حاجه وحشه ؟ هل هوا ندمان ؟ هل هوا مش طايقني ؟
اومال ليه كان بيقولي الكلام ده ده لسا قبل لحظه واحده بس (قبل ما يجيب ) كان كويس عادي

الحقيقه هوا لاء واه في نفس الوقت
لاء هوا ما تغيرش الفكره بس ان الراجل عنده حاجه اسمها فترة جموح او (REFRACTORY PERIOD ) الفتره ديه لو جبتله فيها هيفاء واهبي مش هيهيج عليها فتره والفتره ديه بتخلف من شخص للتاني وباختلاف العمر بردو والطبيعه والنشاط الجنسي ممكن من اول بضع ثواني لحد شويه دقايق او اكتر
بس ده السبب العضوي ايه اللي بيخليه وحش في معاملته انا متفهم \متفهمه انه مش عايز يمارس ليه يبقي وحش اللي يخليه يتغير ؟
هوا ما بتغيرش بس التستيرون كان هوا اللي بيتكلم مش هوا

التستيرون هوا اللي كان مديله الايدج ديه السنه الزياده ديه الاندفاع والصبر علي الدلع والشقلبه وبص\ي كان ناقص يقولك انا مستعد اجيلك الصين بس انت\انتي اؤمر
عم تاثير التستيرون وصل لمفعوله خلاص وبيتنحي بيظهر وشه الحقيقي ففتره الجموح بيبان هوا علي ايه
علشان كده دايما بقول لازم تبص ابعد من النص الساعه اللي هتقضيها

ولان الولاد (السالب خاصه ) يعيني بيواجهوا المشكله ديه اكتر بكتير من البنات
اولا لانهم رجاله في الاول وفي الاخر🤣🤣 ولاجل قدر السخريه يعني فمش علي عكس ان يكون طرف ست (بتحتاج وقت اطول نسبيا من الراجل علشان تثار جنسيا ) وطرف راجل اللي هوا شمعه في لحظه تولع
لاء الاتنين ولاد والاتنين منقوعين في حله التستيرون ففي لحظه بيثاروا

والسالب طبيعي بيزعل لان حظه بيوقعه في ناس زباله اغلبهم بايسيشكوال (زيي) بس مش بيحبوا الولاد والبنات لاء دول مالقوش بنات بس بينيكوا ولاد وكمان ساعات ما بيبقوش بايسشكوال حتي بيبقوا شويه عربجيه عايزين اي حاجه حتي شكمان مش هيعترضوا
فيعيني اكيد الولد ده هيزعل
علي الاقل في حين الممارسه مع الست الراجل بيكون عاااارف انه مش هيلاقي ست تانيه او مش عايز يضيعها فحتي لو مش طايقها بيلم نفسه ولكن بردو في ستات بيحصل معاها نفس الموضوع

المهم طب والعمل ؟
علي نقطتين
انت عزيزي الشخص اللي هيقوم بعمليه النيك
خلي عند امك ددمم
احنا مقدرين فتره جموحك يا عم وانا دافعت عنك بس معلش يعني قرب شويه الشخص اللي معاك طلع ميتين اهله من شويه وانت بترزع فيه انا حتي كنت زيك قبل كده ايام عم كنت لسا جايبهم ابيض وعرفت يعني بني ادمين واتعلمت ان فيه حاجه اسمها تدريب عادي اااه ما تستغربش ممكن تتدرب انك تبقي بني ادم زي ما بتتدرب في الجيم وبتتدرب علي العوم ممكت تتدرب علي المعامله عادي فكر في مواضيع تتكلم فيها فيلم نكته يا عم اضعف الايمان اقعد ساكت بس في حضن اللي معاك علي السرير بس ما تلفش وتدي ظهرك مش هناخدك صوره 4x6
طبيعتك البدائيه مش حكر عليك انت عندك عقل علشان تغيرها وتحاول تتطور طبايعك للاحسن والشخص اللي انت مش عاجبك شخصيته يا عم ما تقربلوش يا عم مش نهايه العالم عليه

وانت عزيزي \عزيزتي الشخص اللي هيتمارس معاه

اتنيل اهدي اعرف الناس علي اساس عقلها وطباعها وخد\خدي الكبيره باه الدنيا مش احلام وردي وفارس احلامك اللي انت مستنياه ده وبعد ما يخلص هيقوم يجري بيك\ي ده مش حقيقي
نقيتي خلاص وده اللي حلو عمل حاجه مش عاجباك اتكلم\ي معاه ااه عرفيه ان فيه كذا كذا كذا وده ببيحصل علشان كذا ايه رايك لو حبينا نغيره او ساعدنا بعض ان احنا ما نضايقش فيه
ايييه حدد\ي وقت تعمل في حاجه بعد الممارسه قوم\ي اعمل حضري حاجه حتي كوبايه عصير بلاش حوار الدلع والقمص وانت اتغيرت انت ما بتحبنيش انت ما بتعملش هوا هيرجع تاني شغااااال يونفيرسال بس اديله بس 3 ثواني وهيكمل
ولو اتخزوقنا ونقينا الشخص الغلط
ما نكابرش
نسيبه
الدنيا مش هتقف عليه

وبااااس كده
خلصت الحدوته لو عايزين حاجه تانيه او حاجه اوضحها تبقوا قولوا

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Lallo و فكرى
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
👏👏👏

• عجبني
التفاعلات: فكرى
موضوع جميل و شكرا على مشاركتنا بيه
يثبت اسبوع لتعم الفائدة و ايظا كي نرى وحجهات النظر الاخرى

• عجبني
بعد ال refractory period دي انت تيجي تشرحلي ال action potential 😂

• عجبني
بعد ال refractory period دي انت تيجي تشرحلي ال action potential 😂
هههههههههههههههههه 🤣 🤣 🤣 🤣 لا ده ما بيتشرحش ده بيتطلسم بتاخده كده معاك تعويذه لحد ما تموت

• عجبني
هههههههههههههههههه 🤣 🤣 🤣 🤣 لا ده ما بيتشرحش ده بيتطلسم بتاخده كده معاك تعويذه لحد ما تموت
دي حاجه لو فهمناها نبقي عمد

• عجبني
دي حاجه لو فهمناها نبقي عمد
اقولك باه علي حاجه
ديه الحاجه الوحيده اللي فاهمها 😆
لدرجه اني بقيت اتكسف اقول لحد اني فاهم اكشن بوتنيشيال ليتريق عليا او يبصلي من فوق لتحت كده ويعملي بلوك من حيز اجتماع الناس اللي مش فاهمين اكشن بوتنيشال 🤣

• عجبني
احسنت الكتابة .

• عجبني
درس يسوى مليون جنيه . اسجل اعجابى الفائق بالموضوع واسلوبك السلس السهل المفهوم الجميل .

اقولك باه علي حاجه
ديه الحاجه الوحيده اللي فاهمها 😆
لدرجه اني بقيت اتكسف اقول لحد اني فاهم اكشن بوتنيشيال ليتريق عليا او يبصلي من فوق لتحت كده ويعملي بلوك من حيز اجتماع الناس اللي مش فاهمين اكشن بوتنيشال 🤣
طب فهمنى بالعربى - يعنى ايه ؟

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%