NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ده حاجة اسمها Post nasal discharge وده مع الالتهاب المزمن للجيوب الانفيه واللى ممكن يزوده هوه الحمل جزىء بسبب زياده حجم الدم 25-35% و جزىء بسبب زيادة الهرمونات و الاثنين هيزودوا الاحتقان - لو خدتى بالم هتلاقى الحامل مناخيرها بتكبر :D

ده حاجة اسمها Post nasal discharge وده مع الالتهاب المزمن للجيوب الانفيه واللى ممكن يزوده هوه الحمل جزىء بسبب زياده حجم الدم 25-35% و جزىء بسبب زيادة الهرمونات و الاثنين هيزودوا الاحتقان - لو خدتى بالم هتلاقى الحامل مناخيرها بتكبر :D
تسلملي يادكتور متشكرة اوي لحضرتك

• عجبني
التفاعلات: dr_lonllly
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جماعه معلش انا اسفه و**** ف اللي هقوله بس تعبت ومش لاقيه حل انا علطول شامه ريحه وحشه اوووي زي الدم انا اسفه أو صدي الحديد ومعظم الاكل طعمه بشع انا اسفه تاني بس عايزه حل عشان كرهت نفسي
الريحة فين مش فاهم؟

روحي لدكتور أنف وأذن وحنجرة

• حبيته
التفاعلات: LADY MONA
  • عجبني
التفاعلات: لحاس الكس
  • بيضحكني
التفاعلات: ناروتو شيبودن (معاذ)
بصي يا اختي دا طبيعي جدا الي انتى حساه دا عشان الحمل ودا هيبدا يقل كل ما تدخلي اكتر في الحمل ممكن متحسيش بالحجات دي في الشهور الي جايه وفي دوا للترجيع لو بتحسي أن انتى عايزه ترجعي طلقتي في الحمل بتاعها كانت كدا
وابعدي تماما عن الانشون البسطرمه التونه الكبده الفسيخ والرنجه وكل الحوم المصنعه لأنها غلط على الجنين وتقومي بالسلامه

من أثار الحمل ، أستشيري دكتور النسا اللى متابعة معاه

جماعه معلش انا اسفه و**** ف اللي هقوله بس تعبت ومش لاقيه حل انا علطول شامه ريحه وحشه اوووي زي الدم انا اسفه أو صدي الحديد ومعظم الاكل طعمه بشع انا اسفه تاني بس عايزه حل عشان كرهت نفسي
لو انتي حامل ده طبيعي تقريبا القرف والريحة الوحشه حتى ف الأكل اللي انتي عملاه بايدك

لا داعي للاعتذار، فهذا هو المكان المناسب لطرح المشاكل والاستفسارات الصحية. يمكن أن تكون بعض المشاكل الصحية مصدر قلق كبير وتؤثر على الحياة اليومية والصحة النفسية. فيما يلي بعض النصائح التي يمكن اتباعها للتعامل مع مشاكل الرائحة الكريهة والطعم السيء:

1- الاهتمام بالنظافة الشخصية: يجب الاهتمام بالنظافة الشخصية بشكل جيد، مثل الاستحمام بانتظام وتغيير الملابس الداخلية يوميًا.

2- الاهتمام بالنظافة الغذائية: يجب الاهتمام بالنظافة الغذائية وتجنب تناول الأطعمة الفاسدة أو التي تم تخزينها لفترة طويلة.

3- استشارة الطبيب: يمكن للأطباء تحديد سبب المشكلة وتشخيص أي حالة صحية تسبب رائحة كريهة أو طعم سيء، وتحديد العلاج اللازم.

4- الاهتمام بالتغذية الصحية: يجب الاهتمام بالتغذية الصحية وتناول الأطعمة الغنية بالفيتامينات والمعادن والبروتينات والألياف.

5- الشرب الكافي من الماء: يجب الشرب الكافي من الماء للمساعدة في التخلص من السموم والمواد الضارة في الجسم.

6- القيام بفحوصات دورية: يجب القيام بفحوصات دورية للتأكد من عدم وجود أي حالات صحية تسبب مشاكل بالرائحة أو الطعم.

لا تترددي في زيارة الطبيب لتحديد سبب المشكلة والحصول على العلاج اللازم. كما يمكن استشارة أخصائي التغذية للحصول على نصائح حول التغذية الصحية وتحسين الطعم.
اسف ع التأخير

مبروك على حملك
و اعتني بصحتك و متتعبيش نفسك في عمل السبعه و نص 😅😅

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%