NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الــــــعَــــــربــــــى

مصلحه
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
أخويا السنجل

▪️الزواج مش بيعالج إدمانك للعادة السرية والإباحية،
هتتجوز وانت متخيل انك خلاص بقى مش هتعمل كده تاني، ولكن هتتفاجيء إن ارتباطك العاطفي بالمتعة الذاتية مستمر.

▪️الحل إنك تتعافى من إدمان الاباحية والعادة السرية قبل الزواج.

▪️الحل انك تقعد نقي نظيف لمدة 90 يوم، علشان دماغك يستوعب إنك بقيت سليم.

▪️الإباحية إدمان، وتصنيفه أقوى من إدمان الكوكايين.

▪️العادة السرية إدمان.

▪️العضو الذكري بعد فترة بيبقى في ذاكرته نوع ضغط واحد فقط، مربوط باستمتاعه والقذف، وهو ضغط كف إيدك، ومبيعرفش يستوعب ضغط المهبل، وبنفضل فترة طويلة بنحاول نعالج الارتباط العصبي العضلي ده..

▪️الإباحية مش شهوة جنسية، هي شهوة مَرَضية، بدليل ان المتزوجين اللي بيشاهدوا عددهم مرعب، مع انهم معاهم زوجاتهم ويقدروا يُفضوا شهوتهم الجنسية معاهم، لكنهم مرضى.

▪️الإباحية بتعبث بهرموناتك وبتضرك ضرر واسع، لو كلمتك عنه هارعبك، بتضرب مركز المكافآة في مخك، وده بيدمر شعورك ورغبتك، المتجوزين اللي لسه مش عارفين ينفكوا عن الابحاية فاهمين كلامي كويس لو نظروا في حالهم.

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: M&I، mazen_ و Hornydick
الاباحيه هى الشعور بالذنب ناحية شيء انت مش معترف بيه هى تصوير لمشاعرك

مشاعر الخيبة وتأنيب الضمير مثلا
انا شخص لى هدف و مع احترامي بتعولق فيه دماغى مش عاوز يحس بإحساس الخيبة من هدفى ولا الذنب يقوم يتفرج على فيديو بعده يحس بالخيبة و الذنب

وكل ما تعافر اكثر و تقول عاوز ابطل ترجع تانى

الحل انك تتكلم مع واحد عنده نفس المسكلة او تتفرج على ناس عندهم نفس المشكلة و يفضفضوا

• عجبني
التفاعلات: الــــــعَــــــربــــــى
للأسف السكس كله ادمان حتى النسوان ادمان

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بص...
- علمياً العادة السرية بتصنف كفعل و سلوك بشري طبيعي...فيه مستويات أدمان ، لكن هي فى حد ذاتها شئ طبيعي
  • الإباحية ليها تأثير عالي على أفراز الدوبامين و ده بيخلى شكل و نوع تأثيرها على المخ شبيه جداً بتأثير الكوكايين...لكن هل كلاهما فى نفس مستوى الحدة أو الإباحية أعلى دى نظرية لم يتم إثباتها إلى الأن
  • أدمان الإباحية هو مرض نفسي موجود بالفعل و مثبت أكاديمياً ، لكن تصنيفه يندرج تحت عائلة الأدمان السلوكي زي : (أدمان ألعاب الفيديو ، أدمان الأكل ، أدمان الجنس نفسه ، أدمان الشاشات...إلخ) و بذلك لا يمكن أعتباره أدمان كيميائي زي : (أدمان التدخين ، أدمان المخدرات بأنواعها ، أدمان الكحول)
***و طبعاً أنا مش محتاج أنوه إن كلامي ده مش تشجيع أو تحريض على مشاهدة الأفلام الأباحية ولا ممارسة العادة السرية ، بس دى معلومات علمية و وجب ذكرها
(اللى عايز المصادر يبعتلي خاص لأن سياسة المنتدى بتمنع اللينكات فى التعليقات)

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%