NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

وهم الأقنعه

ستواجه الكثير من الاقنعه والقليل من الوجوه. مانوا
نسوانجى مثقف
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
النهارده كان من يوم سئ نفسيا ل اقصى درجه بالنسبالى من فتره تعب نفسي النهارده كان سئ زى يوم تانى قبل كدا دا بيخلينى بقف عاجز قصاد نفسي انا اكتشفت انى اصعب واحد ف الكون بيعبر عن مشاعره بالطريقه الصح واكتر واحد لما بيطلع الى جواه كل الناس بتهرب منه و بتحسسه انه غلط غلطه كبيره
نفسي حد يفهمنى انا غلط ف ايه انى بتكلم بمشاعرى بصراحة مش بحور او بجمل الكلام ليه دايما كله بيحرى ورا الى بيلعب بالكلام
اسف ع الاطاله او لو ضايقت حد بس كنت تعبان شويه النهارده والكلمتين محشورين ف زورى كنت محتاج اقولهم

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: كريم سعد مكرم, دكر مصري بالأردن, rafefq و شخص آخر
النهارده كان من يوم سئ نفسيا ل اقصى درجه بالنسبالى من فتره تعب نفسي النهارده كان سئ زى يوم تانى قبل كدا دا بيخلينى بقف عاجز قصاد نفسي انا اكتشفت انى اصعب واحد ف الكون بيعبر عن مشاعره بالطريقه الصح واكتر واحد لما بيطلع الى جواه كل الناس بتهرب منه و بتحسسه انه غلط غلطه كبيره
نفسي حد يفهمنى انا غلط ف ايه انى بتكلم بمشاعرى بصراحة مش بحور او بجمل الكلام ليه دايما كله بيحرى ورا الى بيلعب بالكلام
اسف ع الاطاله او لو ضايقت حد بس كنت تعبان شويه النهارده والكلمتين محشورين ف زورى كنت محتاج اقولهم

حصل ايه ؟

أنا تمام🥲

حقولها للمرة المليون يا صديقي

الي بيحبك بيحبك على بعضك بكعبلتك و تشابكاتك و تناقضتك
زي ما انت كده بيشوف عيوبك كمال
و يشوف ندوبك جمال

غير كده يبقى مش ليك يا صديق ف متتعبش نفسك

لان اي محاولة لتغيير نفسك لرضى احدهم حتطفى روحك و احدهم لن يرضى

و اي محاولة لتغيير الاشخاص حترهقك و تبعدهم عنك

يا تحبهم كده و يحبوك كده و تلاقوا بعض صدفة

يا مش ليك

س يصيبك كل ما شابه روحك بدون اي مجهود او سيرحل رغم كل الجهود 🙏🏼

بص ي اخو اوعي تغير من نفسك بسبب افعال ناس
الناس بتروح وبتيجي والغلاوة ليها وقتها انما الكرامة والطبع لو اتغيرو ف فركش كدة وانسي انك ترجع زي الاول

• عجبني
التفاعلات: Life Arch
‏الصمت باب مغلق
‏إذا مررتم به لا تطرقوه حتى لا توقظوا أوجاعا أخذت من أصحابها عمرًا حتي نامت بسلام .

• أتفق
التفاعلات: The Sub
أولاً، أريد أن أقول لك أنه ليس من الغلط أن تعبر عن مشاعرك بصراحة وبطريقة صادقة. في الواقع، العديد من الأشخاص يقدرون هذه الصراحة والشفافية في التعامل معهم. ومع ذلك، قد يكون هناك بعض الأشخاص الذين يشعرون بالغيرة أو الخجل حول التحدث عن مشاعرهم بصراحة، ولذلك فهم يفضلون الحفاظ على مشاعرهم لأنفسهم.

من جهة أخرى، يمكن أن يكون هناك بعض الأشخاص الذين يحاولون اللعب بالكلمات لأسباب مختلفة، مثل الخداع أو الاستفادة من الآخرين. ولكن يمكن تجنب هذه المواقف عن طريق التعرف على الأشخاص الذين يتعاملون معك بصدق وصراحة، والابتعاد عن الأشخاص الذين يشعرونك بالانزعاج أو الغيرة عندما تعبر عن مشاعرك بصراحة.

في النهاية، يجب عليك أن تتذكر أن العيش بصدق وشفافية هو شيء جيد، وأن الأشخاص الذين يستحقون وجودك في حياتهم سيقدرون هذه الصفات فيك. كما أنه يمكنك العثور على أشخاص آخرين يفهمونك ويشعرون بما تشعر به، وهذا يمكن أن يساعدك على التغلب على الأيام السيئة.

حقولها للمرة المليون يا صديقي

الي بيحبك بيحبك على بعضك بكعبلتك و تشابكاتك و تناقضتك
زي ما انت كده بيشوف عيوبك كمال
و يشوف ندوبك جمال

غير كده يبقى مش ليك يا صديق ف متتعبش نفسك

لان اي محاولة لتغيير نفسك لرضى احدهم حتطفى روحك و احدهم لن يرضى

و اي محاولة لتغيير الاشخاص حترهقك و تبعدهم عنك

يا تحبهم كده و يحبوك كده و تلاقوا بعض صدفة

يا مش ليك

س يصيبك كل ما شابه روحك بدون اي مجهود او سيرحل رغم كل الجهود 🙏🏼
حقيقه بس الرحله بقت متعبه

• أتفق
التفاعلات: Life Arch
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بص ي اخو اوعي تغير من نفسك بسبب افعال ناس
الناس بتروح وبتيجي والغلاوة ليها وقتها انما الكرامة والطبع لو اتغيرو ف فركش كدة وانسي انك ترجع زي الاول
انتا صح

‏الصمت باب مغلق
‏إذا مررتم به لا تطرقوه حتى لا توقظوا أوجاعا أخذت من أصحابها عمرًا حتي نامت بسلام .
و اذا فتحوا لا تغلقوه ف وجهى لانه سيكسر القلوب اكثر

• أتفق
التفاعلات: rafefq
يعني الموضوع مبهم
شخصيا انا لا فهمت انت مالك ولا بتشتكي من ايه ولا ايه الي زعّلك
لو فسرتلنا كان ممكن نساعدك بس مش قادر اتمنالك غير اني احوالك تتعدّل

أولاً، أريد أن أقول لك أنه ليس من الغلط أن تعبر عن مشاعرك بصراحة وبطريقة صادقة. في الواقع، العديد من الأشخاص يقدرون هذه الصراحة والشفافية في التعامل معهم. ومع ذلك، قد يكون هناك بعض الأشخاص الذين يشعرون بالغيرة أو الخجل حول التحدث عن مشاعرهم بصراحة، ولذلك فهم يفضلون الحفاظ على مشاعرهم لأنفسهم.

من جهة أخرى، يمكن أن يكون هناك بعض الأشخاص الذين يحاولون اللعب بالكلمات لأسباب مختلفة، مثل الخداع أو الاستفادة من الآخرين. ولكن يمكن تجنب هذه المواقف عن طريق التعرف على الأشخاص الذين يتعاملون معك بصدق وصراحة، والابتعاد عن الأشخاص الذين يشعرونك بالانزعاج أو الغيرة عندما تعبر عن مشاعرك بصراحة.

في النهاية، يجب عليك أن تتذكر أن العيش بصدق وشفافية هو شيء جيد، وأن الأشخاص الذين يستحقون وجودك في حياتهم سيقدرون هذه الصفات فيك. كما أنه يمكنك العثور على أشخاص آخرين يفهمونك ويشعرون بما تشعر به، وهذا يمكن أن يساعدك على التغلب على الأيام السيئة.
بكون مش مقبول و غلط ف الاخر
ع العموم شكرا لمرورك الغالى ❤️🌹

• حبيته
التفاعلات: الــــــعَــــــربــــــى
يعني الموضوع مبهم
شخصيا انا لا فهمت انت مالك ولا بتشتكي من ايه ولا ايه الي زعّلك
لو فسرتلنا كان ممكن نساعدك بس مش قادر اتمنالك غير اني احوالك تتعدّل
و دا عندى كفايه ي صاحبى 😇

• حبيته
التفاعلات: وهم الأقنعه
اعمل زي بالزبط، خليها بالقلب تجرح ولا تطلع بره وتفضح
ده هو المبدأ اللي ماشي عليه من زمان 👍

• عجبني
التفاعلات: wael115
مش عارف ليه حاسس اني فهمت الموضوع

اعمل زي بالزبط، خليها بالقلب تجرح ولا تطلع بره وتفضح
ده هو المبدأ اللي ماشي عليه من زمان 👍
مبعرفش اخلى حاجه ف قلبى مكتومه لو كتمته يبقى خسرت الشخص دا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%