NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

من اول ما جيت مصر كل شهر بعدي علي نصاب او حد بينصب علي... لدرجة قرفت الشغل والتعامل...
مرة بقول دا شيخ بيطلع نصاب
مرة بقول دا صعيدي ما برحش عنده جنيه .. بيطلع نصاب...
شفت ناس عينها قوية بالكذب مو طبيعية...
في واحد اشتكى علي ان مخدش مرتبه.. جالي موظف من العمل معاه.. قعد يحلف قدامه انه مخدش المرتب .
وريتهوله عالكاميرا ازاي قبض وعد.. قعد يحلف ان مش هو .. لا وجي بنفس البنطال والتيشرت المتصور فيهم...
شغلت معاي ٤٠ موظف.. ٣٥ اكتشف انهم حرامية او قليلة اصل وتربية..
لي فلوس مع ناس بالصعيد اديت الشيكات لمحامي... وخد المحامي الفلوس ما اشتغل حاجة.. ومش راضي يرجع الشيكات الا ياخد فلوس تانية..
لا تكلمني عن الفلوس بمصر
حضرتك من مصر

من اول ما جيت مصر كل شهر بعدي علي نصاب او حد بينصب علي... لدرجة قرفت الشغل والتعامل...
مرة بقول دا شيخ بيطلع نصاب
مرة بقول دا صعيدي ما برحش عنده جنيه .. بيطلع نصاب...
شفت ناس عينها قوية بالكذب مو طبيعية...
في واحد اشتكى علي ان مخدش مرتبه.. جالي موظف من العمل معاه.. قعد يحلف قدامه انه مخدش المرتب .
وريتهوله عالكاميرا ازاي قبض وعد.. قعد يحلف ان مش هو .. لا وجي بنفس البنطال والتيشرت المتصور فيهم...
شغلت معاي ٤٠ موظف.. ٣٥ اكتشف انهم حرامية او قليلة اصل وتربية..
لي فلوس مع ناس بالصعيد اديت الشيكات لمحامي... وخد المحامي الفلوس ما اشتغل حاجة.. ومش راضي يرجع الشيكات الا ياخد فلوس تانية..
لا تكلمني عن الفلوس بمصر
عزيزي اقول لك

انه طبقا لعلوم الاحصاء فان مصر باسمه و مشيئته
١١٠مليون
فلو قولنا انك قابلت ١٪ و اتعاملت معام يبقى كده حضرتك اتعاملت مع ١ مليون و ١٠٠ الل مواطن مصري
و ده تقريبا عدد البالغين في سكان دولة متوسطه الحجم

و انا طبقا لعلوم الاحصاء من الصعب ان تمون تعاملت ماديا مع ١ كليون و مائة الف مواطن خلال وجودك في مصر

فباي منطق عاقل تحكم على ١١٠ مليون من تعاملك مع اقل من ١٪

• عجبني
التفاعلات: roy.kah1986 و خبير معتزل (الـــخـــال)
عزيزي اقول لك

١١٠مليون
فلو قولنا انك قابلت ١٪ و اتعاملت معام يبقى كده حضرتك اتعاملت مع ١ مليون و ١٠٠ الل مواطن مصري

و انا طبقا لعلوم الاحصاء من الصعب ان تمون تعاملت ماديا مع ١ كليون و مائة الف مواطن خلال وجودك في مصر

يا صديقي
لقد انهت اختنا @دندوشه الحوار
وعلي قدر نيتكم ترزقون

• أتفق
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: roy.kah1986، دندوشه و Life selector
يا صديقي
وعلي قدر نيتكم ترزقون
طبعا مفيش اجدع من بنات مصر تنهي الحوارات كلها

بس انا كتبت مش علشانه لان ولاد الحلال بيقابلهم الي شبهم
لاكن ده لكل شخص يمر من هنا و يفهم ان الكلام لا يعقل بالدليل العلمي و الارقام التي لا تكذب

• بيضحكني
التفاعلات: roy.kah1986
طبعا مفيش اجدع من بنات مصر تنهي الحوارات كلها

بس انا كتبت مش علشانه لان ولاد الحلال بيقابلهم الي شبهم
لاكن ده لكل شخص يمر من هنا و يفهم ان الكلام لا يعقل بالدليل العلمي و الارقام التي لا تكذب
وستظل حكيمنا
هكذا عهدتك دوما
الاتحاد سيد البلد ياجدع

• بيضحكني
التفاعلات: Life selector
بما انك اجنبي فايريت تتكلم عن مصر كويس من فضلك لان كده اهانه لكل مصري وانا مش هاسمح بكده ولو فيها حظر نهائي

احذف تعليقك او اعتذر فورا
يا جماعة انتو فهمتو الكلام غلط...
الموضوع هنا عن الماديات فطرحنا قصة الماديات والتعاملات .
مفيش اي اساءة لمصر .واهل مصر الطيبين... انا بتكلم عن التعاملات المالية... وهذا شي اكيد بيحصل معاكم كلكم... وانا بشوف المصايب بالسوق المصري.. الموضوع عن الماديات فقط وعن تجارب مادية

مفيش اي اساءة لمصر .واهل مصر الطيبين... انا بتكلم عن التعاملات المالية... وهذا شي اكيد بيحصل معاكم كلكم... وانا بشوف المصايب بالسوق المصري.. الموضوع عن الماديات فقط وعن تجارب مادية
ماعرفناش انت منين

سكه ودغري المصرين نصهم جشعين والنص تاني اجدع من الكوكب كله انت وحظك معاهم بقا

كلنا هنا بنتعامل مع كل الاسواء المصرية و العالمية انا قابلت نصابين في كل بلاد العالم مش اول امريكا لغاية الصين بس بلدي علمتني اني محكمش على امه كامله بسبب خطأً فردي
لان حجم مصر كبير اوي حضرتك فليعلمك تكبر تفكيرك اكتر من انك تحصره في تجارب طلعة غلط بناءا على اختيارك انت

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: roy.kah1986 و خبير معتزل (الـــخـــال)
كل مكان فيه الحلو والوحش بس مصر بقى الحلو فيها اكتر بكتير من الوحش بس باين من اللى قولتله ان اكيد نيتك مش سليمه عشان الاعمال بالنيات
لا تفسيرك غلط . نيتي بالعكس سليمة جدا... وطبعا بكل مكان في الحلو والغلط.. حتى بمصر تعرضت للنصب من اولاد بلدي...
لكن انا ما قلت انو مصر ما فيها خير او بركة او ناسها اهل واجدع ناس...
انا حكيت عن الماديات ...
بعدين نيتي كويسة ... دخلت مصر ب ٢٠٠ جنيه حاليا عندي مصنعين و ٤ سيارات ... انا جاوبت عن سؤال محدد ..
افسرهالك بطريقة نسونجية ممكن تفهيمها.. في اخ طرح موضوع عن الفياجرا.. وانا جاوبته عن مشاكل الفياجرا... انتي جيتي تتكلمي عن الملوخية... ينفع كدا

يا صديقي
وعلي قدر نيتكم تر

عزيزي اقول لك

١١٠مليون

انت صح

• عجبني
كلنا هنا بنتعامل مع كل الاسواء المصرية و العالمية انا قابلت نصابين في كل بلاد العالم مش اول امريكا لغاية الصين بس بلدي علمتني اني محكمش على امه كامله بسبب خطأً فردي
لان حجم مصر كبير اوي حضرتك فليعلمك تكبر تفكيرك اكتر من انك تحصره في تجارب طلعة غلط بناءا على اختيارك انت
كلامك صح .. وانا بقول كدا...
عمري ما بقول عن المصريين وحشين.. بالعكس بطبيعة شغلي لما بكون بالخليج بدافع عن مصر والمصريين اكتر من المصريين نفسهم

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا جماعة تعليقي يبدو انفهم غلط.. عشان كدا .. حذفته .. هي فضفضة ناقصة وجع دماغ...
اليوم خميس كل واحد يعيش ليلته

لا تفسيرك غلط . نيتي بالعكس سليمة جدا... وطبعا بكل مكان في الحلو والغلط.. حتى بمصر تعرضت للنصب من اولاد بلدي...
لكن انا ما قلت انو مصر ما فيها خير او بركة او ناسها اهل واجدع ناس...
انا حكيت عن الماديات ...
بعدين نيتي كويسة ... دخلت مصر ب ٢٠٠ جنيه حاليا عندي مصنعين و ٤ سيارات ... انا جاوبت عن سؤال محدد ..
افسرهالك بطريقة نسونجية ممكن تفهيمها.. في اخ طرح موضوع عن الفياجرا.. وانا جاوبته عن مشاكل الفياجرا... انتي جيتي تتكلمي عن الملوخية... ينفع كدا
ياصاحب المصانع والشركات.
انا كان عندي مزرعه كامله متكامله.بس ضاعت اما مارك لغي المزرعه السعيده.
وبالنسبه لبتاعه الملوخيه دي بتفهم قد 5000009999990 من بتوع الفياجرا

كلامك صح .. وانا بقول كدا...
عمري ما بقول عن المصريين وحشين.. بالعكس بطبيعة شغلي لما بكون بالخليج بدافع عن مصر والمصريين اكتر من المصريين نفسهم
احترمك على توضيح وجهة نظرك و تقبلك النقد اللاذع الدافع له حبنا لوطنا الذي مهما عصفت بيه الاحوال نحبه و ندافع عنه حتى الممات
تلك هي عقيدتنا التي تربينا عليها و نفتخر بها
🙏

الفلوس احنا اللى بنصنعها حقيقي مش مجرد كلام ثانيا طول ما الفلوس بتنصرف في شئ يسعدنى ويبسطنا دا الاهم الفلوس لو ضيعتا لحظات مش خلتنا سعداء فعلا نحس انها راحت بلا فايدة ويستحق الزعل
اهو ده الكلام

• عجبني
التفاعلات: Newyaso

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%