NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ALZEIN

تُنسى كأنك لم تكن.. فأشهد أنني حر وحي حين..أُنسى
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
توجه جنسي
أنجذب للإناث
من فترة حوالي ١٠ سنين او اكتر بدأت احس بوحدة ومود اكتئاب تقريبا ف اخر فترة في الجامعة

و حاولت اخرج نفسي من المود السيء و الوحدة بطريقة هي اني ارفه عن نفسي .. و تقريبا الحاجة اللي كنت بعملها اني اروح السينما لواحدي اقعد و اتفرج علي الفيلم واجيب فشار وكانز في محاولة كنت اظنها ناجحة و بالفعل نجحت في مرات كتير.

لحد لما اتفرجت علي فيلم كنت متخيل اني هتبسط بيه وخاصة ان اعلاناته كان فيها شبحنة و شوية رقص لكن لما دخلت كان قنبلة نكد وحصل اني بدل م اهرب من روتين الشغل والتفكير الزائد في المستقبل اللي مش باين له ملامح اتغميت اكتر

و هنا قررت اني مكررش التجربة دي تاني علي الاقل لما يبقي حد معايا ممكن نتناقش في الفيلم او نتكلم في مواضيع تانية ف يساعدني علي تغيير المود

و من حوالي ٧ سنين بدأت ارجع تاني لايام كنت فيها باخد اختي افسحها و نروح مع بعض سينما و خاصة اني عرفت بنات بعد كدة مدخلتش سينما وحسيت اني كنت اخ كويس عشان خدت اختي من صغرها و خليتها تمر بتجربة ممتعة

لكن اللي مجاش ببالي ان اختي كبرت و بقي لها اصحابها اللي بتخرج معاهم و بتتفسح ف لما احتاج اغير جو كان بتبقي مش فاضية او لسة خارجة من قريب اوملهاش مزاج

فبدأت ألجأ لصديقات من الفيس و قريبين مني و خاصة لو من مدن او من نفس مدينتي وبدأت الخروجات تبقي كافيهات، نتغدي.. ف البداية كنت بقول اني كأني بشتري السعادة و بصرف عشان اسعد نفسي .. لما لاقيت ان الموضع بقي مصلحة لما تبقي عاوزة تتفسح تكلمني و لما يبقي ملهاش مزاج تتاخر في الرد ع الرسايل او تبقي نفسها افرجها علي صور او اكلمها كلمتين يسخنوها بدأت ابعد و حسيت باحساس مش كويس يمكن احساس الوحدة احسن منه

دي كانت محاولاتي ولو حد عنده تجربة في علاج الوحدة يا ريت يشارك

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx، Range Rover و @The GodFather@
من فترة حوالي ١٠ سنين او اكتر بدأت احس بوحدة ومود اكتئاب تقريبا ف اخر فترة في الجامعة

و حاولت اخرج نفسي من المود السيء و الوحدة بطريقة هي اني ارفه عن نفسي .. و تقريبا لدالخاحة اللي كنت بعملها اني اروح السينما لواحدي اقعد و اتفرج علي الفيلم واجيب فشار و كانز و بسكوت في محاولة كنت اظنها ناجحة و بالفعل نجحت في مرات كتير.

لحد لما اتفرجت علي فيلم كنت متخيل اني هتبسط بيه وخاصة ان اعلاناته كان فيها شبحنة و شوية رقص لكن لما دخلت كان قنبلة نكد وحصل اني بدل م اهرب من روتين الشغل و التفكير في المستقبل اللي مش باين له ملامح اتغميت اكتر

و هنا قررت اني مكررش للتجربة دي تاني علي الاقل لما يبقي حد معايا ممكن نتناقش في الفيلم او نتكلم في مواضيع تانية ف يساعدني علي تغيير المود

و من حوالي ٧ سنين بدأت ارجع تاني لايام كنت فيها باخد اختي افسحها و نروح مع بعض سينما و خاصة اني عرفت بنات بعد كدة مدخلتش سينما وحسيت اني كنت اخ كويس عشان خدت اختي من صغرها و خليتها تمر بتجربة ممتعة

لكن اللي مجاش ببالي ان اختي كبرت و بقي لها اصحابها اللي بتخرج معاهم و بتتفسح ف لما احتاج اغير جو كان بتبقي مش فاضية او لسة خارجة وملهاش مزاج

فبدأت ألجأ لصديقات من الفيس و قريبين مني وبدأت الخروجات تبقي كافيهات، نتغدي.. ف البداية كنت بقول اني كأني بشتري السعادة و بصرف عشان اسعد نفسي .. لما لاقيت ان الموضع بقي مصلحة لما تبقي عاوزة تتفسح تكلمني و لما يبقي ملهاش مزاج تتاخر في الرد ع الرسايل او تبقي نفسها افرجها علي صور او اكلمها كلمتين يسخنوها بدأت ابعد و حسيت باحساس مش كويس يمكن احساس الوحدة احسن منه

ما فيه حد ما مر بشعور الوحدة،
لكن حل الوحدة مش من الناس لانك انت اللي بتشعر فيه مش الناس

حل الوحدة منوط بنفسيتك انت وتحاول تطلع منها من خلال افعالك مش من خلال افعال اللي حواليك

• عجبني
التفاعلات: ALZEIN
ما فيه حد ما مر بشعور الوحدة،
لكن حل الوحدة مش من الناس لانك انت اللي بتشعر فيه مش الناس

حل الوحدة منوط بنفسيتك انت وتحاول تطلع منها من خلال افعالك مش من خلال افعال اللي حواليك
كلام محترم جدا طيب قولي لو مريت بالوحدة عملت ايه

• عجبني
التفاعلات: @The GodFather@
كلام محترم جدا طيب قولي لو مريت بالوحدة عملت ايه
فعلا مريت فيها وعالجت نفسي باني على طول حددت هدف جديد بحياتي صعب ومستحيل هههه وبدأت أجري وراه رغم انه مستحيل

• عجبني
التفاعلات: syrian boy و ALZEIN

و حاولت اخرج نفسي من المود السيء و الوحدة بطريقة هي اني ارفه عن نفسي .. و تقريبا لدالخاحة اللي كنت بعملها اني اروح السينما لواحدي اقعد و اتفرج علي الفيلم واجيب فشار و كانز و بسكوت في محاولة كنت اظنها ناجحة و بالفعل نجحت في مرات كتير.

لحد لما اتفرجت علي فيلم كنت متخيل اني هتبسط بيه وخاصة ان اعلاناته كان فيها شبحنة و شوية رقص لكن لما دخلت كان قنبلة نكد وحصل اني بدل م اهرب من روتين الشغل و التفكير في المستقبل اللي مش باين له ملامح اتغميت اكتر

و هنا قررت اني مكررش للتجربة دي تاني علي الاقل لما يبقي حد معايا ممكن نتناقش في الفيلم او نتكلم في مواضيع تانية ف يساعدني علي تغيير المود

لكن اللي مجاش ببالي ان اختي كبرت و بقي لها اصحابها اللي بتخرج معاهم و بتتفسح ف لما احتاج اغير جو كان بتبقي مش فاضية او لسة خارجة وملهاش مزاج

فبدأت ألجأ لصديقات من الفيس و قريبين مني وبدأت الخروجات تبقي كافيهات، نتغدي.. ف البداية كنت بقول اني كأني بشتري السعادة و بصرف عشان اسعد نفسي .. لما لاقيت ان الموضع بقي مصلحة لما تبقي عاوزة تتفسح تكلمني و لما يبقي ملهاش مزاج تتاخر في الرد ع الرسايل او تبقي نفسها افرجها علي صور او اكلمها كلمتين يسخنوها بدأت ابعد و حسيت باحساس مش كويس يمكن احساس الوحدة احسن منه

موضوعك جميل و يعجبني اسلوبك في الكلام بس الحلول دي مش كفاية ولا حتي علاج للحالة كان لازم تختار صح من البداية و ديما بقول ان اساس اي مشكلة هو سوء الاختيار

• عجبني
التفاعلات: afnan و ALZEIN
  • عجبني
حلو دا و ايه هو بقي
انت شوف شو ممكن تحدد هدف بحياتك ممكن يكون صعب مثلا تعليم او شغل او انتقال لبلد ثاني او اي شي تشغل نفسك فيه وحتلاقي نفسك طلعت من الوحدة وانت بتركض ورا هدف صعب جدا

• بيضحكني
موضوعك جميل و يعجبني اسلوبك في الكلام بس الحلول دي مش كفاية ولا حتي علاج للحالة كان لازم تختار صح من البداية و ديما بقول ان اساس اي مشكلة هو سوء الاختيار
اختيار صح زي ايه مثلا

• عجبني
التفاعلات: Range Rover
اختيار صح زي ايه مثلا
الاشخاص و القرارات و التفكير و العلاقات كل شئ في الحياة له اختيارات لازم تختار الافضل و الاحسن

• عجبني
انت شوف شو ممكن تحدد هدف بحياتك ممكن يكون صعب مثلا تعليم او شغل او انتقال لبلد ثاني او اي شي تشغل نفسك فيه وحتلاقي نفسك طلعت من الوحدة وانت بتركض ورا هدف صعب جدا
هو كلامك صح فعلا بس انا في ظروف و مود وبيئة لا تدعو الي التفاؤل ولا السعي

• محزن
الي عايز حاجة هيعملها انت لو عايزة تخرج منها هتخرج زي انا كده الوحده دي عجباني وحاسة انها حاجة مريحة

• عجبني
التفاعلات: syrian boy و ALZEIN
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الاشخاص و القرارات و التفكير و العلاقات كل شئ في الحياة له اختيارات لازم تختار الافضل و الاحسن
حاولت يا صديقي اعتقد المشكلة مش فيهم قد م اني كنت وحيد و عاوز اتعلق باي حد عشان اكسر احساس الشرنقة لكن هما برده حياتهم مش مربوطة بيا كليا

• عجبني
حاولت يا صديقي اعتقد المشكلة مش فيهم قد م اني كنت وحيد و عاوز اتعلق باي حد عشان اكسر احساس الشرنقة لكن هما برده حياتهم مش مربوطة بيا كليا
صدقني كنت زيك كدا و بحاول اعمل حاجات كتير علشان ترضيهم و يفضلو جمبي بس للاسف كان تفكير غلط مني و دلوقت لو لقيت حد كويس و يستاهل مش بفرط فيه لاني صعب الاقي زيه تاني

• عجبني
الي عايز حاجة هيعملها انت لو عايزة تخرج منها هتخرج زي انا كده الوحده دي عجباني وحاسة انها حاجة مريحة
بصي احساس انك غريب وسط ناس غريبة دا كانك منبوذ دا مش حلو يمكن انا الوقت لما مريت بتجارب صداقة زي م حكيت فوق او ارتباط و مكانتش احسن حاجة رجعت تاني و كانها انتكاسة انا حاليا منتكس ووجودي هنا اكبر دليل

صدقني كنت زيك كدا و بحاول اعمل حاجات كتير علشان ترضيهم و يفضلو جمبي بس للاسف كان تفكير غلط مني و دلوقت لو لقيت حد كويس و يستاهل مش بفرط فيه لاني صعب الاقي زيه تاني
انت يمكن ظروف شغلك بتسمح لك بالنخراط وسط المجتمع علي عكسي انا مينفعش انخرط كليا مع اللي حواليا

• عجبني
بصي احساس انك غريب وسط ناس غريبة دا مانك منبوذ دا مش حلو يمكن انا الوقت لما مريت بتجارب صداقة زي م حكيت فوق او ارتباط و مكانتش احسن حاجة رجعت تاني و كانها انتكاسة انا خاليا منتكس ووجودي هنا اكبر دليل
حاليا المنبوذ بيقا احلي من الي عارف ناس فيك كتير و ١٠٠ وش

• عجبني
حاليا المنبوذ بيقا احلي من الي عارف ناس فيك كتير و ١٠٠ وش
متفق جدا بس مش احساس المنبوذ قصدك اختيار الوحدة
اما النبذ دا اشبه بوجودك في مكان مش عارفة تتعايشي معاه صدرك ضيق مش عارفة تاخدي نفسك كانه كوكب مختلف لطبيعتك وسط فضائيين ولا عارفة تتواصلي و لا تتعاملي و لا تفهمي ولا يفهموكي ... في فجوة في الفكر والزمكان و الحضارة والثقافة بينك وبينهم

متفق جدا بس مش احساس المنبوذ قصدك اختيار الوحدة
اما النبذ دا اشبه بوجودك في مكان مش عارفة تتعايشي معاه صدرك ضيق مش عارفة تاخدي نفسك كانه كوكب مختلف لطبيعتك وسط فضائيين ولا عارفة تتواصلي و لا تتعاملي و لا تفهمي ولا يفهموكي ... في فجوة في الفكر والزمكان و الحضارة والثقافة بينك وبينهم
جربت تروح لدكتور نفسي

جربت تروح لدكتور نفسي
لا و **** مش معايا فلوس كتير اصرفها ع الدكاترة بجيب اكل و ايسكريم و كيمو كونو و بعالج تفسي زي مني شايفة و الفلوس كنت بفكر اتجوز بيها وخلاص صرفت نظر عن الزواج بقي🤣🤣

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%