NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة عقيدة المحارب ـ حتي الجزء الثاني 22/8/2023

Devill12

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
16 أبريل 2023
المشاركات
735
مستوى التفاعل
1,052
الإقامة
القاهره
نقاط
2,330
الجنس
ذكر
الدولة
مصر
توجه جنسي
أنجذب للإناث
احداث من وحي الخيال


المقدمه

اولا ديه اول قصه اكتبها او انشرها علي المنتدا عذرا علي الاخطاء الاملاء



البطل( شمس 21 سنه كليه حقوق طولي 180 لوني قمحاوي شكل جسمي رياضي من عيله متوسطه الدخل زي اي عيله مصريه عايش في حي مش شعبي ولا راقي في المتوسط بردو)

روقا( عندها 20 سنه وصفها طولها 170 جسمها حلو بس احلا ما فيها وشها بري بشكل تحس انها طفله حتا تعبير وشها)


رزان( وديه بقا ققرب وصف ليها يسمين صبري حرفيا وبدون مبلغه في تفصيل جسمها واستيلها)


محسن( وده عمي راجل استوكراتي غني عندو 55 سنه كان عايش طول عمرو برا)

امي( عندها 45 سنه شكلها عادي وملهاش دور مهم اوي في القصه)

ابويا ( منير عندو 57 سنه كان في الجيش وقدم استقاله من زمان)

دول الي هبتدي بيهم القصه مع كل شخصيه هتظهر هكتب موصفتها


البدايه

في مستشفي الامراض العقليه.............

قاعد باصص علي الشباك وشايف الشمس بططلع. وسرحان في جملها

حد بيفتح الباب

الدكتور محمد: انتا صاحي من امتا

انا: ببصلو ومش برود

الدكتور: انا جي ققولك وعارف انك فهمني ومش مريض ان انتا كدا بتموت نفسك بل بطي انسا الي حصلك علشان تعرف تكمل بقيت حياتك برا السجن ده

انا: اطلع برا


الدكتور : انتا تستاهل الي بتعملو فيك هدير

وسبني وطلع عدت سعات وانا لسه باصص علي نفس الشباك متحركتش

الباب بيتفتح وبتخش منو هدير واتنين معها

هدير ( عندها 31 سنه جسمها مشدود بززها كبار طيزها متوسطه بيضه شعرها بني فاتح)

دخلت هدير بتبصلي بنظره استحقار

هدير: هتوه علشان معاد الجلسه

انا : ببصلها وبضحك جامد بس بجنون هموتك
هتموتي ومحدش هيلحق مني

هدير: بصالي جامد و دربتني بل قلم وتفت علي وشي خدوه

التنين الي معها خدوني وودوني قوضه فيها كرسي ومتوصل بكهربا فضلو يكهربو فيا لمده طويله لحد اما اغما عليا وبعدين شلوني ودوني الاقوضه تاني

بفتح عيني لقتني علي الارض وقالع كل هدومي قومت لبست وقعد في ركنه بفتكر الي وصلني لكل ده


فلاش باك لخمس سنين


امي: اصحا يا شمس الساعه دخله علي 9 الصبح

انا: سبيني انام شويه بس


امي: يلا علشان متتاخرش علي معاد الشغل ده لسه اول يوم

انا: خلاص قايم اهو يلا

قومت وجهزت البدله ولبست ورشيت البرفيوم الي هوا عمتا (Dior Sovag) المهم لبست وطلعت برا لقيت ابويا قاعد وامي جنبو واه انا وحيد امي وابويا

انا: صباح الخير

ابويا : صباح النور يا بيه

انا: احلا صباح يا بوب مش عايز اتخانق اشطا

ابويا: يا ابن الكلب اتلم علي الصبح

انا: انا شوفت اهو يلا سلام وعملت سندوتش وبخدو وخدت الاقهوه بتعتي ونازل علي السلم بسرعه علشان الحق المعاد مخدتش بالي وخبط في وحدا

هيا: مش تحاسب كونت هتوقعني يا حمار

انا: ببص لقيت وحدا ملفايه عندها 38 سنه ولبسه بنطلون لجن ابن وسخه محزق علي جسمها بطريقه بنت وسخه ومسكه ازازت ميه

انا حبيت احرق دمها بصراحه

انا: معلش يا طنط مقصدش بس انتي قد امي يعني وسمحيني خبط فيكي من غير مقصد

سميره : طنط

انا: خلاص بقا متتقمصيش بس عندي معاد اهم منك بصراحه. وسبتها ونزلت


اول ما نزلت من العماره عربيه كانت هتخبط فيا.

انا: متحاسب يا عم هوا شارع ابوك وحدا وحدا ببص

لقيت الي نازل من العربيه عيل مكملش 18 سنه

الواد اه شارع ابويا والي عندك اعملو

انا: باس هوا اصتباحه بنت وسخه علي ميتن ابوكو ورحت كلتو علقه بنت وسخه والاقميص اتقطع وشكلي بقا زباله

بعد الخناقه واقف باخد نفسي لقيت موبيلي بيرن مستر حازم وده اكتر شخصيه بضان هتقبلوها او قبلتوها في حياتكو


حازم: ممكن اعرف حضرتك مجتش ليه كل ده

انا: اسف.... يا مستر بس الطريق واقف والدنيا زحمه

حازم: انا قبلتك في الشغل علشان خاطر ابوك لولا اني عارف ابوك شخصيه محترمه كان هيبقا ليا تصرف تاني معاك

انا: ببعد الموبيل عن ودني وعامل انو الخط قطع وقفلت في وش كسمو

انا بكلم نفسي وبعدين بقا في البضان ده هنعمل ايه

نفسي: منتا بكسمك الي عملت فيها عبدو عضمضم واتخنقت مع الواد

انا : يعني كونت هسيبو بكسمك يرد عليا

نفسي: بس مكنش ليها لزمه يعني

انا: طب هنعمل ايه بقا كدا مفهاش شغل

نفسي : جبت البريبيه

انا: ايه

نفسي : ارزع يا كسمك

انا: يلعن بضاني

فوقت من الهبل ده علي رنت موبيلي

انا: الو

رزان: صبحي المخلص فينك

انا: عند امك

رزان: مالك بس ايه الي مدايقك

انا: مفيش بس لسه متخانق ومتاخر علي الشغل وانا نازل خابط في وحدا ملفايه فيها طيز منك

رزان: كل ده ومفيش امال لو فيه وبعدين مين ديه الي فيها طيز مني انتا هتظيط

انا: قد الدونيا فينك بقا

رزان: في الفيلا تعلا في درجس موت

انا: هوائي ولا مائي

رزان: كلو كلو تعلا وبعدين وحشني بقالك كتير مزرتوش وهيزعل كدا

انا: بس كدا مقدرش علي زعلو يا كس هطلع اغير وجيلك يا لبوتي

رزان: مستنياك

بعد ما قفلت طلعت البيت بفتح لقيت ابويا وامي في الاقوضه وقفلين علي نفسهم عديت من جنب الاقوضه بقلو ولعه معاك يا عم مستنيني انزل علشان تستفرد بل ست الغلبانه

لقيت ابويا طلعي بيجري وريا

ابويا: يا عرص ايه الي جابك دالوقتي مش روحت شوغلك

انا : خلاص يا حج بهزر معاك في ايه طب وبعدين روح شوف انتا كونت بتعمل ايه وانا هنزل

ابويا: عيل بضان

انا: تسلم يا محترم ده الي اتربيت عليه

ابويا: خود مفتاح العربيه ومش عايز اشوف وش امك انهردا

امي: صوتكو عالي ليه

انا : مفيش يا عروسه بنكش بس جوزك

خدت مفتاح العربيه وانزلت بعد ما روقت علي حالي و ظبط نفسي

روحت لرزان

خبط وبفتح الباب

رزان: My naughty son

انا: لبوتي الي بحبها وبعدين اعدلي بوقك ماشي

رزان: خش خش وبتمشي قدامي

انا: بس قوليلي يا روز

رزان: نعم

انا: هيا ممتك كانت بتاكلك ايه اصل الاكل كلو اتجمع في بزازك وطيازك

رزان : ولا انتا هتخيب مش علشان هزرنا يبقا هنتصاحب

رزعتها بعبص قبل ما تخلص كلمها لقتها بتصوت اه اه اه

انا: مالك بس
رزان بتبصلي وبتعض شفيفها

انا: بقولك ايه انا ولد ولود بلاش حرقاتك ديه

رزان: متيجي

انا: اجي فين

رزان: تعلا بس ققولك كلمه جوا وانتا موز كدا وحاطط البرفيم الي بيهيجني

انا: بقولك ولد ولود يا هايجه وبعدين لفي سجرتين عقبال ما اخش اشوف عندك ايه يطفح

رزان: اوك بس بردو هتظور كسي علشان بقالك مرتين تيجي وتمشي وانا هيجانه

انا: لفي بس عقبال ما نشوف الحوار ده دخلت ابعبص في اي حاجه في التلاجه

بفتح لقيت حجات ميعا كدا سلامي وانواع جبن معرفش اسمها ايه وكان عندها جبنا برمچيان الي بيقولو عليها وجبنت توم وجيري بس مش جبنه رومي بنادي عليها رزان تعالي

رزان: نعم

انا: انتو قولتلي ابوكي شغال ايه

رزان: رجل اعمال وعايش في دوبي

انا: يعني مش فاتح مصنع البان يا لبن انتي

رزان : تصدق ب... انتا راجل خول علشان مقومني من علي الف علشان تبضني

انا: يا حلوه كسمك يعني الف اهم مني يا كسمك

رزان: هتلك اي حاجه اطفحا وتعلا وريا

خرجت قعدا بتلف وانا قاعد ببعص في اي حاجه شويه في التلفزيون وشويه علي الموبيل

انا: اخلصي يا بضاني كل ده بتلفي سجاره

رزان: منتا عارف اني مش بعرف الف

انا: يبقا تتعلمي امال هتعملي ايه في بيت جوزك يا شرموطه

رزان: علمني وبتجيب الحاجه وتيجي تقعد جنبي

انا: اول غلطه

رزان: هيا ايه

انا: تعالي بس بقومها بقعدها علي الارض قدام زبي مكانك يا لبوتي انتي اعملي الي بتعرفي تعمليه وسبيني اشتغل

من غير ما اتكلم قلعتني البنطلون ومسكت زبي تبوسو وانا قاعد بلف و اه تفصيله
( طول زبي 18 سنتي طبيعي جدا مش بطير وبشخ ربسو)

اول حاجه مسكت زبي ودخلت راسو في بوقها براحه وبعدين بتحسس علي رجلي وانا خلصت وولعت الچوان ومتمذج اوي بشرب حشيش وبتمص زبي
شويه وقومتها ادتها الچوان وبدلت حاجه نزلت الحس رقبتها وبحسس علي جسمها من فوق الهدوم وبعدين وحدا وحدا نزلت علي بطنها الحسها وبعدين سوتها وبنزل الهوت شورت بتعها وانا نازل ودقني بتدعك سوتها نزلتو لقيت قدامي كس ابن وسخه فاجر عايز يتاكل من جمالو وكل ده ورزان سيحه اوي وعمله اه اه
رزان يلا يا حبيبي زبك وحشني اوي
انا استني يا هيجه علشان تكيفي وبنزل الحس حولين كسها وهيا فجا رمت الچوان ونيمتني علي ضهري وقعدت فوقيا
انا يا شرموطه اهدي وبعدين لو دخلتي زبي فيكي هسيبك وقوم ادعكي زبي بكسك الاول
رزان كفايه بقا يغلوتي عندك انتا عارف انا نفسي فيك ازي
انا زي ما قولتلك وهيا بتحك كسها، في زبي بسرعه
رزان. اه اه وببترعش انا جبتهم
باس دخلي زبي يا شرموطه يلا
اتعدلت ودخلت زبي وبتنزل براحه عليه انا روحت مدخلو كلو مرا وحدا ومسبتها
رزان اهههههههه فشختني

انا اعيش وافشخ، يا لبوتي يلا

غيرت الوضع ونيمتها علي بطنها ودخلت زبي في كسها براحه فضلت علي نفس الرتم وبعدين، سرعت شويه لحد اما حسيت اني هجبهم رزان عيزاهم فين

رزان هتهم جويا وحشني لبنك اوي
جبتهم جوها ونمت فوقيها اخد نفسي

وبعدين اتعدلت وهيا قامت مصت زبي نتفضتو

رزان: بحبك

انا: مش بحبك

رزان: اتعدلت وحسيت انها زعلت

انا: مالك يا خلتي مبوزه ليه منتي عرفه احنا قولنا في الاول انا وانتي صحاب اه في علاقه ما بنا بس مش اسسها الحب انتي عرفه انا بحب مين

رزان: بتعيط مش بتحبك يا شمس فوق سبتك وراحت لواحد تاني مش عايز تستوعب ليه انا الي حبيتك وبحبك ومش هعرف اكرهك انا سلمتك نفسي وامنتك علي جسمي وبردو معرفتش اخليك تحبني

انا: قومت لبست وخدت بعضي ومشيت ركبت العربيه وبفكر في كل الي رزان قلتو وعيني بدمع وبفتكر روقا فجا عربيه تظهر قدامي من العدم وعربيتي تتقلب

سكوت تام حاسس بيه

نهايه الفصل الاول وحابب اعرف رايكو اول مرا اكتب اصلا ❤️❤️

الفصل الثاني


في مشهد اخرفي البيت عندي

ابويا قاعد بيتكلم في التلفون مع حد

ابويا: قولتلك شمس مش لزمن يعرف اي حاجه لحد اما انا ققلو

شخص: انتا مستوعب انتا بتقول ايه احنا فضلنا سيبينو معاك 21 سنه وربيتو علي اساس انك ابوه وانتا عارف اهميتو بل نسبلنا ازي انتا لزمن تعرفو علشان لو معرفتوش احنا هنوصلو او غرنا هيوصلو

ابويا: طب اديني موهله لحد اما اشوف همهدلو الموضوع ازي

شخص: قدام يومين

قفل السكه في

امي: هتعمل ايه

ابويا : مش عارف سبيني افكر واكلم محسن

امي: هتفكر في ايه ديه مفهاش تفكير شمس ابني ومش هسيبو يضيع زيك وزي اخوك

ابويا: ضربها بل قلم وسبها ودخل الاقوضه

موبيل ابويا بيرن

ابويا: الو

شخص: استاذ منير

ابويا: ايوه

شخص: ابن حضرتك عمل حدثه وهوا في الطواري

ابويا: طب سلام سلام انا جي حالا

ونزل جري يروحلي المستشفه

وصل المستشفي ودخل بيجري

فين الدكتور الي هنا

الدكتور: احنا حولنا علي قد ما نقدر نوقف النزيف بس هوا دخل في غيبوبه مش هنعرف نعمل اي حاجه في الكسور الي عندو بسبب الحادثه غير لما يفوق

ابويا: طب هوا ايه الكسور الي عندو وهيفوق من الغيبوبه ديه امتا

الدكتور: مش هنعرف نحدد هيفوق منها امتا بس نتمنا انها متقعدتش كتير وعندو كسر في الاقفص الصدري ده غير كسر مضعاف في ايدو اليمين

ابويا: ساكت وعلي وشو تعبير مش مفهومه مذيج من الغضب والخوف والزعل ملمحو اتغيرت لواحد مستعد يدفع عمروو مقابل ان ابنو يقوم ابويا بيتصل علي عمي محسن

ابويا: محسن تعلا حالا شمس عمل حدثه

محسن: ازي وبعدين حد كلمك انهردا

ابويا: هما كلموك بردو

محسن: اه كلموني وهددوني ان لو شمس مرجعش ليهم تاني هيموتو

ابويا: احنا لزمن نخفي وكلم ابنك هاتو من فرنسا علشان يبقا مسؤل عن حمايه شمس لحد اما نشوف هنعمل ايه

محسن : 10 دقايق وهتيجي عربيه تاخد شمس تنقلو في مكان مجهز وامن تبعنا

قبل ما يخلص المكلمه كان النور قطع في المستشفي كلها

ابويا طلع المسدس بتاعو

نرجع عندي بقا وانا في الغيبوبه

انا: انا فين وايه الضلمه ديه اخر حاجه كانت في بالي وانا راكب العربيه وعملت حدثه

بيظهر نور ابيض خفيف بعيد عني

بحاول اروح ليه مش بتحرك فجا يظهر *** يمسك ايدي ببص ليه ده انا وانا صغير
بمشي معا لحد اما يوصلني لنور ده ويسبني
بتجه نحيه النور ده ظهرت قدامي وحدا ققرب ما يتقال عنها انها ملاك كانت بيضه وشعرها دهبي ولبسها زي لبس الرومنين زمان

انا: انتي مين

هيا: مش لزمن تعرف انا مين اهم حاجه تحافظ علي الامانه يا شمس

انا: امانه ايه

هيا: الي اسلافك حربو علشان تفضل عيشا لاخر الزمن القوه

انا: مش فاهم حاجه قوه ايه وامانه ايه انا فين

هيا: انتا اخر فرد من عيله كانت في فترا من الزمن بتحكم العالم وده بسبب طفرا بتخليهم مختلفين عن بقاي البشر

انا: لسه هتكلم لقتني بتنقل لمكان تاني شايف نفسي وانا نايم في المستشفي وابويا واقف جنبي وماسك المسدس والباب بيتفتح ودخل منو 4 اشخاص ابويا ضرب واحد فيهم في رجلو ووحدا فيهم ضربو طلقه في دراعو وبعدين واحد ضرب ابويا طلقه في كتفو ووقع مسكو وبعدين دخل واحد النور رجع ببص لقيت واحد نسخه من ابويا

ابويا: راجع ليه يا خاين مش كفايه بعتنا علشنهم علشان كدبهم عليك احنا اتولدنا علشان نحمي اسلافنا منهم

علي:ههه ضحكتي عارف الفرق ما بيني ومابينك ايه مع اننا توام انتا بتحب تعيش خدام انا لا مش هدافع عن جهل عايش فيه انتا واجدادك طول العمر شيفين اننا لزمن نحمي ناس كونا مجرد ليهم خدم انتا متستهلش تعيش وضربو طلقه في دماغو

انا واقف في ركن شايف كل ده وفجا رجعت تاني لسكوت

في الحظه طياره من فوق المشتشفي بينط منها اربعه من غير براشوت بينزلو علي المستشفي


نهايه الفصل الثاني

رايكو في الفصل ده بقا عارف انو اصغر من الاول ومفهوش جنس بس وحدا وحدا عليا لسه الي في دماغي مطلعتوش
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ابو زوبر جنانن, ليلي احمددد, Elfager17 و 26 آخرين
حابب اعرف رايكو اكمل وله لا
 
جميله كمل يا غالى
 
  • حبيته
التفاعلات: Devill12
كمل علي المستوي ده
بالتوفيق
 
  • حبيته
التفاعلات: Devill12
  • عجبني
التفاعلات: salemsoly
  • عجبني
التفاعلات: كابيتانو
كمل قصه جميله
 
احداث من وحي الخيال


المقدمه

اولا ديه اول قصه اكتبها او انشرها علي المنتدا عذرا علي الاخطاء الاملاء



البطل( شمس 21 سنه كليه حقوق طولي 180 لوني قمحاوي شكل جسمي رياضي من عيله متوسطه الدخل زي اي عيله مصريه عايش في حي مش شعبي ولا راقي في المتوسط بردو)

روقا( عندها 20 سنه وصفها طولها 170 جسمها حلو بس احلا ما فيها وشها بري بشكل تحس انها طفله حتا تعبير وشها)


رزان( وديه بقا ققرب وصف ليها يسمين صبري حرفيا وبدون مبلغه في تفصيل جسمها واستيلها)


محسن( وده عمي راجل استوكراتي غني عندو 55 سنه كان عايش طول عمرو برا)

امي( عندها 45 سنه شكلها عادي وملهاش دور مهم اوي في القصه)

ابويا ( منير عندو 57 سنه كان في الجيش وقدم استقاله من زمان)

دول الي هبتدي بيهم القصه مع كل شخصيه هتظهر هكتب موصفتها


البدايه

في مستشفي الامراض العقليه.............

قاعد باصص علي الشباك وشايف الشمس بططلع. وسرحان في جملها

حد بيفتح الباب

الدكتور محمد: انتا صاحي من امتا

انا: ببصلو ومش برود

الدكتور: انا جي ققولك وعارف انك فهمني ومش مريض ان انتا كدا بتموت نفسك بل بطي انسا الي حصلك علشان تعرف تكمل بقيت حياتك برا السجن ده

انا: اطلع برا


الدكتور : انتا تستاهل الي بتعملو فيك هدير

وسبني وطلع عدت سعات وانا لسه باصص علي نفس الشباك متحركتش

الباب بيتفتح وبتخش منو هدير واتنين معها

هدير ( عندها 31 سنه جسمها مشدود بززها كبار طيزها متوسطه بيضه شعرها بني فاتح)

دخلت هدير بتبصلي بنظره استحقار

هدير: هتوه علشان معاد الجلسه

انا : ببصلها وبضحك جامد بس بجنون هموتك
هتموتي ومحدش هيلحق مني

هدير: بصالي جامد و دربتني بل قلم وتفت علي وشي خدوه

التنين الي معها خدوني وودوني قوضه فيها كرسي ومتوصل بكهربا فضلو يكهربو فيا لمده طويله لحد اما اغما عليا وبعدين شلوني ودوني الاقوضه تاني

بفتح عيني لقتني علي الارض وقالع كل هدومي قومت لبست وقعد في ركنه بفتكر الي وصلني لكل ده


فلاش باك لخمس سنين


امي: اصحا يا شمس الساعه دخله علي 9 الصبح

انا: سبيني انام شويه بس


امي: يلا علشان متتاخرش علي معاد الشغل ده لسه اول يوم

انا: خلاص قايم اهو يلا

قومت وجهزت البدله ولبست ورشيت البرفيوم الي هوا عمتا (Dior Sovag) المهم لبست وطلعت برا لقيت ابويا قاعد وامي جنبو واه انا وحيد امي وابويا

انا: صباح الخير

ابويا : صباح النور يا بيه

انا: احلا صباح يا بوب مش عايز اتخانق اشطا

ابويا: يا ابن الكلب اتلم علي الصبح

انا: انا شوفت اهو يلا سلام وعملت سندوتش وبخدو وخدت الاقهوه بتعتي ونازل علي السلم بسرعه علشان الحق المعاد مخدتش بالي وخبط في وحدا

هيا: مش تحاسب كونت هتوقعني يا حمار

انا: ببص لقيت وحدا ملفايه عندها 38 سنه ولبسه بنطلون لجن ابن وسخه محزق علي جسمها بطريقه بنت وسخه ومسكه ازازت ميه

انا حبيت احرق دمها بصراحه

انا: معلش يا طنط مقصدش بس انتي قد امي يعني وسمحيني خبط فيكي من غير مقصد

سميره : طنط

انا: خلاص بقا متتقمصيش بس عندي معاد اهم منك بصراحه. وسبتها ونزلت


اول ما نزلت من العماره عربيه كانت هتخبط فيا.

انا: متحاسب يا عم هوا شارع ابوك وحدا وحدا ببص

لقيت الي نازل من العربيه عيل مكملش 18 سنه

الواد اه شارع ابويا والي عندك اعملو

انا: باس هوا اصتباحه بنت وسخه علي ميتن ابوكو ورحت كلتو علقه بنت وسخه والاقميص اتقطع وشكلي بقا زباله

بعد الخناقه واقف باخد نفسي لقيت موبيلي بيرن مستر حازم وده اكتر شخصيه بضان هتقبلوها او قبلتوها في حياتكو


حازم: ممكن اعرف حضرتك مجتش ليه كل ده

انا: اسف.... يا مستر بس الطريق واقف والدنيا زحمه

حازم: انا قبلتك في الشغل علشان خاطر ابوك لولا اني عارف ابوك شخصيه محترمه كان هيبقا ليا تصرف تاني معاك

انا: ببعد الموبيل عن ودني وعامل انو الخط قطع وقفلت في وش كسمو

انا بكلم نفسي وبعدين بقا في البضان ده هنعمل ايه

نفسي: منتا بكسمك الي عملت فيها عبدو عضمضم واتخنقت مع الواد

انا : يعني كونت هسيبو بكسمك يرد عليا

نفسي: بس مكنش ليها لزمه يعني

انا: طب هنعمل ايه بقا كدا مفهاش شغل

نفسي : جبت البريبيه

انا: ايه

نفسي : ارزع يا كسمك

انا: يلعن بضاني

فوقت من الهبل ده علي رنت موبيلي

انا: الو

رزان: صبحي المخلص فينك

انا: عند امك

رزان: مالك بس ايه الي مدايقك

انا: مفيش بس لسه متخانق ومتاخر علي الشغل وانا نازل خابط في وحدا ملفايه فيها طيز منك

رزان: كل ده ومفيش امال لو فيه وبعدين مين ديه الي فيها طيز مني انتا هتظيط

انا: قد الدونيا فينك بقا

رزان: في الفيلا تعلا في درجس موت

انا: هوائي ولا مائي

رزان: كلو كلو تعلا وبعدين وحشني بقالك كتير مزرتوش وهيزعل كدا

انا: بس كدا مقدرش علي زعلو يا كس هطلع اغير وجيلك يا لبوتي

رزان: مستنياك

بعد ما قفلت طلعت البيت بفتح لقيت ابويا وامي في الاقوضه وقفلين علي نفسهم عديت من جنب الاقوضه بقلو ولعه معاك يا عم مستنيني انزل علشان تستفرد بل ست الغلبانه

لقيت ابويا طلعي بيجري وريا

ابويا: يا عرص ايه الي جابك دالوقتي مش روحت شوغلك

انا : خلاص يا حج بهزر معاك في ايه طب وبعدين روح شوف انتا كونت بتعمل ايه وانا هنزل

ابويا: عيل بضان

انا: تسلم يا محترم ده الي اتربيت عليه

ابويا: خود مفتاح العربيه ومش عايز اشوف وش امك انهردا

امي: صوتكو عالي ليه

انا : مفيش يا عروسه بنكش بس جوزك

خدت مفتاح العربيه وانزلت بعد ما روقت علي حالي و ظبط نفسي

روحت لرزان

خبط وبفتح الباب

رزان: My naughty son

انا: لبوتي الي بحبها وبعدين اعدلي بوقك ماشي

رزان: خش خش وبتمشي قدامي

انا: بس قوليلي يا روز

رزان: نعم

انا: هيا ممتك كانت بتاكلك ايه اصل الاكل كلو اتجمع في بزازك وطيازك

رزان : ولا انتا هتخيب مش علشان هزرنا يبقا هنتصاحب

رزعتها بعبص قبل ما تخلص كلمها لقتها بتصوت اه اه اه

انا: مالك بس
رزان بتبصلي وبتعض شفيفها

انا: بقولك ايه انا ولد ولود بلاش حرقاتك ديه

رزان: متيجي

انا: اجي فين

رزان: تعلا بس ققولك كلمه جوا وانتا موز كدا وحاطط البرفيم الي بيهيجني

انا: بقولك ولد ولود يا هايجه وبعدين لفي سجرتين عقبال ما اخش اشوف عندك ايه يطفح

رزان: اوك بس بردو هتظور كسي علشان بقالك مرتين تيجي وتمشي وانا هيجانه

انا: لفي بس عقبال ما نشوف الحوار ده دخلت ابعبص في اي حاجه في التلاجه

بفتح لقيت حجات ميعا كدا سلامي وانواع جبن معرفش اسمها ايه وكان عندها جبنا برمچيان الي بيقولو عليها وجبنت توم وجيري بس مش جبنه رومي بنادي عليها رزان تعالي

رزان: نعم

انا: انتو قولتلي ابوكي شغال ايه

رزان: رجل اعمال وعايش في دوبي

انا: يعني مش فاتح مصنع البان يا لبن انتي

رزان : تصدق ب... انتا راجل خول علشان مقومني من علي الف علشان تبضني

انا: يا حلوه كسمك يعني الف اهم مني يا كسمك

رزان: هتلك اي حاجه اطفحا وتعلا وريا

خرجت قعدا بتلف وانا قاعد ببعص في اي حاجه شويه في التلفزيون وشويه علي الموبيل

انا: اخلصي يا بضاني كل ده بتلفي سجاره

رزان: منتا عارف اني مش بعرف الف

انا: يبقا تتعلمي امال هتعملي ايه في بيت جوزك يا شرموطه

رزان: علمني وبتجيب الحاجه وتيجي تقعد جنبي

انا: اول غلطه

رزان: هيا ايه

انا: تعالي بس بقومها بقعدها علي الارض قدام زبي مكانك يا لبوتي انتي اعملي الي بتعرفي تعمليه وسبيني اشتغل

من غير ما اتكلم قلعتني البنطلون ومسكت زبي تبوسو وانا قاعد بلف و اه تفصيله
( طول زبي 18 سنتي طبيعي جدا مش بطير وبشخ ربسو)

اول حاجه مسكت زبي ودخلت راسو في بوقها براحه وبعدين بتحسس علي رجلي وانا خلصت وولعت الچوان ومتمذج اوي بشرب حشيش وبتمص زبي
شويه وقومتها ادتها الچوان وبدلت حاجه نزلت الحس رقبتها وبحسس علي جسمها من فوق الهدوم وبعدين وحدا وحدا نزلت علي بطنها الحسها وبعدين سوتها وبنزل الهوت شورت بتعها وانا نازل ودقني بتدعك سوتها نزلتو لقيت قدامي كس ابن وسخه فاجر عايز يتاكل من جمالو وكل ده ورزان سيحه اوي وعمله اه اه
رزان يلا يا حبيبي زبك وحشني اوي
انا استني يا هيجه علشان تكيفي وبنزل الحس حولين كسها وهيا فجا رمت الچوان ونيمتني علي ضهري وقعدت فوقيا
انا يا شرموطه اهدي وبعدين لو دخلتي زبي فيكي هسيبك وقوم ادعكي زبي بكسك الاول
رزان كفايه بقا يغلوتي عندك انتا عارف انا نفسي فيك ازي
انا زي ما قولتلك وهيا بتحك كسها، في زبي بسرعه
رزان. اه اه وببترعش انا جبتهم
باس دخلي زبي يا شرموطه يلا
اتعدلت ودخلت زبي وبتنزل براحه عليه انا روحت مدخلو كلو مرا وحدا ومسبتها
رزان اهههههههه فشختني

انا اعيش وافشخ، يا لبوتي يلا

غيرت الوضع ونيمتها علي بطنها ودخلت زبي في كسها براحه فضلت علي نفس الرتم وبعدين، سرعت شويه لحد اما حسيت اني هجبهم رزان عيزاهم فين

رزان هتهم جويا وحشني لبنك اوي
جبتهم جوها ونمت فوقيها اخد نفسي

وبعدين اتعدلت وهيا قامت مصت زبي نتفضتو

رزان: بحبك

انا: مش بحبك

رزان: اتعدلت وحسيت انها زعلت

انا: مالك يا خلتي مبوزه ليه منتي عرفه احنا قولنا في الاول انا وانتي صحاب اه في علاقه ما بنا بس مش اسسها الحب انتي عرفه انا بحب مين

رزان: بتعيط مش بتحبك يا شمس فوق سبتك وراحت لواحد تاني مش عايز تستوعب ليه انا الي حبيتك وبحبك ومش هعرف اكرهك انا سلمتك نفسي وامنتك علي جسمي وبردو معرفتش اخليك تحبني

انا: قومت لبست وخدت بعضي ومشيت ركبت العربيه وبفكر في كل الي رزان قلتو وعيني بدمع وبفتكر روقا فجا عربيه تظهر قدامي من العدم وعربيتي تتقلب

سكوت تام حاسس بيه

نهايه الفصل الاول وحابب اعرف رايكو اول مرا اكتب اصلا ❤️❤️
يجدع خليك واقعي دانت دكتور فالكتابه 👏👏👏👏
قال اول مره قال 🤨😂😂
 
انا لسه مخلص الفصل التاني كونت عايز اعرف ازي ادمجو مع الفصل ده علشان انا اول مرا اكتب ارجو المساعده
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يجدع خليك واقعي دانت دكتور فالكتابه 👏👏👏👏
قال اول مره قال 🤨😂😂
حبيبي يا شهاب بس ديه اول مرا وحلو انها عجبتك عقبال الباقي😂😂😂
 
  • عجبني
التفاعلات: the shehab
حبيبي يا شهاب بس ديه اول مرا وحلو انها عجبتك عقبال الباقي😂😂😂
يابا انت متمكن وعندك كتير😂وانا مستني ابداعك
 
احداث من وحي الخيال


المقدمه

اولا ديه اول قصه اكتبها او انشرها علي المنتدا عذرا علي الاخطاء الاملاء



البطل( شمس 21 سنه كليه حقوق طولي 180 لوني قمحاوي شكل جسمي رياضي من عيله متوسطه الدخل زي اي عيله مصريه عايش في حي مش شعبي ولا راقي في المتوسط بردو)

روقا( عندها 20 سنه وصفها طولها 170 جسمها حلو بس احلا ما فيها وشها بري بشكل تحس انها طفله حتا تعبير وشها)


رزان( وديه بقا ققرب وصف ليها يسمين صبري حرفيا وبدون مبلغه في تفصيل جسمها واستيلها)


محسن( وده عمي راجل استوكراتي غني عندو 55 سنه كان عايش طول عمرو برا)

امي( عندها 45 سنه شكلها عادي وملهاش دور مهم اوي في القصه)

ابويا ( منير عندو 57 سنه كان في الجيش وقدم استقاله من زمان)

دول الي هبتدي بيهم القصه مع كل شخصيه هتظهر هكتب موصفتها


البدايه

في مستشفي الامراض العقليه.............

قاعد باصص علي الشباك وشايف الشمس بططلع. وسرحان في جملها

حد بيفتح الباب

الدكتور محمد: انتا صاحي من امتا

انا: ببصلو ومش برود

الدكتور: انا جي ققولك وعارف انك فهمني ومش مريض ان انتا كدا بتموت نفسك بل بطي انسا الي حصلك علشان تعرف تكمل بقيت حياتك برا السجن ده

انا: اطلع برا


الدكتور : انتا تستاهل الي بتعملو فيك هدير

وسبني وطلع عدت سعات وانا لسه باصص علي نفس الشباك متحركتش

الباب بيتفتح وبتخش منو هدير واتنين معها

هدير ( عندها 31 سنه جسمها مشدود بززها كبار طيزها متوسطه بيضه شعرها بني فاتح)

دخلت هدير بتبصلي بنظره استحقار

هدير: هتوه علشان معاد الجلسه

انا : ببصلها وبضحك جامد بس بجنون هموتك
هتموتي ومحدش هيلحق مني

هدير: بصالي جامد و دربتني بل قلم وتفت علي وشي خدوه

التنين الي معها خدوني وودوني قوضه فيها كرسي ومتوصل بكهربا فضلو يكهربو فيا لمده طويله لحد اما اغما عليا وبعدين شلوني ودوني الاقوضه تاني

بفتح عيني لقتني علي الارض وقالع كل هدومي قومت لبست وقعد في ركنه بفتكر الي وصلني لكل ده


فلاش باك لخمس سنين


امي: اصحا يا شمس الساعه دخله علي 9 الصبح

انا: سبيني انام شويه بس


امي: يلا علشان متتاخرش علي معاد الشغل ده لسه اول يوم

انا: خلاص قايم اهو يلا

قومت وجهزت البدله ولبست ورشيت البرفيوم الي هوا عمتا (Dior Sovag) المهم لبست وطلعت برا لقيت ابويا قاعد وامي جنبو واه انا وحيد امي وابويا

انا: صباح الخير

ابويا : صباح النور يا بيه

انا: احلا صباح يا بوب مش عايز اتخانق اشطا

ابويا: يا ابن الكلب اتلم علي الصبح

انا: انا شوفت اهو يلا سلام وعملت سندوتش وبخدو وخدت الاقهوه بتعتي ونازل علي السلم بسرعه علشان الحق المعاد مخدتش بالي وخبط في وحدا

هيا: مش تحاسب كونت هتوقعني يا حمار

انا: ببص لقيت وحدا ملفايه عندها 38 سنه ولبسه بنطلون لجن ابن وسخه محزق علي جسمها بطريقه بنت وسخه ومسكه ازازت ميه

انا حبيت احرق دمها بصراحه

انا: معلش يا طنط مقصدش بس انتي قد امي يعني وسمحيني خبط فيكي من غير مقصد

سميره : طنط

انا: خلاص بقا متتقمصيش بس عندي معاد اهم منك بصراحه. وسبتها ونزلت


اول ما نزلت من العماره عربيه كانت هتخبط فيا.

انا: متحاسب يا عم هوا شارع ابوك وحدا وحدا ببص

لقيت الي نازل من العربيه عيل مكملش 18 سنه

الواد اه شارع ابويا والي عندك اعملو

انا: باس هوا اصتباحه بنت وسخه علي ميتن ابوكو ورحت كلتو علقه بنت وسخه والاقميص اتقطع وشكلي بقا زباله

بعد الخناقه واقف باخد نفسي لقيت موبيلي بيرن مستر حازم وده اكتر شخصيه بضان هتقبلوها او قبلتوها في حياتكو


حازم: ممكن اعرف حضرتك مجتش ليه كل ده

انا: اسف.... يا مستر بس الطريق واقف والدنيا زحمه

حازم: انا قبلتك في الشغل علشان خاطر ابوك لولا اني عارف ابوك شخصيه محترمه كان هيبقا ليا تصرف تاني معاك

انا: ببعد الموبيل عن ودني وعامل انو الخط قطع وقفلت في وش كسمو

انا بكلم نفسي وبعدين بقا في البضان ده هنعمل ايه

نفسي: منتا بكسمك الي عملت فيها عبدو عضمضم واتخنقت مع الواد

انا : يعني كونت هسيبو بكسمك يرد عليا

نفسي: بس مكنش ليها لزمه يعني

انا: طب هنعمل ايه بقا كدا مفهاش شغل

نفسي : جبت البريبيه

انا: ايه

نفسي : ارزع يا كسمك

انا: يلعن بضاني

فوقت من الهبل ده علي رنت موبيلي

انا: الو

رزان: صبحي المخلص فينك

انا: عند امك

رزان: مالك بس ايه الي مدايقك

انا: مفيش بس لسه متخانق ومتاخر علي الشغل وانا نازل خابط في وحدا ملفايه فيها طيز منك

رزان: كل ده ومفيش امال لو فيه وبعدين مين ديه الي فيها طيز مني انتا هتظيط

انا: قد الدونيا فينك بقا

رزان: في الفيلا تعلا في درجس موت

انا: هوائي ولا مائي

رزان: كلو كلو تعلا وبعدين وحشني بقالك كتير مزرتوش وهيزعل كدا

انا: بس كدا مقدرش علي زعلو يا كس هطلع اغير وجيلك يا لبوتي

رزان: مستنياك

بعد ما قفلت طلعت البيت بفتح لقيت ابويا وامي في الاقوضه وقفلين علي نفسهم عديت من جنب الاقوضه بقلو ولعه معاك يا عم مستنيني انزل علشان تستفرد بل ست الغلبانه

لقيت ابويا طلعي بيجري وريا

ابويا: يا عرص ايه الي جابك دالوقتي مش روحت شوغلك

انا : خلاص يا حج بهزر معاك في ايه طب وبعدين روح شوف انتا كونت بتعمل ايه وانا هنزل

ابويا: عيل بضان

انا: تسلم يا محترم ده الي اتربيت عليه

ابويا: خود مفتاح العربيه ومش عايز اشوف وش امك انهردا

امي: صوتكو عالي ليه

انا : مفيش يا عروسه بنكش بس جوزك

خدت مفتاح العربيه وانزلت بعد ما روقت علي حالي و ظبط نفسي

روحت لرزان

خبط وبفتح الباب

رزان: My naughty son

انا: لبوتي الي بحبها وبعدين اعدلي بوقك ماشي

رزان: خش خش وبتمشي قدامي

انا: بس قوليلي يا روز

رزان: نعم

انا: هيا ممتك كانت بتاكلك ايه اصل الاكل كلو اتجمع في بزازك وطيازك

رزان : ولا انتا هتخيب مش علشان هزرنا يبقا هنتصاحب

رزعتها بعبص قبل ما تخلص كلمها لقتها بتصوت اه اه اه

انا: مالك بس
رزان بتبصلي وبتعض شفيفها

انا: بقولك ايه انا ولد ولود بلاش حرقاتك ديه

رزان: متيجي

انا: اجي فين

رزان: تعلا بس ققولك كلمه جوا وانتا موز كدا وحاطط البرفيم الي بيهيجني

انا: بقولك ولد ولود يا هايجه وبعدين لفي سجرتين عقبال ما اخش اشوف عندك ايه يطفح

رزان: اوك بس بردو هتظور كسي علشان بقالك مرتين تيجي وتمشي وانا هيجانه

انا: لفي بس عقبال ما نشوف الحوار ده دخلت ابعبص في اي حاجه في التلاجه

بفتح لقيت حجات ميعا كدا سلامي وانواع جبن معرفش اسمها ايه وكان عندها جبنا برمچيان الي بيقولو عليها وجبنت توم وجيري بس مش جبنه رومي بنادي عليها رزان تعالي

رزان: نعم

انا: انتو قولتلي ابوكي شغال ايه

رزان: رجل اعمال وعايش في دوبي

انا: يعني مش فاتح مصنع البان يا لبن انتي

رزان : تصدق ب... انتا راجل خول علشان مقومني من علي الف علشان تبضني

انا: يا حلوه كسمك يعني الف اهم مني يا كسمك

رزان: هتلك اي حاجه اطفحا وتعلا وريا

خرجت قعدا بتلف وانا قاعد ببعص في اي حاجه شويه في التلفزيون وشويه علي الموبيل

انا: اخلصي يا بضاني كل ده بتلفي سجاره

رزان: منتا عارف اني مش بعرف الف

انا: يبقا تتعلمي امال هتعملي ايه في بيت جوزك يا شرموطه

رزان: علمني وبتجيب الحاجه وتيجي تقعد جنبي

انا: اول غلطه

رزان: هيا ايه

انا: تعالي بس بقومها بقعدها علي الارض قدام زبي مكانك يا لبوتي انتي اعملي الي بتعرفي تعمليه وسبيني اشتغل

من غير ما اتكلم قلعتني البنطلون ومسكت زبي تبوسو وانا قاعد بلف و اه تفصيله
( طول زبي 18 سنتي طبيعي جدا مش بطير وبشخ ربسو)

اول حاجه مسكت زبي ودخلت راسو في بوقها براحه وبعدين بتحسس علي رجلي وانا خلصت وولعت الچوان ومتمذج اوي بشرب حشيش وبتمص زبي
شويه وقومتها ادتها الچوان وبدلت حاجه نزلت الحس رقبتها وبحسس علي جسمها من فوق الهدوم وبعدين وحدا وحدا نزلت علي بطنها الحسها وبعدين سوتها وبنزل الهوت شورت بتعها وانا نازل ودقني بتدعك سوتها نزلتو لقيت قدامي كس ابن وسخه فاجر عايز يتاكل من جمالو وكل ده ورزان سيحه اوي وعمله اه اه
رزان يلا يا حبيبي زبك وحشني اوي
انا استني يا هيجه علشان تكيفي وبنزل الحس حولين كسها وهيا فجا رمت الچوان ونيمتني علي ضهري وقعدت فوقيا
انا يا شرموطه اهدي وبعدين لو دخلتي زبي فيكي هسيبك وقوم ادعكي زبي بكسك الاول
رزان كفايه بقا يغلوتي عندك انتا عارف انا نفسي فيك ازي
انا زي ما قولتلك وهيا بتحك كسها، في زبي بسرعه
رزان. اه اه وببترعش انا جبتهم
باس دخلي زبي يا شرموطه يلا
اتعدلت ودخلت زبي وبتنزل براحه عليه انا روحت مدخلو كلو مرا وحدا ومسبتها
رزان اهههههههه فشختني

انا اعيش وافشخ، يا لبوتي يلا

غيرت الوضع ونيمتها علي بطنها ودخلت زبي في كسها براحه فضلت علي نفس الرتم وبعدين، سرعت شويه لحد اما حسيت اني هجبهم رزان عيزاهم فين

رزان هتهم جويا وحشني لبنك اوي
جبتهم جوها ونمت فوقيها اخد نفسي

وبعدين اتعدلت وهيا قامت مصت زبي نتفضتو

رزان: بحبك

انا: مش بحبك

رزان: اتعدلت وحسيت انها زعلت

انا: مالك يا خلتي مبوزه ليه منتي عرفه احنا قولنا في الاول انا وانتي صحاب اه في علاقه ما بنا بس مش اسسها الحب انتي عرفه انا بحب مين

رزان: بتعيط مش بتحبك يا شمس فوق سبتك وراحت لواحد تاني مش عايز تستوعب ليه انا الي حبيتك وبحبك ومش هعرف اكرهك انا سلمتك نفسي وامنتك علي جسمي وبردو معرفتش اخليك تحبني

انا: قومت لبست وخدت بعضي ومشيت ركبت العربيه وبفكر في كل الي رزان قلتو وعيني بدمع وبفتكر روقا فجا عربيه تظهر قدامي من العدم وعربيتي تتقلب

سكوت تام حاسس بيه

نهايه الفصل الاول وحابب اعرف رايكو اول مرا اكتب اصلا ❤️❤️
كمل يا برنس وما تتاخر
 
انا لسه مخلص الفصل التاني كونت عايز اعرف ازي ادمجو مع الفصل ده علشان انا اول مرا اكتب ارجو المساعده
نزلو في الكومنت وخد الرابط نسخ وحطو في الموضوع الموحد للقصص واطلب الدمج بالقصه بسكده وعاش حلوه القصه استمر
 
الفصل الثاني


في مشهد اخرفي البيت عندي

ابويا قاعد بيتكلم في التلفون مع حد

ابويا: قولتلك شمس مش لزمن يعرف اي حاجه لحد اما انا ققلو

شخص: انتا مستوعب انتا بتقول ايه احنا فضلنا سيبينو معاك 21 سنه وربيتو علي اساس انك ابوه وانتا عارف اهميتو بل نسبلنا ازي انتا لزمن تعرفو علشان لو معرفتوش احنا هنوصلو او غرنا هيوصلو

ابويا: طب اديني موهله لحد اما اشوف همهدلو الموضوع ازي

شخص: قدام يومين

قفل السكه في

امي: هتعمل ايه

ابويا : مش عارف سبيني افكر واكلم محسن

امي: هتفكر في ايه ديه مفهاش تفكير شمس ابني ومش هسيبو يضيع زيك وزي اخوك

ابويا: ضربها بل قلم وسبها ودخل الاقوضه

موبيل ابويا بيرن

ابويا: الو

شخص: استاذ منير

ابويا: ايوه

شخص: ابن حضرتك عمل حدثه وهوا في الطواري

ابويا: طب سلام سلام انا جي حالا

ونزل جري يروحلي المستشفه

وصل المستشفي ودخل بيجري

فين الدكتور الي هنا

الدكتور: احنا حولنا علي قد ما نقدر نوقف النزيف بس هوا دخل في غيبوبه مش هنعرف نعمل اي حاجه في الكسور الي عندو بسبب الحادثه غير لما يفوق

ابويا: طب هوا ايه الكسور الي عندو وهيفوق من الغيبوبه ديه امتا

الدكتور: مش هنعرف نحدد هيفوق منها امتا بس نتمنا انها متقعدتش كتير وعندو كسر في الاقفص الصدري ده غير كسر مضعاف في ايدو اليمين

ابويا: ساكت وعلي وشو تعبير مش مفهومه مذيج من الغضب والخوف والزعل ملمحو اتغيرت لواحد مستعد يدفع عمروو مقابل ان ابنو يقوم ابويا بيتصل علي عمي محسن

ابويا: محسن تعلا حالا شمس عمل حدثه

محسن: ازي وبعدين حد كلمك انهردا

ابويا: هما كلموك بردو

محسن: اه كلموني وهددوني ان لو شمس مرجعش ليهم تاني هيموتو

ابويا: احنا لزمن نخفي وكلم ابنك هاتو من فرنسا علشان يبقا مسؤل عن حمايه شمس لحد اما نشوف هنعمل ايه

محسن : 10 دقايق وهتيجي عربيه تاخد شمس تنقلو في مكان مجهز وامن تبعنا

قبل ما يخلص المكلمه كان النور قطع في المستشفي كلها

ابويا طلع المسدس بتاعو

نرجع عندي بقا وانا في الغيبوبه

انا: انا فين وايه الضلمه ديه اخر حاجه كانت في بالي وانا راكب العربيه وعملت حدثه

بيظهر نور ابيض خفيف بعيد عني

بحاول اروح ليه مش بتحرك فجا يظهر *** يمسك ايدي ببص ليه ده انا وانا صغير
بمشي معا لحد اما يوصلني لنور ده ويسبني
بتجه نحيه النور ده ظهرت قدامي وحدا ققرب ما يتقال عنها انها ملاك كانت بيضه وشعرها دهبي ولبسها زي لبس الرومنين زمان

انا: انتي مين

هيا: مش لزمن تعرف انا مين اهم حاجه تحافظ علي الامانه يا شمس

انا: امانه ايه

هيا: الي اسلافك حربو علشان تفضل عيشا لاخر الزمن القوه

انا: مش فاهم حاجه قوه ايه وامانه ايه انا فين

هيا: انتا اخر فرد من عيله كانت في فترا من الزمن بتحكم العالم وده بسبب طفرا بتخليهم مختلفين عن بقاي البشر

انا: لسه هتكلم لقتني بتنقل لمكان تاني شايف نفسي وانا نايم في المستشفي وابويا واقف جنبي وماسك المسدس والباب بيتفتح ودخل منو 4 اشخاص ابويا ضرب واحد فيهم في رجلو ووحدا فيهم ضربو طلقه في دراعو وبعدين واحد ضرب ابويا طلقه في كتفو ووقع مسكو وبعدين دخل واحد النور رجع ببص لقيت واحد نسخه من ابويا

ابويا: راجع ليه يا خاين مش كفايه بعتنا علشنهم علشان كدبهم عليك احنا اتولدنا علشان نحمي اسلافنا منهم

علي:ههه ضحكتي عارف الفرق ما بيني ومابينك ايه مع اننا توام انتا بتحب تعيش خدام انا لا مش هدافع عن جهل عايش فيه انتا واجدادك طول العمر شيفين اننا لزمن نحمي ناس كونا مجرد ليهم خدم انتا متستهلش تعيش وضربو طلقه في دماغو

انا واقف في ركن شايف كل ده وفجا رجعت تاني لسكوت

في الحظه طياره من فوق المشتشفي بينط منها اربعه من غير براشوت بينزلو علي المستشفي


نهايه الفصل الثاني

رايكو في الفصل ده بقا عارف انو اصغر من الاول ومفهوش جنس بس وحدا وحدا عليا لسه الي في دماغي مطلعتوش
عاش بس طول اكثر عشان نندمج
 
تم أضافة الجزء الثاني
 
احداث من وحي الخيال


المقدمه

اولا ديه اول قصه اكتبها او انشرها علي المنتدا عذرا علي الاخطاء الاملاء



البطل( شمس 21 سنه كليه حقوق طولي 180 لوني قمحاوي شكل جسمي رياضي من عيله متوسطه الدخل زي اي عيله مصريه عايش في حي مش شعبي ولا راقي في المتوسط بردو)

روقا( عندها 20 سنه وصفها طولها 170 جسمها حلو بس احلا ما فيها وشها بري بشكل تحس انها طفله حتا تعبير وشها)


رزان( وديه بقا ققرب وصف ليها يسمين صبري حرفيا وبدون مبلغه في تفصيل جسمها واستيلها)


محسن( وده عمي راجل استوكراتي غني عندو 55 سنه كان عايش طول عمرو برا)

امي( عندها 45 سنه شكلها عادي وملهاش دور مهم اوي في القصه)

ابويا ( منير عندو 57 سنه كان في الجيش وقدم استقاله من زمان)

دول الي هبتدي بيهم القصه مع كل شخصيه هتظهر هكتب موصفتها


البدايه

في مستشفي الامراض العقليه.............

قاعد باصص علي الشباك وشايف الشمس بططلع. وسرحان في جملها

حد بيفتح الباب

الدكتور محمد: انتا صاحي من امتا

انا: ببصلو ومش برود

الدكتور: انا جي ققولك وعارف انك فهمني ومش مريض ان انتا كدا بتموت نفسك بل بطي انسا الي حصلك علشان تعرف تكمل بقيت حياتك برا السجن ده

انا: اطلع برا


الدكتور : انتا تستاهل الي بتعملو فيك هدير

وسبني وطلع عدت سعات وانا لسه باصص علي نفس الشباك متحركتش

الباب بيتفتح وبتخش منو هدير واتنين معها

هدير ( عندها 31 سنه جسمها مشدود بززها كبار طيزها متوسطه بيضه شعرها بني فاتح)

دخلت هدير بتبصلي بنظره استحقار

هدير: هتوه علشان معاد الجلسه

انا : ببصلها وبضحك جامد بس بجنون هموتك
هتموتي ومحدش هيلحق مني

هدير: بصالي جامد و دربتني بل قلم وتفت علي وشي خدوه

التنين الي معها خدوني وودوني قوضه فيها كرسي ومتوصل بكهربا فضلو يكهربو فيا لمده طويله لحد اما اغما عليا وبعدين شلوني ودوني الاقوضه تاني

بفتح عيني لقتني علي الارض وقالع كل هدومي قومت لبست وقعد في ركنه بفتكر الي وصلني لكل ده


فلاش باك لخمس سنين


امي: اصحا يا شمس الساعه دخله علي 9 الصبح

انا: سبيني انام شويه بس


امي: يلا علشان متتاخرش علي معاد الشغل ده لسه اول يوم

انا: خلاص قايم اهو يلا

قومت وجهزت البدله ولبست ورشيت البرفيوم الي هوا عمتا (Dior Sovag) المهم لبست وطلعت برا لقيت ابويا قاعد وامي جنبو واه انا وحيد امي وابويا

انا: صباح الخير

ابويا : صباح النور يا بيه

انا: احلا صباح يا بوب مش عايز اتخانق اشطا

ابويا: يا ابن الكلب اتلم علي الصبح

انا: انا شوفت اهو يلا سلام وعملت سندوتش وبخدو وخدت الاقهوه بتعتي ونازل علي السلم بسرعه علشان الحق المعاد مخدتش بالي وخبط في وحدا

هيا: مش تحاسب كونت هتوقعني يا حمار

انا: ببص لقيت وحدا ملفايه عندها 38 سنه ولبسه بنطلون لجن ابن وسخه محزق علي جسمها بطريقه بنت وسخه ومسكه ازازت ميه

انا حبيت احرق دمها بصراحه

انا: معلش يا طنط مقصدش بس انتي قد امي يعني وسمحيني خبط فيكي من غير مقصد

سميره : طنط

انا: خلاص بقا متتقمصيش بس عندي معاد اهم منك بصراحه. وسبتها ونزلت


اول ما نزلت من العماره عربيه كانت هتخبط فيا.

انا: متحاسب يا عم هوا شارع ابوك وحدا وحدا ببص

لقيت الي نازل من العربيه عيل مكملش 18 سنه

الواد اه شارع ابويا والي عندك اعملو

انا: باس هوا اصتباحه بنت وسخه علي ميتن ابوكو ورحت كلتو علقه بنت وسخه والاقميص اتقطع وشكلي بقا زباله

بعد الخناقه واقف باخد نفسي لقيت موبيلي بيرن مستر حازم وده اكتر شخصيه بضان هتقبلوها او قبلتوها في حياتكو


حازم: ممكن اعرف حضرتك مجتش ليه كل ده

انا: اسف.... يا مستر بس الطريق واقف والدنيا زحمه

حازم: انا قبلتك في الشغل علشان خاطر ابوك لولا اني عارف ابوك شخصيه محترمه كان هيبقا ليا تصرف تاني معاك

انا: ببعد الموبيل عن ودني وعامل انو الخط قطع وقفلت في وش كسمو

انا بكلم نفسي وبعدين بقا في البضان ده هنعمل ايه

نفسي: منتا بكسمك الي عملت فيها عبدو عضمضم واتخنقت مع الواد

انا : يعني كونت هسيبو بكسمك يرد عليا

نفسي: بس مكنش ليها لزمه يعني

انا: طب هنعمل ايه بقا كدا مفهاش شغل

نفسي : جبت البريبيه

انا: ايه

نفسي : ارزع يا كسمك

انا: يلعن بضاني

فوقت من الهبل ده علي رنت موبيلي

انا: الو

رزان: صبحي المخلص فينك

انا: عند امك

رزان: مالك بس ايه الي مدايقك

انا: مفيش بس لسه متخانق ومتاخر علي الشغل وانا نازل خابط في وحدا ملفايه فيها طيز منك

رزان: كل ده ومفيش امال لو فيه وبعدين مين ديه الي فيها طيز مني انتا هتظيط

انا: قد الدونيا فينك بقا

رزان: في الفيلا تعلا في درجس موت

انا: هوائي ولا مائي

رزان: كلو كلو تعلا وبعدين وحشني بقالك كتير مزرتوش وهيزعل كدا

انا: بس كدا مقدرش علي زعلو يا كس هطلع اغير وجيلك يا لبوتي

رزان: مستنياك

بعد ما قفلت طلعت البيت بفتح لقيت ابويا وامي في الاقوضه وقفلين علي نفسهم عديت من جنب الاقوضه بقلو ولعه معاك يا عم مستنيني انزل علشان تستفرد بل ست الغلبانه

لقيت ابويا طلعي بيجري وريا

ابويا: يا عرص ايه الي جابك دالوقتي مش روحت شوغلك

انا : خلاص يا حج بهزر معاك في ايه طب وبعدين روح شوف انتا كونت بتعمل ايه وانا هنزل

ابويا: عيل بضان

انا: تسلم يا محترم ده الي اتربيت عليه

ابويا: خود مفتاح العربيه ومش عايز اشوف وش امك انهردا

امي: صوتكو عالي ليه

انا : مفيش يا عروسه بنكش بس جوزك

خدت مفتاح العربيه وانزلت بعد ما روقت علي حالي و ظبط نفسي

روحت لرزان

خبط وبفتح الباب

رزان: My naughty son

انا: لبوتي الي بحبها وبعدين اعدلي بوقك ماشي

رزان: خش خش وبتمشي قدامي

انا: بس قوليلي يا روز

رزان: نعم

انا: هيا ممتك كانت بتاكلك ايه اصل الاكل كلو اتجمع في بزازك وطيازك

رزان : ولا انتا هتخيب مش علشان هزرنا يبقا هنتصاحب

رزعتها بعبص قبل ما تخلص كلمها لقتها بتصوت اه اه اه

انا: مالك بس
رزان بتبصلي وبتعض شفيفها

انا: بقولك ايه انا ولد ولود بلاش حرقاتك ديه

رزان: متيجي

انا: اجي فين

رزان: تعلا بس ققولك كلمه جوا وانتا موز كدا وحاطط البرفيم الي بيهيجني

انا: بقولك ولد ولود يا هايجه وبعدين لفي سجرتين عقبال ما اخش اشوف عندك ايه يطفح

رزان: اوك بس بردو هتظور كسي علشان بقالك مرتين تيجي وتمشي وانا هيجانه

انا: لفي بس عقبال ما نشوف الحوار ده دخلت ابعبص في اي حاجه في التلاجه

بفتح لقيت حجات ميعا كدا سلامي وانواع جبن معرفش اسمها ايه وكان عندها جبنا برمچيان الي بيقولو عليها وجبنت توم وجيري بس مش جبنه رومي بنادي عليها رزان تعالي

رزان: نعم

انا: انتو قولتلي ابوكي شغال ايه

رزان: رجل اعمال وعايش في دوبي

انا: يعني مش فاتح مصنع البان يا لبن انتي

رزان : تصدق ب... انتا راجل خول علشان مقومني من علي الف علشان تبضني

انا: يا حلوه كسمك يعني الف اهم مني يا كسمك

رزان: هتلك اي حاجه اطفحا وتعلا وريا

خرجت قعدا بتلف وانا قاعد ببعص في اي حاجه شويه في التلفزيون وشويه علي الموبيل

انا: اخلصي يا بضاني كل ده بتلفي سجاره

رزان: منتا عارف اني مش بعرف الف

انا: يبقا تتعلمي امال هتعملي ايه في بيت جوزك يا شرموطه

رزان: علمني وبتجيب الحاجه وتيجي تقعد جنبي

انا: اول غلطه

رزان: هيا ايه

انا: تعالي بس بقومها بقعدها علي الارض قدام زبي مكانك يا لبوتي انتي اعملي الي بتعرفي تعمليه وسبيني اشتغل

من غير ما اتكلم قلعتني البنطلون ومسكت زبي تبوسو وانا قاعد بلف و اه تفصيله
( طول زبي 18 سنتي طبيعي جدا مش بطير وبشخ ربسو)

اول حاجه مسكت زبي ودخلت راسو في بوقها براحه وبعدين بتحسس علي رجلي وانا خلصت وولعت الچوان ومتمذج اوي بشرب حشيش وبتمص زبي
شويه وقومتها ادتها الچوان وبدلت حاجه نزلت الحس رقبتها وبحسس علي جسمها من فوق الهدوم وبعدين وحدا وحدا نزلت علي بطنها الحسها وبعدين سوتها وبنزل الهوت شورت بتعها وانا نازل ودقني بتدعك سوتها نزلتو لقيت قدامي كس ابن وسخه فاجر عايز يتاكل من جمالو وكل ده ورزان سيحه اوي وعمله اه اه
رزان يلا يا حبيبي زبك وحشني اوي
انا استني يا هيجه علشان تكيفي وبنزل الحس حولين كسها وهيا فجا رمت الچوان ونيمتني علي ضهري وقعدت فوقيا
انا يا شرموطه اهدي وبعدين لو دخلتي زبي فيكي هسيبك وقوم ادعكي زبي بكسك الاول
رزان كفايه بقا يغلوتي عندك انتا عارف انا نفسي فيك ازي
انا زي ما قولتلك وهيا بتحك كسها، في زبي بسرعه
رزان. اه اه وببترعش انا جبتهم
باس دخلي زبي يا شرموطه يلا
اتعدلت ودخلت زبي وبتنزل براحه عليه انا روحت مدخلو كلو مرا وحدا ومسبتها
رزان اهههههههه فشختني

انا اعيش وافشخ، يا لبوتي يلا

غيرت الوضع ونيمتها علي بطنها ودخلت زبي في كسها براحه فضلت علي نفس الرتم وبعدين، سرعت شويه لحد اما حسيت اني هجبهم رزان عيزاهم فين

رزان هتهم جويا وحشني لبنك اوي
جبتهم جوها ونمت فوقيها اخد نفسي

وبعدين اتعدلت وهيا قامت مصت زبي نتفضتو

رزان: بحبك

انا: مش بحبك

رزان: اتعدلت وحسيت انها زعلت

انا: مالك يا خلتي مبوزه ليه منتي عرفه احنا قولنا في الاول انا وانتي صحاب اه في علاقه ما بنا بس مش اسسها الحب انتي عرفه انا بحب مين

رزان: بتعيط مش بتحبك يا شمس فوق سبتك وراحت لواحد تاني مش عايز تستوعب ليه انا الي حبيتك وبحبك ومش هعرف اكرهك انا سلمتك نفسي وامنتك علي جسمي وبردو معرفتش اخليك تحبني

انا: قومت لبست وخدت بعضي ومشيت ركبت العربيه وبفكر في كل الي رزان قلتو وعيني بدمع وبفتكر روقا فجا عربيه تظهر قدامي من العدم وعربيتي تتقلب

سكوت تام حاسس بيه

نهايه الفصل الاول وحابب اعرف رايكو اول مرا اكتب اصلا ❤️❤️

الفصل الثاني


في مشهد اخرفي البيت عندي

ابويا قاعد بيتكلم في التلفون مع حد

ابويا: قولتلك شمس مش لزمن يعرف اي حاجه لحد اما انا ققلو

شخص: انتا مستوعب انتا بتقول ايه احنا فضلنا سيبينو معاك 21 سنه وربيتو علي اساس انك ابوه وانتا عارف اهميتو بل نسبلنا ازي انتا لزمن تعرفو علشان لو معرفتوش احنا هنوصلو او غرنا هيوصلو

ابويا: طب اديني موهله لحد اما اشوف همهدلو الموضوع ازي

شخص: قدام يومين

قفل السكه في

امي: هتعمل ايه

ابويا : مش عارف سبيني افكر واكلم محسن

امي: هتفكر في ايه ديه مفهاش تفكير شمس ابني ومش هسيبو يضيع زيك وزي اخوك

ابويا: ضربها بل قلم وسبها ودخل الاقوضه

موبيل ابويا بيرن

ابويا: الو

شخص: استاذ منير

ابويا: ايوه

شخص: ابن حضرتك عمل حدثه وهوا في الطواري

ابويا: طب سلام سلام انا جي حالا

ونزل جري يروحلي المستشفه

وصل المستشفي ودخل بيجري

فين الدكتور الي هنا

الدكتور: احنا حولنا علي قد ما نقدر نوقف النزيف بس هوا دخل في غيبوبه مش هنعرف نعمل اي حاجه في الكسور الي عندو بسبب الحادثه غير لما يفوق

ابويا: طب هوا ايه الكسور الي عندو وهيفوق من الغيبوبه ديه امتا

الدكتور: مش هنعرف نحدد هيفوق منها امتا بس نتمنا انها متقعدتش كتير وعندو كسر في الاقفص الصدري ده غير كسر مضعاف في ايدو اليمين

ابويا: ساكت وعلي وشو تعبير مش مفهومه مذيج من الغضب والخوف والزعل ملمحو اتغيرت لواحد مستعد يدفع عمروو مقابل ان ابنو يقوم ابويا بيتصل علي عمي محسن

ابويا: محسن تعلا حالا شمس عمل حدثه

محسن: ازي وبعدين حد كلمك انهردا

ابويا: هما كلموك بردو

محسن: اه كلموني وهددوني ان لو شمس مرجعش ليهم تاني هيموتو

ابويا: احنا لزمن نخفي وكلم ابنك هاتو من فرنسا علشان يبقا مسؤل عن حمايه شمس لحد اما نشوف هنعمل ايه

محسن : 10 دقايق وهتيجي عربيه تاخد شمس تنقلو في مكان مجهز وامن تبعنا

قبل ما يخلص المكلمه كان النور قطع في المستشفي كلها

ابويا طلع المسدس بتاعو

نرجع عندي بقا وانا في الغيبوبه

انا: انا فين وايه الضلمه ديه اخر حاجه كانت في بالي وانا راكب العربيه وعملت حدثه

بيظهر نور ابيض خفيف بعيد عني

بحاول اروح ليه مش بتحرك فجا يظهر *** يمسك ايدي ببص ليه ده انا وانا صغير
بمشي معا لحد اما يوصلني لنور ده ويسبني
بتجه نحيه النور ده ظهرت قدامي وحدا ققرب ما يتقال عنها انها ملاك كانت بيضه وشعرها دهبي ولبسها زي لبس الرومنين زمان

انا: انتي مين

هيا: مش لزمن تعرف انا مين اهم حاجه تحافظ علي الامانه يا شمس

انا: امانه ايه

هيا: الي اسلافك حربو علشان تفضل عيشا لاخر الزمن القوه

انا: مش فاهم حاجه قوه ايه وامانه ايه انا فين

هيا: انتا اخر فرد من عيله كانت في فترا من الزمن بتحكم العالم وده بسبب طفرا بتخليهم مختلفين عن بقاي البشر

انا: لسه هتكلم لقتني بتنقل لمكان تاني شايف نفسي وانا نايم في المستشفي وابويا واقف جنبي وماسك المسدس والباب بيتفتح ودخل منو 4 اشخاص ابويا ضرب واحد فيهم في رجلو ووحدا فيهم ضربو طلقه في دراعو وبعدين واحد ضرب ابويا طلقه في كتفو ووقع مسكو وبعدين دخل واحد النور رجع ببص لقيت واحد نسخه من ابويا

ابويا: راجع ليه يا خاين مش كفايه بعتنا علشنهم علشان كدبهم عليك احنا اتولدنا علشان نحمي اسلافنا منهم

علي:ههه ضحكتي عارف الفرق ما بيني ومابينك ايه مع اننا توام انتا بتحب تعيش خدام انا لا مش هدافع عن جهل عايش فيه انتا واجدادك طول العمر شيفين اننا لزمن نحمي ناس كونا مجرد ليهم خدم انتا متستهلش تعيش وضربو طلقه في دماغو

انا واقف في ركن شايف كل ده وفجا رجعت تاني لسكوت

في الحظه طياره من فوق المشتشفي بينط منها اربعه من غير براشوت بينزلو علي المستشفي


نهايه الفصل الثاني

رايكو في الفصل ده بقا عارف انو اصغر من الاول ومفهوش جنس بس وحدا وحدا عليا لسه الي في دماغي مطلعتوش
هو فين الفصل اصلا ده يعتبر تكملة للفصل الأول
 
  • عجبني
التفاعلات: انا.مين

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%