NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• بيضحكني
التفاعلات: (ₐₕₘₑD 𝆎ᵢDₐₙ) YₒYₒ ₐₗᵢₓ
أنا بتكلم عن مكان شعبي يا صاحبي
ما التجمع ده عادي
بتكلم عن مكان معين وسن بردو معين
أنا معرفش ايه ربط بين كبر السن أو الحريه بشرب السجاير سواء كان ولد او بنت تلاقي العيل من دول دخل المدرسه الاعداديه وشنبه خط تلاقيه ماشي ب سجاير والبنت طبعا عشان مفيش فرق بينها وبين الولد تقوم هي كمان تشرب سجاير ، ناس غريبه

• عجبني
  • حبيته
  • حبيته
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
بقالي فتره بنزل وسط البلد بخلص شغل هناك
لاحظت حاجه غريبة
الي بشوفه دايما البنات المدخنه بتقعد علي الكافيهات تدخن وتشيش عادي ده بقاله كتير
لكن الجديد بقيت أشوف بنات صغيره في السن
ماشيه في الشارع بتدخن عادي زي الرجاله
مبتكلمش عن المساواة وحقوق المرأة وبلا بلا بلا
بتكلم علي الجرائه بتاعت البنات الصغيره في السن وإن المكان ده تحديداً مليان ناس مش مستخبي وسنهم صغير

هو جرا ايه ورايحين علي فين بجد مش فاهم أو يمكن مصدوم وهل ده هيبقي الطبيعي الفتره الجايه وهينتشر اكتر ولا انتو شايفين ايه
بص يا عمنا شرب السجائر ولا حاجه من اللي بنشوفه
المجتمع بقي عبارة عن كل واحد يعمل اللي علي مزاجه لان دي حرية
والكلام اللي بيتقال
لكن تعال نرجع كام سنة ورا
هتلاقي في حياء بين البنات والشباب في حدود و احترام وتقدير لكن حاليا مبقاش فيه

بص يا عمنا شرب السجائر ولا حاجه من اللي بنشوفه
المجتمع بقي عبارة عن كل واحد يعمل اللي علي مزاجه لان دي حرية
والكلام اللي بيتقال
لكن تعال نرجع كام سنة ورا
هتلاقي في حياء بين البنات والشباب في حدود و احترام وتقدير لكن حاليا مبقاش فيه
وما زال الزمان يأتينا بكل جديد

رودى ينفع نتعرف ونتكلم محمود ٤٨سنه

لاحظت حاجه غريبة
الي بشوفه دايما البنات المدخنه بتقعد علي الكافيهات تدخن وتشيش عادي ده بقاله كتير
بتكلم علي الجرائه بتاعت البنات الصغيره في السن وإن المكان ده تحديداً مليان ناس مش مستخبي وسنهم صغير

هو جرا ايه ورايحين علي فين بجد مش فاهم أو يمكن مصدوم وهل ده هيبقي الطبيعي الفتره الجايه وهينتشر اكتر ولا انتو شايفين ايه
صديقي هيا اساسا غلط للاثنين سواء رجل او مرأه وهيا عاده سلبيه وممارستها حرام للاثنين زي بعض ومش عايز اتطرق للدين وضررها الشخصي زي بعض كمان فيعني الموضوع والخلاصه انها عاده مضره للاثنين والاثنين المفروض ميكونوش جريئين بضر انفسهم

• عجبني
صديقي هيا اساسا غلط للاثنين سواء رجل او مرأه وهيا عاده سلبيه وممارستها حرام للاثنين زي بعض ومش عايز اتطرق للدين وضررها الشخصي زي بعض كمان فيعني الموضوع والخلاصه انها عاده مضره للاثنين والاثنين المفروض ميكونوش جريئين بضر انفسهم
صدقني أنا فاهم كلامك ده كويس ومقتنع جدا كمان انا بس لفت انتباهي حاجه زي الي قولتها دي

• أتفق
التفاعلات: Hamade96
  • عجبني
ما تسيب الناس تعيش و يتصرفو فى حياتهم زى ماهما عايزين

هو احنا ليه لازم نشاور و ننتقد و ننظر على بعض؟

هل البنات دى اذتك فى حاجه؟ حد طلب منك تدخن و انت مش عايز؟ هتفرق فايه واحده تدخن فى الشارع او تدخن فى حمام مقفول

لو مش عاجبك الوضع تقدر تنصح المقربين لك فقط

موضوع جرأه او مش جرأه دا بقى موضوع نسبى ممكن حد يشوف دى حاجه عاديه جدا و مش جرأه و حد ممكن مشافش كتير يشوف حاجه زى دى جرأه و فجور كمان

ما تسيب الناس تعيش و يتصرفو فى حياتهم زى ماهما عايزين

هو احنا ليه لازم نشاور و ننتقد و ننظر على بعض؟

هل البنات دى اذتك فى حاجه؟ حد طلب منك تدخن و انت مش عايز؟ هتفرق فايه واحده تدخن فى الشارع او تدخن فى حمام مقفول

لو مش عاجبك الوضع تقدر تنصح المقربين لك فقط

موضوع جرأه او مش جرأه دا بقى موضوع نسبى ممكن حد يشوف دى حاجه عاديه جدا و مش جرأه و حد ممكن مشافش كتير يشوف حاجه زى دى جرأه و فجور كمان
أنتي واخده الموضوع خناق ليه
وبعدين انتي شايفاني ماسك العصايه وماشي اضربهم في الشارع
اعتقد ان ده قسم فضفضه ونقاش واكيد إحنا بنتناقش مفرضتش رأي علي حد وسايبهم في حالهم خالص أهو
ولا مينفعش نتكلم ونتناقش في أي حاجه مدام هتضايق غيرنا
معرفش إيه وجه اعتراضك طيب
وياريت بهدوء

لاحظت حاجه غريبة

وانت شو مشكلتك ؟ يعني التدخين بشكل علني أزعجك ولكن التدخين بشكل سري عادي مثلا !؟

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%