NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: ابن المنيا
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
روحي لدكتور استشاري وهو هيقولك ع كل حاجه او ممكن تبطلي تعمليها ب ايدك فتره طويله وبعد كدا اي حد هيدخل العضو بتاعو فيكي هتجبيهم بسرعه
مافيش كدا....عملت كدا طبعا لكن ولا الهوا الحاله هيا هيا

• عجبني
التفاعلات: أنثى مجنونه
لازم تعودى نفسك على شهوة حبيبك ممكن اللى بينكم مش بيخليكى توصلي لان بالنسبالك هو بيعمل وخلاص وحاطه الموضوع ف دماغك لكن صدقينى العمليه كلها ف النفسيه انتى نفسيتك متأثره من الموضوع ده لكن لما بتجربى فون زو شات بتنزلى لانك اتعودتى على كده ولانك حاطه الموضوع ده ف دماغك انا هقولك على حاجه انتى لازم تمشيها واحده واحده مع نفسك ف الاول عشان تقدرى تساعدى نفسك
قول

طبيعي و ليه حل كان بيحصل مع وحده معايا و بطريقه معينه في العلاقه جابت من غير لعب بالايد
ياسلام بجد

انا لحد الان زيك ببقا مع مراتي ومش بحس بلمتعه غير سكس فون او بايدي بس هو في حل موقت بعملو وبيجيب معايا نتيجه بتفرج علي سكس او اعمل اي حاجه اهيج بيها نفسي علي الاخر ومش بلمس زبري ابدا بعد كده بدخل اتعامل بحس بمتعه رهيبه
ممكن بردو

ب
اولا لازم تقتنعي بان كل حاجة في عقلك
خاصه الإثارة الجنسية

لازم تحللي مع نفسك ايه هو التوقعات بتاعتك في السكس
هل الكلام
و لا الموقف و تفاصيل حدوثه
ولا التشويق مثلاً
ولا الإحساس

كل واحد فينا بيكون ليه رغبات و تطلعات و توقعات جنسيه
بيحبط حدا لكا ما بيلاقيهاش في الممارسه الطبيعية او الحقيقيه
و ده الس بيخليه يتاقفل من الموقف و تروح من فكره الإثارة
و كمان لازم تعرفي جسمك كويس
هل يا تري هو c orgasmic
ولا g orgasmic
ولا A orgasmic

حاجات كتير لازم تقعدي تحدديها مع نفسك علشان تعرفي تشتغلي عليها يا اما تحاولي مع جوزك تقربي منها في الواقع
او تحاولي تنهيها في عقلك

لان الاثارة في اساساها هي عقليه و عاطفيه قبل ان تكون جسديه
حاول افهمك بس فشلت

• بيضحكني
التفاعلات: Life Arch
من حوالي سنه تقريبا كنت اتعرفت على زوجين و الزوجه كان عندها نفس مشكلتك بس ممكن تكون هي اقل او حاجه
و للاسف هما معادوش بيستمتعو سوا و توصل لشهوتها الا لما اكون بلحسلها و هو بينيك كسها و كان ينزل جواها وانا بكمل لحس عشان ترتاح
ف يؤسفني اقولك ان مشكلتك او مشكلته التعود دي حلها صعب جدا و حلها الوحيد هو الحرمان فترات طويله جدا بدون سكس خالص عشان تبدئي تكوني مشتاقه و عايزه و تحسي بأقل حاجه
ايوا دي فعلا حقيقه مشكله صعب حلها

• عجبني
التفاعلات: Kimo119
انتي الموضوع دا من امتا؟؟
ومع صاحبك بس ولا صاحبك وجوزك؟؟؟
من فتره طويله...ولاسباب نفسيه...وانا كدا مع جوزي من زمان اكتشفت اني كدا كمان مع حبيبي ف الطبيعه الا لو عملنا جنس فون وكان فيه كلام مثير وكدا....وبردو باخود وقت بس لو كنت قاعده كتير من غير جنس ممكن انزل اقرب شويه

• عجبني
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
ايوا دي فعلا حقيقه مشكله صعب حلها
لو تقدري على موضوع الحرمان دا حتى لو بشكل متقطع الى حد ما اعمليه
و من رأيي ان المفروض الزوج او الحبيب او ايا يكن يعني الشريك المفروض يشارك ف موضوع العلاج دا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جددا فعلا محتاجه علاج نفسي
شوقي دكتوره كويسه ومختصه في موضوع ده.
ممكن تروحي عند د كتور هبه قطب في المهندسين برج الاطباء وهي هتساعدك اكتر وهي هتدلك علي حد كويس

دكتوره النسا مش هيبقي عندها حل واخرها يا تكوني عاوزه عمليه يا تكوني حاجه عضويه وبالتالي مش هيبقي عندها حل

دكتوره نفسيه العاديه هتقعد تنظر علبك وجلسات وتسمعك كلام انه ازمات طفولبه كان فيه ايه وحدث وفتح ونصبا واصلا لو دورت علي مشكلتك بالانجليزي هتلاقي يوتيوب وانستغرام فيديو تشرح من سبقك وايه الحلول وكيف تعالجي نفسك النفسيه دون دفع فلوس

اما بخصوص حالتك تحديدا المشكله عندك مركبه شويه ..
منها احساسك في حضن حبيبك ليس كسكس فون ليها عاملين مش بس التعود علي نوع الجنس ولكن مع التعود علي حبيب ورتابه العلاقه وانها في دائره خارج زواج بيحصل زي قفلها ضمير من المتعه بعد فتره فالقصه هنا متعدده
انا زواج لو مكنش عن حب فالطبيعي مش هتحسي بحاجه او حب وخفت وهو لا يجدد
والاهم من تعك علي نمط هو عقلك محتاج تجديد كالافلام وما تشوفيه او تقنعي زوجك او حبيبك باضافه role playزي تمثيليه تعيشوه قبل واثناء العلاقه زي فون وقلب سكس او انك سكرتيره ودخل عليك في فون وعمل علاقه وهكذا او يقتنعو بحالتك ويقبلو تتفرجو سوا وقت العلاقه او يعدل نفسهم معاك زي الافلام

اما محاولتك لتبطل بايديك فدي قصه طويله اولا لازم تستمري علي الاقل ٩٠ يوم بلا افلام ولا عاده ٧.٥ ثم تنتقلي ٩٠ يوم اخري فكرك كله تحفيز لنفسك تهيج مع الشريك حتي لو مش صح ولكن تغمضي عينيك وتفكري في اي علاقه تهيج عاوزه وانه دورك واطلبي منه هو يلمس بظرك او يقوم بايديه او لسانه مش امت خالص ومن ثم ٩٠ يوما تبدا تقلل دا فمفيش علاج او تعافي قبل ٩ شهور سواء مع نفسك او معالج نفسي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%