NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سجل الان!

متسلسلة سيره ذاتيه

AHMED ALnesr

نسوانجى الاصلى
كاتب متميز
فارس الكلمة
الكاتب المفضل
نسوانجى مثقف
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
8 يوليو 2024
المشاركات
2,387
التعليقات المُبرزة
0
مستوى التفاعل
3,076
نقاط
12,159
طبعا قبل ما ابدا حابب انوه عن حاجه القصة دي هتبقي قصيره شوية عبارة عن سلسلة واحدة يعني مش زي باقي القصص اللي انا بكتبها وبالنسبة لقصتي الأساسية ماضي زين هتفضل مكملة عادي زي ما هيا مفيش حاجه هتتغير فا محدش يسالني عليها اما القصة دى هتبقي مجرد قصة بجدد شغفي بيها عادي يعني كا تنويع عشان مزهقش من القصة الأساسية 😅 وكفاية رغي لحد كده يلا بينا نبدا

الجزء الاول
بتبدا احداث القصة في شركة.... باجتماع لأعضاء مجلس الإدارة والشركة دي شركة رياضيه بتقدم رعاية لاي رياضه فردية يعني بتمضي معا اللاعبين عقود رعاية وبيشتركو باللاعبين في بطولات دوليه فيها مكاسب مادية كبيرة والشركة هيا بتقدم طلبات المشاركة للاعب في البطولة وعلى هذا الأساس الشركة ليها نسبة في ارباح اللاعب من البطولة وانواع البطولات اللي الشركة بتشارك فيها مبتبقاش بطولات ليها علاقه بالدولة زي بطولة الجمهورية والعالم وكده لا هيا بتبقي بطولات عالميه منظمة عن طريق شركات عالمية لتنظيم البطولات حاجه شبه قاعات اللي بيحصل فيها رهان على الماتشات بس الفرق ان البطولات دي قانونية ورسمية لان الشركات بتبقي واخدة تصريحات بالبطولات دي ( ملحوظة الكلام ده هبد مني بصراحه انا معرفش الكلام ده حقيقي ولا لا بس بحاول ادخلها في اطار الواقع 😅😂) المهم يعني بيبقي في الاجتماع ده رئيس مجلس إدارة الشركة مراد المالكي وابنه ايهاب المالكي وباقي أعضاء مجلس إدارة الشركة

مراد المالكي : (بجدية) اجتماع انهارده ده هيكون بخصوص بطولة الكيك بوكس البطولة اللي المفروض الشركة هتشارك فيها كمان سنة و٨ شهور والحقيقة كل حاجه ماشية تمام ودفعنا رسوم الاشتراك في البطولة ورسميا احنا هنشارك في البطولة خلاص ودي اول بطولة دولية لرياضة الكيك بوكس (فنون القتال المختلطة) هتشارك فيها شركتنا واول شركة مصرية تشارك في البطولة دي وتم التعاقد معا المدربين اللي هيدربو اللاعب اللي هنشارك بيه وكل حاجه جاهزة معادا اللاعب محتاجين لاعب قوي وسريع وعنده خبرة يعني مش محتاجين واحد مبتدئ لان المبتدئ هياخد وقت اطول في التدريب وفي الاخر النتيجة مش هتبقي مضمونه ودي وظيفتكم انكم تدورو في سجلات لاعبين محترفين في مختلف الرياضات كونغ فو كاراتيه تايكوندو المهم يكون محترف واحنا هنتولي مهمة تدريبه وتجهيزه للبطولة

ايهاب : مواصفات اللاعب لازم يكون سريع في ضرباته وعنده قوة بدنية كويسة وميكونش جسمه ضخم اوي عشان حركته متبقاش بطيئة ودورو كويس البطولة دي مهمة وعايزين ناخد فيها مركز كويس عشان نشارك فيها بشكل مستمر بعد كده

كلهم : تمام (كلهم بيمشو ومبيتفضلش غير مراد وايهاب )

مراد : تفتكر هنوصل لمركز كويس في البطولة دي وسط ١٥ مقاتل من مختلف الجنسيات ده غير ان احنا عندنا في مصر الرياضه دي مش منتشرة واللاعبين اللي فيها مش اد كده والدول التانية اللي في منها لاعبين مشتركين كلهم بيهتمو بالرياضة دي وبالنسبالهم رياضه أساسية

ايهاب : (بضيق ) انا اتفرجت على ماتشات للمقاتلين اللي هيشاركو وبصراحه حاجه تقلق كلهم جامدين لدرجة انك مبتلحقش تشوف الحركة اللي بيعملوها بسبب سرعتهم ده غير قوتهم البدنية هما اه مش مضخمين بس تقسيم عضلاتهم ممتاز

مراد : طيب وبعدين انتا شايف ان احنا اتسرعنا في الاشتراك في البطولة دي ودفعنا الرسوم على الفاضي وهنخسر فيها

ايهاب : غالبا اه لان كل العوامل بتقول كده احنا لحد دلوقتي الشركة الوحيدة في الشركات العالمية المشتركة لسه ملقتش المقاتل بتاعها ولما نلاقي والبطولة تبدا هيبقي انجاز كبير اوي لو كسبنا اول ماتش بس ممكن معا التدريب ولو لقينا حد محترف بجد ساعتها الوضع يختلف

مراد : (بهدوء) مش فارقه انا كده كده مشارك عشان الشو ومصاريف الاعلانات اللي هنكسبها من المشاركه دي وخصوصا انها أول مشاركة لشركة مصرية في الرياضة دي والكل هيبقي عايز يشوف احنا هنعمل ايه وهنوصل لايه

ايهاب : (بعصبية خفيفه) بس انا مبحبش اخسر يا بابا اي بطولة الشركة بتدخلها ببقي مقتنع ان احنا لازم نفوز بيها ولأول مرة ابقي قلقان من المشاركة قولتلك لازم نبقي عاملين حسابنا كويس وجاهزين قبل ما نشارك

مراد : (ببرود ) متقلقش الدنيا هتمشي بشكل كويس ومجلس الإدارة بنفسه هيدور على أحسن لاعبين محترفين وهنختار لاعب فيه كل المواصفات المطلوبة

ايهاب : (بيقوم من مكانه) تمام بس انا مش مسؤول عن الخسارة

بعد ما إيهاب مشي من غرفة الاجتماعات راح على مكتبه وقعد يفكر لحد ما اليوم عدي والعصر جيه ومعاد انتهاء العمل جيه وايهاب قام ومشي وخرج برة الشركة وركب عربيته وهو بيركب تليفونه رن برقم مكتوب باسم فارس وايهاب رد عليه على طول

ايهاب : اي يا صاحبي عامل اي

فارس : بخير يا ابو الصحاب انا عارف ان معاد خروجك من الشغل دلوقتي اتصلت بيك عشان تيجي تقعد معايا شوية في الكافيه

ايهاب : خالصة يا صاحبي انا اصلا زهقان وعايز اخرج قاعد في انيو كافيه وانا اجيلك

فارس : قاعد في .....

ايهاب : تمام كمان عشر دقائق هتلاقيني عندك (بيقفل معاه)

ودور العربية وراح على المكان اللي فارس قاله عليه ووصل في خلال عشر دقائق ونزل من العربية ودخل الكافيه لقي فارس قاعد مستنيه وراح عليه وبعد السلامات ومين هيشرب ايه والضحك والهزار فارس لاحظ ان ايهاب مضايق وكل شوية يسرح

فارس : (مبتسم) اي يا صاحبي مالك بتحب جديد ولا ايه

ايهاب : (بيضحك) حب اي يعم مبفكرش في الحوارات دي دلوقتي

فارس : امال مالك

ايهاب : مفيش موضوع بس كده في الشغل شاغل تفكيري شوية

فارس : فهمني موضوع ايه ده بقي

ايهاب : (بهدوء ) ابدا يا سيدي ابويا خلي الشركة تشارك في بطولة دولية والبطولة دي اول مره نشارك فيها ومفيش شركة في مصر شاركت فيها قبل كده اصلا

فارس : (مستغرب ) ايوا وايه المشكلة يعني يا صاحبي بالعكس دي حاجه كويسه انكم تبقو اول شركه في مصر تفكر تشارك في البطولة دي وكده المكسب كا تجربة اولة اكبر

ايهاب : ايوا الكلام ده لو احنا جاهزين بس احنا اول ما اتعرض علينا المشاركة في البطولة شاركنا واحنا مش جاهزين ومعناش مقاتل ندخل بيه البطولة

فارس : (استغرب اكتر ) معلش يعني اللي اعرفه ان ابوك مش غبي عشان يدخل في حاجه هتسببله خسارة اكيد عامل حسابه

ايهاب : يبني الفكرة مش في الخسارة كده كده الاعلانات والشو هيغطو على اي خسارة هنخسرها وده السبب اللي ابويا دخل البطولة دي عشانه الفكرة ان انا مبحبش اشتغل في حاجه بنسبة كبيرة خسرانه عشان مجرد شوية فلوس ذيادة انا بحب احس بالمكسب

فارس : (بيضحك) انتا عيل فقري يالا

ايهاب : كل واحد ليه طبعه بقي يا صاحبي

فارس : المهم البطولة دي اسمها ايه

ايهاب : كيك بوكس وهيشترك فيها ١٦ مقاتل من ضمنهم مقاتل هيبقي تباعنا

فارس : (بحماس) اوبااااا انا مش دي الرياضه اللي كان بيلعبها بويكا في الفيلم لو هيا يبقي بصراحه حاجه اخر جمدان

ايهاب : (بيضحك) ايوا هيا وخلي بالك اللي انتا شوفته في الفيلم ده مش حقيقي فديوهات القتال بتتصور من كذا زاوية وبتصوير سلو موشن عشان الحركات تبان وفي الحقيقة غير كده خالص من الفيديوهات اللي انا اتفرجتها على اللاعبين اللي هيشاركو سرعة حركتهم اسرع من الحركات اللي كانت في الفيلم بكتير لدرجة انك ممكن متشوفش الحركات وهما بيعملوها أساسا

فارس : عارف الكلام ده لاني كنت بتفرج على ماتشات ملاكمة و mma وعارف ان الحركات بتبقي اسرع من اللي بنشوفه في الافلام بس انتو ممكن تدورو على مقاتلين خبرة في اللعبة دي وتدربوهم شوية قبل البطولة بحيث تدريبهم مياخدش مدة كبيرة

ايهاب : ما المشكلة بقي ان مصر مفيهاش مقاتلين كيك بوكس محترفين للدرجة اللي تخليهم يواجهو مقاتلين الدول التانية لان اقل مقاتل فيهم حرفيا يفشخ احسنها مقاتل عندنا وعشان في مصر الرياضه دي مش منتشرة اوي فا اللاعبين اللي بيلعبوها قليلين وسجلات اللعيبه المحترفة اللي انا شوفتها متنفعش السريع جسمه وحش وقوة تحمله قليلة والضخم والقوي بطئ جدا في حركته واحنا عايزين مقاتل بمواصفات خاصة يعني لازم حركته تكون سريعة وجسمه يبقي متقسم مش ضخم اوي ولا رفيع وقصير اوي وقوة تحمله تكون عالية والمهارة عنده تكون ممتازة واحنا لما دورنا على لاعبين كيك بوكس وmma وملقناش مقاتل بالمواصفات دي قررنا ندور على مقاتلين في الملاكمة او التايكوندو او الكونغ فو والكاراتيه بالمواصفات دي وندرابه على الجزء اللي ناقص يعني مثلا لو بيعرف يستخدم رجله ومبيعرفش ايده هندرابه على استخدام ايده ولو بيعرف يستخدم ايده ومبيعرفش يستخدم رجله هندرابه على استخدام رجله اهم حاجه يكون متمرس ومحترف في حاجه من الاتنين وعنده خبرة وبالمواصفات اللي قولت عليها

فارس : اممم تمام فهمتك (بيسكت ويفكر شوية ) بس لقيتها هو مفيش غيره

ايهاب : (باهتمام) ده مين ده

فارس : (بسرعة) سليم مهران

ايهاب : مين ده

فارس : (مستغرب) احا انتا عندك اكبر شركه رعاية في مصر ومتعرفش سليم مهران يبني سليم ده بطل العالم في الملاكمة ٣ سنين وراء بعض ده هو اللي حببني في الرياضة والملاكمة تخيل انه مفيش ماتش او بطولة دخلها ومكسبهاش كل البطولات اللي بيدخلها وفيه كل المواصفات اللي انتا عايزها

ايهاب : (بحماس ) فينه ده طيب

فارس : اعتزل من سنتين بس بعلاقاتك اكيد هتعرف توصله

ايهاب : (بضيق) انتا بتهزر يا فارس عايزني اروح اتعاقد معا ملاكم اكيد كسر سن ال ٣٠ وادخله بطولة زي دي

فارس : يبني سليم لما اعتزل اعتزل وهو عنده ٢٥ سنة يعني زمانه دلوقتي عنده ٢٧

ايهاب : (مستغرب ) مش فاهم بصراحه اي اللي هيخلي واحد ناجح زي ده وعنده الشو والانجازات دي كلها ويعتزل في سن صغير كده

فارس : كل اللي اعرفه انه فجاة بدون سبب بعد ما كسب اخر ماتش ليه واللي هو كان بطولة العالم التالتة على التوالي بعدها على طول رفض يقابل اي صحفي او يعمل اي لقاء او يصور اي اعلان وبعدها عرفنا انه أعتزل لانه مشتركش في اي بطولة تانية من سنتين

ايهاب : (بتفكير ) هكلم واحد صاحبي ظابط وهحاول اوصله بس لو بجد الراجل ده زي منتا بتقول يبقي كده المشكلة بنسبة كبيرة اتحلت

فارس : يبني الملاكم ده مش محتاج اي حد يشهدله اصلا إنجازاته لوحدها تتكلم عنه

ايهاب : تمام هنشوف

وبعد شوية كلام واسالة من الطرفين فارس بيقوم يروح وبيركب عربيته وبيتحرك على البيت ولما بيوصل بيغير هدومه وبيتعشي معا العيلة وبيطلع اوضته وبيتصل بالظابط صاحبه وفي خلال كام ثانية صاحبه بيرد

الظابط : اي يعم فينك بقالك كتير مبتسالش لسه فاكر تتصل بيا

ايهاب : معلش بقي مشاغل و**** يا صاحبي المهم انتا عامل ايه

الظابط : انا بخير انتا عامل ايه

ايهاب : كله تمام الحمد لله بقولك عايزك في موضوع

الظابط : (بيضحك) انا عارف مبتفتكرنيش غير عشان مصلحة قول يا اخويا قول

ايهاب : هو موضوع صغير يعني في واحد اسمه سليم مهران هو كان ملاكم مشهور يعني من فترة وهتوصل ليه بسهولة انا عايز اعرف مكانه بس مش اكتر

الظابط : تمام يا صاحبي سهلة اديني ساعتين كده ولا حاجه وانا هعرفلك مكانه

ايهاب : خالصة يا صاحبي (بيقفل معاه)

بعد ما بيقفل معاه بيقعد على التليفون وبيدخل على الفيس وبيفضل يقلب فيه شوية عشان يضيع وقت وبعد ساعة وشوية الظابط بيتصل بيه وهو بيرد على طول

ايهاب : ايه يا صاحبي اي الدنيا

الظابط : انا عرفتلك مكانه بس في حاجه غريبه

ايهاب : ايه الغريب

الظابط : معندوش محل إقامة ونايم في الشارع واتمسك تسول كذا مرة

ايهاب : (مستغرب ) ازاي الكلام ده اكيد في حاجه غلط

الظابط : لا متاكد مش هو الملاكم المعتزل

أيهاب : ايوا

الظابط : يبقي هو

ايهاب : (بضيق) طيب قولي مكانه فين وانا هروح اشوف اي الدنيا

الظابط : تمام مكانه ..... روح اسال عليه هناك وكده كده مش هتحتاج صورة هيا سيرته سبقاه وألف واحد هيدلك عليه

ايهاب : تمام شكرا يا صاحبي (بيسلم وبيقفل معاه)

وبعد ما بيقفل بيروح ينام وبيقرر انه يروحله بكرة بعد ما يخلص شغله ويشوف حكايته ايه وبيعدي اليوم على كده وتاني يوم خلص شغله وراح اتغدا معا عيلته وراح على المكان اللي الظابط قالهوله وكان رايح بعربية واخد اكتر من ساعة في الطريق لان المكان بعيد ولما وصل المنطقة كانت غريبه وشوارعها ضيقة عاملة شبه العشوائيات ولما دخل فضل يسال على سليم وكل اللي سالهم قالوله زمانه مرمي على اي رصيف وعشان يعرف يمشي في الشارع احسن نزل من العربية وفضل ماشي يسال لحد ما وصل لعربية كبدة وسال صاحبها على سليم وصاحب العربية شاورله شاب قاعد على الرصيف ولما إيهاب شافه اتصدم لان الشاب ميبنش عليه انه كان رياضي اصلا في يوم من الايام جسمه رفيع شبه المدمنين وشعر دقنه وراسه كثاف بطريقة مش طبيعي لدرجة ان وشه مش باين منهم وهدومه متقطعة ومسودة من كتر الوساخة ساعتها لما إيهاب شاف منظره بعد شوية ودخل في شارع تاني وكان عمال يشتم في صاحبه فارس وطلع تليفونه واتصل بيه وفارس رد

فارس : ايه يا صاحبي خير

ايهاب : خير ايه يا زفت انتا بقي تعمل فيا مقلب وتعطلني وتقولي ان سليم بتاعك ده بطل عالم ده شكله عامل شبه البدرجيه والشحاتين

فارس : اهدي بس ايه اللي حصل يبني

لسه ايهاب هيرد عليه لقي ٣ شباب واقفين قدامه وواحد فيهم فاتح مطوة وحططها قدام وشه والتاني خطف منه التليفون وقفل الاتصال اللي بينه وبين فارس

ايهاب : (خايف) في اي حضرتك هو انتا ماسك السكينة ومقربها من وشي ليه (بيبص للي معاه الفون) وانتا اخدت مني التليفون ليه

شاب ٢ : (اللي ماسك الفون ) التليفون ده يلزمني يا ابو الصحاب

ايهاب : (فهم انه اتثبت) اتفضل خده بس سبني امشي

شاب ١ : (اللي ماسك المطوة ) اطلع باللي في جيبك يالا بدل ما متلاقي المطوة دي في قلبك

ايهاب بدا يطلع اللي في جيبه وسليم كان شاف اللي بيحصل ده من الاول وقام اتحرك نحيتهم ووصل قدام ال ٣

سليم : (بهدوء ) امشي يالا انتا وهو وسيبو الباشا في حاله (بيبص للي معاه الفون) وانتا يالا رجع الفون

شاب ١ : جرا ايه يعم سليم هو انتا كل شوية كده تبوظ شغلنا يجدع مش عارفين نسترزق بسببك

سليم : (ببرود ) كلامي واضح ومش هكرره مرتين

شاب ١ : لا احنا المرادي عاملين حسابنا بقي كل مرة بتستفرد بينا واحد واحد المرادي احنا معا بعضينا ورينا هتقدر علينا ازاي ونصيحة مني ليكي امشي عشان ميتعلمش عليك

سليم : (بجمود ) هنشوف مين فينا اللي هيتعلم عليه دلوقتي

اللي شايل المطوة بيذق إيهاب بعيد وكلهم بيجهزو عشان يهجمو عليه وسليم بيطبق قبضة ايده الاتنين وقبل ما اللي معاه المطوة يدخل عليه سليم بيضربه ضربة في ايده اللي فيها المطوة وبعد كده في بطنه وبوكس في مناخيره وبوكس يمين وشمال والولا بيوقع على الارض وبيصد ايد التاني قبل متوصله بايده اليمين وبيديله بوكس بالشمال بعد كده كذا ضربة في بطنه وبوكس يمين وشمال وتصاعدي في ضقنه التالت بيخش عليه وعايز يضربه بالبوكس بس سليم بيوطي وبيضربه بوكس في بطنه بعد كده في وشه بس الولا بيمسك رقبته وبينزلها لتحت وعايز يوقع بيه على الارض بس قبل ما يوقعه سليم بيضربه بوكس في ضلعه والولا بيسيب رقبته وسليم بيضربه بوكس تصاعدي في دقنه بيوقعه على الارض وكل ده حصل في اقل من ١٠ ثواني والتلاتة اتكومو على الارض محدش قادر يقوم وايهاب كل ده كان بيتفرج ومصدوم بسرعة سليم في حركاته لان حرفيا مكنش حد من التلاتة عارف يصد ضربة واحدة منه ولا لاحقين يتكاترو عليه لان كل واحد فيهم مخدش ثانيتين وكان واقع بعد كده سليم بيروح يجيب التليفون من على الارض وبيديه ل ايهاب

ايهاب : (بتوتر ) شكرا

سليم : (ببرود) انا معملتش كده عشان سواد عيونك انا هاخد منك نص الفلوس اللي معاك وهسيبلك التليفون وكده احسنلك بدل ما هما كانو ياخدو منك كل حاجه

ايهاب : (بيطلع نص الفلوس اللي في جيبه وبيديها لسليم) شكرا مرة تانية

سليم مبيردش عليه وبيسيبه ويمشي وايهاب بياخد بعضه وبيمشي على طول وبيركب عربيته وبيتحرك بسرعة وبيتصل بفارس وبيحكيله اللي حصل وفارس بيستغرب من الحالة اللي وصلها سليم بس بيقسم ل إيهاب ان سليم فعلا كان بطل العالم في الملاكمة وايهاب بعد اللي شافه بيصدقه وبيروح على البيت وبيطلع ينام وتاني يوم بيصحي يفطر ومبيروحش الشغل وبيدخل على اليوتيوب ويدور على فديوهات ل سليم وبيلاقي فديوهات كتير بيخش على فيديو منهم وبيحملو على فلاشه وبيروح يشغله على التليفزيون والفيديو بيشتغل

الفيديو
بيبدا الفيديو بحلبة قتال واصوات المشجعين عالية هو اه المشجعين مش كتير بس التشجيع كان عالي لان دي بطولة عالمية والمقدم يتكلم

المقدم : (أجبني بس انا هكتب عربي ) النهارده يوم عالمي وماتش عالمي بين اقوي المقاتلين في العالم النهارده هيلعب الملاكم الاسباني**** ( الملاكم الاسباني بيدخل الحلبة وسط تشجيع من الحاضرين وتصفير) ضد الملاكم المصري المتألق اللي كسب بطولة العالم مرتين متتاليتين واللي مخسرش مباراة واحدة ابدا في تاريخه سليم مهران

وبيدخل سليم مهارن الحلبة بعد تحية من الجماهير وبيوقف قصاد الملاكم الاسباني

المقدم : ودلوقتي هتبدا الجولة الأولى واتمني مباراة ممتعة بين الطرفين

الجولة الأولى
بتبدا الجولة الأولى والاتنين بيركبو واقي الاسنان وبيتحركو حوالين بعض والاسباني هو اللي بيبدا الهجوم وبيسدد لسليم كذا ضربة بس سليم بياخد وضع الدفاع وبيصدهم كلهم وبيهجم على طول بضربتين في وش الاسباني وضربه مستقيمة في دقنه والاسباني بيحاول يضربه بس سليم بيراوغه والضربة بتعدي من جنب كتفه وبعدها سليم بيضربه ضربة يمين وضربه شمال وضربتين مستقيمة في دقنه والاسباني مبيلحقش يصد ضربة فيهم وبيرجع بضهره عشان يتفادي الضرب بس سليم بيزنقه في زاوية الحلبة وبينزل عليه باللكمات والاسباني بياخد وضع الدفاع وبيعرف يبعد عن سليم بعد ما اخد كذا وساعتها بيهجم على سليم وبيضربه في وشه وجنبه بس سليم مبيتاثرش وبيسدد كذا كلمة في وش الاسباني والاسباني مبيلحقش يصد واحدة منهم وبينطر ياخد وضع الدفاع لحد ما الجولة بتخلص والاتنين بيروحو يقعدو عشان الجولة اللي بعدها

عند الملاكم الاسباني

المدرب : الجولة اللي جاية لازم تاخد بالك كويس الملاكم ده بيتميز بسرعته وانتا لو اعتمدت على الهجوم هو هيستغل الفرصة وهيسددلك لكمات كتير والحل انك تاخد وضع الدفاع وتستني الفرصة لحد ما دفعاته تتكشف وتعرف تضربه

الجولة الثانية
الاسباني بيسمع بنصيحة المدرب وبياخد وضع الدفاع وسليم اصلا كان متوقع حاجه زي دي وهو كمان مبيهجمش وبيفضل يلف حواليه ويهوشه عشان الاسباني يتلغبط وفعلا ده اللي بيحصل وسليم بيعرف بسرعته يضربه كذا ضربة في وشه وفي بطنه ويعتبر سيطر على الجولة برضه والاسباني مش عارف يدافع ولا يهاجم والجولة بتخلص على كده وكل واحد بيروح يقعد في زاوية

عند سليم

المدرب : خلص الماتش بقي يا سليم انا عارف انك تقدر تخلص الماتش ده من اول جولة بس انتا بتتسلي معاه كفاية كده وخلص بضربة قاضية

الجولة الثالثة
الاتنين بيخوشو وبيفضلو يلفو حوالين بعض والمرادي الاسباني بيهجم عليه بس سليم كان اسرع منه وبيعرف يتفادي الضرب ويصده وكمان بيزنق الاسباني في الزاوية وبيضربه كذا ضربة وفجاة بيبعد عنه والاسباني كان مستغرب بس سليم رجع قرب منه تاني وكان كاشف وشه والاسباني اتخدع بالحركة دي وكان هيضرب سليم في وشه بس سليم بسرعة قبل ما ايد الاسباني توصل لوشه ضربه ضربه في ضلعه وبنفس الايد بيضرب ايد الاسباني اللي رايحة نحيته قبل متروحله وبالايد التانية بيضربه لكمة تصاعدية في دقنه والملاكم بيوقع على الارض فاقد الوعي والكام حركة دول حصلو في ثانيه بالظبط من كتر سرعة سليم وبتخلص المباراة على كده بفوز سليم والفيديو بيخلص

عند إيهاب
بعد ما الفيديو خلص بيستغرب اكتر لان شايف قدامه موهبة فاذة وحرفيا الملاكم الاسباني معرفش يعمل حاجه معاه غير كام ضربه في بطنه ووشه ماثروش على سليم اصلا وشاف كل المواصفات اللي هو عايزها في سليم لان في الفيديو ده سليم كان سريع وعنده خبرة وعارف بيضرب ازاي ويراوغ ازاي والمهارة عنده عالية جدا ده غير الجسم سليم في الفيديو جسمه مقسم وجامد جدا ونفس الجسم اللي كان عايزه ايهاب في المقاتل بتاعه وعشان موصفش كتير جسم سليم في الفيديو كان عامل شبه جسم سكوت ادكنز في بويكا بالظبط

ايهاب : (مستغرب) ايه اللي يخلي ملاكم محترف زي ده يوصل بيه الحال لكده اكيد البني ادم ده وراه سر

بس كده الجزء خلص 😂 طبعا دي مقدمه للقصة القصة لسه هيبقي فيها احداث كتير وزي مقولت القصة دي هتبقي سلسلة واحدة وقصة ماضي زين هتكمل عادي انا برجع شغفي للكتابة بالقصة دي مش اكتر وتاني حاجه بقي عايز رايكم في المقدمة واكمل ولا مكملش واللي عنده تعليق ايجابي او سلبي يقوله سلام 👋
 
طبعا قبل ما ابدا حابب انوه عن حاجه القصة دي هتبقي قصيره شوية عبارة عن سلسلة واحدة يعني مش زي باقي القصص اللي انا بكتبها وبالنسبة لقصتي الأساسية ماضي زين هتفضل مكملة عادي زي ما هيا مفيش حاجه هتتغير فا محدش يسالني عليها اما القصة دى هتبقي مجرد قصة بجدد شغفي بيها عادي يعني كا تنويع عشان مزهقش من القصة الأساسية 😅 وكفاية رغي لحد كده يلا بينا نبدا

الجزء الاول
بتبدا احداث القصة في شركة.... باجتماع لأعضاء مجلس الإدارة والشركة دي شركة رياضيه بتقدم رعاية لاي رياضه فردية يعني بتمضي معا اللاعبين عقود رعاية وبيشتركو باللاعبين في بطولات دوليه فيها مكاسب مادية كبيرة والشركة هيا بتقدم طلبات المشاركة للاعب في البطولة وعلى هذا الأساس الشركة ليها نسبة في ارباح اللاعب من البطولة وانواع البطولات اللي الشركة بتشارك فيها مبتبقاش بطولات ليها علاقه بالدولة زي بطولة الجمهورية والعالم وكده لا هيا بتبقي بطولات عالميه منظمة عن طريق شركات عالمية لتنظيم البطولات حاجه شبه قاعات اللي بيحصل فيها رهان على الماتشات بس الفرق ان البطولات دي قانونية ورسمية لان الشركات بتبقي واخدة تصريحات بالبطولات دي ( ملحوظة الكلام ده هبد مني بصراحه انا معرفش الكلام ده حقيقي ولا لا بس بحاول ادخلها في اطار الواقع 😅😂) المهم يعني بيبقي في الاجتماع ده رئيس مجلس إدارة الشركة مراد المالكي وابنه ايهاب المالكي وباقي أعضاء مجلس إدارة الشركة

مراد المالكي : (بجدية) اجتماع انهارده ده هيكون بخصوص بطولة الكيك بوكس البطولة اللي المفروض الشركة هتشارك فيها كمان سنة و٨ شهور والحقيقة كل حاجه ماشية تمام ودفعنا رسوم الاشتراك في البطولة ورسميا احنا هنشارك في البطولة خلاص ودي اول بطولة دولية لرياضة الكيك بوكس (فنون القتال المختلطة) هتشارك فيها شركتنا واول شركة مصرية تشارك في البطولة دي وتم التعاقد معا المدربين اللي هيدربو اللاعب اللي هنشارك بيه وكل حاجه جاهزة معادا اللاعب محتاجين لاعب قوي وسريع وعنده خبرة يعني مش محتاجين واحد مبتدئ لان المبتدئ هياخد وقت اطول في التدريب وفي الاخر النتيجة مش هتبقي مضمونه ودي وظيفتكم انكم تدورو في سجلات لاعبين محترفين في مختلف الرياضات كونغ فو كاراتيه تايكوندو المهم يكون محترف واحنا هنتولي مهمة تدريبه وتجهيزه للبطولة

ايهاب : مواصفات اللاعب لازم يكون سريع في ضرباته وعنده قوة بدنية كويسة وميكونش جسمه ضخم اوي عشان حركته متبقاش بطيئة ودورو كويس البطولة دي مهمة وعايزين ناخد فيها مركز كويس عشان نشارك فيها بشكل مستمر بعد كده

كلهم : تمام (كلهم بيمشو ومبيتفضلش غير مراد وايهاب )

مراد : تفتكر هنوصل لمركز كويس في البطولة دي وسط ١٥ مقاتل من مختلف الجنسيات ده غير ان احنا عندنا في مصر الرياضه دي مش منتشرة واللاعبين اللي فيها مش اد كده والدول التانية اللي في منها لاعبين مشتركين كلهم بيهتمو بالرياضة دي وبالنسبالهم رياضه أساسية

ايهاب : (بضيق ) انا اتفرجت على ماتشات للمقاتلين اللي هيشاركو وبصراحه حاجه تقلق كلهم جامدين لدرجة انك مبتلحقش تشوف الحركة اللي بيعملوها بسبب سرعتهم ده غير قوتهم البدنية هما اه مش مضخمين بس تقسيم عضلاتهم ممتاز

مراد : طيب وبعدين انتا شايف ان احنا اتسرعنا في الاشتراك في البطولة دي ودفعنا الرسوم على الفاضي وهنخسر فيها

ايهاب : غالبا اه لان كل العوامل بتقول كده احنا لحد دلوقتي الشركة الوحيدة في الشركات العالمية المشتركة لسه ملقتش المقاتل بتاعها ولما نلاقي والبطولة تبدا هيبقي انجاز كبير اوي لو كسبنا اول ماتش بس ممكن معا التدريب ولو لقينا حد محترف بجد ساعتها الوضع يختلف

مراد : (بهدوء) مش فارقه انا كده كده مشارك عشان الشو ومصاريف الاعلانات اللي هنكسبها من المشاركه دي وخصوصا انها أول مشاركة لشركة مصرية في الرياضة دي والكل هيبقي عايز يشوف احنا هنعمل ايه وهنوصل لايه

ايهاب : (بعصبية خفيفه) بس انا مبحبش اخسر يا بابا اي بطولة الشركة بتدخلها ببقي مقتنع ان احنا لازم نفوز بيها ولأول مرة ابقي قلقان من المشاركة قولتلك لازم نبقي عاملين حسابنا كويس وجاهزين قبل ما نشارك

مراد : (ببرود ) متقلقش الدنيا هتمشي بشكل كويس ومجلس الإدارة بنفسه هيدور على أحسن لاعبين محترفين وهنختار لاعب فيه كل المواصفات المطلوبة

ايهاب : (بيقوم من مكانه) تمام بس انا مش مسؤول عن الخسارة

بعد ما إيهاب مشي من غرفة الاجتماعات راح على مكتبه وقعد يفكر لحد ما اليوم عدي والعصر جيه ومعاد انتهاء العمل جيه وايهاب قام ومشي وخرج برة الشركة وركب عربيته وهو بيركب تليفونه رن برقم مكتوب باسم فارس وايهاب رد عليه على طول

ايهاب : اي يا صاحبي عامل اي

فارس : بخير يا ابو الصحاب انا عارف ان معاد خروجك من الشغل دلوقتي اتصلت بيك عشان تيجي تقعد معايا شوية في الكافيه

ايهاب : خالصة يا صاحبي انا اصلا زهقان وعايز اخرج قاعد في انيو كافيه وانا اجيلك

فارس : قاعد في .....

ايهاب : تمام كمان عشر دقائق هتلاقيني عندك (بيقفل معاه)

ودور العربية وراح على المكان اللي فارس قاله عليه ووصل في خلال عشر دقائق ونزل من العربية ودخل الكافيه لقي فارس قاعد مستنيه وراح عليه وبعد السلامات ومين هيشرب ايه والضحك والهزار فارس لاحظ ان ايهاب مضايق وكل شوية يسرح

فارس : (مبتسم) اي يا صاحبي مالك بتحب جديد ولا ايه

ايهاب : (بيضحك) حب اي يعم مبفكرش في الحوارات دي دلوقتي

فارس : امال مالك

ايهاب : مفيش موضوع بس كده في الشغل شاغل تفكيري شوية

فارس : فهمني موضوع ايه ده بقي

ايهاب : (بهدوء ) ابدا يا سيدي ابويا خلي الشركة تشارك في بطولة دولية والبطولة دي اول مره نشارك فيها ومفيش شركة في مصر شاركت فيها قبل كده اصلا

فارس : (مستغرب ) ايوا وايه المشكلة يعني يا صاحبي بالعكس دي حاجه كويسه انكم تبقو اول شركه في مصر تفكر تشارك في البطولة دي وكده المكسب كا تجربة اولة اكبر

ايهاب : ايوا الكلام ده لو احنا جاهزين بس احنا اول ما اتعرض علينا المشاركة في البطولة شاركنا واحنا مش جاهزين ومعناش مقاتل ندخل بيه البطولة

فارس : (استغرب اكتر ) معلش يعني اللي اعرفه ان ابوك مش غبي عشان يدخل في حاجه هتسببله خسارة اكيد عامل حسابه

ايهاب : يبني الفكرة مش في الخسارة كده كده الاعلانات والشو هيغطو على اي خسارة هنخسرها وده السبب اللي ابويا دخل البطولة دي عشانه الفكرة ان انا مبحبش اشتغل في حاجه بنسبة كبيرة خسرانه عشان مجرد شوية فلوس ذيادة انا بحب احس بالمكسب

فارس : (بيضحك) انتا عيل فقري يالا

ايهاب : كل واحد ليه طبعه بقي يا صاحبي

فارس : المهم البطولة دي اسمها ايه

ايهاب : كيك بوكس وهيشترك فيها ١٦ مقاتل من ضمنهم مقاتل هيبقي تباعنا

فارس : (بحماس) اوبااااا انا مش دي الرياضه اللي كان بيلعبها بويكا في الفيلم لو هيا يبقي بصراحه حاجه اخر جمدان

ايهاب : (بيضحك) ايوا هيا وخلي بالك اللي انتا شوفته في الفيلم ده مش حقيقي فديوهات القتال بتتصور من كذا زاوية وبتصوير سلو موشن عشان الحركات تبان وفي الحقيقة غير كده خالص من الفيديوهات اللي انا اتفرجتها على اللاعبين اللي هيشاركو سرعة حركتهم اسرع من الحركات اللي كانت في الفيلم بكتير لدرجة انك ممكن متشوفش الحركات وهما بيعملوها أساسا

فارس : عارف الكلام ده لاني كنت بتفرج على ماتشات ملاكمة و mma وعارف ان الحركات بتبقي اسرع من اللي بنشوفه في الافلام بس انتو ممكن تدورو على مقاتلين خبرة في اللعبة دي وتدربوهم شوية قبل البطولة بحيث تدريبهم مياخدش مدة كبيرة

ايهاب : ما المشكلة بقي ان مصر مفيهاش مقاتلين كيك بوكس محترفين للدرجة اللي تخليهم يواجهو مقاتلين الدول التانية لان اقل مقاتل فيهم حرفيا يفشخ احسنها مقاتل عندنا وعشان في مصر الرياضه دي مش منتشرة اوي فا اللاعبين اللي بيلعبوها قليلين وسجلات اللعيبه المحترفة اللي انا شوفتها متنفعش السريع جسمه وحش وقوة تحمله قليلة والضخم والقوي بطئ جدا في حركته واحنا عايزين مقاتل بمواصفات خاصة يعني لازم حركته تكون سريعة وجسمه يبقي متقسم مش ضخم اوي ولا رفيع وقصير اوي وقوة تحمله تكون عالية والمهارة عنده تكون ممتازة واحنا لما دورنا على لاعبين كيك بوكس وmma وملقناش مقاتل بالمواصفات دي قررنا ندور على مقاتلين في الملاكمة او التايكوندو او الكونغ فو والكاراتيه بالمواصفات دي وندرابه على الجزء اللي ناقص يعني مثلا لو بيعرف يستخدم رجله ومبيعرفش ايده هندرابه على استخدام ايده ولو بيعرف يستخدم ايده ومبيعرفش يستخدم رجله هندرابه على استخدام رجله اهم حاجه يكون متمرس ومحترف في حاجه من الاتنين وعنده خبرة وبالمواصفات اللي قولت عليها

فارس : اممم تمام فهمتك (بيسكت ويفكر شوية ) بس لقيتها هو مفيش غيره

ايهاب : (باهتمام) ده مين ده

فارس : (بسرعة) سليم مهران

ايهاب : مين ده

فارس : (مستغرب) احا انتا عندك اكبر شركه رعاية في مصر ومتعرفش سليم مهران يبني سليم ده بطل العالم في الملاكمة ٣ سنين وراء بعض ده هو اللي حببني في الرياضة والملاكمة تخيل انه مفيش ماتش او بطولة دخلها ومكسبهاش كل البطولات اللي بيدخلها وفيه كل المواصفات اللي انتا عايزها

ايهاب : (بحماس ) فينه ده طيب

فارس : اعتزل من سنتين بس بعلاقاتك اكيد هتعرف توصله

ايهاب : (بضيق) انتا بتهزر يا فارس عايزني اروح اتعاقد معا ملاكم اكيد كسر سن ال ٣٠ وادخله بطولة زي دي

فارس : يبني سليم لما اعتزل اعتزل وهو عنده ٢٥ سنة يعني زمانه دلوقتي عنده ٢٧

ايهاب : (مستغرب ) مش فاهم بصراحه اي اللي هيخلي واحد ناجح زي ده وعنده الشو والانجازات دي كلها ويعتزل في سن صغير كده

فارس : كل اللي اعرفه انه فجاة بدون سبب بعد ما كسب اخر ماتش ليه واللي هو كان بطولة العالم التالتة على التوالي بعدها على طول رفض يقابل اي صحفي او يعمل اي لقاء او يصور اي اعلان وبعدها عرفنا انه أعتزل لانه مشتركش في اي بطولة تانية من سنتين

ايهاب : (بتفكير ) هكلم واحد صاحبي ظابط وهحاول اوصله بس لو بجد الراجل ده زي منتا بتقول يبقي كده المشكلة بنسبة كبيرة اتحلت

فارس : يبني الملاكم ده مش محتاج اي حد يشهدله اصلا إنجازاته لوحدها تتكلم عنه

ايهاب : تمام هنشوف

وبعد شوية كلام واسالة من الطرفين فارس بيقوم يروح وبيركب عربيته وبيتحرك على البيت ولما بيوصل بيغير هدومه وبيتعشي معا العيلة وبيطلع اوضته وبيتصل بالظابط صاحبه وفي خلال كام ثانية صاحبه بيرد

الظابط : اي يعم فينك بقالك كتير مبتسالش لسه فاكر تتصل بيا

ايهاب : معلش بقي مشاغل و**** يا صاحبي المهم انتا عامل ايه

الظابط : انا بخير انتا عامل ايه

ايهاب : كله تمام الحمد لله بقولك عايزك في موضوع

الظابط : (بيضحك) انا عارف مبتفتكرنيش غير عشان مصلحة قول يا اخويا قول

ايهاب : هو موضوع صغير يعني في واحد اسمه سليم مهران هو كان ملاكم مشهور يعني من فترة وهتوصل ليه بسهولة انا عايز اعرف مكانه بس مش اكتر

الظابط : تمام يا صاحبي سهلة اديني ساعتين كده ولا حاجه وانا هعرفلك مكانه

ايهاب : خالصة يا صاحبي (بيقفل معاه)

بعد ما بيقفل معاه بيقعد على التليفون وبيدخل على الفيس وبيفضل يقلب فيه شوية عشان يضيع وقت وبعد ساعة وشوية الظابط بيتصل بيه وهو بيرد على طول

ايهاب : ايه يا صاحبي اي الدنيا

الظابط : انا عرفتلك مكانه بس في حاجه غريبه

ايهاب : ايه الغريب

الظابط : معندوش محل إقامة ونايم في الشارع واتمسك تسول كذا مرة

ايهاب : (مستغرب ) ازاي الكلام ده اكيد في حاجه غلط

الظابط : لا متاكد مش هو الملاكم المعتزل

أيهاب : ايوا

الظابط : يبقي هو

ايهاب : (بضيق) طيب قولي مكانه فين وانا هروح اشوف اي الدنيا

الظابط : تمام مكانه ..... روح اسال عليه هناك وكده كده مش هتحتاج صورة هيا سيرته سبقاه وألف واحد هيدلك عليه

ايهاب : تمام شكرا يا صاحبي (بيسلم وبيقفل معاه)

وبعد ما بيقفل بيروح ينام وبيقرر انه يروحله بكرة بعد ما يخلص شغله ويشوف حكايته ايه وبيعدي اليوم على كده وتاني يوم خلص شغله وراح اتغدا معا عيلته وراح على المكان اللي الظابط قالهوله وكان رايح بعربية واخد اكتر من ساعة في الطريق لان المكان بعيد ولما وصل المنطقة كانت غريبه وشوارعها ضيقة عاملة شبه العشوائيات ولما دخل فضل يسال على سليم وكل اللي سالهم قالوله زمانه مرمي على اي رصيف وعشان يعرف يمشي في الشارع احسن نزل من العربية وفضل ماشي يسال لحد ما وصل لعربية كبدة وسال صاحبها على سليم وصاحب العربية شاورله شاب قاعد على الرصيف ولما إيهاب شافه اتصدم لان الشاب ميبنش عليه انه كان رياضي اصلا في يوم من الايام جسمه رفيع شبه المدمنين وشعر دقنه وراسه كثاف بطريقة مش طبيعي لدرجة ان وشه مش باين منهم وهدومه متقطعة ومسودة من كتر الوساخة ساعتها لما إيهاب شاف منظره بعد شوية ودخل في شارع تاني وكان عمال يشتم في صاحبه فارس وطلع تليفونه واتصل بيه وفارس رد

فارس : ايه يا صاحبي خير

ايهاب : خير ايه يا زفت انتا بقي تعمل فيا مقلب وتعطلني وتقولي ان سليم بتاعك ده بطل عالم ده شكله عامل شبه البدرجيه والشحاتين

فارس : اهدي بس ايه اللي حصل يبني

لسه ايهاب هيرد عليه لقي ٣ شباب واقفين قدامه وواحد فيهم فاتح مطوة وحططها قدام وشه والتاني خطف منه التليفون وقفل الاتصال اللي بينه وبين فارس

ايهاب : (خايف) في اي حضرتك هو انتا ماسك السكينة ومقربها من وشي ليه (بيبص للي معاه الفون) وانتا اخدت مني التليفون ليه

شاب ٢ : (اللي ماسك الفون ) التليفون ده يلزمني يا ابو الصحاب

ايهاب : (فهم انه اتثبت) اتفضل خده بس سبني امشي

شاب ١ : (اللي ماسك المطوة ) اطلع باللي في جيبك يالا بدل ما متلاقي المطوة دي في قلبك

ايهاب بدا يطلع اللي في جيبه وسليم كان شاف اللي بيحصل ده من الاول وقام اتحرك نحيتهم ووصل قدام ال ٣

سليم : (بهدوء ) امشي يالا انتا وهو وسيبو الباشا في حاله (بيبص للي معاه الفون) وانتا يالا رجع الفون

شاب ١ : جرا ايه يعم سليم هو انتا كل شوية كده تبوظ شغلنا يجدع مش عارفين نسترزق بسببك

سليم : (ببرود ) كلامي واضح ومش هكرره مرتين

شاب ١ : لا احنا المرادي عاملين حسابنا بقي كل مرة بتستفرد بينا واحد واحد المرادي احنا معا بعضينا ورينا هتقدر علينا ازاي ونصيحة مني ليكي امشي عشان ميتعلمش عليك

سليم : (بجمود ) هنشوف مين فينا اللي هيتعلم عليه دلوقتي

اللي شايل المطوة بيذق إيهاب بعيد وكلهم بيجهزو عشان يهجمو عليه وسليم بيطبق قبضة ايده الاتنين وقبل ما اللي معاه المطوة يدخل عليه سليم بيضربه ضربة في ايده اللي فيها المطوة وبعد كده في بطنه وبوكس في مناخيره وبوكس يمين وشمال والولا بيوقع على الارض وبيصد ايد التاني قبل متوصله بايده اليمين وبيديله بوكس بالشمال بعد كده كذا ضربة في بطنه وبوكس يمين وشمال وتصاعدي في ضقنه التالت بيخش عليه وعايز يضربه بالبوكس بس سليم بيوطي وبيضربه بوكس في بطنه بعد كده في وشه بس الولا بيمسك رقبته وبينزلها لتحت وعايز يوقع بيه على الارض بس قبل ما يوقعه سليم بيضربه بوكس في ضلعه والولا بيسيب رقبته وسليم بيضربه بوكس تصاعدي في دقنه بيوقعه على الارض وكل ده حصل في اقل من ١٠ ثواني والتلاتة اتكومو على الارض محدش قادر يقوم وايهاب كل ده كان بيتفرج ومصدوم بسرعة سليم في حركاته لان حرفيا مكنش حد من التلاتة عارف يصد ضربة واحدة منه ولا لاحقين يتكاترو عليه لان كل واحد فيهم مخدش ثانيتين وكان واقع بعد كده سليم بيروح يجيب التليفون من على الارض وبيديه ل ايهاب

ايهاب : (بتوتر ) شكرا

سليم : (ببرود) انا معملتش كده عشان سواد عيونك انا هاخد منك نص الفلوس اللي معاك وهسيبلك التليفون وكده احسنلك بدل ما هما كانو ياخدو منك كل حاجه

ايهاب : (بيطلع نص الفلوس اللي في جيبه وبيديها لسليم) شكرا مرة تانية

سليم مبيردش عليه وبيسيبه ويمشي وايهاب بياخد بعضه وبيمشي على طول وبيركب عربيته وبيتحرك بسرعة وبيتصل بفارس وبيحكيله اللي حصل وفارس بيستغرب من الحالة اللي وصلها سليم بس بيقسم ل إيهاب ان سليم فعلا كان بطل العالم في الملاكمة وايهاب بعد اللي شافه بيصدقه وبيروح على البيت وبيطلع ينام وتاني يوم بيصحي يفطر ومبيروحش الشغل وبيدخل على اليوتيوب ويدور على فديوهات ل سليم وبيلاقي فديوهات كتير بيخش على فيديو منهم وبيحملو على فلاشه وبيروح يشغله على التليفزيون والفيديو بيشتغل

الفيديو
بيبدا الفيديو بحلبة قتال واصوات المشجعين عالية هو اه المشجعين مش كتير بس التشجيع كان عالي لان دي بطولة عالمية والمقدم يتكلم

المقدم : (أجبني بس انا هكتب عربي ) النهارده يوم عالمي وماتش عالمي بين اقوي المقاتلين في العالم النهارده هيلعب الملاكم الاسباني**** ( الملاكم الاسباني بيدخل الحلبة وسط تشجيع من الحاضرين وتصفير) ضد الملاكم المصري المتألق اللي كسب بطولة العالم مرتين متتاليتين واللي مخسرش مباراة واحدة ابدا في تاريخه سليم مهران

وبيدخل سليم مهارن الحلبة بعد تحية من الجماهير وبيوقف قصاد الملاكم الاسباني

المقدم : ودلوقتي هتبدا الجولة الأولى واتمني مباراة ممتعة بين الطرفين

الجولة الأولى
بتبدا الجولة الأولى والاتنين بيركبو واقي الاسنان وبيتحركو حوالين بعض والاسباني هو اللي بيبدا الهجوم وبيسدد لسليم كذا ضربة بس سليم بياخد وضع الدفاع وبيصدهم كلهم وبيهجم على طول بضربتين في وش الاسباني وضربه مستقيمة في دقنه والاسباني بيحاول يضربه بس سليم بيراوغه والضربة بتعدي من جنب كتفه وبعدها سليم بيضربه ضربة يمين وضربه شمال وضربتين مستقيمة في دقنه والاسباني مبيلحقش يصد ضربة فيهم وبيرجع بضهره عشان يتفادي الضرب بس سليم بيزنقه في زاوية الحلبة وبينزل عليه باللكمات والاسباني بياخد وضع الدفاع وبيعرف يبعد عن سليم بعد ما اخد كذا وساعتها بيهجم على سليم وبيضربه في وشه وجنبه بس سليم مبيتاثرش وبيسدد كذا كلمة في وش الاسباني والاسباني مبيلحقش يصد واحدة منهم وبينطر ياخد وضع الدفاع لحد ما الجولة بتخلص والاتنين بيروحو يقعدو عشان الجولة اللي بعدها

عند الملاكم الاسباني

المدرب : الجولة اللي جاية لازم تاخد بالك كويس الملاكم ده بيتميز بسرعته وانتا لو اعتمدت على الهجوم هو هيستغل الفرصة وهيسددلك لكمات كتير والحل انك تاخد وضع الدفاع وتستني الفرصة لحد ما دفعاته تتكشف وتعرف تضربه

الجولة الثانية
الاسباني بيسمع بنصيحة المدرب وبياخد وضع الدفاع وسليم اصلا كان متوقع حاجه زي دي وهو كمان مبيهجمش وبيفضل يلف حواليه ويهوشه عشان الاسباني يتلغبط وفعلا ده اللي بيحصل وسليم بيعرف بسرعته يضربه كذا ضربة في وشه وفي بطنه ويعتبر سيطر على الجولة برضه والاسباني مش عارف يدافع ولا يهاجم والجولة بتخلص على كده وكل واحد بيروح يقعد في زاوية

عند سليم

المدرب : خلص الماتش بقي يا سليم انا عارف انك تقدر تخلص الماتش ده من اول جولة بس انتا بتتسلي معاه كفاية كده وخلص بضربة قاضية

الجولة الثالثة
الاتنين بيخوشو وبيفضلو يلفو حوالين بعض والمرادي الاسباني بيهجم عليه بس سليم كان اسرع منه وبيعرف يتفادي الضرب ويصده وكمان بيزنق الاسباني في الزاوية وبيضربه كذا ضربة وفجاة بيبعد عنه والاسباني كان مستغرب بس سليم رجع قرب منه تاني وكان كاشف وشه والاسباني اتخدع بالحركة دي وكان هيضرب سليم في وشه بس سليم بسرعة قبل ما ايد الاسباني توصل لوشه ضربه ضربه في ضلعه وبنفس الايد بيضرب ايد الاسباني اللي رايحة نحيته قبل متروحله وبالايد التانية بيضربه لكمة تصاعدية في دقنه والملاكم بيوقع على الارض فاقد الوعي والكام حركة دول حصلو في ثانيه بالظبط من كتر سرعة سليم وبتخلص المباراة على كده بفوز سليم والفيديو بيخلص

عند إيهاب
بعد ما الفيديو خلص بيستغرب اكتر لان شايف قدامه موهبة فاذة وحرفيا الملاكم الاسباني معرفش يعمل حاجه معاه غير كام ضربه في بطنه ووشه ماثروش على سليم اصلا وشاف كل المواصفات اللي هو عايزها في سليم لان في الفيديو ده سليم كان سريع وعنده خبرة وعارف بيضرب ازاي ويراوغ ازاي والمهارة عنده عالية جدا ده غير الجسم سليم في الفيديو جسمه مقسم وجامد جدا ونفس الجسم اللي كان عايزه ايهاب في المقاتل بتاعه وعشان موصفش كتير جسم سليم في الفيديو كان عامل شبه جسم سكوت ادكنز في بويكا بالظبط

ايهاب : (مستغرب) ايه اللي يخلي ملاكم محترف زي ده يوصل بيه الحال لكده اكيد البني ادم ده وراه سر

بس كده الجزء خلص 😂 طبعا دي مقدمه للقصة القصة لسه هيبقي فيها احداث كتير وزي مقولت القصة دي هتبقي سلسلة واحدة وقصة ماضي زين هتكمل عادي انا برجع شغفي للكتابة بالقصة دي مش اكتر وتاني حاجه بقي عايز رايكم في المقدمة واكمل ولا مكملش واللي عنده تعليق ايجابي او سلبي يقوله سلام 👋
كمل وما تتاخر بالجزء الجديد
 
بداية مشوقه لكاتبي المفضل
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قم بتسجيل الدخول أو التسجيل لمشاهدة هذا الرد.
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%