NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه مشكلة سبب هجرة الكتاب للمنتدي

الفاكهة الوحشة لو فضلت في الصندوق الصندوق كله بيبوظ ، اللى احنا بنعمله ، بننقي الفاكهة دي ونرميها عشان نحافظ علي الباقي ..

مسائك فل وياسمين 🌹
طالما وصلت للفاكهه. يبقى بالتوفيق
هتفضل طول عمرك تنقى ف المضرووب 😂😂😂

طالما وصلت للفاكهه. يبقى بالتوفيق
هتفضل طول عمرك تنقى ف المضرووب 😂😂😂
مالها الفاكهة كلها بروتين وحاجات حلوة 😂😂

• عجبني
التفاعلات: UnIdEnTItY
بص يا اخووو انت عندك حق بس الناس اللي بتستعجلك دي حاول تتجنب الرد عليها وكمان تنسى انك شوفت كلامه الوقت ده مش بايدك ودي حلجه معروفه غير إنك مش ملزم تنزل ف وقت معين بس برضو في ناس بتقولها بطريقه تانيه اللي هي بعشم عشان حابين القصة لكن الباقي فكك منهم ومتشغلش بالك بيهم عشان تعرف تكمل وتحافظ ع تركيزك وقت ما تكتب

• أتفق
التفاعلات: 🧿 R3D
اية دا يعم انا فكرتها قصة انجز فين القصة

• بيضحكني
متاخدش بالك يعم رعد حبيت افك عنك دا انت الغالي بتعنا ❤🙏🏼❤️

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: 🧿 R3D و #...EL-MAFIA...#
انا كمان لاحظت الحاجة دي انا دتامع المنتدي من تلات سنين بحساب تاني واتقفل معرفش السبب ومن اهم الكتاب الي اعتزلو حمادة فتحي ودا كان سبب مؤثر في كتير من ملوك الكتبة في المنتدا 😢

• عجبني
التفاعلات: 🧿 R3D و #...EL-MAFIA...#
لا يبني بس في ناس غريبة كدا بتدخل تقول كلام غريب انا مش عارف اي دا بصراحة لكن الباقي علي راسي من فوق
يعم متشغلش بالك بيهم انت زي مقولت انك بتكتب لنفسك قبل متكتب لحد👌✌👍

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا رعد انت عامل فوق طاقتك بالاسبوع جزئين ومحدد معادهم وما بتخلف معادك وانا كقارئ بقدر تعبك وبشكرك على مجهودك يلي بتعمله بدون مقابل لالك
يا ريت الاداره تعطي الكاتب حق حظر اي شخص لا يفهم بلادب ولا يقدر الكتاب

• حبيته
دا اللي هيحصل فعلا ، لان في قراء مفكرين ان احنا شغالين عندهم وفي خدمتهم بمعني اصح ، ميعرفوش ان احما بنرفه عن نفسنا وعليهم بس مش اكتر ..

شكرا لمشاركتك يا رودي 🌹

• عجبني
مساء الخير جميعا ..

انا ككاتب واجهتني مشكلة كانت من ضمن الاسباب اللي بسببها كنت بتضايق جدا و كنت باخد قرار اني خلاص مش هكتب و كرامتي بتعز عليا ..

هو في اسباب كتير لكن من ضمن الاسباب دي والسبب الرئيسي والعامل الأساسي فيه هو القاريء ..

يعني مثلا يعني اي انا ككاتب الاقي قاريء داخل يقولي في الكومنتات انجز و اخلص نزل الجزء ومعرفش اي ؟

حبيبي هو انا لو بكتب ف مش عشان سواد عيونك ..
انا لو بكتب ف بكتب عشان انا حابب اكتب ..
بوجودك او عدمه انا كدا كدا بكتب ..
ف حابب اقولك ان الاسلوب دا ابعد ما يكون عن الادب ..
ولما تدخل تقولي كدا مفكر اني عاين الجزء في جيبي وحايشه عنك مثلا ؟
بعيدا عن اني محدد معاد ، وحتي المعاد مش مناسب بس عشان خاطر اراضيك باجي ع نفسي وبخلصلك الجزء في معاده عشان حضرتك تبقي مرضي ومبسوط ..

بس اللي لازم تعرفه ان الكاتب وقته مش بإيده ، انت مفكر اني قاعد ٢٤ ساعة فاتح المنتدي وبكتب مثلا ؟؟
او حياتي كلها عبارة عن القصص والكتابة ؟؟
مفيش عندك اي دراية يعني اي حياة شخصية ؟؟
مشاكل ، واقع ، تعليم ، علاقات ؟

المشكلة دي كانت سبب في هجرة كتاب كتير للمنتدي ، بسبب قلة التقدير..

فرجاء طلبا وليس امرا ، طالب منك تـقـديــر وشكرا ..

يرجي عدم حذف الموضوع او نقله لاني لا اعلم في اي قسم يجب المشاركة ، علي اي حال شكرا لتفهمكم 🌹
اعـمـل فـي صـمـت كـي يـكـون إنجـازك مـدويـا
ساشارك بالرد وادلي براي وسابدا بمقولتك التي اقتبستها منك / اعمل في صمت/ شخصيا اعتقد ان الخطا الفعلي ليس من القارئ بل من الكاتب ...لان الكاتب يكتب جزءا اول وينشره ، ويتوقف زمنا طويلا ليرتب افكاره واحداثه ليقرر كتابة الجزء الثاني وينشره وهكذا دواليك مع باقي اجزاء قصته ... فيترك القارئ الراغب بالمتابعة ضائعا تحت رحمة مزاجه واوقات فراغه ومدى استعداده لمتابعة كتابة باقي الأجزاء ... او لعدم قدرته عن متابعة كتابة القصة ...وهنا يكمن خطأ الكاتب ... على الكاتب حسب راي ان يكمل كتابة قصته اولا وبعد ان ينجزها كاملة وتامة بكل اجزائها يبدأ بنشر اجزلئها متسلسلة مثلا كل اسبوع او كل عشرة ايام جزء، وهكذا لا ينقطع عن قرائه ولا يقطعهم بنصف قصته وهو لا يعرف كيف سيتابع احداث قصته ... اخي لا تنشر اي جزء قبل انجاز كامل قصتك// اعمل بصمت ليكون انجازك مدويا //... واترك القارئ ينتظر قصتك الجديدة وليس بقية اجزاء قصتك الأولى .

• عجبني
انت كاتب برأيي الشخصي كل الانتقاد وكل الكلام والاستفزاز مو لازم يأثر فيك بطريقة سلبية ..... التجاهل ثقافة 💓 حلو انك تتجاهل وما تهتم ..... فرغ طاقتك بالكتابة فقط .... في كتير اشيا بالدنيا تستحق التجاهل اكيد مو علي حسابك الشخصي فقط لأنها اشياء تافهه لاتعطيها اكبر من حجمها
مع احترامي لحضرتك ولموضوعك الجميل ☺️

• أتفق
ممكن يكون عشم زياده عن اللزوم هما القصه شدتهم فحابين يعرفوا ايه اللى هيحصل بعد كده مش اكتر .. عموما متزعلش من الناس ولازم يكون عندك سعه صدر شويه
وعموما دى حاجه تفرحك ان الناس حابه طريقتك وسردك للقصص .. واتمنى ميكنش كلامى ضايقك

• عجبني
اعـمـل فـي صـمـت كـي يـكـون إنجـازك مـدويـا
ساشارك بالرد وادلي براي وسابدا بمقولتك التي اقتبستها منك / اعمل في صمت/ شخصيا اعتقد ان الخطا الفعلي ليس من القارئ بل من الكاتب ...لان الكاتب يكتب جزءا اول وينشره ، ويتوقف زمنا طويلا ليرتب افكاره واحداثه ليقرر كتابة الجزء الثاني وينشره وهكذا دواليك مع باقي اجزاء قصته ... فيترك القارئ الراغب بالمتابعة ضائعا تحت رحمة مزاجه واوقات فراغه ومدى استعداده لمتابعة كتابة باقي الأجزاء ... او لعدم قدرته عن متابعة كتابة القصة ...وهنا يكمن خطأ الكاتب ... على الكاتب حسب راي ان يكمل كتابة قصته اولا وبعد ان ينجزها كاملة وتامة بكل اجزائها يبدأ بنشر اجزلئها متسلسلة مثلا كل اسبوع او كل عشرة ايام جزء، وهكذا لا ينقطع عن قرائه ولا يقطعهم بنصف قصته وهو لا يعرف كيف سيتابع احداث قصته ... اخي لا تنشر اي جزء قبل انجاز كامل قصتك// اعمل بصمت ليكون انجازك مدويا //... واترك القارئ ينتظر قصتك الجديدة وليس بقية اجزاء قصتك الأولى .
كلامك دا علي عيني وراسي فعلا ..
لكن الكلام دا لو انا بسيبهم بالايام والاسابيع ..
لكن انا بنزل جزئين في الاسبوع والي الآن مخالفتش معادي..
لما اكون محددلك معاد وعمري ما خلفته وانت تقل من ادبك معايا..
دا اسمه اي ؟

يا رعد انت عامل فوق طاقتك بالاسبوع جزئين ومحدد معادهم وما بتخلف معادك وانا كقارئ بقدر تعبك وبشكرك على مجهودك يلي بتعمله بدون مقابل لالك
يا ريت الاداره تعطي الكاتب حق حظر اي شخص لا يفهم بلادب ولا يقدر الكتاب
والناس اللى بتقدر دي انا بحترمها واشيلها فوق راسي 🌹

انت كاتب برأيي الشخصي كل الانتقاد وكل الكلام والاستفزاز مو لازم يأثر فيك بطريقة سلبية ..... التجاهل ثقافة 💓 حلو انك تتجاهل وما تهتم ..... فرغ طاقتك بالكتابة فقط .... في كتير اشيا بالدنيا تستحق التجاهل اكيد مو علي حسابك الشخصي فقط لأنها اشياء تافهه لاتعطيها اكبر من حجمها
انا متكلمتش غير لما لقيت ان الطريقة دي حصلت مع كذا كاتب
وفي كتاب فعلا سابو المنتدي بسبب الطريقة دي..
هي فعلا حاجة متستحقش انك تسيب المنتدي عشانها..
بس حبيت اشارك يمكن يحسو ع دمهم ويشغلوا العقل ..
العقل زينة 🤷🏻‍♂️..

• عجبني
التفاعلات: S̲A̲R̲A̲H̲
شكرا لمشاركتك 🌹

ممكن يكون عشم زياده عن اللزوم هما القصه شدتهم فحابين يعرفوا ايه اللى هيحصل بعد كده مش اكتر .. عموما متزعلش من الناس ولازم يكون عندك سعه صدر شويه
وعموما دى حاجه تفرحك ان الناس حابه طريقتك وسردك للقصص .. واتمنى ميكنش كلامى ضايقك
مع احترامي لكلامك ومفيش حاجة تضايق ..
بس احنا مش ***** وعندنا عقل لازم نستخدمه ..
في طرق كتير الناس بتعبر بيها عن حبها للقصة وشوقهم ليها ..
لكن في عقلهم وهما بيقولو كدا ؟
الا لو كان عندهم مشكلة في التعبير عن مشاعرهم بقي ..
لكن في كل الاحوال " العقل زينة "

• عجبني
التفاعلات: Inbox
وانا متكلمتش فعلا غير لما لقيت الحركة دي اتكررت كذا مرة ومش معايا بس لا مع كتاب تانين ..

ف حبيت اتكلم يمكن حاجة تتغير و ياخدوا بالهم من الفاظهم 🤷🏻‍♂️..

• عجبني
التفاعلات: Inbox
بالمناسبة انا لسة منزل قصة جديدة حابب اخد رأيك فيها ..

اي نعم تعاملنا مش قد كدا والمواقف بينا ..

لكن انت من الشخصيات المحترمة اللي حبيت اسلوبها وطريقة تعامله في المنتدي 🌹 ..
تمام يا رعد
هاقراها وأقولك رأيي
وشكرا لمحبتك 🌷 🌷 🌷

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%