NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال فضفضه سؤال اليوم من فقرة سؤال وجواب اليوميه (لوووو)

مثل م عودناكم كـل يوم سؤال جديد
سؤال اليوم !💭✨
عادات وتقاليد تتمني لو تتغير في مجتمعك ؟
التطفل و عدم احترام الخصوصية

سؤال اليوم !💭✨
أن الناس تدخل ف حياتك اكتر منك

دول ناس تعبوا واجتهدوا لازم يبقوا قريبين ف التفكير وكمان كارير الشغل لانه بيتطلب اوقات معينه اللي مش منطقي ان الظابط ابو ٥٤٪؜ يتجوز دكتوره لمجرد انه بقي ظابط
معاك انهم تعبوا وكل حاجه بس اي وجهه نظرك؟
فرضا دلوقتي انا راجل متخرج مثلا من كليه اداره اعمال واشتغلت وتعتب وفتحت شركه بأسمي وبقيت شركه كبيره وحبيت دكتوره ورحت علشان اتقدم ليها هلي هترفض علشان مش دكتور؟ بس طالما قادر افتح بيت واصرف اي المشكله وهل مثلا انا لو دكتور او مهندس وحبيت بنت مثلا متخرجه من تجاره او اي حاجه مش هتجوزها علشان مش دكتوره؟ ده اسم جهل من وجهه نظري وبعدين كل واحد ووجه نظره في النقطه دي برضه

• عجبني
التفاعلات: الأستااذ
معاك انهم تعبوا وكل حاجه بس اي وجهه نظرك؟
فرضا دلوقتي انا راجل متخرج مثلا من كليه اداره اعمال واشتغلت وتعتب وفتحت شركه بأسمي وبقيت شركه كبيره وحبيت دكتوره ورحت علشان اتقدم ليها هلي هترفض علشان مش دكتور؟ بس طالما قادر افتح بيت واصرف اي المشكله وهل مثلا انا لو دكتور او مهندس وحبيت بنت مثلا متخرجه من تجاره او اي حاجه مش هتجوزها علشان مش دكتوره؟ ده اسم جهل من وجهه نظري وبعدين كل واحد ووجه نظره في النقطه دي برضه
هو عامة بيبقي موضوع توافق فكري وعملي والاكتر وجاهه اجتماعيه ومش كل الناس نفس التفكير وكل قاعده لها استثناء عادي

• أتفق
التفاعلات: T i to
الزفه اللي بتبقي في الافراح بتبقي بضان اووي ياريت يغيروها..
القايمة انا بشوف اللي بيكتب الحاجه اللي جايبها للعروسة عيل عبيط..

هو عامة بيبقي موضوع توافق فكري وعملي والاكتر وجاهه اجتماعيه ومش كل الناس نفس التفكير وكل قاعده لها استثناء عادي
لا بس في ناس مصمه علي كده وده غلط 🤷🏻‍♂️
ومعاك كل واحد ووجه نظره🤝🏻

• أتفق
الزفه اللي بتبقي في الافراح بتبقي بضان اووي ياريت يغيروها..
القايمة انا بشوف اللي بيكتب الحاجه اللي جايبها للعروسة عيل عبيط..
بص الزفه دي ازواق

أما موضوع القائمة ده حق العروسه

اتنين وجهه نظر

• أتفق
التفاعلات: T i to
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: الملك الضعيف و ناقد بناء
بص الزفه دي ازواق

أما موضوع القائمة ده حق العروسه
حق العروسة تكتب اللي ليها مش تكتب اللي ليها واللي جايبه العريس اللي جايبه العريس ده بتاعه هو

حق العروسة تكتب اللي ليها مش تكتب اللي ليها واللي جايبه العريس اللي جايبه العريس ده بتاعه هو
تختلف الارا 🤷🏻‍♂️

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: ALbrens و ناقد بناء
سؤال اليوم !💭✨
القاء الزبالة فى الشوارع - عدم رفع اصوات التسجيل والميكروفات . احترام الطوابير وكبار السن .

م انا بقولك
وجاهه اجتماعيه

ما الل
ي جايبه العريس يعتبر مهر بما ان مفيش مهر دلوقتي

• عجبني
ما الل

ي جايبه العريس يعتبر مهر بما ان مفيش مهر دلوقتي
لا لسا في ناس بيدفعه مهر وده احسن من انك تكتب كل اللي جايبه ليها لأن لو حصل مشكلة حاجتك بقت حاجتها وحرفيآ هتحس انه مش بيتك كأنك ضيف 🤷🏻‍♂️😂

• بيضحكني
لا لسا في ناس بيدفعه مهر وده احسن من انك تكتب كل اللي جايبه ليها لأن لو حصل مشكلة حاجتك بقت حاجتها وحرفيآ هتحس انه مش بيتك كأنك ضيف 🤷🏻‍♂️😂
لو مخلفه طبعا 🤣🤣

• بيضحكني
التفاعلات: ALbrens

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%