NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مشكله اجتماعييه مشكلة سؤالى للناس التقيله اللى فوق ال 30 عام

الفكره ان المعظم فاكرنا اغبيه
ده بيبقي هو اللي غبي وفاكر كل الناس زيه
اي حددعنده نقص بيشوفه ف الناس عشان ميحسش انه اقل منهم متشغلش بالك بحد وبعدين ف مهندس غبي برضه

• عجبني
التفاعلات: Aymanx123
  • بيضحكني
خد هدنه مع نفسك و بص للصوره من بره وكانك مش فيها وشوف اللي بتعمله هو الصح ولا كان ف الامكان افضل مما كان لربما يكون بينصحك للصالح بس أسلوبه سئ
ف هتطلع بنتيجه من اتنين أما أنه يكون صح ساعتها تلحق تصحح من اخطائك
أو تكون انت اللي صح وساعتها

هتبقى متاكد من اللي عملته ومتأكد من صحته ف كمله ومتوقفش مهما الناس عارضتك فيه

" إجماع الناس على شئ لا يحله ولا يبطله"
اسلوبك كويس
ومتقبل نصيحتك
وعملت اللى قولت عليه بالحرف
والجدال اللى دخلت فيه انا صح فيه 100 فى الميه
بس فكره ان حد يقلل منى رخمه
وانت مش قادر تاخد موقف او تشتم عشان هو اكبر منك

ده بيبقي هو اللي غبي وفاكر كل الناس زيه
اي حددعنده نقص بيشوفه ف الناس عشان ميحسش انه اقل منهم متشغلش بالك بحد وبعدين ف مهندس غبي برضه
هى ست ي ريس مش راجل

• عجبني
التفاعلات: الأستااذ
اسلوبك كويس
ومتقبل نصيحتك
وعملت اللى قولت عليه بالحرف
والجدال اللى دخلت فيه انا صح فيه 100 فى الميه
بس فكره ان حد يقلل منى رخمه
وانت مش قادر تاخد موقف او تشتم عشان هو اكبر منك
اذا حد قلل منك لاي هدف كان طالما " كان غرضه الواضح التقليل والتجريح " مش النصيحه بس أسلوبه هو اللي سئ
اركن السن واحترام الكبير على جمب
وانزل لمستواه طلع ميتين امه و ارجع مكانك الطبيعي تاني عادي جدا

• عجبني
الفئه العمريه بين 18-25
ايه رأيكم فيهم؟
شايفينهم مجرد مراهقين فى منتدى جنسى عشان يفضوا طاقتهم؟
ولا شايفينهم ***** بتلعب وخلاص؟
ولا رأيكم فيهم ايه؟
متابع لسا فى العشرين 😂

• بيضحكني
ولما هى مش بالسن حضرتك
ليه فى فئه بتتريق على الصغيرين ؟

تسميه نقص ولا غيره ولا.....ايه بالضبط ؟
ده بيكون طبيعي بين الاجيال المختلفة خصوصاً الجيل الي اعمارهم دلوقتي من 18 لحد 25 بالنسبالنا احنا همه جيل مرفه طلع لقى التكنولوجي على اعلى مستوى انما احنا عاصرنا شوية حاجات قديمة فبالتالي طريقة التفكير مختلفة
الحاجة التانية ده صراع اجيال موجود من زمان انته لو شوفت افلام قديمة هتلاقي ام سعاد حسني في الفيلم بتقولها انا مش عارفه جيلكم ده طالع كده ازاي 🤣🤣🤣

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هى ست ي ريس مش راجل
هما تعبانيين ف دماغهم ده العادي يعني
خصوصا لو اكبر منك بيوم واحد تحسسك انك *** دي متعبرهاش اصلا وتشغل بالك بها اصلا لو شوفت شكلها ف الواقع هتندم انك كلمتها اصلا تلاقيها عكره وشكلها يقطع الخميره من البيت 🤣🤣

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: ناقد بناء و Aymanx123
اذا حد قلل منك لاي هدف كان طالما " كان غرضه الواضح التقليل والتجريح " مش النصيحه بس أسلوبه هو اللي سئ
اركن السن واحترام الكبير على جمب
وانزل لمستواه طلع ميتين امه و ارجع مكانك الطبيعي تاني عادي جدا
معنديش رفاهيه انى ارد على حد اكبر منى او اهينه
انا شخصيتى هنا هى نفسها فى الواقع بدون تجميل (اضافه الوضع الجنسى المشابه للمجتمع فى الموقع هنا المختلف عن الواقع )
ما اتربيت على الاسلوب دا للاسف

ده بيكون طبيعي بين الاجيال المختلفة خصوصاً الجيل الي اعمارهم دلوقتي من 18 لحد 25 بالنسبالنا احنا همه جيل مرفه طلع لقى التكنولوجي على اعلى مستوى انما احنا عاصرنا شوية حاجات قديمة فبالتالي طريقة التفكير مختلفة
الحاجة التانية ده صراع اجيال موجود من زمان انته لو شوفت افلام قديمة هتلاقي ام سعاد حسني في الفيلم بتقولها انا مش عارفه جيلكم ده طالع كده ازاي 🤣🤣🤣
مرفه ؟؟؟
حضرتك احنا بنعاصر فكره المليار الذهبى حاليا
بس ما علينا من الحوار دا

صراع اجيال ؟؟
طب مش المفروض ان الكبير يعلم الصغير عشان يقدر يتعايش مع الكون ويواجه الصعوبات مش يقلل منه ؟

هما تعبانيين ف دماغهم ده العادي يعني
خصوصا لو اكبر منك بيوم واحد تحسسك انك *** دي متعبرهاش اصلا وتشغل بالك بها اصلا لو شوفت شكلها ف الواقع هتندم انك كلمتها اصلا تلاقيها عكره وشكلها يقطع الخميره من البيت 🤣🤣
ولا عمرى اتكلمت على الشكل
انا بتكلم على طريقه التعامل والتفكي مش اكتر

كلنا مرينا بنفس العمر ... لكن الفرق انكم اخواتنا الصغيره الي عايزه اشوفهم احسن مني ومن غيري.

يعني لما بلاقي شاب يدوب 18/20 يقول أنا شاذ أو كلام عن الأهل وكده طبعا بزعل فشخ عليه لاني عايزاه احسن من كده بجد .

بالنسبه بقى للجميع // نظرة اخت كبيره ليكم ومستحيل اتاخر عن اي مساعده او معلومه ينفع اقدمها ليكم بحكم الاخوه ...

بس زعلانه منك على لفظ عي.ال لأن السن ده رمز الرجوله ... في الأرياف السن 25 بيبقى عنده اطفا.ل يا ايمن

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: SHITOS_25، LEGEND KYSER و Aymanx123
  • عجبني
ولا عمرى اتكلمت على الشكل
انا بتكلم على طريقه التعامل والتفكي مش اكتر
مش مسألة شكل اقصد متحطش ف دماغك اللي مش بيديك قيمتك ولا تعبره سواء هو اكبر منك او اصغر

• عجبني
مرفه ؟؟؟
حضرتك احنا بنعاصر فكره المليار الذهبى حاليا
بس ما علينا من الحوار دا

صراع اجيال ؟؟
طب مش المفروض ان الكبير يعلم الصغير عشان يقدر يتعايش مع الكون ويواجه الصعوبات مش يقلل منه ؟
منا قلتلك في ناس بتبقه سناً صغيره بس لما تتكلم معاه تلاقيه عاقل وراسي وفي ناس اكبر سناً وتلاقيه هايف في كلامه
المقصد ان انته الي بتفرض على الي قدامك يعاملك ازاي بغض النظر عن سنك بشخصيتك ورزانتك وتعاملك السليم مع الموقف
والناس الي بتقلل منك لمجرد ان سنك صغير تجاهلهم وماتقفش عندهم كتير

• عجبني
الفئه العمريه بين 18-25
ايه رأيكم فيهم؟
شايفينهم مجرد مراهقين فى منتدى جنسى عشان يفضوا طاقتهم؟
ولا شايفينهم ***** بتلعب وخلاص؟
ولا رأيكم فيهم ايه؟
بصفتي واحد اربعيني
شايف الفئه العمريه من ١٨ ل٢٥ شباب لسا في اول العمر و بيحاولوا يستفادوا من الخبره اللي عندنا ده لو موجوده اصلا😂

• بيضحكني
التفاعلات: Aymanx123 و SHITOS_25
معنديش رفاهيه انى ارد على حد اكبر منى او اهينه
انا شخصيتى هنا هى نفسها فى الواقع بدون تجميل (اضافه الوضع الجنسى المشابه للمجتمع فى الموقع هنا المختلف عن الواقع )
ما اتربيت على الاسلوب دا للاسف
مش عارف اللي هقوله ده يناسبك ويناسب فكرك والبيئه اللي انت خارج منها أو لا
بس من واقع خبراتي البسيطه ف الحياه
احيانا " وف كتير من الأحيان يعني"
عدم ردك الأذى بالاذى و الاساءه باساءه اسوء منها مش بتتفسر رقي ولا اخلاق عاليه بالعكس النفوس الضعيفه وما اكترها يعني بتفسرها ضعف
" يعيش البجح على قفا المكسوف"
و زي ما دايما كنت بقولكم من اكونتات كتيره هنا
" اذا كان لا مفر من أن تؤذي أحدهم فلتؤذه بقسوه تجعلك لا تخاف انتقامه"
رد الأذى باضعافه
رد الاساءه باسوء منها
اذا الناس شافتك مره سئ اكتر منهم مش هيفكروا ياذؤك تاني
ف تبقى بين نارين
انك تسكت زي ما اتربيت بس بتاكل ف نفسك من الغيظ انك عاجز عن اخد حقك عشان شخصيتك و تربيتك اللي رافضه ترد الأذى بالاذى
أو انك تتكلم بأسلوبك و تربيتك ف تلاقي رد فعل سيء ينغص عليك ايامك لحد ما تنساه
" قليلا من الشر يغني عن الكثير منه"

كلنا مرينا بنفس العمر ... لكن الفرق انكم اخواتنا الصغيره الي عايزه اشوفهم احسن مني ومن غيري.

يعني لما بلاقي شاب يدوب 18/20 يقول أنا شاذ أو كلام عن الأهل وكده طبعا بزعل فشخ عليه لاني عايزاه احسن من كده بجد .

بالنسبه بقى للجميع // نظرة اخت كبيره ليكم ومستحيل اتاخر عن اي مساعده او معلومه ينفع اقدمها ليكم بحكم الاخوه ...

بس زعلانه منك على لفظ عي.ال لأن السن ده رمز الرجوله ... في الأرياف السن 25 بيبقى عنده اطفا.ل يا ايمن
عيال ؟؟؟
اصدمك فى 20 ثانيه
انا من الارياف ومن عزبه بالتحديد بتاعه عيلتى والكلام اللى بتقوليه مش موجود
اقل واحد خاطب دلوقت عنده 28 سنه دا بن عمى
ومفيش غير طفره وحيده اللى اتجوز وهو عنده 23 سنه ابوه اللى مجوزه من الابره للصاروخ واحده 17 سنه
والتانى قدى خاطب وابوه اللى مجهزه من الابره للصاروخ برضه

يعنى زى ما قولت عيال
ودى نظره الناس لينا ي رودى وبالاخص الكبار

• عجبني
التفاعلات: احمد ماندوو

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%