NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الموضوع ممكن ميكونش دكتاتورية ممكن يكون سرعه وصول للشهوه عند طرف لدرجه انه من الاثاره بينسي الطرف التاني بيحب ايه و مبحبش ايه و دي اكبر مشكله بتواجهه الست في العلاقه
عشان كدا دائما النصيحه الاساسيه تسخين العربيه قبل تعشيق الغيار 🤣
ده جهل وانانية

لازم الطرفين يقعدوا سوا ويتكلموا لازم يكون فيه تكافؤ بينهم ماينفعش الدكتاتورية إلا لو كان الطرف التاني حاببها وفيه ناس بتحب كدة انها تبقي مُقادة خصوصاً بعض الستات بتحس بانوثتها ورجولة شريكها
اما لو فيه اي ضرر او تضرر او ضجر من الطرف التاني لازم يبقي فيه قعدة وكلام ف وقت صفا وحب وتفاهم
صح

• عجبني
التفاعلات: أحمد السويسي
موضوع خطير جدا وجاد و مقرف لمن عانى منه
انا كنت دكتاتورية عندى حدود و قوانين كثيرة وضعتها و صممت عليها مع جوزى زى ممنوع الجنس فى فتحة الشرج لازم الاستحمام التام القوى قبل العلاقة و بعدها فورا و ممنوع ارفع فخاذى جنب بزازى عضمى بيوجعنى و موش عاوزة وقت النيك يكون طويل علشان انا ازهق
النتيجة ان جوزى باة ينام فى حجرة بمفرده ثم عمل علاقات جنسية كاملة مع أمى و اختى و باة عايش معاهم اكتر منى و بعدين رافق نسوان شراميط بيئة واطية قوى و بعدين طردنى من البيت ورمى لى هدومى فى الشارع قدام الجيران كلهم و بعدين طلقني وهاجر أمريكا
وانتي كنتي فين من كل من اول ما لحظتي وادركتي اللي حصل

تحياتى على موضوع فى منتهى الجمال و الجديه و الموضوع بسيط خالص مرض نفسى منذ الصغر و كبر معاه
هل كل الحالات بتبقي مرض نفسي ؟

الموضوع ده صح لكن بيختلف باختلاف الاماكن والطبقات فاهمنى يسطا يعنى مثلا فى الفلاحين غير اللى زايد الفلاحين الست مبتقدرش تتكلم والراجل همه نفسه وأنه يخلف بس اما فى زايد مثلا ممكن تلاقى الراجل بيهتم بالست اللى معاه اكتر من نفسوا وفى الحالتين الكلام ده غلط طب متعلها اللى هيا عيزاه فى حدود مقدرتك والست نفس الكلام
الراجل راجل والست ست بختلاف طبقاتهم

الانسان ابن البيئه يعني بيتأثر بالمحيط اللي حواليه وثقافه المجتمع اللي هو منه واكيد الثقافه الدينيه ليها دور في الموضوع وفي النهايه المكتسبات من خلال العشره والسن وكل دول بيشكلوا ثقافه الانسان ومنهم الثقافه الجنسيه وبالتالي وبما اننا في مجتمع ذكوري والصفه الدينيه الذكوريه طاغيه عليه مع بعض العادات الاجتماعيه اللي بتخلي ان الراجل لازم يكون مسيطر وانه عيب يسأل شريكته وانه لو الشريكه سألت عن حاجه تبقى مومس ولو لاحظ الدكر ان شريكته مبسوطه وبتتفاعل تبقى اخلاقها واطيه فمن هنا نقدر نعرف حجم الخطأ اللي معظم الناس بتقع فيه وتكون النتيجه كارثيه في بعض الاحيان
سبب يكاد يكون مقنع

غالباً بتكون مرتبطه بشخصيته عامتاً ممكن بأشكال مش ظاهرة أوى

وغالباً بتظهر فى العلاقه الجنسيه بزياده لأنهم كده
و بسبب المنظور الأباحى ال مشبعه به العقول
و النقطه ديه بتوضح ان ممكن الانسان ميكنش ده طبعه بس تحول لكده او تشبع بكده

السلام عليكم
اسمحولي اغير موضوع النهاردة بموضوع لايقل عنة في القيمة والجوهر وهو دكتاتورية القرار الجنسي او بمعني اوضح شوية تسلط احد اطراف العلاقة الجنسية على الطرف الاخر وهنا يظهر الطرف دة اي كان نوعه فى العلاقة سواء الذكر او الانثي بهيمنة كاملة فى العلاقة وتتغاضى عن اي متعة او متطلبات للطرف الاخر في سبيل متعتة او رغباتة هو فقط
وهنا نلاقي نفسنا قدام سؤال مهم وهو هل المشاركة وتلبية رغبات كافة الاطراف يزيد من قوة ومتعة العلاقة ولا لا ؟
ولو حاولنا ندور على الاسباب هل الدكتاتورية دي مرتبطة بسلوك الشخص فى يومة العادي ولا بتظهر فقط اثناء العلاقة ؟
دي اناييه ملهاش علاقه باللي بيخصل في يومه العادي والمشاركه بين الطرفين مطلوبه لزياده المتعه لانه لو اسعدته هيبزل اقصي ماعنده لاسعادك

السلام عليكم
اسمحولي اغير موضوع النهاردة بموضوع لايقل عنة في القيمة والجوهر وهو دكتاتورية القرار الجنسي او بمعني اوضح شوية تسلط احد اطراف العلاقة الجنسية على الطرف الاخر وهنا يظهر الطرف دة اي كان نوعه فى العلاقة سواء الذكر او الانثي بهيمنة كاملة فى العلاقة وتتغاضى عن اي متعة او متطلبات للطرف الاخر في سبيل متعتة او رغباتة هو فقط
وهنا نلاقي نفسنا قدام سؤال مهم وهو هل المشاركة وتلبية رغبات كافة الاطراف يزيد من قوة ومتعة العلاقة ولا لا ؟
ولو حاولنا ندور على الاسباب هل الدكتاتورية دي مرتبطة بسلوك الشخص فى يومة العادي ولا بتظهر فقط اثناء العلاقة ؟
من رأيى اجابة سؤالك طويلة جدا و ليها جوانب كتيرة
نعم الديكتاتورية ممكن تكون بتظهر فى كل جوانب الحياة الاخرى مش العلاقة و بس و ممكن تكون فى ديكتاتورية فى العلاقة لما الطرف التانى يحس انه مش هيقدر يشبع رغبات شريكه او يخاف و يشك فى نفسه(انا بتكلم على الاحساس مش على قدراته الفعلية) يعنى ببلاطة مش واثق فنفسه،
و يمكن تكون ميول سادية بس صاحب الميول ميعرفش انها عنده و لا هو/هى مثقف جنسيا بما فيه الكفاية
المشاركة فى تلبية كافة الطلبات بردو بتتحسب على حسب طبيعة الشريك اذا كان بيلاقى فى الخضوع نشوة او بيلاقى فيها عجز عن قدرته على الاستمتاع مع شريكه
موضوع طوييييييييييل فشخ مش هنقدر نلمه حتى فى ١٠٠ اجابة

الراجل راجل والست ست بختلاف طبقاتهم
أنا معاك يسطا تمام بس مش فاهم الموضوع اللى كتبته كويس انا قصى اختلاف الطبقات بيعمل اختلاف فى التصرف وصلت ولا ايه

غالباً بتكون مرتبطه بشخصيته عامتاً ممكن بأشكال مش ظاهرة أوى وغالباً بتظهر فى العلاقه الجنسيه بزياده لأنهم كده و بسبب المنظور الأباحى ال مشبعه به العقول و النقطه ديه بتوضح ان ممكن الانسان ميكنش ده طبعه بس تحول لكده او تشبع بكده
غالباً بتكون مرتبطه بشخصيته عامتاً ممكن بأشكال مش ظاهرة أوى وغالباً بتظهر فى العلاقه الجنسيه بزياده لأنهم كده و بسبب المنظور الأباحى ال مشبعه به العقول و النقطه ديه بتوضح ان ممكن الانسان ميكنش ده طبعه بس تحول لكده او تشبع بكده
ممكن توضيح اكتر اذا امكن

أنا معاك يسطا تمام بس مش فاهم الموضوع اللى كتبته كويس انا قصى اختلاف الطبقات بيعمل اختلاف فى التصرف وصلت ولا ايه
ممكن

• عجبني
التفاعلات: Mgsh
دي اناييه ملهاش علاقه باللي بيخصل في يومه العادي والمشاركه بين الطرفين مطلوبه لزياده المتعه لانه لو اسعدته هيبزل اقصي ماعنده لاسعادك
اكيد

من رأيى اجابة سؤالك طويلة جدا و ليها جوانب كتيرة
نعم الديكتاتورية ممكن تكون بتظهر فى كل جوانب الحياة الاخرى مش العلاقة و بس و ممكن تكون فى ديكتاتورية فى العلاقة لما الطرف التانى يحس انه مش هيقدر يشبع رغبات شريكه او يخاف و يشك فى نفسه(انا بتكلم على الاحساس مش على قدراته الفعلية) يعنى ببلاطة مش واثق فنفسه،
و يمكن تكون ميول سادية بس صاحب الميول ميعرفش انها عنده و لا هو/هى مثقف جنسيا بما فيه الكفاية
المشاركة فى تلبية كافة الطلبات بردو بتتحسب على حسب طبيعة الشريك اذا كان بيلاقى فى الخضوع نشوة او بيلاقى فيها عجز عن قدرته على الاستمتاع مع شريكه
موضوع طوييييييييييل فشخ مش هنقدر نلمه حتى فى ١٠٠ اجابة
اوكي

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
السلام عليكم
على حسب الشخصية ممكن يكون عندة كبت بيطلع فى العلاقة مثلا او انفجار للشهوة عند رجل او مرأة فبس كدة اما بالنسبة ليزيد ولا لا على حسب الشخصين شخصيتهم ازاى وبيفرق معاه ولا لا

السلام عليكم
الكيف مناولة ولا حتنهار العلاقة قمة الانسجام هو انك تلاقي نفس الرغبات وده نادر أو مش كتير لازم شوية عليك وشوية علي انا عن نفسي بلاقي متعه كبيرة في اشباع رغبات شريكتي يمكن اكتر من القذف

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%