NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سجل الان!

غير جنسية حكايه

Man Of All Ages

محمود الزملكاوى
نسوانجى بريمو
داعم قصص
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
16 نوفمبر 2022
المشاركات
459
التعليقات المُبرزة
0
مستوى التفاعل
845
نقاط
9,129
نزلت السبت وانا بتكلم علشان ياخد باله:حمدلله على السلامة ياعمو.
رفع راسه ليا وهو بيحط الكيس اللي معاه في السبت:اللي جابلك يخليلك.
طلعت السبت ومسكت الكيس ورجعت بصتله تاني فكان رافع راسه باصصلي بأجمل ابتسامة في الدنيا:برضو مش هتطلع؟
-هاجي مع حازم لما نخلص.
هزتله راسي وسيبته ودخلت البيت وانا بحط الكيس قدام ماما اللي كانت قاعدة مع حلا اختي الوالدة في نفس السرير:حمزة جاب الاعشاب.
-روحي اعملي لاختك طيب.
بصتلهم بتعب:من ساعة ما بقيت خالتو وانا مبرتحش تلت دقايق على بعض.
دخلت المطبخ، فتحت الكيس وبدأت ابتسم لما لقيت وردة جوا الكيس.
مفيش فرصة ممكن يجيبلي فيها وردة هو ممكن يضيعها ابدًا.
حركة رجعتلي طاقتي تاني..
اخوه واختي اللي خلفوا اه بس ده علميًا،
لأن عمليًا زين حبيب خالتو هو ابني انا اه.
روحت فتحت الباب لما الجرس رن، دخلوا وهما في ايديهم اكياس كتير ف اتكلمت بسرعة:هناك هناك عند حلا.
وقفت سلمت على طنط وقفلت الباب ودخلنا احنا الاتنين وراهم وهما بيفتحوا الاكياس اللي جايبينها.. اكياس فيها حاجات السبوع!

قعدت جمبه لما لقيته شايله وقاعد في كورنر وملوش دعوة بحاجة تانية، رفعت عيني له بعد ما فضلت شوية باصة لزين لقيته باصصلي:باصصلي كده ليه؟
-لقيت حاجة احلى من زين، هو احنا هنتجوز امتى؟ الخطوبة طولت ودمها بقى تقيل.
وقفت قدامه:هنتجوز ان شاء **** بس اديني الواد.
-لا..انا شوية وماشي.
-هاته ياحمزة مش بهزر.
-انا عمه.
-وانا خالته.
-على عيني وراسي ياخالتو بس هو دمي انا.
لفيت لمامتي ومامته بعصبية وانا بشهدهم عليه:بقا كده؟
بصوا لبعض وهما بيضحكوا بغلب وماما بتتكلم:وعاوزين يتجوزوا، علشان يخلفولنا عيال هبلة.
لفتله تاني لما حسيته بيقوم حط زين في ايدي وهو بيتكلم:يابخته حظه الحلو جه كله في خالته.
رفعتله عيني وانا بضحك:وحظ خالته الحلو كله جه في عمه.
 
نزلت السبت وانا بتكلم علشان ياخد باله:حمدلله على السلامة ياعمو.
رفع راسه ليا وهو بيحط الكيس اللي معاه في السبت:اللي جابلك يخليلك.
طلعت السبت ومسكت الكيس ورجعت بصتله تاني فكان رافع راسه باصصلي بأجمل ابتسامة في الدنيا:برضو مش هتطلع؟
-هاجي مع حازم لما نخلص.
هزتله راسي وسيبته ودخلت البيت وانا بحط الكيس قدام ماما اللي كانت قاعدة مع حلا اختي الوالدة في نفس السرير:حمزة جاب الاعشاب.
-روحي اعملي لاختك طيب.
بصتلهم بتعب:من ساعة ما بقيت خالتو وانا مبرتحش تلت دقايق على بعض.
دخلت المطبخ، فتحت الكيس وبدأت ابتسم لما لقيت وردة جوا الكيس.
مفيش فرصة ممكن يجيبلي فيها وردة هو ممكن يضيعها ابدًا.
حركة رجعتلي طاقتي تاني..
اخوه واختي اللي خلفوا اه بس ده علميًا،
لأن عمليًا زين حبيب خالتو هو ابني انا اه.
روحت فتحت الباب لما الجرس رن، دخلوا وهما في ايديهم اكياس كتير ف اتكلمت بسرعة:هناك هناك عند حلا.
وقفت سلمت على طنط وقفلت الباب ودخلنا احنا الاتنين وراهم وهما بيفتحوا الاكياس اللي جايبينها.. اكياس فيها حاجات السبوع!

قعدت جمبه لما لقيته شايله وقاعد في كورنر وملوش دعوة بحاجة تانية، رفعت عيني له بعد ما فضلت شوية باصة لزين لقيته باصصلي:باصصلي كده ليه؟
-لقيت حاجة احلى من زين، هو احنا هنتجوز امتى؟ الخطوبة طولت ودمها بقى تقيل.
وقفت قدامه:هنتجوز ان شاء **** بس اديني الواد.
-لا..انا شوية وماشي.
-هاته ياحمزة مش بهزر.
-انا عمه.
-وانا خالته.
-على عيني وراسي ياخالتو بس هو دمي انا.
لفيت لمامتي ومامته بعصبية وانا بشهدهم عليه:بقا كده؟
بصوا لبعض وهما بيضحكوا بغلب وماما بتتكلم:وعاوزين يتجوزوا، علشان يخلفولنا عيال هبلة.
لفتله تاني لما حسيته بيقوم حط زين في ايدي وهو بيتكلم:يابخته حظه الحلو جه كله في خالته.
رفعتله عيني وانا بضحك:وحظ خالته الحلو كله جه في عمه.
عاش عليك جزء فيه حنيه وعناد بين اتنين بيموتو في بعض والواضح حمزه بيحب يرازي فيها عاش عليك ضحكت و**** 😂😂👏♥️
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
Kmhflf9.md.gif
نزلت السبت وانا بتكلم علشان ياخد باله:حمدلله على السلامة ياعمو.
رفع راسه ليا وهو بيحط الكيس اللي معاه في السبت:اللي جابلك يخليلك.
طلعت السبت ومسكت الكيس ورجعت بصتله تاني فكان رافع راسه باصصلي بأجمل ابتسامة في الدنيا:برضو مش هتطلع؟
-هاجي مع حازم لما نخلص.
هزتله راسي وسيبته ودخلت البيت وانا بحط الكيس قدام ماما اللي كانت قاعدة مع حلا اختي الوالدة في نفس السرير:حمزة جاب الاعشاب.
-روحي اعملي لاختك طيب.
بصتلهم بتعب:من ساعة ما بقيت خالتو وانا مبرتحش تلت دقايق على بعض.
دخلت المطبخ، فتحت الكيس وبدأت ابتسم لما لقيت وردة جوا الكيس.
مفيش فرصة ممكن يجيبلي فيها وردة هو ممكن يضيعها ابدًا.
حركة رجعتلي طاقتي تاني..
اخوه واختي اللي خلفوا اه بس ده علميًا،
لأن عمليًا زين حبيب خالتو هو ابني انا اه.
روحت فتحت الباب لما الجرس رن، دخلوا وهما في ايديهم اكياس كتير ف اتكلمت بسرعة:هناك هناك عند حلا.
وقفت سلمت على طنط وقفلت الباب ودخلنا احنا الاتنين وراهم وهما بيفتحوا الاكياس اللي جايبينها.. اكياس فيها حاجات السبوع!

قعدت جمبه لما لقيته شايله وقاعد في كورنر وملوش دعوة بحاجة تانية، رفعت عيني له بعد ما فضلت شوية باصة لزين لقيته باصصلي:باصصلي كده ليه؟
-لقيت حاجة احلى من زين، هو احنا هنتجوز امتى؟ الخطوبة طولت ودمها بقى تقيل.
وقفت قدامه:هنتجوز ان شاء **** بس اديني الواد.
-لا..انا شوية وماشي.
-هاته ياحمزة مش بهزر.
-انا عمه.
-وانا خالته.
-على عيني وراسي ياخالتو بس هو دمي انا.
لفيت لمامتي ومامته بعصبية وانا بشهدهم عليه:بقا كده؟
بصوا لبعض وهما بيضحكوا بغلب وماما بتتكلم:وعاوزين يتجوزوا، علشان يخلفولنا عيال هبلة.
لفتله تاني لما حسيته بيقوم حط زين في ايدي وهو بيتكلم:يابخته حظه الحلو جه كله في خالته.
رفعتله عيني وانا بضحك:وحظ خالته الحلو كله جه في عمه.
أشكرك يا عزيزي محمود على هذه القصة القصيرة والتي من خلالها أوصلت رسالة حب جمعت بين حبيبين ينتظران الزواج بصورة الطفل زين ، أحداثها بسيطة جدا لكنها تمت بجلسة ود عائلية جمعت الكل يوم سبوع حلا ، اللغة سليمة وبسطة وواضحة ، فيها لسرد الحواري ، فيها رموز مثل الوردة والطفل زين ، أشكرك مرة أخرى وبالتوفيق
 

الكلام دا كله دفا وخفة ظل، مزيج لطيف بين حب وخناقات دلع جوه العيلة. الحوار واقف على خط رومانسي طري ومرح، ووجود زين بيزود المشهد حلاة وطبيعية. لمسة الورد كانت أحلى تفصيلة، وباقي الكلام بين البطلة وحمزة يوري علاقة مليانة عشق وهزار من النوع اللي بيدي طاقة للقلب.
 
رغم المناغشة والعناد،
بس مشاعرهم واضحه،
رقيقة وراقية.

هي بس قصيرة اوي.

بالتـــوفيق🌹
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%