NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طيب لو الست مش مقصره واتخانت ..؟؟
المبررات كتيييير فشخ .

انما الواقع امممم مفيش حد هيقبل الرد وخاصه الرجاله يبقى احتفظ بيه ... وكفايه اتابع في صمت امكن الاقي حد صريح
ما انا بقولك اهو اغلب الرجاله لما بتخون مبيكونش عندها مبررات و بيجيبها ف الست عشان يرضي غروره و يقنع نفسه ان هو مخانش و ان هو حقه بس لما بيفكر بينه و بين نفسه مبيلاقيش مبرر فعلا

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض و مجنونة مطرقعة
احترامي لكلامك المحترم وممكن فعلا يبقى جزء من الحل
مع ملاحظة انى مقصدش نفسى خالص بالبوست اصلا
ده مجرد نقاش مع الناس
حبيبي انا ايف لو وجهت الكلام ليك بشكل خاص مكنتش اقصد عمتا المهم الفكره وصلت

• عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض
ليه لو واحد متجوز ومراته جميله ممكن يبص لغيرها
مع ان مراته ممكن تكون أجمل بكتير من التانيه مش بس كده
ممكن كمان اللى بيخون مراته معاها جسمها ميبقاش مثير او مثالى بالنسباله يعنى مش هيوافق يتجوزها مثلا لان جسمها مش عاجبه او مش افضل حاجه
لكن فى نفس الوقت ممكن عادى يخون مراته معاها وساعتها هتبقى مثيرة فى نظره
فى تفسير مقنع للنقطة دى ؟؟
كل واحد هيجيبلك مبررات لكن مفيش مبرر للخيانه غير أن الشخص ده عنده نقص من جواه

• عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض و الــــــعَــــــربــــــى
فهمت سؤالك. ليه ممكن واحد يبص لواحدة مفيش فيها أي مقومات أنوثة أو جمال وقت الخيانة ويشوفها حلوة؟ ده بيكون لأسباب نفسية واجتماعية معقدة، مش مرتبطة بالجمال الخارجي فقط. هنا شوية أسباب تفسر ده:

1. الإثارة من الممنوع: لما الراجل يحس إنه بيعمل حاجة غلط أو ممنوعة، ده بيزود الإثارة في نظره. الخيانة بحد ذاتها ممكن تكون مثيرة، بغض النظر عن شكل الشخص التاني.

2. الهروب من الواقع: ساعات الراجل بيكون بيدور على هروب من المشاكل أو الروتين في حياته الزوجية. الشخص التاني بيمثل الهروب ده، حتى لو مش جميل.

3. الاهتمام والعناية: ممكن الشخص التاني يقدم اهتمام وعناية مش موجودين في العلاقة الزوجية. ده بيخليه يشوفه بشكل مختلف ومثير.

4. الفضول والتحدي: فيه ناس بتحب التحدي وبتنجذب للمجهول. الشخص اللي مفيهوش مقومات جمال ممكن يكون جذاب لأنه مختلف وجديد.

5. الاحتياجات النفسية: أحيانًا الاحتياجات النفسية والعاطفية بتكون أقوى من الجذب الجسدي. الشخص التاني ممكن يكون بيعوض نقص معين في حياة الراجل.

يعني الموضوع مش دايمًا منطقي أو مرتبط بالجمال الخارجي، فيه عوامل نفسية وعاطفية كتير بتلعب دور في الموضوع ده.
تحليلك يستحق التحيه
لكن كده بيدور فى فلك انه فعلا مرض ويستدعى علاج

• حبيته
التفاعلات: الــــــعَــــــربــــــى
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
طيب لو مفيش روتين اصلا وعامله بلياتشوا في البيت عشان ترضيه ؟؟

الروتين مبرر مش سبب يا سيزر 🤝
مصممة برضو 😂

الخيانة..... بالنسبة ليا هي نقص.... اللي عينه مليانه ميخنش... غير كدا.... و عنده نقص... هيخون بدل المرة مليون

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: محب الغمـوض، الــــــعَــــــربــــــى و مجنونة مطرقعة
  • عجبني
  • عجبني
طيب لو مفيش روتين اصلا وعامله بلياتشوا في البيت عشان ترضيه ؟؟

الروتين مبرر مش سبب يا سيزر 🤝
لتانى مرة الوحيده اللى فاهمه قصدى صح

• أتفق
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
مع إنك بتقفل النقاش معايا لكن اشطا
لا و**** ابدا مقصدش كده
اقصد احييك على كلامك
انا بعتذر لك لو فهمت كلمتى غلط اقسم ب**** ما اقصد

• حبيته
  • حبيته
التفاعلات: الــــــعَــــــربــــــى
  • عجبني
التفاعلات: hell girl
أخوات يا غالي 🙏 🙏
و**** لسه كنت هبعتلك رسالة اعتذرلك تانى لو مكنتش شوفت التعليق لان فعلا مش قصدى

الجزء الأكبر على الراجل
يا أخويا....
و كمان أختي الكبيرة

@مجنونة مطرقعة

فعلا الذكر إللي بيخون مراته... إنسان ناقص بكل معني الكلمة... لكن لازم. برضو نوضح. نقطة صغيرة لكن مهمة...

الذكر إللي زي دا... اللي عينه فارغة.... بيبان عليه إن عينه فارغة حتي قبل الجواز... كان سهل علي الزوجة إنها ترفضه.... و علامات الذكر إللي عينه فارغة... و خاين... واضحة ل أي ست وضوح الشمس...

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة و محب الغمـوض
يا أخويا....
و كمان أختي الكبيرة

@مجنونة مطرقعة

فعلا الذكر إللي بيخون مراته... إنسان ناقص بكل معني الكلمة... لكن لازم. برضو نوضح. نقطة صغيرة لكن مهمة...

الذكر إللي زي دا... اللي عينه فارغة.... بيبان عليه إن عينه فارغة حتي قبل الجواز... كان سهل علي الزوجة إنها ترفضه.... و علامات الذكر إللي عينه فارغة... و خاين... واضحة ل أي ست وضوح الشمس...
خلى بالك ان الكل فى البدايات ملاك بأجنحة ويظهر نفسه بصورة مثالية قدر الإمكان

• عجبني
مش كل الناس خبيرة وتقدر تقرأ اللى قدامها
هنزل موضوع بكرة أوضح فيه النقط دي... نقط معينه. تخلي البنت تعرف إن إللي قدامها إنسان مش تمام و لازم تسيبه فورا... و عمل ليك. منشن يا أخويا

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%