NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

حاجة غريبة جداً فى أمريكا و بعض دول أوروبا!!

Maxxx_PlayerxXx

Technical 💻 | Gamer 🎮 | Lawyer ⚖️
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
مبدع
توجه جنسي
أنجذب للإناث
حاجة ممكن البعض يشوفها غير منطقية بل و جنون ، هي إن الدعارة ممنوعة فى الغالبية العظمى من دول العالم مش بس الدول العربية و الإسلامية ، حتى الدول الملحدة زي كوريا الشمالية الدعارة فيها ممنوعة ، هتقولى طب و أمريكا أكبر بلد منتج للأفلام الإباحية؟؟
هقولك تعالى أبهرك و أكلمك فى الموضوع ده بصفتي طالب فى رابعة حقوق و بدرس قانون و قارئ جيد لكل ما يخص القانون فى العالم...
القانون الأمريكي بينص على الآتي : "يمنع منعاً باتاً ممارسة أي نوع من أنواع الدعارة سواء دعارة منظمة أو حتى فردية على أرض أي ولاية من الولايات المتحدة الأمريكية (باستثناء لاس فيغاس)"
و طبعاً لاس فيغاس استثناء لأسباب إقتصادية ، لأن زي ما كتير عارف إن اللى بيروح لاس فيغاس سياحة بيروح يا أما علشان ينيك يا أما علشان يلعب قمار ، لاس فيغاس دى أرض الخطيئة فى العالم كله ، فلازم الدعارة تتقنن فيها علشان ده له أثر إيجابي كبير على الاقتصاد الأمريكي...
طب هل معنى كده إن أفلام السكس كلها بتتصور فى لاس فيغاس ، طب و السكس الأوروبي؟؟
هقولك تعالى أبهرك و أقولك إن تصوير و إنتاج أفلام السكس قانوني فى كل دول أوروبا و على كل الأراضي الأمريكية مش بس لاس فيغاس!!
هتقولي إزاي؟؟ ، هما مش مانعين الدعارة؟؟ ، هقولك ما هما بيعتبروا أفلام السكس مش دعارة!! ، أيوة بجد مش هزار!!
تعالي أقولك إزاي...
فى القانون الأمريكي و أغلب قوانين دول أوروبا ، المقياس و المعيار اللى بيفرقوا به بين الدعارة و إنتاج و تصوير المواد الإباحية هو سبب دفع الفلوس و صفة اللى بيدفع
يعني : دلوقتي أنا لو جبت واحدة ست و دفعتلها فلوس علشان أنام معاها بصفتي بدفع فلوس مقابل الجنس ، تبقى دى دعارة و هيتقبض عليا أنا و هي لو وفقت و هنتحاكم.
أما لو أنا جبت واحدة ست و واحد راجل و كاميرا و دفعت للراجل و دفعت للست علشان أصورهم و أبيع الفيديو أو الصور على النت أو فى محل أو عرضته بتذاكر فى قاعة سينما إباحية علشان أكسب ، أو رفعتها على النت مجاناً أو عرضته على مجموعة من الناس فى معرض لأغراض فنية و جمالية ، أبقى أنا كده منتج أفلام إباحية و أنا كده فى السليم و مخالفتش القانون ، و لو أنا اللى هنيك الست و بصور بنفسي بس هنشر الفيديو بمقابل أو بدون مقابل ، بس بدفعلها فلوس بصفتي المنتج مش بصفتي بدفعلها علشان نيكتها ، برضه عادي ، لكن لو صورتها أو جبت حد يصورنا و دفعتلها فلوس بس أحتفظت بالفيديو لنفسي و منشرتوش لا بالمجان ولا بيعته بفلوس للجمهور ، يبقى أنا كده دفعتلها فلوس علشان أنيكها مش علشان أنتج فيلم إباحي ، و هنا طبعاً تبقى جريمة دعارة!!
حاجة غريبة...صح؟! 😅

• عجبني
التفاعلات: Sam Adams و Hus9
النظام حلو في كل حاجة 😅

• عجبني
التفاعلات: Sam Adams
النظام حلو في كل حاجة 😅
أتفق معاك جداً ، و بجد بعيداً عن الهزار أنا كشخص دارس قانون مؤمن جداً بإن النظام فى كل حاجة مهم ، حتى الجنس...و على رأي المثل اللى أوله شرط أخره نور!!

• عجبني
أتفق معاك جداً ، و بجد بعيداً عن الهزار أنا كشخص دارس قانون مؤمن جداً بإن النظام فى كل حاجة مهم ، حتى الجنس...و على رأي المثل اللى أوله شرط أخره نور!!
فعلاً العقد دايما شريعة المتعاقدين
و القوانين عند كسرها تصبح الدنيا فوضى
و دوماً حيزهلك تصرفات الأشخاص لما يحسو انهم يستطيعون خرق القوانين بكل اريحية

• عجبني
حاجة ممكن البعض يشوفها غير منطقية بل و جنون ، هي إن الدعارة ممنوعة فى الغالبية العظمى من دول العالم مش بس الدول العربية و الإسلامية ، حتى الدول الملحدة زي كوريا الشمالية الدعارة فيها ممنوعة ، هتقولى طب و أمريكا أكبر بلد منتج للأفلام الإباحية؟؟
هقولك تعالى أبهرك و أكلمك فى الموضوع ده بصفتي طالب فى رابعة حقوق و بدرس قانون و قارئ جيد لكل ما يخص القانون فى العالم...
القانون الأمريكي بينص على الآتي : "يمنع منعاً باتاً ممارسة أي نوع من أنواع الدعارة سواء دعارة منظمة أو حتى فردية على أرض أي ولاية من الولايات المتحدة الأمريكية (باستثناء لاس فيغاس)"
و طبعاً لاس فيغاس استثناء لأسباب إقتصادية ، لأن زي ما كتير عارف إن اللى بيروح لاس فيغاس سياحة بيروح يا أما علشان ينيك يا أما علشان يلعب قمار ، لاس فيغاس دى أرض الخطيئة فى العالم كله ، فلازم الدعارة تتقنن فيها علشان ده له أثر إيجابي كبير على الاقتصاد الأمريكي...
طب هل معنى كده إن أفلام السكس كلها بتتصور فى لاس فيغاس ، طب و السكس الأوروبي؟؟
هقولك تعالى أبهرك و أقولك إن تصوير و إنتاج أفلام السكس قانوني فى كل دول أوروبا و على كل الأراضي الأمريكية مش بس لاس فيغاس!!
هتقولي إزاي؟؟ ، هما مش مانعين الدعارة؟؟ ، هقولك ما هما بيعتبروا أفلام السكس مش دعارة!! ، أيوة بجد مش هزار!!
تعالي أقولك إزاي...
فى القانون الأمريكي و أغلب قوانين دول أوروبا ، المقياس و المعيار اللى بيفرقوا به بين الدعارة و إنتاج و تصوير المواد الإباحية هو سبب دفع الفلوس و صفة اللى بيدفع
يعني : دلوقتي أنا لو جبت واحدة ست و دفعتلها فلوس علشان أنام معاها بصفتي بدفع فلوس مقابل الجنس ، تبقى دى دعارة و هيتقبض عليا أنا و هي لو وفقت و هنتحاكم.
أما لو أنا جبت واحدة ست و واحد راجل و كاميرا و دفعت للراجل و دفعت للست علشان أصورهم و أبيع الفيديو أو الصور على النت أو فى محل أو عرضته بتذاكر فى قاعة سينما إباحية علشان أكسب ، أو رفعتها على النت مجاناً أو عرضته على مجموعة من الناس فى معرض لأغراض فنية و جمالية ، أبقى أنا كده منتج أفلام إباحية و أنا كده فى السليم و مخالفتش القانون ، و لو أنا اللى هنيك الست و بصور بنفسي بس هنشر الفيديو بمقابل أو بدون مقابل ، بس بدفعلها فلوس بصفتي المنتج مش بصفتي بدفعلها علشان نيكتها ، برضه عادي ، لكن لو صورتها أو جبت حد يصورنا و دفعتلها فلوس بس أحتفظت بالفيديو لنفسي و منشرتوش لا بالمجان ولا بيعته بفلوس للجمهور ، يبقى أنا كده دفعتلها فلوس علشان أنيكها مش علشان أنتج فيلم إباحي ، و هنا طبعاً تبقى جريمة دعارة!!
حاجة غريبة...صح؟! 😅
ميزانيه دوله تقوم علي الافلام الاباحيه بما اني ناشر محتوي افلام انا عارف واحده بورن ستار في الارچنتين بيخشلها دولارت بالعبيط لو قولت الرقم الناس هتصدم 😂😂😂😂

• عجبني
من اللي يدفع لها؟

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ميزانيه دوله تقوم علي الافلام الاباحيه بما اني ناشر محتوي افلام انا عارف واحده بورن ستار في الارچنتين بيخشلها دولارت بالعبيط لو قولت الرقم الناس هتصدم 😂😂😂😂
من يدفع لها؟

• عجبني
  • عجبني
فعلاً العقد دايما شريعة المتعاقدين
و القوانين عند كسرها تصبح الدنيا فوضى
و دوماً حيزهلك تصرفات الأشخاص لما يحسو انهم يستطيعون خرق القوانين بكل اريحية
العقد شريعة المتعاقدين دى مش أي حد يعرفها!! 😯
هو أنت خريج حقوق؟؟ 🤔

• عجبني
هو أكيد أمريكا صاحبة أقوى إقتصاد فى العالم مش بتعتمد بس على الأفلام الإباحية ، أمريكا اعتمادها الأساسي فى الدخل بيبقى على مبيعات الأسلحة للدول و شركات التكنولوجيا (أبل ، جوجل ، مايكروسوفت ، ميتا ، تويتر...إلخ) ، و كذلك أفلام هوليوود (الأفلام العادية مش أفلام السكس) ، بس السكس برضه بيدخل فلوس حلوة مش قليلة!!

• عجبني
العقد شريعة المتعاقدين دى مش أي حد يعرفها!! 😯
هو أنت خريج حقوق؟؟ 🤔
لا يا صديقي انا مهندس 😅 و ميكانيكا كمان
بس طبيعة عمل كل واحد فينا بتجبره يقرا أحيانا في مجالات مختلفه علشان بعرف يتعامل

• حبيته
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx
لا يا صديقي انا مهندس 😅 و ميكانيكا كمان
بس طبيعة عمل كل واحد فينا بتجبره يقرا أحيانا في مجالات مختلفه علشان بعرف يتعامل
أحييك على ثقافتك العالية!! 👏🏻

• عجبني
أحييك على ثقافتك العالية!! 👏🏻
التحية لك يا عزيزي على موضوعك المميز الذي يسلط الأضواء على قيمة النظام حتى في اكثر الاحداث عشوائبة

• عجبني
شوف كل بلد و ليها قانونها هما ماشيين بالقانون لانو قانون لاكن مبيعملوش بية
احيانا كتير و بالدليل ان البنات كتيييييييير بتمارس بفلوس و الدعارة موجودة
كتير جدا فى الشوارع و احب اقولك انا بقراء مجلة The Sun فى قسم الجرائم الاجتماعية
و بتحصل موت بنات كتير من التعزيب و الخنق فى بيوت الدعارة كتير بيكون بيمارس معاها بطريقة

التعزيب و بتموت يعنى فية اماكن دعارة كتير _ يعنى سيبك من القانون محدش بيطبقو

• عجبني
الكلام ده عالورق بس يا صديقي, انا قعدت في تكساس سنتين وزورت فلوريدا
مش هقولك روح شوف ميامي عاملة ازاي مش لازم تشوف روح بس ابحث على
miami beach هتلاقي فيديوهات هوم ميد مش هقولك كمان بروفيشينال

مفيش كوب هيشوفك بتبوس واحدة في عربيتك مثلا وهييجي يقولك بتعمل ايه
وعادي فيه access لقوادين مفيش اي مشكلة

• عجبني
احيانا الدعاره ممتعه

الكلام ده عالورق بس يا صديقي, انا قعدت في تكساس سنتين وزورت فلوريدا
مش هقولك روح شوف ميامي عاملة ازاي مش لازم تشوف روح بس ابحث على
miami beach هتلاقي فيديوهات هوم ميد مش هقولك كمان بروفيشينال

مفيش كوب هيشوفك بتبوس واحدة في عربيتك مثلا وهييجي يقولك بتعمل ايه
وعادي فيه access لقوادين مفيش اي مشكلة
ما أنا وضحت و قولت إن الدعارة لازم يتم إثبات المقابل المادي ، و عادي لو صورت أفلام Homemade و عادي لو نمت مع واحدة ببلاش ، إن كان فى مصر القانون مش بيمنع ممارسة الجنس فى حالة عدم وجود مقابل مادي

• عجبني
من الاخر عاملين الكلام دة كلة عشان الفلوس مهي الدعارة مش هيدفعو ضرايب بس لما تصور فلم فانت كدة بتعمل دخل ف الدولة تقوم مدفعاك ضرايب علي الدخل

• أتفق
التفاعلات: Balerion
اقوى اقتصاد في العالم ويعتمد على الصناعه والزراعة والتجارة وكل ما يرفع الاقتصاد , هي دولة ضخمة مساحة وسكانا وتتحكم بدول الكرة الارضيه . شكرا لمساهمتك القيمة

• عجبني
التفاعلات: Balerion

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%