NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ليه بس كدا يا وليد حب المكان الي اتولدت فيه وعشت فيه طفولتك
طبيعة العيشه مقرفه بهايم وشوراع تراب و زباله ف كل مكان وتكاتك انا طول اليوم انضف قدام البيت من الورق والزباله وارش مايه ف الشارع عشان التراب وكمان مفيش مكان تخرجي فيه سواء لوحدك او مع حد

طبيعة العيشه مقرفه بهايم وشوراع تراب و زباله ف كل مكان وتكاتك انا طول اليوم انضف قدام البيت من الورق والزباله وارش مايه ف الشارع عشان التراب وكمان مفيش مكان تخرجي فيه سواء لوحدك او مع حد
عندك قعده بمليون خروجه بس انت الي مش واخد بالك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا عامل شازلوج بل البوص في الأرض وبفرد ضهري عليه مع صوت مكن الري والهدوء التام بنسا الدنيا والي فيها

عندك قعده بمليون خروجه بس انت الي مش واخد بالك
جو القعده ف الغيط واللمه والكلام ده كان زمان دلوقتي كله ف حاله وبعدين لو حبيت تقعد الناموس هياكلك 🤣🤣
كل مكان له مميزات وعيوب اكيد طبعا بس بالنسبه ليا الريف خنيق اووي مش بتكلم علي الناس اللي فيه خالص وفكرة الجحود والكلام ده بس طبيعة المكان مش اكتر مبقيتش احبها خصوصا بعد ما سافرت

انا عامل شازلوج بل البوص في الأرض وبفرد ضهري عليه مع صوت مكن الري والهدوء التام بنسا الدنيا والي فيها
صوت مكن ري وهدوء تام دون ميكس 🤣🤣

الصوره دي توضيح بسيط عن المكان الي اتربيت فيه وكبرت وانا هنا
تعالو ناخد جوله مع بعض علي حياه الريف الي مهما كبرت هيفضل جوه قلبي
أنّ الحياة الريفية هي حياة بسيطة تتميز بالهواء النقي والصحة التي تخلو من الأمراض، حيث يهتم الفلاح بزراعة الأراضي من محاصيل القمح، والخضروات، وأشجار الزيتون، وأشجار الفاكهة بأنواعها، والمرأة الريفية تهتم بالماشية والدواجن فتُطعم الأغنام والأبقار للحصول على الحليب لتصنع منه الألبان والأجبان، وكذلك الحصول على البيض من الدجاج، وتحضر الخبز بالطرق التقليدية، وهي التي تدير المنزل وتهتم بزوجها والأولاد. تتساوى الحياة بين الناس في الحياة الريفية ولا توجد فروقات طبقية بينهم، وغالباً ما نجدهم مترابطين
منين ؟

هو فيه مكن رأي في اسكندريه الاول

بس الريف مش كله كدا
انت كدا مشكلتك في البيئة اللي انت موجود فيها
مش في الريف خالص

• عجبني
التفاعلات: Suck Pussy
بس الريف مش كله كدا
انت كدا مشكلتك في البيئة اللي انت موجود فيها
مش في الريف خالص
أنا طول عمري عايش ف قريه ولحد دلوقتي وللأسف ارتبطت بالمكان وفيه اهلي وأصحابي بس طبيعة القري والريف ف مصر واحده ده المدن اصلا مش نضيفه غير اماكن معينه ف مصر

• عجبني
التفاعلات: Nancy Ahmed
مهو انا ساكن في المدن بس بحن للارض
تعالي يا خويا ازرع الارض و ربي جاموستين هتسب للارض ولصحابها 🤣🤣

عودة
أعلى أسفل
0%