NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تواصل مع مشــرفي أقسام القصص | الموضوع الموحد للتبليغات (الدمج والتعديل)نسخة جديدة

برجاء دمج الجزء الثانى عشر
تم الدمج
 
انا نشرت قصة وقلي انو بحاجة لموافقة المشرفين ولهلا ماانتشرت القصة وماعاد قدرت جيب الرابط تبع القصة ممكن تساعدوني
قصتك مخالفة للفئة العمرية لذلك تم غلقها
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الرجاء دمج الثالث عشر
 
اطلب دمج الفصل السادس و السابع من روايه الفنجان
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الرجاء دمج الثالث عشر
تم الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
التعديل الأخير:
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ارجو دمج الجزء الخامس من هذه القصة مشكورين.
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الجزء العاشر

على آخر الأسبوع كنت رايح المدينة أشترى شوية حاجات فلمحت تيمي وأنا في العربية قاعد في المكان اللي بنتقابل فيه ، كان شكله متبهدل عن الاول خاسس وحوالين عينيه مزرق
ركنت العربية ونزلت قعدت جنبه من غير ما اقول ولا كلمة وهو كمان كان ساكت ، بس بعد شوية لقيته بيقولي : رجع لعمايله تاني
أنا : قصدك سوني ، رجع يضايقك تاني
تيمي سكت وما قالش حاجة
أنا : ما انت لازم تاخد موقف وتقول لأي حد على ضربه فيك ، قلت لمامتك ؟!
تيمي : هي مش مهتمة اصلا ، وقالت لي انها ما تقدرش تزعله ولازم تسمع كلامه لأنه هيتجوزها
أنا : وهي عارفة أنه بيضربك ؟!
تيمي : قالت لي هما الرجالة كدة عادي ، وان دي مش الحاجة المهمة عشان تاخد موقف ، وطلبت مني أبطل اتصرف زي *******
حسيت ساعتها أن الدم بيغلي في عروقي وكان هو مكمل كلامه وبيقولي : وهو قال إنه هيعمل حفلة ويجيب مجموعة من أصحابه ، أنا خايف فعلا يا أندي ، خايف أنهم يإذوني
حاولت ما أبينش لتيمي إني متضايق وكلمته بصوت هادي وقلت له : وانت شايف ايه الحل ؟!
تيمي : سوني لازم يموت ، ماما اتعرفت عليه عشان يجيب لها مخدرات ، ولو ماما في مرة خدت جرعة جابت أجلها ، هلاقي نفسي مجبر إني أعيش معاه ، كل مرة يجي ويديها الحقنة وهي تغيب عن الوعي ، بخاف انها تموت واعيش معاه بقية عمري
أنا : طب وهو سوني هو كمان بيضرب حقن ؟!
تيمي اتكلم بانكسار وحزن وقالي : بعد ما خلص معايا ، قام وضربوا حقن لبعض واغمى عليهم مسيرها تضرب لنفسها جرعة زيادة تجيب أجلها ونفسي يحصل كدة في اقرب وقت ، المفروض أن أي حد عنده *** يكون قادر يحميه
أنا : كلامك زي السكينة بيقطع فيا
تيمي : هي دي الحقيقة ، لو ماتوا هما الاتنين أنا هقدر أعيش مع جدي وجدتي ، وهما نفسهم اني أعيش معاهم ، ياما قالولي كدة ، بس أعمل ايه أنا لسة صغير
بصيت في عينيه شوفت نفس الفراغ اللي بشوفه في عيني لما ابص في المرايا فقلت له : ما تقلقش ، هيموتوا
تيمي : ده اللي لازم يحصل
قعدت أفكر في الخطة اللي رتبت نصها على الأقل بس كانت اكتر حاجة قلقاني أن يحصل حاجة لتيمي فقلت له : تقدر تبعد الفترة اللي جاية عن طريق سوني ، بس أهم حاجة إنك تكون في أمان لمدة كم يوم كدة ؟!
تيمي : اه اقدر ، اول ما يجي بالليل هاهرب واستخبى في حتة امان ومحدش منهم هيقدر يوصلي
أنا : لو ماتوا ، مش هينفع يرجعوا تاني يا تيمي
تيمي : عارف ، وماتنساش اني قلت لك إننا شبه بعض ، عشان كدة مفيش غيرك اللي يقدر يساعدني
أنا : اتفقنا ، بس ما تنساش احنا لا قابلنا بعض ولا كلمنا بعض ، ومن باب الامان ياريت اليومين الجايين محدش فينا يشوفنا التاني
تيمي : ما تقلقش ، أنا عارف ده كله ، أنا مش عارف اشكرك ازاي يا آندي
بعدها قام ومشي على شقتهم من غير ما يبص وراه
* * * * * *
كان بقالي اكتر من شهر ما قابلتش صديقي روني زعيم عصابة البدو ، فقلت اروح اشوفه واطمن عليه واول ما وصلت لقيت بيني الضخم واقف على الباب زي ما هو ، واول ما شافني فرح جدا وقالي : تصدقني لو قلت لك إني كنت بفكر فيك
أنا : اتمنى يكون خير
بيني : بص بنفسك واحكم
كان بيشاور لي على زبه اللي بدأ يقف ويشد في بنطلونه الجينز
ضحكت وقلت له : يا نهارك أبيض ، شغلتني إنت بزبك ونسيتني كنت جاي ليه ، هو روني موجود ؟!
بيني : اه جوة ادخله ، انت مش غريب
دخلت وقبل ما اوصل للباب رجعت تاني لبيني وقلت له : يا ترى ممكن تفضي لي النهاردة ولا وراك حاجة ؟!
بيني : يا سلام ، ده أنا لو مشغول افضي لك طول الليل يا قمر إنت
أنا : خلاص اتفقنا هاعدي عليك على الساعة 9 ، ويا سيدي الأوضة عليا
بعدها سيبته ودخلت وكان روني زي ما هو في مكانه على نفس الكنبة اللي في وش الباب واول ما شافني ابتسم فقلت له : اخاف لما تعرف أنا جيت ليه الاقيك زعلت
روني : خير
أنا : قاصدك في خدمة
روني : قول اللي عندك
أنا : كنت عايز شوية فنتانيل (نوع من المخدرات يؤخذ عن طريق الحقن أقوى 100 مرة من المورفين وأقوى 50 مرة من الهيروين)
لقيته اتصدم واتنرفز وقالي : إنت من امتى بتستخدم الحاجات دي ؟!
أنا : اهدا كدة وأمسك العقل ، الفكرة إني محتاج كمية نقية تكفي شخصين ، خدمة هقدمها في حفلة وداع لكلبين اعرفهم
هدي وقالي : آه منك ومن دماغك السم ، انت متأكد انك مش عايز تشتغل معايا
أنا : لو من سنة كان ممكن أقبل ، لكن للاسف عندي مسؤوليات كتير دلوقت ، بس هحط عرضك في الاعتبار
لقيت روني نزل رجليه وقام من على الكنبة وطبعا زبه الكبير كان باين في الشورت اللي هو لابسه لدرجة إني كنت شايف راسه عايزة تخرج ، بصراحة منظر جسمه بيثيرني جدا ، بعدها وقف وقالي : خد راحتك ، أنا هاقوم اجهز لك طلبك بنفسي
دخل أوضة وقفل على نفسه ، وبعد شوية خرج وهو لابس جوانتي مطاطي وفي أيده شنطة شفافة لما ادهاني ، شوفت جواها 3 عبوات صغيرة فيها مسحوق أبيض و3 حقن فسألته : هي الكمية دي تكفي ؟
لقيته ضحك وقالي : الكمية اللي في إيدك دي تقضي على نص الحي هنا ده فنتانيل صيني خالص ومش مخفف ، اوعى عقلك يوزك وتحاول تلمسه بايدك
اتمايعت عليه وقلت له : طب وانا مديون لك بإيه ؟!
قعد وريح ضهره وقالي : ده مجاني ، أصل أنا مبسوط لانك جيت لي دوغري وقلت لي ايه اللي في دماغك ، عشان كدة أنا بثق في ذكائك
طريقة قعدته ، ومنظر زبه المش متطاهر وراسه اللي طالعة من الشورت جنني ، ولما لقاني ببص له قالي : في حاجة تاني ولا ايه ؟
قربت منه وشيلت ترابيزة القهوة وقعدت جنبه على الكنبة ومديت ايدي أحسس على زبه وبعدها قلعته الشورت وظهر لي زبه التخين اللي بدأ يقف فمسكته في أيدي وقلت له : أنا بعشق زبك ، وهو أكتر حاجة بعوزها منك دايما
سحبت الجلدة اللي حوالين زبه وظهر لي راسه الناعمة فنزلت عليها بلساني ولحست فتحته لقيته اتنفض ، روحت مدخل زبه كله في بوقي وبدأت أمصه لحد ما شد وبقا شديد اوي ، شوية ولحست زبه من الرأس للبيضان وبقيت أمص في بيضانة بيضة ببضة ، بعد شوية مسكت رجليه ورفعتهم بحيث يبان لي خرمه الوردي الضيق ، نزلت بلساني على خرمه فصرخ من المتعة ومسك رجليه عشان يساعدني أمتع له خرمه بلساني ، وهو بيتنفض من المتعة ، وزبه بدأ ينزل عسله الشفاف ، فمسكت زبه ورجعت بلساني عليه ألحسه ورجعت أمصه وأنا بدلك له بيضانه اللي حسيت إنها جابت آخرها وعايزة تنزل الللبن اللي فيها ، وفعلا مفيش ثواني وبدأ لبنه ينزل في زوري وأنا بشربه باستمتاع وهو بيصرخ وبيتنفض مع نزول كل دفعه من لبنه ، وأنا ما سيبتش نقطة تنزل برة
بعد ما شربت لبنه كله وزبه بدأ ينام سيبته واتعدلت لقيته فتح عينيه وبيقولي : يخرب بيت جمالك ، حد قالك قبل كدة انك خبرة
أنا : أخجلتم تواضعنا ، عموما إنت لو تحب أنا معنديش مانع أجيلك كل يوم
روني : بابي وبنطلوني مفتوحين لك دايما
أنا : يا خوفي لاتندم على الجملة دي ، والاقيك بعد كدة بتستخبى وبتجري مني
روني : هنشوف مين هيجري من مين
أنا : اتفقنا
أخدت العلبة اللي ادهاني ، وشيلتها في جيبي ونزل على راس زبه بوستها ، وقمت خرجت ، كان بيني المثير واقف زي ما هو على باب ، كلته بعينيا وقلت له : أنا مش هقدر أستحمل ، أنا هجيلك على الساعة 8
بيني : وأنا مستنيك
* * * * * *
قرب المغرب لبست الطقم الاسود وروحت المدينة قريب من بيت تيمي ، واول ما الدنيا ضلمت لقيت تينا فيرجسون ركبت عربيتها وأنا مشيت وراها لحد ما وصلت عند المقطورة بتاعة سوني اللي جابها بعد ما ساب الشقة ، فركنت العربية بعيد واتمشيت لحد ما لقيت شجرة طلعت عليها وبقيت كاشف المقطورة كلها من جوة ، ولقيتهم هما الاتنين قاعدين بيتعشوا ، واللي جه على بالي في اللحظة دي تيمي وإذا كان اتعشى ولا لا ، ولو اتعشى يا ترى اتعشى ايه
بعد ما خلصوا أكل قعدوا يشربوا بيرة ، وبعد شوية سوني اختفى حبة ورجع معاه شنطة صغيرة فيها عدة ضرب المخدرات ، شدوا السرنجة ومالوها بالهيروين وتينا ربطت دراعها وسوني ضرب لها الحقنة ، وعمل نفس الحكاية لنفسة وفي ثواني كانوا الاتنين مكفين على وشوشهم فوق الترابيزة
نزلت من فوق الشجرة ، ومشيت لحد عربيتي ركبتها ورجعت البيت
نمت في الليلة دي كويس جدا ، واول ما النهار طلع نزلت القبو أدور في الصندوق اللي فيه حاجة ماما ‏ولقيت بوكها وفيه منديلها وصباع روچ أخدته وطلعت أوضتي حطيت فيه علبة المخدرات وفوقيها الروچ والمنديل وحطيت على وشه كم دولار وبعدها خبيت البوك
بدأت روتيني اليومي وفي نفس المعاد قرب المغرب ركبت عربيتي ورجعت عند بيت تينا في نفس المكان ، وزي امبارح تينا خرجت وركبت عربيتها وأنا وراها من غير ما تحس ، ووقفت عند مطعم تشتري برجر ، روحت أنا نازل ورميت البوك في الحتة اللي ما بين باب السواق والعربية اللي جنبها وكأنه وقع من صاحبة العربية اللي جنب عربية تينا ، ورجعت بسرعة على عربيتي ووقفت اراقب الموقف وأشوف تينا هتعمل ايه ، لقيتها بعد شوية خارجة ومعاها كيس البرجر في ايديها ، واول ما قربت من باب عربيتها ، شافت البوك في الأرض ، راحت متلفتة حواليها وبعدها فتحت باب عربيتها وقبل ما تركب ميلت خدت البوك ، وركبت وقفلت الباب ودورت العربية
مشيت وراها بالعربية لحد ما وصلت لمقطورة سوني وركنت العربية ومشيت لحد الشجرة وطلعت عليها اشوفهم هيعملوا ايه ، لقيتها حطت الاكل ومسكت الشنطة بتاعتها وفهمت أنها بتقوله على البوك اللي لاقته
قام سوني اخد منها الشنطة وطلع البوك فتحه واخد منه الدولارات حطهم في جيبه وبعدها فضي البوك على الترابيزة وشوفته وهو بياخد علبة المخدر وبيشوف هي ايه ، وكان واضح رد فعلهم لما اتعرفوا على المخدر وهما بيرقصوا من الفرحة
وبعد ما كلوا بدأوا يحضروا لضرب المخدر اللي في خيالهم أن تينا لاقته ، ساعتها أنا اطمنت ونزلت من على الشجرة وركبت عربيتي وروحت لبيني قضيت معاه أحلى ليلة
* * * * * *
تاني يوم بعد ما الكل خرج يشوف شغله ، أنا ركبت عربيتي ورحت ركنت بعيد شوية عن مكتب المأمور ، واستنيت على ما تيمي يظهر ، بعد حوالي ساعة لمحته ماشي جنب الرصيف ورايح على مكتب المأمور ، روحت طالع بالعربية وروحت على مكتب المأمور كأني لسة واصل ، ودخلت وتيمي كان في ضهري على طول فاتلفت وقلت له : اهلا يا تيمي ، أخبارك إيه ؟!
تيمي : أنا عايز أقابل المأمور
أنا : وأنا كمان داخله يلا بينا
فتحت الباب ودخلت تيمي قبل مني وقلت للمأمور : انت تقدر تخمن أنا عايزك في إيه ، لكن الشاب ده كان بيقول أنه عايزك فشوفه الأول
المأمور فهم اني برمي كلام على إني عايز أمص له فابتسم وقال لتيمي : خير يا تيمي ؟!
تيمي : ماما مرجعتش البيت من امبارح
المأمور : طب هي متعودة تبات برة ولا دي اول مرة
تيمي : لا هي بتبات برة ، بس بترجع تاني يوم الصبح ، ولأنها بتبقى سهرانة طول الليل بترجع تنام وأنا في المدرسة
لقيت المأمور بص لي وزي ما يكون بيقولي ، ازاي الشرموطة دي بتسيب ابنها وحده طول الليل كل يوم
وبعدها قال لتيمي : طب هي ماقالتش هي رايحة فين
تيمي : هي كل ليلة بتروح تقابل سوني في مقطورته
المأمور : تمام ، هي ممكن يكون غلبها النوم وعشان كدة ما رجعتش ، أنا هاروح اطمن بنفسي ، تعالى معايا
المأمور أخد تيمي وراح بيه المطعم ، واول ما دخل نده على البنت اللي شغالة في المطعم وقالها : مارچ ، ممكن تقدمي الفطار للشاب الصغير ده ، وهسيبه معاكي على ما أرجع ، مش هغيب عليكي
مارچ : أكيد طبعا ، ده أنا بحبه جدا
أنا : خليه ياكل زي ما هو عايز ، ياكل كل اللي نفسه فيه ، الحساب عندي (وافتكرت حاجة فقلت لها) ثواني وراجع لك
روحت عند العربية وطلعت صندوق فيه كتب كوميكس للاطفال تقريبا كانت بتاعة اخواتي كنت لقيته وأنا بدور في القبو ، اخدته ودخلت لتيمي وقلت له : أنا كنت هوديهم المكتبة ، بس قلت : تاخدهم انت وانا متأكد انك هتستمتع بيهم
خدهم وهو فرحان جدا لما عرف انها كتب
خرجت مع المأمور ولقيته بيقولي : ليه ما تجيش ورايا عشان لو لقيت سوني ضارب مخدرات اضربه بالنار وانت تشهد في صفي
أنا : مفيش مانع
كل واحد مننا ركب عربيته وأنا مشيت وراه لحد مقطورة سوني اللي كان النور فيها لسة ماطفاش وكانت الدنيا هس هس كأن مفيش حد موجود ، نزلت وقفت جنب عربيتي ، والمأمور نزل من عربيته وقعد يخبط على الباب محدش رد ، بص من الشباك وبص جوة وبعدها راح لعربية الشرطة بتاعته ونادى في اللاسلكي وطلب عربية إسعاف والطبيب الشرعي وبعد ما اداهم العنوان وقفل اللاسلكي قلت له : هو سوني جوة
المأمور : سوني وتينا وشكلهم كدة ماتوا وريحونا منهم
استنيت معاه لحد ما وصلت الإسعاف والشرطة وبعد ما دخلوا وخرج قالي : جرعة مخدرات زيادة ، والسرنجات لسة في دراعاتهم
أنا : دي آخرة المخدرات
المأمور : أنا لازم اعرف تيمي
أنا : أنا هاجي معاك يمكن اقدر اساعد
شوية وكنا وصلنا المطعم وتيمي كانت قدامه اطباق الاكل منها اللي خلصان ومنها اللي لسة فيه أكل وكان ماسك كتاب ومندمج فيه
قعدنا أنا المأمور على كراسي الترابيزة اللي عليها تيمي ، ولما تيمي رفع رأسه من الكتاب وبص لنا المأمور قاله : تيمي ، أنا عندي لك خبر وحش
تيمي منطقش بكلمة
المأمور قاله : أمك مش راجعة البيت تاني
تيمي : تبقى ماتت
المأمور : للأسف
تيمي : والمخدرات هي السبب ؟!
المأمور : فعلا
لقيناه طلع من جيبه النوتة بتاعته ومسك قلمه كتب على ورقة وقطعها واداها للمأمور وقاله : ده رقم جدي وجدتي ، يا ريت لو تتصلي بيهم يجوا ياخدوني
المأمور : أكيد طبعا
بعدها خرج المأمور من المطعم ، ولما بصيت لتيمي شوفت على وشه راحة وفرحة طمنت قلبي
بسرعة كان جده وجدته وصلوا اللي كان باين عليهم انهم مبسوطين مش زعلانين على بنتهم وتيمي جري عليهم وهو فرحان ، باسوه وخدوه في حضنهم كأنهم بيحموه ، بعدها خدوه في عربيتهم وتيمي بص لنا وشاور لنا وهما ماشيين
المأمور : أعتقد أن الظروف اللي عاشها تيمي كانت تخليه يطلع قاتل متسلسل ، واتمنى تكون جت له الفرصة عشان يبقى إنسان كويس
أنا : أتمنى له يبقى إنسان كويس
* * * * * *
بعد يومين اتعملت جنازة تينا ، وأنا روحت ، ولما وصلت لقيت تيمي وجدوده موجودين كل واحد منهم ماسك ايد من ايديه ، كان باين على وشه أنه مرتاح وبقت صحته أحسن ، بعد ما خلصت مراسم الدفن
كنت راجع على عربيتي عشان اركبها وامشي فشوفت تيمي بيوشوش جدته وبعدها لقيتهم هما التلاتة جوني ، وجدته قالت لي : تيمي عايز يسألك على حاجة
تيمي : لو كتبت لك عنواني هتبعت لي جوابات
أنا : طب أنا عندي حل أحسن ، لو جدك وجدتك عندهم كمبيوتر ممكن اكتب لك الايميل بتاعي ونبقى على تواصل على طول
تيمي قالي بفرحة : موافق
أنا : طب فين النوتة بتاعتك
تيمي : في العربية هاروح اجيبه
وهو بيجري ناحية العربية كان جده بيبص عليه وهو مبسوط فقلت له : الولد ده عاش معاناة
جده : أنا هخليه أحسن واحد في العالم
كان تيمي رجع فأخدت منه النوتة وكتبت له الايميل بتاعي واديته النوتة وأنا بسأله : إنت بخير ؟
ابتسم وقالي : أنا بقيت بخير

نهاية السلسلة الأولى
برجاء الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ارجو دمج الجزء الخامس من هذه القصة مشكورين.
تم الدمج
 
التعديل الأخير:
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
برجاء دمج الجزء الثالث من مسلسله (منقول) سقطت اختى من نظرى عندما رايتها مع ابى عاريه

 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%