NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تواصل مع مشــرفي أقسام القصص | الموضوع الموحد للتبليغات (الدمج والتعديل)نسخة جديدة

برجاء دمج الجزء الثاني من قصة العجوز الحسناء مع التذكير بتغيير العنوان والتاريخ وشكرا
 
برجاء دمج الجزء الرابع من قصة نصيحة شيطانة مع التذكير بتغيير العنوان والتاريخ وشكرا
تم الدمج
 
ارجو الدمج ♥


 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
ارجو الدمج ♥


تم الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
ارجو دمج الجزء الخامس من قصه زوجتي الدكوره مع الشكر
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010 و BASM17 اسطورة القصص
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
مرحبا بكل رواد أقسام القصص والكتابات الجنسية

قبل النشر، قبل التبليغ، لا بد من مراجعة قوانين نشر القصص

الموضوع هنا أنشئ خصيصاً لتسهيل التواصل بينكم وبين طاقم المشرفين على مدار الساعة، وللتخلص من عشوائية التواصل عبر الخاص لطلب المساعدة إن احتجتم. من فضلك لو لديك أي طلب مثل:
  • دمج جزء جديد من قصة متسلسلة
  • تعديــل على إحدى المشاركات
  • تبليغ عن مشاركة مخالفة بأقســام القصص

أو أي شيء أخر ترغب بإيصاله لاحد مشرفي اقسام القصص، فقم بعمل ذلك عبر وضع رد تالي على هذا الموضوع حصراً، مرفقا به رابط القصة، وسيقــوم أول مشرف متواجد بتلبية النداء ومساعدتك على الفور.. وسيضع ردا بإتمام المهمة بعدما ينتهي أيضاً، يداً بيد نسعى وتقديم الأفضل والأكثر جـودة، شكرا جزيلا للجميع
قبل التبليغ، قبل النشر، لا بد من مراجعة قوانين نشر القصص

طــاقم المشــرفين:

@BٍِASM17 اسطورة القصص


يتابع الموضوع هنا باستمرار وسيتم التجاوب والمتابعة على الــدوام
ادمج
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
تم
ادمج
تم
 
ارجو الدمج

 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
ارجو الدمج

تم
 
اهلا بيكم في فصل جديد من السلسلة الفشيخة جدا ويلا يابيه خلص مش وقت رغي 😅 خشلي بالجزء ياباشا وروق على اخواتي مش فانزاتى تؤ تؤ دول عيلتي 😊❤

الفصل التاسع

صحيت على ايد بتهزنى وحد بيصحيني فوقت واول ما شوفت اللى قدامى اتفزعت ورجعت لورا !!!
اللى كان واقف دا كان انا ايوة انا اللى كان بيصحيني بس في شكلى البشري ، لما ركزت شوية لقيت ان عينه لونها اخضر وانا اساسا عيني سودة وكان بردو قصه شعره اشيك اتكلمت بخوف وقولتله :انت مين
الشخص : سميها زي ما تسميها قرينك ماشي هجينك تمشي
انا : ايوة يعني انت مين وازاى واقف قدامى كدا ؟
الشخص قعد على الارض جنبي وقالى : فاكر لما كنت بتكلم نفسك في كل موقف صعب فاكر لما نمت في الشارع
انا : ايوة وانت عرفت منين ؟
الشخص : انت عبيط يبنى بقولك قرينك انا اللى كنت برد عليك وبتكلمتى وبكلمك ساعتها
انا : يسيدى اعذرني بس انا دماغي عماله تلف وتروح وتيجي فمش ناقص اندهاش تانى ابوس ايدك لخص كل اللى عايز تقوله واديني الزتونة المفيدة
الشخص : طيب حاضر بص انا انت وانت انا
انا : يادي الليلة الزرقة اللى زي كاللو الصباع يعم بقولك دماغي مش فيا تقولى انت انا وانا انت يعم كسم البضن
الشخص : متتعصبش طيب عشان العصبية وحشة علينا بص انا هبسطهالك انا اسمى ديمون(demon ) وانا ابقى قرينك
انا : بس انا معنديش قرين ودا اللى قاله الشيخ نافع
ديمون : انا كنت خافي نفسي عشان محدش ياخد باله منى المهم مش دا موضوعنا المهم عندك انك تعرف ان لكل شيطان هجين في اللى عنده جدي او تيس زي عزازيل واللى عنده بجعة زي لاقيس واللى عنده ثور مثلا زي اخوك الابيض وانا مثلا هجينك غراب ويكون في علمك انت اول شيطان يكون ليه هجين غراب والحيوان او الطائر اللى جوه الشيطان دا بيتسمى القرين او الهجين بتاعك ودا بطبيعة الحال بيكون اقوى منك وحتى كل ما قوتك تزيد هو قوته تزيد معاك ويفضل اقوى منك بردو بس طبعا دا مش عيب لانك لو قدرت تتواصل مع قرينك وتوصل لمرحلة معينة من القوة هتقدر بعد كدا انك تتحول لهجينك دا وساعتها قوتك هتتضاعف فهمتنى
انا : اه فهمتك يعني انت معايا من يوم ما اتولدت
ديمون : ايوة وعارف تفاصيل حياتنا كلها
انا : هو انت ليه بتحط الضمير (نا) في كل كلامك
ديمون : لان زي ما قولتلك انا انت وانت انا
انا : تانى ... تانى
ديمون : خلاص يعم بهزر معاك القصد اننا شخص واحد مش اتنين
انا : طب انت ازاى واقف هنا قدامى طلاما احنا واحد واحنا فين اساسا
ديمون حط صباعه على دماغى وقال : احنا هنا في دماغك انت لسة مغمي عليك برا وكل مرة هتحررني او تتحول لهجينك انت هتيجي تقعد هنا وشاور على كرسي احمر كان موجود في نص المكان وكان فيه كرسيين كمان وفي الكرسي التالت قاعد واحد جسمه كله اسود وعنده قرنين ومعندوش اجنحة وكان متسلسل ومغمض عينيه فسألت ديمون : مين ده ؟
ديمون : معرفش انت لما الثقب الاسود بلعك واغمى عليك ظهرت هنا وكمان هو ظهر وزي مانت شايف كدا متسلسل ومعرفش ايه السبب
انا : قصدك انه مش موجود معايا من اول ما اتولدت
ديمون : لأ لسة داخل من شوية
انا قومت وروحت نحيته ووقفت قدامه وفضلت باصص في عينيه ومرة واحدة راح فاتح عينيه وانا اترعبت ورجعت لورا وهو فضل باصص في عيني ولقيت نفسي بشوف منظر مفزع لقيتيني شايف الشخص اللى قدامى دا وهو وسط القصر بتاعنا والنار ماسكة فيكل حتة وكان قاعد على كرسي العرش بتاع عزازيل وقدامه روؤس كل اخوات مرصوصين على الارض وقدامهم راس ابويا وامى وهو قاعد بيضحك بصوت عالى وفجأة فوقت من اللى بشوفه لقيته باصصلي ومبتسم ابتسامة كلها شر وبعدين غمض عينيه تانى وهو لسة مبتسم نفس الابتسامة بصيت لديمون ولقيته مصدوم زيى لانه شاف نفس اللى حصل وقالى : دا لازم يفضل متسلسل هنا مينفعش بأي حال من الأحوال انه ياخد السيطرة لانه مش بعيد يقتل جنس الشياطين كلهم
انا : ودي هنعملها ازاى ؟
ديمون : انت كدا كدا المسيطر الاساسي ممكن انا اخد السيطرة منك ساعات بس هو اكيد مش هيقدر لازم انت تكون في حالة لا وعي عشان هو يقدر يتحرر فاهم يا لوسيفر دا لازم يفضل هنا محبوس لانه خطر جدا وممكن يسبب كارثة
انا : طيب حاضر انا عايز ارجع دلوقتي
ديمون : هترجع متخفش بس في حاجة لازم نتكلم فيها
انا : ايه هيا ؟
ديمون : اللى حصل واللي سمعته في القصر قبل ما تيجي هنا
انا اتدايقت لما افتكرت وزعلت انى ضعيف لدرجة مهينة
ديمون طبطب على كتفى وقالى : انت مش ضعيف ولا حاجة احنا قدامنا مستقبل احسن اكيد وبعدين السهم عشان ينطلق لازم يرجع ورا وكل ما يرجع ورا اكتر هيكون اقوى متخفش عالعموم انت كدا كدا بقيت بتعرف تتحكم في الطاقة
انا : ازاى ؟
ديمون : انت بمجرد ما قدرت تتواصل معايا انت اتحرر عندك جزء كبير من طاقتك وبقا عندك قدرات كتيرة لسه هتكتشفها بعدين
انا : طب انا بتحكم في انهى طاقة بالظبط
ديمون : الخمسة !!
انا : يعني ايه كله ناصور قالى محدش بيتحكم في اكتر من تلاتة
ديمون قرب من ودنى وقالى : انت حد مميز وراح مغفلنى ولسعنى على قفايا ففوقت من الغيبوبة اللى كنت فيها وانا حاسس بالضربة على قفايا فكلمته وقولتله : يبن الوسخة بتغفلنى
ديمون ضحك وقالى : بالشفا ياحبيبي ههههههه
انا بصيت حواليا لقيت نفسي في مكان ضلمة كحل مكنتش شايف كف ايدي منه قومت وطرت لحد ما طلعت منه ولقيت نفسي قدام الثقب الاسود تانى فبعدت عنه ليسحبني تانى ورجعت للقصر
اول ما دخلت قاعة القصر كانت امى وابويا قاعدين وامى اول ما شافتنى داخل عليها راحت جارية ووخدانى في حضنها وهي بتعيط وبتقولى : كدا تقهر قلبي عليك وتختفى كدا
طبطبت على ضهرها وقولتلها : معلش ياما انا بس طلعت افك شوية وتوهت في الكون برا واحتاست عقبال لما رجعت
ليليث : متكدبش عليا انا مكنتش حاسة بطاقتك كنت فين ؟
ديمون راح واخد السيطرة منى وقعدنى على الدكة 😅 وقالى سيبني اتعامل
ليليث بعدت ديمون عن حضنها وشافته لما اتغير وعينه بقت خضرة وقصته اتغيرت (نسيت اقولك انى رجعت بشكلى البشري تانى بس مع اجنحة وقرون ودا الشكل اللى هيكمل معانا الفترة الجاية )
ليليث ابتسمت وقالت : كنت فين انت وهو يا فالح
ديمون : دانت عرفاني بقا
ليليث : ايوة ياخويا عرفاك وبعدين رد على سؤالى كنت فين انت وهو انا عرفاك مش بتكدب
ديمون : متخافيش ياماما كان بيقابلني وعشان كدا مكنتيش حاسة بطاقته
ليليث : هعمل نفسي مصدقة
عزازيل : ديمون
ديمون بصلت ببرود وقاله : امرك مولاى
ليليث مشت راحت تشوف مصلحتها وديمون وقف قدام عزازيل : أؤمرني يا مولاى
عزازيل : مولاى ايه بس انا ابوك ولا انت لسة زعلان من الموضوع اياه
ديمون : متشغلش بالك يا جلالة الملك مبقتش فارقة معايا ومشي راح نحية اوضته
عزازيل كان قاعد زعلان من معاملة ابنه ديمون ليه ودخل عليه اولاده وقالوله انهم ملقونيش
عزازيل : خلاص هو رجع
دنهش : بابا انا حاسس بطاقة غريبة هنا فى القصر دى مش طاقة حد نعرفه
عزازيل : ماهو اخوك قدر يتواصل مع هجينه واتحرر عنده جزء من الطاقة . يلا كل واحد يرجع على بيته وينام يلا

فى الاوضة عندى
خدت السيطرة تانى وكلمت ديمون : ايه اللى ابويا عمله يا ديمون خلاك تزعل منه
ديمون : متشغلش بالك موضوع وراح لحاله
انا : مشغلش بالى ازاى ماهو الموضوع اللى حصل انت فاكره وطلاما لسة مزعلك يبقى اكيد حاجة كبيرة
ديمون : يعم مدوشناش بقا هبقى احكيلك بعدين سلام انا رايح انام
ديومن نام وانا قعدت افكر شوية لحمد ماروحت فى النوم وصحيت على صوت الخدامة بتصحيني عشان افطر وقومت فطرت وروحت الساحة لقيت ناصور مستنيني هناك وقالى : عايزين نخش في الجد علطول يلا وصقف بايده الخمس عواميد ظهروا تانى وانا روحت وقفت قدامهم وجيت عند النار ولفيت ايدي حواليها وغمضت عيني وركزت وكبرت حجمها وبعدين سحبتها جوا جسمي وروحت على الماية وعملت نفس الموضوع وناصور قال : حلو يبقى انت بتتحكم في النار والماية
انا : طب ما تصبر نشوف يمكن بستخدم حاجة تانية
ناصور : اتفضل
روحت على باقى العواميد وقدرت اتحكم في الخمش عناصر ودا اللى خلى ناصور يتجنن ويقولى : ازاى
انا : علمى علمك
ناصور : طب بص انا هبقى اسأل بعدين على الموضوع ده اما بقى دلوقتى هنركظ على انك تطور مهاراتك وقدرتك على التحكم في العناصر هعلمك الاول على النار وبعدين باقي العناصر انت هتكرر نفس الموضوع تمام
انا : تمام
ناصور : طيب انت عندك 3 مراحل اول مرحلة انك تقدر تطلع النار من ايدك تانى مرحلة انك تصنع النار دى من العدم ومن غير ما تحرك شعره فيك تالت مرحلة انك تقدر تعمل اشكال واسلحة من النار وتتحكم فيها
انا : تمام
ناصور : هتبدأ اول مرحلة يلا غمض عينيك وركز وارفع ايدك وطلع النار منها
عملت اللى قالى عليه وطلعت النار وكان طايرة فوق كف ايدي ناصور قالى :حاول تكبرها على قد ما تقدر
وفعلا بدأت اركز واكبر النار وفضلت اكبر فيها وفي وسط منا مندمج خدت ضربة غشيمة منه في بطنى خلتنى اقع على الارض والنار اختفت
انا : ليه يعم الغباوة دي
ناصور كان واقف وحاطط ايده ورا ضهرة واتكلم : ودا يعلمك عيب الطريقة دي لانها بتشغل كل تركيزك وبالتالى حواسك كلها يا واقفة يامشغولة في اللى بتعمله واضعف جندي يقدر يموتك
انا : فهمت قصدك
ناصور : وده ينقلنا على الللى بعده انك تقدر تنتج النار وانت مفتح عينيك يلا صفى ذهنك وخد نفس وابدأ . بدأت وفي اول مرة معرفتش تانى مرة طلعت نار صغيرة دا لانى كنت بحاول افضل مركز مع ناصور عشان ميغفلنيش تانى بس لقيت مفيش فايدة ففضلت فاتح عيني بس تركيزي كله حطيته في انى اعمل النار وفعلا النار طلعت وناصور قالى : طلع نار من ايديك الاتنين
عملت زي ما قالي وقدرت اطلع نار من ايديا الإتنين وناصور غفلنى تانى وخبطني خبطة اغشم من اللى قبلها في ضهرى وقالى : فقدت انتباهك وركزت زيادة عن اللزوم بردو يلا هنخش على اللى بعده هتطلع النار من ايديك بس اياك تركز زيادة عن اللزوم عشان متتغفلش ومتشتتش انتباهك
قعدت احوال بس كل اللى كنت بطلعة كانت بتبقى نار صغيرة جدا لحد ما اليوم قرب يخلص وانا بحاول في مرة بعد ما اتعلمت اوزع تركيزي قدرت اعمل نار كبية وناصور اختفى وجه من ورايا ولسة هيضربنى لفيت وشي بسرعة وضربت كرة النار عليه بس هو اتفاداها واختفى ظهر قدامى روحت رامي عليه الكرة التانية وبردو اتفاداها ورزعنى في بضنى وقالى : كويس بس لسة عايز تتدرب على سرعة ردة الفعل عندك يلا خلصنا كدا النهاردة يلا عشان ترجع القصر
انا : لا اسبقنى انت انا هقعد هنا شوية
ناصور سابنى ومشي وانا قعدت اريح شوية وكلمت ديمون : مش كفاية كدا انا عايز اتعلم اكتر
ديمون : طيب تعالى اعلمك
بدأنا تديرب وديمون كان بينكيني حرفيا في التدريب لحد ما وقعت من طولى من التعب ونمت مصحتش غير على صوت ناصور وهو بيصحيني وبيقولى : ايه اللى نيمك هنا ومال الساحة متدمرة كدا ليه ؟
انا : مفيش كنت بتدرب شوية على باقى انواع الطاقة ومدرتش بنفسي ونمت من التعب
ناصور : طيب هتقدر تتدرب النهاردة
انا : ايوة يلا نبدأ
ناصور : عجبانى حماستك بس ياريت تفضل ثابت عليها يلا نبدأ استخدم اى نوع طاقة عندك وواجهنى
وقفنا قصاد بعض في الساحة وناصور كان واقف بعيد وحاطط ايده ورا ضمهره جريت عليه ولسة هضربه في بطنه اختفى وظهر ولسة نازل بأيده على ضهرى اختفيت وطلعت وراه ورزعته في ضهره بس ولا كأنه اتلمس وضحك وقالى : بقيت بتعرف تختفى اهو
دانا : ولسة في كتير
اختفيت وظهرت مجنبه ولسه هضربه مسك ايدي من غير مايبصلي بصلي وابتسم وراح لاوي دراعي ورمانى بعيد خبطت في الحيط ووقعت على الارض مكنتش قادر اقف فروحت قايل : ديمون
ساعتها ديمون خد السيطرة ووقف فناصور لما شافه ضحك وقال : لا دا احنا اتطورنا خالص عش من شافك ياديمون
ديمون : وانت كمان ياناصور وحشتنى بس دا مش وقت احضان ولا سلامات
ديمون اختفى بسرعة وظهر ورا ناصور وراح عامل حربة من الكهربا وطعنها في ضهر ناصور وناصور حس بالوجع فعلا وقرر انه كفاية لعب لحد كدا لازم يدخل في الجد ، ناصور راح خابط ديمون بكوعه طيره واختفي وظهر جنبه وشبك ايديه الاتنين في بعض وراح رازعه في بطنه لزقه في الارض انا كنت جوا شايف كل حاجة وحاسس بكل ضربه بياخدها ديمون بس مش قادر اتصرف ، ناصور مسك ديمون من رجله وراح راميه في الجو وطار نحيته خبطه في ضهرت واختفى وظهر فوقيه وراح خابطه بكوعه في وشه خلاه نزل زى الصاروخ على الارض لدرجه انه من الخبطة عمل حفرة في الارض ناصور كان طاير في السما وبيبيص على ديمون لقيه خلصان ومش بيتحرك ووشه متشوه فقال لنفسه : انا اتغابيت اوى كدا ولا هو اللى مستحملش ولا ايه ونزل يشزف ديمون ليكون مات في ايده ولسه بيحط صباعه على رقبة ديمون يشوف النبض ديمون ابتسم وناصور عرف انه وقع في الفخ بس قبل ما يتحرك كان فيه صخر اتشكل وكلبش ناصور في الارض وديمون قام بالعافية لان ناصور اتغاشم فعلا وكسرله عضمه وراح ناحيه ناصور وراح حاطط ايده علىدماغ ناصور ف البرق خرج منها وراح مكهرب ناصور وبعدين ديمون راح مديله بوكس في بطنه وطلع من ايده شعاش نار ضرب في بطن ناصور خلاه اترمى بعيد وديمون مرحموش وراح رافع ايده خلا اعصار ظهر فجأه وشال ناصور وفضل يلف بيه وبعدين هبده على الارض خلا جسمه علم في الارض واختفى وظهر جنب ناصور اللى كان راقد على الارض قناصور فتح عينه لقى رمح تلج فوقه ديمون ابتسم وقاله : خسرت يا جنرال والرمح راح نازل بسرعة ورغز في بطن ناصور وخرمتها والدم طرطش في كل حته ووراح مشاور بصباعه نحيه ديمون وطلع منها شعات احمر شبه الليزر دخل في بطن ديمون خلته وقع على الارض بينزف وهو بيضحك وقال لناصور وهو بيتكلم بالعافية : مين اللى كسب يا ناصور
ناصور : اللى هيموت الاول هو اللى هيخسر هههههه
الاتنين اغمى عليهم في نفس الوقت والدم كان مغرق الساحة
فوقت لقيت عاينة بتبصلي وكان حواليها ابويا وامى ولاقيس ودنهش
قومت وقعدت على السرير وقولتلها : في ايه ؟
عزازيل : فيه انك كنت هتموت نفسك انت والحمار اللى اسمه ناصور
انا : طب منا عايش اهو وكويس وزي الفل
امي : ماهو مكنتش هتبقا عايش لو اخوك مكنش جه وشافكم ولقاكم سايحين في دمكم وجابكم هنا واختك هي اللى عالجتكم
دنهش : اللى حصل دا معناه انك قدرت توصل لمستوى ناصور وفي وقت قليل جدا
انا : هو مش انا اوي ديمون خد السيطرة واتكلم ونبرة صوته كان مختلفة حاجة بسيطة وقالهم : انا اللى عملت كدا
عزازيل : اهدى بعد كدا يبنى وخليك رزين في تصرفاتك ناصور لو مكانش اتخاطر مع دنهش قبل ما يغمى عليه كان زمانكم ميتين
ديمون بصله بصه فيها غضب السنين وقام من على السرير وهو طالع خد كاس خمرا وطلع وقف في البلكونة وهو بيشرب وسرحان وحس بحد حاضنه من ضهره وكان لاقيس اللى قالتله : بس تعرف ياديمون انت احلى من لوسيفر
انا روحت واخد السيطرة ولفيت وشي ليها ومسكتها من ودنها : يعني هو احلى منى امممم طيب يبقا خليه ينفعك
لاقيس : ياه عليك دانا بهزر نطت وباستنى من شفايفي ها مرضي كدا يعم
انا : لا دانا كدا هتلكك بقا واعمل نفسي زعلان طلاما المصالحة بالشفايف العسل دى
وقفنا هزرنا شوية وبعدين روحت عشان انام ولاقيس جاتلى بالليل وعملنا مسمار ونامت فى حضنى للصبح ،، صحيت الصبح وروحت ساحة التدريب لقيت ناصور داخل عليا فغلست عليه : ايه ياعم مكنتش اعرف انك خرع اوى كدا
ناصور : انا لو كنت خدت الموضوع باكتر من هزار كان زمانك ميت دلوقتي
انا : ايوة ايوة هما الكلمتين دول اللى اي حد لما بيتزنق بيقولهم
ناصور : سيبك منى دلوقتى ويلا نبدأ التدريب
ناصور مسكنى سنتين كاملين عجننى فيهم وعلمتى كل حاجة يعني بقيت اسرع في ردة الفعل والاختفاء وبقيت بقدر اتحكم في اشكال الطاقات وادمجهم كل دا من غير ما اتحول لديمون وقتى ساوت قوة ناصور معنى كدا ان ديمون بقى اقوى منه وفى اخر يوم عملت قتال وحضره دنهش وعزازيل
كنا واقفين في اللساحة الكبيرة بتاعت تدريب الجنود وكان كل الجنود ملفوفين حوالين الساحة بيتفرجوا وعزازيل ودنهش قاعدين على كرسيين طايرين عزازيل اكلم قبل ما نبدأ وقال : القتال يكون عادل مفيش غش و محدش يضرب ضربه ممكن تقتل الضربة اللى تكون ضاربها تكون عارف كويس انها هتضعف خصمك لاكن متقتلوش يلا ابدأو
عندي في الساحة انا و ناصور سلمنا على بعض قبل ما نبدأ وناصور ميل على ودنى وقالى : استعد عشان هستخدم كل قوتى وهفشخك
بعدنا عن بعض وبدأنا القتال . ناصور جرى عليا وكان قدامي بأقل من متر وفجأة اختفى وظهر ورايا ولسة هيضربني في ضهرى اختفت وبقيت وراه لف وشه عشان يضربني اختفيت وكنت قدامه لف يفصلي رحت رازعه بونية في وشه طيرته بعيد كل اللى كانو موجودين اتخضوا من اللى حصل عشان مفيش واحد في عالم الشياطين ولا حتى الجن مش عارف قوة ناصور وكله بيعمله الف حساب
ناصور قام وقف وهو مبتسم وراح قايل : النسخ المتعدد فجأة الساحة كلها اتملت نسخ منه وكلهم شبه بعض مفيش اختلاف تقدر تطلعه بينهم ومرة واحد لقيت سهم نار رشق في كتفى ووقعت على الارض والنسخ كلها اختفت وناصور جه وقف قدامى وقالى : يخسارة فكرتك اقوى من كدا
انا ابتسمت : فعلا انا اقوى من كدا ومرة واحدة اعصار راح طالع من ايدي ومسك ناصور من رجله وبدأ يلف بيه وعمال يكبر يكبر لحد ما في جنود اتسحبو فيه وبقى شايلهم كلهم وعمال يلف بيهم في الساحة كلها وعزازيل سقف بأيده الجنود رجعوا مكانهم والاعصار بقا يلف اسرع وانا رفت ايدى طلعوصغرة من الارض وبعدين طارت نحية الإعصار
دنهش قال لابوه : هو ايه العبط اللى هو عمله ده الصخرة دى كدا هتوقف الاعصار لانه مش هيقدر يشيلها وكمان مش هتأثر في ناصور اوى
عزازيل ابتسم وقاله : اصبر وانت تشوف
عندى انا الصخرة كانت وصلت للاعصار ولسه هتخبط فيه روحت مشاور بايدي عليها اتفتت وبقت تراب والاعصار ملى الدنيا تراب ومبقاش حد شايف حاجة وناصور كان راقد على الارض بسبب الرزعة اللى اترزعها في الارض من الاعصار ومكنش شايف حاجة من العفار وشوية بدأ التراب يهدي وناصور اول حاجة شافها كانت كرة نار كبيرة نازلة على دماغه اختفى بسرعة والكورة خبصت في الارض وعملت انفجار هز الساحة كلها ناصور كان طاير في السما وبينهج وبيبص بيدور عليا ومرة واحدة ظهرت قدامه وفي ايدي سيف جليد زقيته في بطنه وقولتله : قولتلك انا اقوى من كدا بكتير
وسيبته نزل اتهبد على الارض وانا وقفت ابص لعزازيل بفخر والجنود بقوا يهيصوا وينادو بأسمي وانا ببصلهم ومبسوط ان فيه حد بينادى بأسمي وفرحان انى كسبت سمعت صوت ديمون في ودنى بيقولي خلى بالك !!!
مترجمتش هو قصده ايه بس لقيت حاجة دخلت في ضهرى طلعت من بطنى ببص كل اللى كنت شايفه كان سن ومش كبير اوى بس كان في وجع بيفرتك بطنى بسبب الطعنه وقعت على الارض وناصور اللى كان واقف ورايا وكان سليم مفهوش حاجة ومكان الضربة اللى ضربتهاله سليم بس اللى لاحظته ان ناصور اتحول لهجينه لأن عينه لونها بقا اصفر بعد ما كان اسود وظهرله ديل عقرب وهو دا اللى طعننى بيه ولقيت ديمون كلمنى وقالى : دا اتحول لهجينه
انا : يا نباهتك يا اخى منا عارف
ديمون : طيب سيبلى انا السيطرة وانا هتعامل معاه ومتخفش جسمك هيعالج نفسه بنفسه
سبت السيطرة لديمون ورجعت قعدت على الكرسي وشايف اللى بيحصل
الجرح اللى كان في بطنى لم واجنحت ديمون بدل ما كانت اجنحة خفاش اتحولت لأجنحة غراب وشكله اتغير وعضلاته كبرت و من غير سلام ديمون اختفى وظهر ورا ناصور وبسرعة البرق راح ماسكه من ديله وراح رازعه في الارض واختفى تانى وظهر في السما كل اللى كان بيحصل دا مكنش شايفه غير دنهش وعزازيل لانهم اقوى من ديمون عشان كدا كانو قادرين يشوفو حركته مع انها كانت سريعة جدا لدرجة ان كل اللى كان في الساحة مكنش شايف حاجة وناصور يادوب كان شايف خياله بس المهم ديمون عمل قوس من البرق وصنع خمس سهام وضربهم على ناصور وبعدين ضرب خمسه زيهم ناصور شاف السهام جاية عليه لسه هيقوم يجرى لقي سهم رشق في الارض قدامه لف وشه يجرى في الاتجاه التانى حصل نفس الموقف وفضل كدا لحد ما السهام لفته وحبسته جواها وكل ما كان يجي يقرب من سهم يكهربه وديمون شاور بأيده ظهر ينبوع ماية تحت ناصور والماية اول ما لمست السهام كهربت ناصور وفضلت ماسكة فيه وديمون راح عامل كورة نار ورماها باقصى سرعة على ناصور وفي لحظة نلزت عليه وانفجرت فيه وعملت زلزال في المكان والدنيا اتملت دخان وبعد فترة الدخان اختفى وظهر ديمون وهو واقف وماسك ناصور من قرنه وناصور مغمى عليه وجسمه كله حروق ديمون بص لجندى وقاله : روح هات دكتور الجيش خليه يعالجه
دنهش وعزازيل نزلو من على الكراسي ووقفوا قدام ديمون بس هو ادالهم ضهره وكان هيمشي بس دنهش نده عليه وقاله : ادي للوسيفر السيطرة وتعالو عشان كدا التدريب مع ناصور انتهى وهيبدأ معايا
ديمون سابلى السيطرة وكانت جروحى اتعالجت ودنهش خدنى ورجعنا القصر ونزلنا تحت في دور تحتانى للقصر كان فيه اوضه دنهش اول ما دخل قال تعويذة لقيت باب ظهر في نص الاوضة
انا : ايه الباب ده ؟
دنهش تعالى اوريك
روحنا نحية الباب وفتحه واتصدمت من اللى شفته ورا الباب !!!

طيب انا بقول كفاية لحد كدا فصل كبير اهو زي ما طلبتو عارف انه مش اكبر حاجة بس اعذرونى لسه راجع من امتحان ومقدرتش اكتب غير لحد هنا و اه انا ممكن مقدرش انزل الجزء بتاع يوم الحد لأنى فعلا عندي امتحان في مادة مهمة لو سقطت فيها هعيد السنة كلها بس انا بردو هحاول اى وقت فاضي استغله واكتب فيه يعني انا مش متأكد اذا كنت هعرف انزله ولا لأ اسف ليكم جدا مرة تانية

بحبكم وبحب مين يحبكم سلااام ❤💋
يرجي الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
ازاي ممكن احقق ربح مادي خاصة لو كنت من اللي بيقدموا محتوي علي المنتدي؟
 
ازاي ممكن احقق ربح مادي خاصة لو كنت من اللي بيقدموا محتوي علي المنتدي؟
المنتدي مجاني وليس ربحي فكلنا متطوعين لكن هناك مسابقات ابحث عنها علي جوجل
 
  • عجبني
التفاعلات: سناريست
  • حبيته
التفاعلات: mor2010
مرحبا بكل رواد أقسام القصص والكتابات الجنسية

قبل النشر، قبل التبليغ، لا بد من مراجعة قوانين نشر القصص

الموضوع هنا أنشئ خصيصاً لتسهيل التواصل بينكم وبين طاقم المشرفين على مدار الساعة، وللتخلص من عشوائية التواصل عبر الخاص لطلب المساعدة إن احتجتم. من فضلك لو لديك أي طلب مثل:
  • دمج جزء جديد من قصة متسلسلة
  • تعديــل على إحدى المشاركات
  • تبليغ عن مشاركة مخالفة بأقســام القصص

أو أي شيء أخر ترغب بإيصاله لاحد مشرفي اقسام القصص، فقم بعمل ذلك عبر وضع رد تالي على هذا الموضوع حصراً، مرفقا به رابط القصة، وسيقــوم أول مشرف متواجد بتلبية النداء ومساعدتك على الفور.. وسيضع ردا بإتمام المهمة بعدما ينتهي أيضاً، يداً بيد نسعى وتقديم الأفضل والأكثر جـودة، شكرا جزيلا للجميع
قبل التبليغ، قبل النشر، لا بد من مراجعة قوانين نشر القصص

طــاقم المشــرفين:

@BٍِASM17 اسطورة القصص


يتابع الموضوع هنا باستمرار وسيتم التجاوب والمتابعة على الــدوام
ادمج
 
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
  • عجبني
التفاعلات: ki1inG
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: mor2010

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%