NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تواصل مع مشــرفي أقسام القصص | الموضوع الموحد للتبليغات (الدمج والتعديل)نسخة جديدة

  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ممكن دمج الجزء السابع
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ممكن دمج الجزء السابع
تم الدمج
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و ⭐ الفرعون ⭐
ممكن دمج الجزء الثاني من القصة متشكرة.
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ممكن دمج الجزء الثاني من القصة متشكرة.
تم الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ارجو اضافه الجزء التاسع من قصه ميس كاف https://نسوانجي.net/threads/مس-كاف-ـ-حتي-الجزء-الثامن-7-8-2022.99662/
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الجزء السادس من قصة حريم عيلتنا الزوجه الهايجه وشقة العمال السلسلة الرابعه
ارجوا الدمج شكرا

 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و عضو محذوف 78635
الجزء السادس من قصة حريم عيلتنا الزوجه الهايجه وشقة العمال السلسلة الرابعه
ارجوا الدمج شكرا

تم الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
ارجو دمج الجزء الرابع وشكرا ليكم
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
الجزء السابع

عدى على الحادثة حوالي أسبوع ، والظاهر كدة أن كيفن كان عارف اني بدور عليه ، لأنه اختفى تماما
روحت المدينة اشتري شوية بقالة وتوني كان معايا بيشتري حاجات محتاجها لمشروع المخبوزات الجديد بتاعه
وبعد ما قربنا نخلص وعربية السوبر ماركت قربت تتملي لمحنا كيفن في آخر الممر فجرينا عليه ، واول ما شافنا اترعب ، وراح راسم ابتسامة على وشه خليتني كنت عايز أدي له لوكامية في وشه الرخم
توني قاله : ازيك يا كيفن ، أخبارك إيه ؟!
رد عليه من غير ما يشيل عينه من عليا وقاله : بخير إنتم إيه أخباركم ؟!
أنا : ستيف عمل حادثة يوم ما كنت عندنا ، بس تمام كل اللي حصل أنه اتخبط خبطات بسيطة
راح قالي وهو لسة مركز في عينيا : طب كويس
كان توني مش مهتم بأي حاجة وقاعد يقلب في عربية كيفن ومسك كيس كوكيز وقال لكيفن : أنا أول مرة اشوف المنتج ده هنا ، هو منتج جديد ولا إيه ؟
كيفن رد عليه من غير ما يبصله وقاله : دي منتجات بيجبوهالي مخصوص خالية من المكسرات ومشتقاتها ، عشان الحساسية اللي عندي
توني : طب وهي حلوة على كدة ، أصل أنا بعمل كوكيز تحفة ، انت جبتهم منين ؟
كان لسة مركز معايا وهو بيرد على توني وبيقوله : أسأل الموظفين ، عندهم نوعين منه وهيتبسطوا لما يلاقوا حد غيري بيشتري منه
ما ردش توني عليه وسابنا وراح ناحية الموظفين ولما بعد قلت لكيفن : لو كان حصل حاجة لستيف أخويا أنا كنت هازعل أوي
لقيته ابتسم ابتسامة سخيفة وقالي : وبتقولي أنا ليه ؟ ما ياما حوادث بتحصل
أنا : كويس انك عارف ان عادي لما الحوادث تحصل
كيفن : كويس أنك قلت لي عشان ابقى اخد بالي ، ما تيجي نشوف اخوك المتخلف ده راح فين ؟
أنا : تونى ده أذكى واحد أنا قابلته ، بيدير شركة خاصة بيه ومفيش حاجة بيعملها إلا وبينجح فيها
بنفس الابتسامة السخيفة قالي : هنشوف
في نفس اللحظة دي لقيت توني قدامي وبصيت له عشان أشوفه سمع كلام كيفن عنه ولا لا ، لقيت رد فعله عادي وماسك كيسين كوكيز وقال لكيفن : عندهم بقطع الشوكولاتة وبالزنجبيل ، أنهي أحلى
كيفن : أنا عن نفسي بحب اللي بالزنجبيل ، الكيس اللي بفتحه ماسيبوش إلا لما أخلصه
فتح توني كيس وطلع واحدة وقطمها ومد أيده لكيفن فخد واحدة وأكلها ، بعدها توني قال : ده مفيش فرق كبير بينها وبين التانية ، يمكن كمان أخف شوية
كيفن بص لي وقال : أنا ماشي عشان ورايا حاجات عايز أعملها
توني ابتسم له وقال : شكرا لأنك عرفتني بالكوكيز ده ، أتمنى نشوفك قريب
ماردش عليه وزق عربيته وراح يحاسب ، ولما بعد قلت لتوني وأنا متضايق : إنت بتعامله كويس كدة ليه ؟ إنت نسيت اللي عمله في ستيف
لقيت توني قالي : أنا عارف ده ، لكن هو مايعرفش أني أنا عارف
طول الطريق واحنا في العربية ما اتكلمناش لأن بالي مشغول بسبب إني عايز أعمل حاجة في كيفن ، بس المشكلة إني مش عارف إيه هي
واحنا بننزل الحاجات اللي جبناها لقيت توني بيقولي : أنا محتاج اللاب توب بتاعك على بعد الضهر كدة ، عشان في خامات للخبز هطلبها من على أمازون
أنا : هبقى أسيبهولك مفتوح
توني : مش مهم ، ما أنا عارف كلمة السر بتاعته
بصيت له باستغراب وقلت له : وعرفتها ازاي
قالي : شوفتك مرة وانت بتعملها ، فعرفتها
مبقيتش عارف أقوله أيه ، فقلت له : ده أنا كدة أشيل الفيزا في الخزنة بقا
توني : أنا عارف رقم البطاقة (لقيته قالي الـ16 رقم) وعارف تاريخ انتهائها (وقاله) وعارف كود الامان اللي على ضهرها (وقاله) وكمان عارف الرقم السري بتاع الخزنة كان بابا فتحها قدامي مرة وأنا صغير وفاكره من ساعتها
قعدت مذهول على كرسي المطبخ وقلت له : إنت فتحت الخزنة قبل كدة
توني : وافتحها ليه ؟
أنا : لما كنت إنت وستيف بتتسرمحوا ، كان ممكن تفتحها وتاخد الفلوس اللي إنت عايزها
توني : بس ستيف ميعرفش إني عارف ، وانت سخيف على فكرة
وسابني وراح قعد في الصالة وأنا قاعد في حالة ذهول من اكتشاف حاجة جديدة في توني
* * * * * *
بتعدي الايام وأنا كل مدى بيزيد قلقي من ناحية كيفن ، كنت دايما في حالة حذر منه لأن أنا وهو فاهمين بعض كويس ، ده غير إن كل الناس عارفين إننا على ود ببعض فأي تصرف فيه تهور هيكون نتيجته مش كويسة
توني كان بقاله فترة شغال على مشروع المخبوزات بتاعه وكان أغلب الوقت محتل المطبخ واحنا كنا سايبينه براحته لأن مشروعه مكانش مأثر على حاجة
وانا كالعادة كنت قاعد مشغول في شغل المحاسبة بتاعي وفي يوم لقيت موبايلي بيرن بصيت أشوف مين ، طلع بيني أول ما رديت عليه قالي : أخبارك إيه يا مز يا مجنني ؟
أنا : أنا زي ما أنا ، إنت أخبارك إيه ؟
بيني : بخير ، بس زبي شاغلني شوية ، ما تيجي ناخد لنا لفة ؟!
أنا : على زبك ؟!
بيني : تصور فكرة حلوة ، ايه رأيك نعمل رحلة صغيرة أنا وأنت ونتمتع فيها
أنا : طالما هنتمتع يبقى انا معاك
بيني : خلاص هعدي عليك ، بس خلي بالك عشان زبي على آخره
أنا : خلاص أنا مستنيك
بعد ما قفلت معاه روحت لتوني أعرفه إني خارج ، لقيته قلق وقالي : إيه ، رايح فين ؟!
أنا : فاكر بيني صاحبي ، هيعدي عليا ناخد لفة بالعربية
توني : ماشي ، بس يا ريت تخلي بالك من نفسك
لفيت عشان أخرج لقيته بيقولي : ثواني يا آندى ، ممكن أطلب منك طلب
آندي : خير
لقيته بيمد لي إيديه الاتنين وفي كل إيد قطعة كوكيز بطعم الزنجبيل وبيقولي : دوق الاتنين دول وقولي رأيك
أخدت واحدة ودوقتها ، لقيته بيمد لي أيده بكوباية ماية ، أخدتها وبلعت الكوكيز ، وبعدين دوقت التانية وقلت له : مفيش فرق بين الاتنين
قالي : طب معلش دوقهم تاني واتأكد
دوقتهم وبعد كدة قلت له : مش عارف بس دي الطعم فيها مش جامد ، بس مالهاش حل أحلى بكتير من اللي بيتباع ، بس بيتهيألي إنك لو زودت شوية زنجبيل هتبقى أحلى بكتير
فرح جدا وقالي : أنا مش عارف اشكرك ازاي ، أنا هعمل بنصيحتك
سيبته وخرجت استنى بيني على الطريق ، وأنا منبهر بمدى دقة توني في عمل كوكيز بالروعة دي ، كل مدى بيبهرني أكتر ، بعد شوية لقيت بيني وصل بعربية ما شوفتهاش قبل كدة
ركبت جنبه وبصيت على زبه لقيته مرسوم براسه الكبيرة وعروقه البارزة في رجل البنطلون
مديت ايدي ومسكت زبه وقلت له : شكلك كدة مبسوط إنك شوفتني
قالي : أنا كل ما بشوفك بكون مبسوط ، وكل ما بتبقى معايا بخاف الوقت يعدي وتسيبني
بدأت أحس بزبه بيكبر وبيتخن في إيدي فضغطت عليه وقلت له : هو ده بالظبط اللي انا عايزه ، ده أنا كنت مضغوط الفترة اللي فاتت ولبنك هو علاجي المثالي
ابتسم وقالي : أنا مستعد أعمل كل اللي يرضيك
لما حسيت إن الطريق معرفوش قلت لبيني : أومال احنا رايحين فين كدة
بيني : مكان خصوصي ، جميل وهادي نبقا فيه مع بعض ونتمتع بالطبيعة سوا وانت في حضني
كان الطريق فاضي ومفيهوش غير عربية واحدة فضلت ورانا فترة وبعد كدة اختفت
وصلنا لمكان مليان شجر والجو فيه جميل جدا ، وكانت الشمس طالعة ومخلية المكان دافي
واول ما نزلنا من العربية هجمت على بيني فكيت حزام البنطلون وفتحت السوستة ونزلت البنطلون وزبه نط مرة واحدة زي عفريت العلبة ، واقف وناشف ورأسه حمرا ، مسكته في أيدي وأنا عاجبني حجمه وصلابته ، ونزلت على ركبي وحطيت زبه في بوقي لقيته طلع تنهيدة وقالي : محدش بيعرف يمتعني بمص زبي زيك ، طريقتك في المص تجنن
نزلت مص في زبه الكبير وبقيت الاعبه بلساني وأدخله في زوري وهو بيتلوى من المتعة ، طعم زبه من أجمل الازبار اللي مصيتها في حياتي
زبه يعتبر من الطراز العالمي تخين وطويل وشكله جميل جدا عمري ما أتعب منه
بعد ما شبعت مص في زبه قمت وفكيت حزام بنطلوني ونزلته وفتحت باب العربية ونمت على ضهري ورفعت رجلي وفتحت له طيزي وحسيت بالهوا وهو بيلاعب خرمي وقلت لبيني : يلا يا حبيبي اديني زبك اللي مقدرش أعيش من غيره
راح بيني مقرب مني وتف على خرمي وبدأ يحط راس زبه ويضغط وخرمي كان مشتاق له فبلعه كله ، لقيته مسك زبي اللي واقف على آخره فقلت له : إنت عندك أجمل زب في العالم يقدر يمتعني
كانت نظراته ليا كلها حب وعشق ، كان بيبص في عيني من غير ما يتكلم وزبه طالع خارج من خرمي بعد حوالي دقيقة لقيته بيقولي : واضح كدة أننا متوافقين مع بعض ، مش كدة ولا إيه ؟!
قلت : أكتر مما تتخيل
كان زبه داخل خارج بكل متعة وبسهولة فلقيته بيقولي : لو في يوم فكرت إنك تستقر مع رجل واحد ويبقى ملكك وتبقى ملكه ، بصراحة هبقى مبسوط جدا لو أنا الشخص ده
ابتسمت وقلت له : انت بتشجعني على الاستقرار ولا ايه ؟!
يا دوب خلصت جملتي وفجأة حسيت إن كل حاجة ماشية بالبطيء ، سمعت صوت رصاصة جت في كتف بيني ، بصيت وأنا مرعوب على بيني وكتفه بيطلع نافورة ددمم ومرة واحدة زبه طلع مني ووقع على الأرض ، اتعدلت ونزلت جنبه وهو ماسك كتفه الغرقان بالدم وهو بيقولي : حد ضربني بالنار
بقيت عمال أتلفت مش عارف أعمل إيه ، لقيت بيني مسك في باب العربية وحاول يقوم لحد ما دخل العربية وهو بيقولي : خليك موطي على قد ما تقدر
عدلت هدومي ووطيت على ما ركبت العربية واول ما بيني دور العربية لقينا طلقة جت في إزاز الباب اللي جنب بيني كسرته ، بسرعة بيني بقى على الطريق وبعدنا عن المكان اللي كنا فيه حوالي 3 كم
قلعت قميصي وحاولت ألفه على كتفه بس اتفاجأت إن الرصاصة عدت من ضهره فحطيت القميص وضغط لقيت بيني اتألم فقلت له : معلش حقك عليا
قالي : بيتهيألي كدة أن الرصاصة مجتش في العضم
أنا : طب اركن على جنب ألبسك البنطلون وأسوق أنا
بيني : أنا هارفع وسطي وانت لبسني البنطلون وبعد كدة خليك ضاغط على كتفي لحد ما نوصل
ساعدته ولبسته وبعد ما خلصت لقيته بيقولي : إنت تصدق أن في حد يضربني بالنار
قلت في سري : أصدق طبعا ، وعندي شك كبير اني اعرفه بس مقدرش اقول عليه
وصلنا المستشفى عند الطواريء ونزلت جري من العربية دخلت المستشفى ، وصرخت في الموجودين : الحقوني صاحبي في العربية مضروب بالنار
بسرعة كانوا داخلين بكرسي متحرك وبيني عليه واول ما روحت مكتب الاستقبال قلت للمرضة: اتصلي بالمأمور وقولي له إن بيني اتضرب بالنار
لقيتها رفعت التليفون على طول واتصلت ، ولما بصيت على بيني لقيتهم خدوه على الكرسي المتحرك ودخلوا بيه أوضه من اللي بيبقى فيها سراير بستاير ، وقعدوه على سرير منهم ، وأنا رايح ناحيته لقيت واحد من الأمن بيقولي : إنت تقرب له ؟
قلت له : أيوة ، ويا ريت تسيبني في حالي عشان انا فيا اللي مكفيني ، ولما يجي المأمور ابقى اقبض عليا وأعمل فيا اللي انت عايزه
سيبته ومشيت وروحت لبيني كانوا بيقصوا قميصه ، عشان يشوفوا الجرح ، في اللحظة دي أدركت اني واقف من غير قميص ، لقيت ممرضة بتديني حاجة ألبسها وهي بتقولي : هو ايه اللي حصل ؟!
قلت لها : كنا واقفين عند التلال بالعربية قلنا ننزل نتفرج على المناظر الجميلة يا دوب نزلنا واتفاجأت بالرصاصة جت في كتف بيني
قالت لي : مش يمكن كان واحد بيصطاد ومخدش باله ؟
أنا : مش عارف بصراحة لأن كل حاجة حصلت بسرعة جدا
وأنا بتكلم افتكرت شباك الباب اللي اتضرب معنى كدة إن حد فعلا كان قاصدنا وان دي مش صدفة
بدأت الممرضات تتلم حوالين بيني وشوية والدكتور وصل في نفس اللحظة اللي وصل فيها المأمور ، كان الدكتور بيشوف الجرح ، وانا قعدت احكي للمأمور على اللي حصل
اول ما الدكتور خلص ، المأمور قاله : إيه الاخبار ؟
الدكتور : مفيش أي حاجة تقلق ، هي المشكلة بس أنه نزف كتير ، وأنا خايف أن العضلات تكون اتصابت بس الوضع مطمئن لأنه واضح إن صحته كويسه وده هيساعده إنه يقوم بسرعة
المأمور : طب أقدر اتكلم معاه
الدكتور : بكل تأكيد ، وأنا هبقى ارجع له واخيط له الجرح ، وما تقلقش من النزيف لأنه بينضف الجرح ، يا ريت تبعت لي بعد ما تخلص
المأمور خرج الممرضات وقفل علينا الستاير ، كان بيني مغمض ووشه مصفر ، غير كدة كانت كل حاجة تمام
المأمور ميل على بيني ومسكه من زبه وبيضانه وقاله : لو حاسس بأي تعب قولي ؟
بيني فتح عينه وابتسم لما شافنا وقال : لا اطمن كله تمام مفيش بس غير كتفي
المأمور دلك له زبه وقاله : أيوة كدة طمني ، لان انا واندي هنزعل جدا لو جرالك حاجة
بعدها ساب زب بيني وطلع نوتة وقلم وطلب مننا نحكي له اللي حصل بالظبط ، حكينا له كل اللي افتكرناه وهو قعد يسجل في ملاحظات ، وبعد ما خلصنا كلام حسيت إنه مش مبسوط وقال : كدة لو روحت عملت معاينة هناك مش هلاقي حاجة ، زمان اللي عمل العملة دي اختفى ، بس من باب الاحتياط هاروح ابص كدة يمكن الاقي حاجة ، انت متعرفش حد ممكن يعمل كدة معاك يا بيني ؟!
بيني : لا طبعا محدش عنده شجاعة كافية أنه يعملها
لقينا الممرضات دخلوا ، فانسحبت أنا والمأمور وخرجنا في الطرقة فقابلنا الدكتور ، فالمأمور قاله : أنا خلصت
الدكتور قاله : احنا هنخليه تحت الملاحظة كإجراء احترازي ، لكن بوجه عام هو كويس ، وهو حظه حلو لأن جسمه قدر يستحمل اللي حصل
المأمور مشي وأنا رجعت أطمن على بيني لقيتهم بيطهروا الجرح وبيعمله له الأسعافات اللازمة فدخلت له وقلت له : أنا جاي أقولك إني هبلغ روني ورجالته باللي حصل واعرفهم مكانك
بيني : طب ابقا قولهم يجيبوا معاهم بيرة عشان كتفي اللي بيوجعني
لقيت رئيسة الممرضات بتقولي : أوعى تعمل حاجة من اللي بيقولك عليها دي
بعد كدة بصت لبيني وقال له : ابقى حاسب على كلامك قدام الممرضات بتوعي
بيني قالها من غير نفس : ماشي يا مدام

بعدها سيبته ومشيت
برجاء دمج الجزء السابع
مع خالص محبتي
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ارجو دمج الجزء الرابع وشكرا ليكم
تم الدمج
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و Le loup
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و George tn
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%