NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الطيبه احيانا تخلي رد فعلك اسوء من الشخص اللي بطبيعته سئ.. لأن الأذى اللي بتتعرضه بيكون اكتر لانك بتكون طيب وبتتعامل بحسن نية
و**** ياكلين انا مهما الشخص اذاني مش بقدر ااذي حد مش ضعف بس مش بحب كده لان ابويا علمني علي كده

من بنها العسل سعادتك 😁😂
اضرب الظالمين بالظالمين و أخرجنا منهم سالمين 😁
يلعن ابو ام الجوز يعني 😂

و**** ياكلين انا مهما الشخص اذاني مش بقدر ااذي حد مش ضعف بس مش بحب كده لان ابويا علمني علي كده
ابويا **** يرحمه برضه علمني كده بس اكتشفت أنه الدنيا غير ما هو علمهالي ف تقريبا من بعده كل حاجه اختلفت

ابويا **** يرحمه برضه علمني كده بس اكتشفت أنه الدنيا غير ما هو علمهالي ف تقريبا من بعده كل حاجه اختلفت
معتدقش ان ابو اي حد فينا علمه حاجه صح فى الدنيا ديه الكلام الى قلهولى ابويا نزلت الشارع ملقتوش

الواحد بقي معتش عارف يتغير مع انه شاف كتير اوي

لو واحد ظلمك و بعدين عرفت ان في واحد تاني ناوي يأذي الشخص اللي ظلمك لدرجة هيدمر حياته
هتتصرف ازاي
هتسيبه يتأذي علشان هو ظالم ؟
ولا هتساعده و تعرفه انك اجدع منه ؟
هساعد الي هيأذيه 😏

لو واحد ظلمك و بعدين عرفت ان في واحد تاني ناوي يأذي الشخص اللي ظلمك لدرجة هيدمر حياته
هتتصرف ازاي
لاهساعده علشان انا اجدع منه

هتتصرف ازاي
لا طبعاً مش هستنا لما غيرى يدمره العين بالعين والسن بالسن والبادى اظلم

هتتصرف ازاي
لا مش حساعدو

واحد ظلمك و عرفت انه هيتاذي من شخص تاني
هتساعده ولا هتسيبه ؟
لو لسه ليه معزه هساعدو لو ملوش معزه عندي وخلص رصيدو هسيبو
دا واقع حصل معايا فعليا
جوز اختي فاتح مطعم فضل يضغط عليا ويعمل معيا حركات مش حلوة مع الناس الي شغاله ويسبني ويمشي وابقى أنا الي في وشهم وكنت بشتغل كل حاجه في المطعم ومكنش عامل ليا قيمه في المكان وحتى المرتب كنت أضعف واحد في المرتبات وكنت بهدي الناس من نحايتو عشان ميسبوش المكان ومع ذلك يروح يشتكي ل اختي وعملي مشاكل في البيت
وكان على حظي إن كان في كذا واحد مشي
فا سبتو ومشيت
يقوم يعمل ايه طبعا هوة مش بيقعد في البيت كتير فا بيسرب عيالو عندي ويسبهم بالاسبوع مش بيسئل فيهم

ليه ما دا شخص ظلمك و جاله يوم
لا بس كل واحد بأصله وطبيعي أنا بعامل **** في أيدي مساعده حد أي كان مين هو مش هتأخر عليه

• بيضحكني
التفاعلات: ديجا
كنت هقول ع حسب الموقف بس دي اجابه مش محدده بس انا عن نفسي مبنساش ولا بعرف اسيب حقي ف لو مساعدتوش هعمل مشوفتش

يعني مين اللي رايح ياذيه
وهل لو اذاه ممكن يضر نفسه او لا
وهل ااشخص اللي اذاني دا اذيته ليا كبسره لدركه اني اسكت علي ظلم هو هيتعرض له
معاك حق 👌

• أتفق
التفاعلات: د محمود عبده
  • عجبني
التفاعلات: احمد ماندوو
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ما صفه الظلم او الاذي لو اتوجدت هتأثر علي ناس كتير مستحيل تأثيرها يكون علي فرد واحد بس
حتي لو
تبقي عدالة السماء (يولعوا بي بعض )💀
ماشي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%