NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

كلامي مش بيختص حد معين ولا انا شاغلة بالي بحد لاكن كلامي عام ان ناس عامة بتضايق من الحدود و الوضوح في المعاملة مع ان الكذب نهايته اسوأ
طبعا كل واحد حقه انه يزعل معاك حق و ديه انا مليش دخل فيها رغم ان في ناس بتستعملها كا أسلوب ضغط علشان يوصل للي عاوزه

ممكن يكونوا فعلا مش بيدوروا لا علي الكذب ولا الصراحة هما بيدوروا علي الشيء الي يرضيهم و يلبي رغابتهم و مش مهم اي حاجة تانية
الوضوح مهما كان صعب افضل كتير من الكذب

• عجبني
التفاعلات: mydoooo
  • عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
الشخص لازم تكون افعلو و اقوالو صوره عن قلبو بكل صدق من دون لف و دوران لأن دا ح يقربلك الاشخاص يلي من نفس طينتك و تفكيرك
ف يلي يكون قلبو اسود ح يلاقي زيه
ز لي. حيكون قلبه أبيض ح يلاقي زيه
اتفق و اختلف
اختلف في ان مش شرط خالص علشان انت بتتعامل بي طريقة كويسة ان الي قصادك يكون كدة او انك تجذب الي شبهك
و اتفق ان في النهاية الي يقدر يستمر معاك بدون عناء هو الي بتتشاركوا و تتفقوا علي قيم معينة

• أتفق
طول الوقت الناس بتتكلم عن الصراحة و كرهها للكذب و قد ايه الناس مخادعة و كل الكلام الي بتحبوه
لاكن اما بتبقي فعلا صادق معاهم بحقيقتك و تبدأ تفرض حدودك و من الاول علشان متتأذيش ولا تأذي الي حواليك و تكون واضح في اختياراتك يبدأوا يعيطوا و يتعاملوا انك شخص مفتري

طب ليه ؟ الناس عاوزة ايه بجد علشان مهما عملت مش كفاية بصراحة
ريحى دماغك

طول الوقت الناس بتتكلم عن الصراحة و كرهها للكذب و قد ايه الناس مخادعة و كل الكلام الي بتحبوه
لاكن اما بتبقي فعلا صادق معاهم بحقيقتك و تبدأ تفرض حدودك و من الاول علشان متتأذيش ولا تأذي الي حواليك و تكون واضح في اختياراتك يبدأوا يعيطوا و يتعاملوا انك شخص مفتري

مفيش حد بيشبع دايما

اتفق و اختلف
اختلف في ان مش شرط خالص علشان انت بتتعامل بي طريقة كويسة ان الي قصادك يكون كدة او انك تجذب الي شبهك
و اتفق ان في النهاية الي يقدر يستمر معاك بدون عناء هو الي بتتشاركوا و تتفقوا علي قيم معينة
بالنسبه إلي القلب الطيب هوا يلي يكسب عشان كده بحس بالاحساس دا انه حيقرب اللي زيي
بس صديقيني الشخص يلي يسمع صوت قلبه مش ح يندم سواء بالاشخاص او بخيارات الحياه كلها

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بالنسبه إلي القلب الطيب هوا يلي يكسب عشان كده بحس بالاحساس دا انه حيقرب اللي زيي
بس صديقيني الشخص يلي يسمع صوت قلبه مش ح يندم سواء بالاشخاص او بخيارات الحياه كلها
القلب لوحده مش كفاية يا صديق
محتاجين توازن بين العقل و القلب و الحدس كمان

تسلم يا صديق

• أتفق
التفاعلات: Gorgx

كل دا ينتهي في كلمتين

رضا الناس غاية لا تدرك🤷‍♂️

• أتفق
كل دا ينتهي في كلمتين

رضا الناس غاية لا تدرك🤷‍♂️
فهمت
و تقبلت دور الشرير خلاص 🙅🏻‍♀️

• بيضحكني
التفاعلات: CESAR
فهمت
و تقبلت دور الشرير خلاص 🙅🏻‍♀️
شرير ليه؟؟.

عن نفسي... أنا بتعامل كدا..... دي شخصيتي... مش عاجبك... خليك برا حياتي 🤷‍♂️

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55
شرير ليه؟؟.

عن نفسي... أنا بتعامل كدا..... دي شخصيتي... مش عاجبك... خليك برا حياتي 🤷‍♂️
عادي اصل انا هتعامل بي صدق و بحدود هطلع معنديش مشاعر و صعبة في تعامل و شريرة و انت ازاي كدة
و لو جيت علي نفسي و تقبلت وضع انا رافضاه و بعد فترة انفجرت فيهم هطلع مجنونة و شريرة و ازاي تعملي كدة فيا
اذا كان في كل الحالات انا شريرة و معنديش مشاعر يبقي خلاص بقي
انا هعمل الي شايفاه صح طالما مفيش أذية لي حد ولا لي نفسي و الي مش عاجبه هو حر

• الموضوع ده يدعو للتفكير
  • أتفق
التفاعلات: CESAR و Ms Roony
عادي اصل انا هتعامل بي صدق و بحدود هطلع معنديش مشاعر و صعبة في تعامل و شريرة و انت ازاي كدة
و لو جيت علي نفسي و تقبلت وضع انا رافضاه و بعد فترة انفجرت فيهم هطلع مجنونة و شريرة و ازاي تعملي كدة فيا
طيب براحه لحسن النضاره هتقع و انتي ١٩٠ يعني هتتكسر كده 😂

• بيضحكني
  • هممم
التفاعلات: CESAR و Yasmin55
اصلا حاليا ف التعليق دا.... انتي انفجرتي 😅

و لكن.... ليه كل دا..... التعامل يكون خفيف خفيف و شكرا... دا أفضل و اريح لكل الأطراف

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%